Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
lientje69 schreef:
21-09-2019 10:49
Yellow, is het een mooie jurk die je nog steeds past?
Dan gebruik je hem voor de kerst of voor je eigen bruiloft. Of een ander leuk dichtbij feestje.
Of is het zo'n roze schuimtaartengeval dat de bruidsmeisje in Amerika dragen?
Dan zou ik hem te koop zetten op marktplaats. :proud:
Voor kerst is eigenlijk wel een goede!

Het is wel een nette jurk, maar ik blijf ik dus hij is zwart met een gouden “stuts” patroon langs de onderkant. Het zijn gouden stippen die er opgedrukt zijn maar vrij grof waardoor het wat stoerder oogt. :angel:
Dreamer schreef:
21-09-2019 10:51
Ik voel me nog 26, zou het graag weer zijn :proud:

Dit jaar heb ik voor het eerst gehad dat jongeren voor me opstonden in het OV. De eerste shock is "doen jongeren dat nog? :O " daarna "Zie ik er zo uit oud, of liep ik moeilijk?" Man stond één van die keren naast me, me hartelijk uit te lachen.
Ik denk dat ik toen moeilijk liep, trouwens, want was tijdens dagje Boedapest.
Op dat opstaan in de bus ben ik dan stiekem wel jaloers. Soms ben ik echt helemaal naar de knoppe maar zie je een griet als mij al vragen “mag ik zitten”. :rofl: Mag ik een pasje?
YellowLemon schreef:
21-09-2019 10:55
Op dat opstaan in de bus ben ik dan stiekem wel jaloers. Soms ben ik echt helemaal naar de knoppe maar zie je een griet als mij al vragen “mag ik zitten”. :rofl: Mag ik een pasje?
Ik voel me met 34 ook nog een jonge griet ;-)
Maar ik merk wel dat krukken het zichtbaar maakt en dus makkelijker. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Krukken mee in het ov dus Yellow.

Een groot feest kost bakken geld. Ik spreek niemand want ik ben aan het ronddraven met hapjes en sapjes.
En ik ben dan al kapot van alle voorbereidingen.
Man en kinderen zullen wel de tent opzetten , versieren en tafels en zo doen maar ik ben hier nu eenmaal van de catering. Nee hoor geen feest.
Vind het prima zo.

Ik krijg nl een duur verjaardagscadeau. Helemaal voor mezelf.( En man)
Ja. Ik weet al wat ik krijg nl.
Man is niet zo goed in regelen en organiseren als ik dus ik moest assisteren. Maar ere wie de ere toekomt, hij heeft het verzonnen.
Echt gaaf!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik herken het hoor Lientje. Dat is ook de reden waarom ik mijn verjaardag niet meer echt vier. Vorig jaar zat ik in een pretpark, dit jaar in een dierentuin. Heerlijk, doen waar ik zelf zin in heb. En het is veel rustiger voor me.
Vorig jaar had ik het trouwens wel klein gevierd, maar zelfs dat was al stressvol. Heb er gewoon geen zin meer in.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
21-09-2019 10:55
Op dat opstaan in de bus ben ik dan stiekem wel jaloers. Soms ben ik echt helemaal naar de knoppe maar zie je een griet als mij al vragen “mag ik zitten”. :rofl: Mag ik een pasje?

Snap ik
Toen ik hoogzwanger was, moest ik een keertje staan omdat een treintje (Borkum) volzat met een schoolklas. Géén van die jongeren stond op en ik was echt bekaf en had een behooorlijke zwangere buik. Dat vond ik tegenvallen. Dus nu eigenlijk wel blij dat er nog jongeren zijn die opstaan.

Mijn oudste is altijd bang dat mensen hem vragen om op te staan, omdat hij ook zoveel pijn heeft. Toen we met z'n allen in Praag en Lissabon waren, keken mensen ook wel raar, denk ik, dat wij ervoor zorgden dat hij kon zitten en wij bleven staan. Sja, dat geeft dan natuurlijk wel iets weg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
21-09-2019 11:04
Krukken mee in het ov dus Yellow.

Een groot feest kost bakken geld. Ik spreek niemand want ik ben aan het ronddraven met hapjes en sapjes.
En ik ben dan al kapot van alle voorbereidingen.
Man en kinderen zullen wel de tent opzetten , versieren en tafels en zo doen maar ik ben hier nu eenmaal van de catering. Nee hoor geen feest.
Vind het prima zo.

Ik krijg nl een duur verjaardagscadeau. Helemaal voor mezelf.( En man)
Ja. Ik weet al wat ik krijg nl.
Man is niet zo goed in regelen en organiseren als ik dus ik moest assisteren. Maar ere wie de ere toekomt, hij heeft het verzonnen.
Echt gaaf!
Wat fijn, een echt mooi duur cadeau dat hij bedacht heeft!

En ja, loslaten zou voor jou op zo'n moment misschien lastig zijn, maar nu met je ook catering verzorgen en dat 3 dagen. Bij elkaar misschien wel net zoveel. EN voor 1 dag zou je misschien sneller toch salades bestellen ofzo.
Later is nu
Hier zitten jullie! En ook al zo actief.

Lientje, je maakt me nieuwsgierig :-P

Ik vier mijn verjaardag ook niet. Te veel gedoe.
lientje69 schreef:
21-09-2019 11:04
Krukken mee in het ov dus Yellow.

Een groot feest kost bakken geld. Ik spreek niemand want ik ben aan het ronddraven met hapjes en sapjes.
En ik ben dan al kapot van alle voorbereidingen.
Man en kinderen zullen wel de tent opzetten , versieren en tafels en zo doen maar ik ben hier nu eenmaal van de catering. Nee hoor geen feest.
Vind het prima zo.

Ik krijg nl een duur verjaardagscadeau. Helemaal voor mezelf.( En man)
Ja. Ik weet al wat ik krijg nl.
Man is niet zo goed in regelen en organiseren als ik dus ik moest assisteren. Maar ere wie de ere toekomt, hij heeft het verzonnen.
Echt gaaf!
Bij mijn moeder hebben we het uitbesteedt, bij mijn vader een barbecue en zelfbediening. Dat scheelde een hoop gedoe.

Toen mijn man vorig jaar dertig werd, hebben we het plaatselijke eetcafé afgehuurd.

Ik ben benieuwd naar het verjaardagscadeau :biggrin:
Ik ben ook wel erg benieuwd Lientje :P
Dreamer schreef:
21-09-2019 11:09
Snap ik
Toen ik hoogzwanger was, moest ik een keertje staan omdat een treintje (Borkum) volzat met een schoolklas. Géén van die jongeren stond op en ik was echt bekaf en had een behooorlijke zwangere buik. Dat vond ik tegenvallen. Dus nu eigenlijk wel blij dat er nog jongeren zijn die opstaan.

Mijn oudste is altijd bang dat mensen hem vragen om op te staan, omdat hij ook zoveel pijn heeft. Toen we met z'n allen in Praag en Lissabon waren, keken mensen ook wel raar, denk ik, dat wij ervoor zorgden dat hij kon zitten en wij bleven staan. Sja, dat geeft dan natuurlijk wel iets weg.
Mensen zijn veel te snel met hun oordeel. Dat vind ik weleens jammer.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-09-2019 10:22
Ik heb me nog eens goed ingelezen in de operatie. Ik dacht altijd dat ze alleen het uitpuilende stuk verwijderden van de tussenwervelschijf, maar ze halen de hele tussenwervelschijf weg.

Volgende week is mijn man jarig. Omdat mijn schoonvader nog niet zo lang auto kan rijden na zijn operatie, gaan we met mijn ouders daarheen. Man had alles al zo'n beetje geregeld achter mijn rug om. Hij wil ook uit eten.
In mijn optiek gaat hij een beetje voorbij aan mij. Drie uur reizen, uit eten, voor mij is dat behoorlijk zwaar.
Ik vroeg hem of hij hier rekening mee had gehouden. Hij zegt van wel, maar ik vind eigenlijk van niet.

Stel ik me aan nu?
Plaatsen ze bij jou ook een vervangend ‘kussentje’?

Als jouw ouders ook mee gaan kan je ook niet liggen op de achterbank bijvoorbeeld, lijkt me ook niet echt handig. Maar goed, misschien is halverwege een tussenoplossing?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
21-09-2019 11:16
Plaatsen ze bij jou ook een vervangend ‘kussentje’?

Als jouw ouders ook mee gaan kan je ook niet liggen op de achterbank bijvoorbeeld, lijkt me ook niet echt handig. Maar goed, misschien is halverwege een tussenoplossing?
Nee, ik lees ook nergens dat ze dat wel doen eigenlijk. Het littekenweefsel moet de ruimte opvullen. Het risico is wel dat dat littekenweefsel vervolgens ook weer tegen de zenuw aan gaat drukken en daar kunnen ze niets meer aan doen.

Liggen op de achterbank is sowieso geen optie, ik word wagenziek. Voorin zitten is voor mij nog het beste en ik denk dat ik zelf maar achter het stuur kruip. Kan man ook nog een biertje drinken als hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehad dat iemand (niet heel veel ouder dan ik overigens) aan mij vroeg of ze op mijn plek mocht zitten. Ik heb toen gezegd dat ik ivm lichamelijke problemen niet kan staan in de bus maar lullig voelt het wel. Maar iedereen om ons heen kon het horen en niemand die opstond hè. Aan haar kon je net zo min iets zien. Gelukkig zat ik op zo’n breder stoeltje en kon ik haar er dan bij laten zitten.
En idd hoogzwanger zelf moeten vragen of je mag zitten ook al een paar keer gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
21-09-2019 00:04


Ik heb mij geërgerd vanmiddag, ik zou bezoek krijgen van vriendin, maar al wat er kwam,geen vriendin ,dit is de zoveelste keer.
Man en ik zijn nu benieuwd welke smoes ze nu weer heeft, druk, werk, telefoon, slaap, honden.....enzenz.
Vorig jaar,toen ik hulp nodig had, was ze er ook niet, toen kwam er hulp uit een richting die ik nooit had verwacht.
Ik kan er zo van balen, denken dat je vriendinnen hebt, terwijl dat alleen in mijn hoofd zo is, blijkbaar.
Maar goed, wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
Helaas herkenbaar. Ik voel me vaak schuldig als ik weer eens moet afbellen maar zonder bericht meerdere keren niet komen vind ik echt wel respectloos. Ik word er nooit boos om maar neem wel afstand.

Nadat ik ziek ben geworden zijn er een aantal mensen uit mijn leven verdwenen waar ik dat nooit van gedacht had. Maar andersom ook gelukkig. Eigenlijk houd je de meest waardevolle contacten over. Dat clubje is misschien niet zo groot als ik zou willen maar is wel goud waard!

Lientje gefeliciteerd! :redrose: Ik hoor ook al bij de 50+ club maar ben voor mijn gevoel op 25 blijven hangen. Mijn lijf doet alleen alsof het 75 is maarja. Dan klopt het gemiddelde toch weer.
Ik wilde nog reageren op iets dat je schreef maar kan niet quoten uit het vorige topic toch?

Ik lig ook naast een snurker trouwens. En zelf wordt ik snachts vaak wakker en moet ik even een pijnstiller nemen. Dat duurt een half uurtje voordat die werkt. Man moet heel vroeg op dus dan ging ik naar beneden..en bleef dan hangen tot de kinderen uit bed kwamen. De oudste is al 3 jaar uit huis en is niet heel vaak meer thuis. Ik heb zijn kamer geverfd en gezellig gemaakt. Dat werkt prima. Kan ik snachts een beetje netflixen of lezen en hij lekker snurken. Soms ga ik meteen naar mijn "eigen" kamer. Soms verkas ik en in het weekend als er niemand vroeg op hoeft slaap ik op onze slaapkamer.

Goede nachtrust is zoooooo belangrijk!

Het wordt een prachtig weekend😎
Ik hoop dat iedereen hier de kans heeft er een beetje van mee te pikken.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-09-2019 11:22
Nee, ik lees ook nergens dat ze dat wel doen eigenlijk. Het littekenweefsel moet de ruimte opvullen. Het risico is wel dat dat littekenweefsel vervolgens ook weer tegen de zenuw aan gaat drukken en daar kunnen ze niets meer aan doen.

Liggen op de achterbank is sowieso geen optie, ik word wagenziek. Voorin zitten is voor mij nog het beste en ik denk dat ik zelf maar achter het stuur kruip. Kan man ook nog een biertje drinken als hij wil.
Hehe, ik ben ook onwijs wagenziek. En zonder mijn hoofdpijn rijd ik dan zelf ook het liefst. Met hoofdpijn lukt dat niet zo goed.

Ik heb wel eens operaties gezien waarbij ze vervangende tws (discus)plaatsten bij mensen waarbij er slijtage is ontstaan nadat ze hernia-operaties hebben gehad. Soms doen ze dat al bij voorbaat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Albas, quoten: dat kan wel maar dan moet je even je bericht kopiëren en plakken hier.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
21-09-2019 11:30
Hehe, ik ben ook onwijs wagenziek. En zonder mijn hoofdpijn rijd ik dan zelf ook het liefst. Met hoofdpijn lukt dat niet zo goed.

Ik heb wel eens operaties gezien waarbij ze vervangende tws (discus)plaatsten bij mensen waarbij er slijtage is ontstaan nadat ze hernia-operaties hebben gehad. Soms doen ze dat al bij voorbaat.
Ik heb ook weleens gehoord van 'kunst'tussenwervelschijven. Maar waarom dat niet gedaan wordt, geen idee. Een tussenwervelschijf heeft ook een functie, maar dat moet het littekenweefsel dus overnemen blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
21-09-2019 10:22
Ik heb me nog eens goed ingelezen in de operatie. Ik dacht altijd dat ze alleen het uitpuilende stuk verwijderden van de tussenwervelschijf, maar ze halen de hele tussenwervelschijf weg.

Volgende week is mijn man jarig. Omdat mijn schoonvader nog niet zo lang auto kan rijden na zijn operatie, gaan we met mijn ouders daarheen. Man had alles al zo'n beetje geregeld achter mijn rug om. Hij wil ook uit eten.
In mijn optiek gaat hij een beetje voorbij aan mij. Drie uur reizen, uit eten, voor mij is dat behoorlijk zwaar.
Ik vroeg hem of hij hier rekening mee had gehouden. Hij zegt van wel, maar ik vind eigenlijk van niet.

Stel ik me aan nu?
Wat heftig die operatie! Heel veel sterkte. Mijn man heeft een soortgelijke operatie gehad. Zijn herstel ging ontzettend snel. Ik hoop dat dat voor jou ook zo gaat zijn.

Ook ik merk dat het voor anderen en zelfs je eigen gezin moeilijk is rekening te houden met wat je wel en niet kan. Ik ben van mezelf geen zeur en ga altijd voor het halfvolle glas. Helaas moet ik soms toch even flink klagen om duidelijk te maken waar mijn grenzen liggen. Zelf vind ik het al lastig om er binnen te blijven dus jaag me er alsjeblieft niet over heen.

Ik moet nog leren vaker nee te zeggen. Ik ben er zo een die zich dan snel schuldig voelt en "het" toch maar doet met alle gevolgen van dien terwijl er niemand is die me iets kwalijk neemt als ik nee zeg. Dus niet zeuren als ik eigenlijk alleen maar baal van mezelf. Ik zou alleen zelf weer zo graag die bruisende moeder zijn waar niks te veel voor is. Accepteren accepteren....
Jullie hebben het nu over een spondylodese. Voor zover ik weet wordt bij een hernia operatie niet de tussenwervelschijf verwijderd.
Als dat bij jou wel is Lise, dan vind ik het raar van de neurochirurg dat hij het over een splintertje verwijderen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar Albas van dat over grenzen gaan, nee leren zeggen en je schuldig voelen. Daar heb ik nu dus therapie voor.
Ik ben overigens pas maandag jarig, maar dank voor je felicitatie.

Voor de nieuwsgierigen hier:
We vliegen eind oktober naar Barcelona( ik heb nog nooit gevlogen) daar zijn we de hele dag. In de avond gaan we aan boord van een cruiseschip voor een korte tour over de Middellandse zee .
Leggen aan in Marseille ( Frankrijk) en Savona( italie) en dan weer terug naar Barcelona. Daar blijven we overdag en in de avond vliegen we weer terug.
Totaal 5 dagen. Ik vind het mega spannend maar wel onwijs gaaf!! Hoop wel dat ik niet de hele cruise over de railing hang. :sick: :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oooh dat klinkt heerlijk Lientje! :flirting:

De zon op water is zo verschrikkelijk mooi.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, wat heerlijk Lientje! Er echt even helemaal uit! Zalig!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-09-2019 12:06
Oooh, wat heerlijk Lientje! Er echt even helemaal uit! Zalig!
Ja he. Ik keek vroeger altijd de Love Boat. Vond ik zo geweldig.
Zei dan, dat wil ik ooit ook nog een keer doen.
Maar dat zal wel nooit gebeuren. Gevlogen heb ik ook nog nooit.
Man heeft het in zijn oren geknoopt en beide gecombineerd.
Ik heb geen bucketlist maar als ik hem had, kon ik dit afstrepen. :-]
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat heerlijk Lientje. Dat is een heel mooi cadeau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven