Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel heel weelderig, Helena. Die lengte probeer ik ook steeds te bereiken maar dan word ik weer aangevallen door een schaar...
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
03-10-2019 21:55
Ik doe ook mee. Geen krullendoel maar vooral veel behoefte aan gezond haar.
4 jaar geleden heftige crisis gehad en hierbij de helft van mijn haar verloren ( bloedwaarden zijn goed) Ik slik dure haar supplementen en dat helpt een beetje.
Inmiddels groeit het mondjesmaat terug maar verwacht er niet meer veel van. Inmiddels eind 40 dus hormonaal zit het ook niet mee. Stabiliseren zou al heel fijn zijn! Vandaar nu de poging met deze methode.

Mijn haar is dus dun, fijn, breekbaar met lichte slag. Al paar keer flink geknipt maar het blijft breekbaar.
Ik verf mijn uitgroei en soms ook highlight. Niet goed maar wel mooier.

Vandaag final-wash gedaan, masker en de verzorging. Wordt vervolgd😄
Ik heb ook ernstig haarverlies, wat voor supplementen slik je?
Alle reacties Link kopieren
Welkom, Roodkapje!

Ben ook wel benieuwd naar je supplementen. Ik verbaas me er elke dag dat ik het uitspoel of was over hoeveel haar ik verlies. En ik heb al geen dik haar. Hier ook eind 40 en hormonen gaan ook lekker hun eigen gang.
Alle reacties Link kopieren
O neeeeeee!!!!! Kijk uit mensen!
De lok is besmettelijk! Ik had m niet. Na de berichten over de lok werd ik vanochtend wakker en tadaaaaa, daar zat ie.
Schaar erin dan maar...
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
04-10-2019 09:09
O neeeeeee!!!!! Kijk uit mensen!
De lok is besmettelijk! Ik had m niet. Na de berichten over de lok werd ik vanochtend wakker en tadaaaaa, daar zat ie.
Schaar erin dan maar...
:cry:
Lady_Day schreef:
03-10-2019 22:52
Welkom, Roodkapje!

Ben ook wel benieuwd naar je supplementen. Ik verbaas me er elke dag dat ik het uitspoel of was over hoeveel haar ik verlies. En ik heb al geen dik haar. Hier ook eind 40 en hormonen gaan ook lekker hun eigen gang.
Ik slik Alline haargroei.
En daarnaast druppels silicium

Van alles geprobeerd maar dit levert echt nieuwe haren op.
Alle reacties Link kopieren
Dank, Roodkapje. Ik ga me er eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day: kijk ook eens naar biotine (en een b-complex met b 12 en een lage B 6) Bijvoorbeeld bij de Body en fit shop.
Het zijn vaak de werkzame stoffen in de behoorlijke prijzige ‘haargroei’ producten. Bij mij helpt het, ik heb ietsje steviger en dikker haar. Dat zie ik aan de losse haartjes die uitvallen. De eerste keer dacht ik dat die haar niet van mij was. Mijn haar is nog steeds heel fijn, maak je geen illusies. :D
Mijn haar en nagels groeien ook sneller. Je moet het wel lang en dagelijks slikken.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 04-10-2019 11:09
28.33% gewijzigd
Ik had woensdagavond een nieuwe mousse van shea moisture geprobeerd; zó wat was mijn haar een vette bende. Gisteravond dus maar even gewassen, moest echt 2 keer om die zooi eruit te krijgen. En ik heb gisteren een partij voor lul gelopen met een vette bos haar. Nu is het gelukkig weer acceptabel en lekker schoon.
Ik ben op zoek naar een hele lichte mouse. Niet plakkerig , weinig hold ( ik hoef geen krullen) alleen luchtige volume en glans😄

Hebben jullie een idee?
Ik gebruik trouwens de as i am
Leave-in conditioner ipv “gewone” conditioner. Ik spoel het nog een beetje na met water om het te verdunnen.
Was heel fijn. Lekker ruikend zacht haar en niet te zwaar.
nimue_iparis schreef:
04-10-2019 10:02
Lady_Day: kijk ook eens naar biotine (en een b-complex met b 12 en een lage B 6) Bijvoorbeeld bij de Body en fit shop.
Het zijn vaak de werkzame stoffen in de behoorlijke prijzige ‘haargroei’ producten. Bij mij helpt het, ik heb ‘steviger’ haar. Je moet het wel lang en dagelijks slikken.
In de Alline zitten verschillende vitamines , minerale en elementen die allemaal invloed hebben. Na een lange zoektocht is dit naar mij idee de beste.
Alle reacties Link kopieren
Sally.... oeh... irritant is dat he? Ik heb de indruk dat SheaMoisture best wel zwaar spul is. Ik heb de 10-in-1 Fruit Renewal als proteine masker maar ik ben er niet weg van.

Roodkapje.. ik heb Mane Choice mousse en de eerste keer was ik daar wild enthousiast over want ik kreeg mooie krullen en de keren daarna kon ik de cast er niet uit knijpen dus liep ik met harde punten.

Verder helaas geen aanbevelingen. Ik denk dat glans vanzelf komt als je haar gezonder is en vrij van build-up. De linkerkant van mijn hoofd is echt goed bezig. Ik heb daar dikke glanzende 3a krullen hangen die ook totaal niet pluizen. Ik doe daar ook bijna niets aan. Mijn haar is heel donkerbruin, tegen het zwarte aan en toch glanst het. Ik slaap er op, schudt het uit 's ochtends en het is gewoon goed. De rechterkant, van die lok is een ander verhaal. Dof, pluizig en een drama. Nu ik er een stuk afgeknipt heb is het wel beter maar nog steeds bij lange na niet zo goed als de linkerkant. Als die ook mee gaat werken heb ik straks echt supermakkelijk haar wat ik maar 1 a 2x per week hoef te wassen en waar ik bijna geen stylingproducten voor nodig heb. #dreamon
Lady, ben ook niet weg van de shea moisture. Gisteren mijn haar dus heel grondig gewassen, daarna kerastase conditioner erin. Die is echt super (en kan volgens de lijstjes op fb ook als deepco); heerlijke slip en ruikt zo lekker fris. Daarna een heel klein beetje als leave-in. Dat werkt bij mij dus beter dan gewone leave in.
Mijn haar glanst nu echt heel mooi; is in jaren niet meer zo geweest. Dus wel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Sally, is het deze die jij gebruikt? Er is ook een masker van.

Afbeelding
Lady_Day schreef:
04-10-2019 11:28
Sally, is het deze die jij gebruikt? Er is ook een masker van.

Afbeelding
Ja klopt, die heb ik.
Denk er ook over om de deepco en de shampoo aan te schaffen. Maar wil ook nog van alles van boucleme.... :proud:
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
04-10-2019 11:34
Ja klopt, die heb ik.
Denk er ook over om de deepco en de shampoo aan te schaffen. Maar wil ook nog van alles van boucleme.... :proud:
Hahaha, ik heb alles van Boucleme al (nou ja, de shampoo, co-wash, conditioner, gel, krullencreme en olie) en ik ben er tevreden over maar de shampoo/co-wash/conditioner zijn de producten die ik zeker opmaak maar daarna wil ik wel graag eens wat anders proberen. De gel, creme en olie zijn fantastisch en zal ik ook weer kopen als ze op zijn (alleen de gel gaat hard, met de rest ben ik nog lang onder de pannen).

De Aura lijn ben ik heel benieuwd naar :)
Lady_Day schreef:
04-10-2019 11:38
Hahaha, ik heb alles van Boucleme al (nou ja, de shampoo, co-wash, conditioner, gel, krullencreme en olie) en ik ben er tevreden over maar de shampoo/co-wash/conditioner zijn de producten die ik zeker opmaak maar daarna wil ik wel graag eens wat anders proberen. De gel, creme en olie zijn fantastisch en zal ik ook weer kopen als ze op zijn (alleen de gel gaat hard, met de rest ben ik nog lang onder de pannen).

De Aura lijn ben ik heel benieuwd naar :)
Ik denk wel bijna hetzelfde over de boucleme. Gel en crème (olie heb ik niet) vind ik super, die blijven er wel in. Shampoo en conditioner best goed, cowash ben ik wel enthousiast over maar wil misschien toch ook nog wel een andere proberen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
03-10-2019 11:36
Eh, het is maar haar hoor.
Waarmee de absurditeit van dit topic maar weer eens onderstreept wordt.

:winkie:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
04-10-2019 13:40
Waarmee de absurditeit van dit topic maar weer eens onderstreept wordt.

:winkie:
Zei zij, bij wie de vakantie gered werd door gel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
:cheer:

Hahaha. Ja, heerlijk. Ik fuss echt heel veel met CG maar ik heb geen problemen met het zelf knippen van mijn haar. Ik heb wel eens gehad dat een kapper vroeg wie mijn haar de vorige keer geknipt had want hij snapte niet wat er gebeurd was (ahem... iets met wijnen en creativiteit en me 'vrij' voelen).

Ik had ooit een collega die als knipmodel fungeerde. Op een ochtend belde ze in tranen dat ze niet naar het werk durfde want ze hadden haar haar helemaal verknipt. Ik met haar afgesproken bij de parkeergarage... zag ze er dus letterlijk (nou ja, bijna dan want geen Rihanna maar leek er wel heel erg op) zo uit:

Afbeelding

Het stond haar zo ontzettend gaaf. Maar nee, ze vond het maar niks. Die lange saaie lokken die ze altijd in een knot had waren veel beter namelijk...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, een cg topic!

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met mildere shampoos omdat ik veel last had van een droge hoofdhuid en schilfers. Twee maanden geleden ben ik overgestapt op de cg methode, voor mij betekent dit vooral het toevoegen van een deepco en vaker conditioner gebruiken.
Door de cg methode heb ik meer slag/krullen in mn haar, maar het ziet en voelt vooral veel gezonder :)

Ik ben student met een klein budget dus ik gebruik vooral wat goedkopere producten. Gister het nieuwe masker van de action gebruikt en mijn haar doet het er verrassend goed op dus ik ben blij!
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
03-10-2019 19:38
novex de rode, en van holland en barrett met argan olie
Heb de novex besteld. Ben benieuwd.
[quote=Lady_Day post_id=30456602 time=1570191396 user_id=352070]
:cheer:

Hahaha. Ja, heerlijk. Ik fuss echt heel veel met CG maar ik heb geen problemen met het zelf knippen van mijn haar. Ik heb wel eens gehad dat een kapper vroeg wie mijn haar de vorige keer geknipt had want hij snapte niet wat er gebeurd was (ahem... iets met wijnen en creativiteit en me 'vrij' voelen).

Ik had ooit een collega die als knipmodel fungeerde. Op een ochtend belde ze in tranen dat ze niet naar het werk durfde want ze hadden haar haar helemaal verknipt. Ik met haar afgesproken bij de parkeergarage... zag ze er dus letterlijk (nou ja, bijna dan want geen Rihanna maar leek er wel heel erg op) zo uit:

Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
04-10-2019 10:15
Ik had woensdagavond een nieuwe mousse van shea moisture geprobeerd; zó wat was mijn haar een vette bende. Gisteravond dus maar even gewassen, moest echt 2 keer om die zooi eruit te krijgen. En ik heb gisteren een partij voor lul gelopen met een vette bos haar. Nu is het gelukkig weer acceptabel en lekker schoon.
Zag deze ochtend een tabel van shea moisture welke lijn te gebruiken voor welk haar. Zou ook te vinden zijn op hun site.
Blijk ik de verkeerde (licht oranje label, voor sterk krullend haar) te gebruiken maar ben er toch tevreden van omdat ik zeer weinig neem.
De volgende keer ga ik maar een andere lijn proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven