Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
09-10-2019 19:49
Hi Lientje! :hello:

Severus, mag ik je vragen welke producten je gebruikt voor de CG methode? Ik heb ook krullen (zou er een verband zijn tussen pijn en krullen? :P ) en wil de methode graag proberen. Maar als ik het CG topic lees, begint het me te duizelen van alle merken en producten die goed zouden zijn. Zelfde als ik online zoek.

Als ik jouw range mag kopiëren, heb ik tenminste een concrete start :)
Natuurlijk. Ik gebruik alles van het merk finnley. Shampoo en masker 2 keer per week. Leave in conditioner 2 keer per week na het wassen, dan een katoenen shirt om mijn haar en het daarin laten drogen, met die conditioner dus. En dan wat spuitgel en mousse van finnley, extra luchtige zodat het niet zwaar wordt om te stelen. Als ik meer volume wil haarpoeder gewoon van andrelon.
"After all this time?" "Always."
GS: ik heb hoofdpijnmedicatie. Alleen mag dat maar twee dagen per week. Ik heb niet alle dagen migraine maar meestal wel meer dan twee. Dat is uitzitten dan want je kunt ook van te veel en te vaak pillen slikken hoofdpijn krijgen.
De botoxbehandeling die ik heb gehad kan pas na drie maanden herhaald worden(en kan dan alsnog aanslaan). Profylaxe heb ik inmiddels allemaal zonder resultaat geprobeerd. Er worden momenteel trials gedaan met nieuwe medicatie maar ik ben te oud om mee te mogen doen.

Doro: de stucadoor is vorige week geweest en nu moet alles twee weken drogen. We leven boven nu, het is wel even afzien maar dat wist ik van tevoren. Hierna wordt het leuker als de schilder komt en de vloer gelegd wordt.
Ik had het bij de eerste al gevraagd. Hij vind het niet erg als de groep van hier het weet maar hij wil niet dat de titel openbaar in het topic staat omdat zijn naam dan voor iedereen vindbaar is zeg maar. Even nog een rondje sturen hoor. :heart:
cesium24 schreef:
09-10-2019 21:13
Lientje (en Dreamer): helemaal niks helaas. Ik had al weinig hoop omdat mijn hoofdpijn, naar mijn idee, dieper in mijn hoofd zit. Het vervelende is dat ik nu tot januari moet wachten op de volgende afspraak. Dat benauwt me, ik wil zo graag dat er iets verandert.

Yellow: mag ik svp ook?
Wat naar dat het geen effect heeft
Severus_Snape schreef:
09-10-2019 22:03
Natuurlijk. Ik gebruik alles van het merk finnley. Shampoo en masker 2 keer per week. Leave in conditioner 2 keer per week na het wassen, dan een katoenen shirt om mijn haar en het daarin laten drogen, met die conditioner dus. En dan wat spuitgel en mousse van finnley, extra luchtige zodat het niet zwaar wordt om te stelen. Als ik meer volume wil haarpoeder gewoon van andrelon.
Ik ga kijken. Dank!
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
09-10-2019 22:06
GS: ik heb hoofdpijnmedicatie. Alleen mag dat maar twee dagen per week. Ik heb niet alle dagen migraine maar meestal wel meer dan twee. Dat is uitzitten dan want je kunt ook van te veel en te vaak pillen slikken hoofdpijn krijgen.
De botoxbehandeling die ik heb gehad kan pas na drie maanden herhaald worden(en kan dan alsnog aanslaan). Profylaxe heb ik inmiddels allemaal zonder resultaat geprobeerd. Er worden momenteel trials gedaan met nieuwe medicatie maar ik ben te oud om mee te mogen doen.
Ah, balen. Ik had je gewoon eerder hulp gegunt, maar dat zit er dus niet in.

Ik duim voor je dat de behandeling als nog aan gaat slaan :hug:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen :sun:

Lientje, je kunt natuurlijk je persoonlijke ervaringen verwerken (en dan vooral ook de frustratie van je werk! En het niet aan werk komen) en voorin het boek zetten dat 'alle overeenkomsten met echte personen berusten op toeval' ;P

Cesium, wat naar, dat het nu niet helpt. :hug:

Fijne dag iedereen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Laatste dagje revalidatie voor mij! Ben benieuwd.
"After all this time?" "Always."
Succes Severus! Snel gegaan, dat traject.
Succes Severus! Wat Lise zegt: snel gegaan.

Cesium, nog even bikkelen en straks genieten van een mooi nieuw huis.

De rondwarende hoofdpijn is nu hier aangekomen. Dit is de tweede dag al weer. Grrr....
Oei, sterkte Doro!
Severus: ik vind het ook snel gegaan. Succes!

Doro: raar dat zoveel mensen hoofdpijn hebben. Bij mij zijn veranderingen in de luchtdruk altijd een enorme trigger. Sterkte!

Lientje: ik zie een boek van jou ook wel zitten! Het veelbewogen leven van

Yellow: wil je me svp een pb sturen nav het boek van Regenboog?
Alle reacties Link kopieren
Cesium, kom je in aanmerking voor Aimovig?

Straks weer naar reva, fysio gaat mijn nek even behandelen. Ook fijn en verder weer met de psych om tafel. Ik heb nu ook een datum om met mijn drie weken nullijn te kunnen beginnen want mijn drie jongsten gaan naar mijn ouders in de week dat ze normaliter bij mij zijn. Toch jammer dat hun eigen vader dat niet wil doen want dat was toch de makkelijkste oplossing voor de kinderen. Maar goed, zo kan het ook. Mijn ouders wonen een straat verderop dus voor school enz is het zo ook makkelijk.

Vriend heeft zo weer eens een rechtszaak over zijn kinderen. Ditmaal staat de gezinsvoogd compleet achter mijn vriend en heeft zelfs de zaak daarom gevoegd die zij tegen zijn ex hebben. We zullen zien.

Vanmiddag is er open huis van hun huis dat eindelijk te koop staat. Toch zegt mijn gevoel dat er niet veel mensen zullen komen want èn op donderdagmiddag èn zijn ex heeft de boel niet echt netjes zegmaar... Maar goed, het dorp is erg gewild en de meeste huizen gaan onderhands.

Werd vannacht wakker van pijn in mijn zij, komt denk ik door die medicijnen tegen hoofdpijn. Mijn nierwaarden zijn niet zo heel goed (niet bar slecht hoor) dus dat kan even meespelen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Heftig Suzy. Ik heb ook wel het e.e.a. meegelezen in een ander topic over de situatie van je vriend. Ik hoop dat er eens wat schot in de zaak gaat komen en daardoor wat meer rust voor jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren
Moge! Het is vandaag mental health awareness day en ik heb iets op mijn persoonlijke instagram geplaatst waar onder andere in staat dat ik chronisch suïcidaal ben en een eetstoornis heb, maar ik ben erg trots dat ik wat geplaatst heb eerlijk gezegd.

Hopelijk hebben jullie een beetje redelijke dag.

Ben gister weer naar eetstoornissen geweest en heb een eetlijst gekregen.
En goed kunnen praten/janken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Oja, en ik ga zondag naar mijn ouders en ik mag Mia meenemen want ik had zoiets van, jammer dat Mia er niet is, ivm met dat ze me wat motivatie geeft om te eten, en mijn moeder zei toen ineens 'dan neem je haar toch gewoon mee, je komt toch met de auto'.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Pff weer 3 pagina's erbij, ik kan jullie niet bijhouden joh.

Nartjie mijn tante krijgt ook bijstand (en dat is zeker niet royaal! iets van 900 euro krijgt ze), zij vertelde mij laatst dat ze 1 x in de zoveel tijd een potje krijgt (bijzonder bijstand geloof ik?) van rond de 300 euro en daar kan ze dan bijv een nieuwe wasmachine van kopen.
Ik snap überhaupt niet dat mensen denken dat je het wel lekker vind, niet werken en dan bijstand. Liever kunnen werken en 2 x zoveel inkomen. Lijkt wel een soort jaloezie.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij werkt dat andersom, VGM. Als je een x aantal jaren in de bijstand zit, kun je een vergoeding krijgen (1x per x aantal jaren) voor een grote uitgave zoals een wasmachine of koelkast. Tenminste, zo heeft iemand mij dat een keer verteld. Die zat al een tijdje in de bijstand en wilde dat jaar niet gaan werken, want dan liep ze de vergoeding voor iets mis. Dit kan natuurlijk ook in elke gemeente anders zijn.
Overigens klinkt dit heel "slecht", maar persoon zat in de bijstand, doordat ze van werk steeds een burn-out kreeg, al tot 3xc toe geloof ik. Dus geen luie hond, die niet wilde werken ofzo, maar niet aantoonbaar ziek, dus wel bijstand. Afijn, bekend.

Wat leuk Kohaku, dat Mia mee mag!

Ik heb vanmorgen pijnstillers geslikt. Eigenlijk kan ik altijd net toe zonder, maar het wordt te erg. En ze helpen ook nog niet. Blegh.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
10-10-2019 10:40
Oja, en ik ga zondag naar mijn ouders en ik mag Mia meenemen want ik had zoiets van, jammer dat Mia er niet is, ivm met dat ze me wat motivatie geeft om te eten, en mijn moeder zei toen ineens 'dan neem je haar toch gewoon mee, je komt toch met de auto'.
Wat lief van je moeder.

Ik neem mijn konijn ook mee als ik naar mijn ouders ga. Wel zo gezellig en mijn ouders vinden het ook wel leuk even zo'n beestje in huis te zien rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat zou ook kunnen Dreamer. Dat dat zo gaat.
Ik veroordeel helemaal niemand. Ieder heeft zijn eigen reden, de meeste mensen zouden - indien mogelijk - liever werken dan bijstand.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
10-10-2019 10:42
Pff weer 3 pagina's erbij, ik kan jullie niet bijhouden joh.

Nartjie mijn tante krijgt ook bijstand (en dat is zeker niet royaal! iets van 900 euro krijgt ze), zij vertelde mij laatst dat ze 1 x in de zoveel tijd een potje krijgt (bijzonder bijstand geloof ik?) van rond de 300 euro en daar kan ze dan bijv een nieuwe wasmachine van kopen.
Ik snap überhaupt niet dat mensen denken dat je het wel lekker vind, niet werken en dan bijstand. Liever kunnen werken en 2 x zoveel inkomen. Lijkt wel een soort jaloezie.
Mensen zien vaak alleen maar de baten. Ze vergeten de lasten.

Wel de 'voordelen' van het ziek zijn. Niet werken, uitkering ontvangen, hulp krijgen.

Het ziek zijn, daling in inkomsten, sociaal isolement en alle ellende, calculeren ze er niet bij in.

Ze zien het gras altijd groener bij een ander.
Ik probeer een zinnige reactie te typen maar mijn concentratie gaat gelijk op met het slopen van de muur van de buurman. Dus een knuffel voor iedereen. Ik ga zo het huis ontvluchten. Na het weekend is zijn vakantie voorbij. :cheer:

Edit: nu vergeet ik waarom ik begon met typen. Er waren er een aantal met een pittige dag dus heel veel knuffels! :hug:
Suzy: ik ben te oud voor de proef met Aimovig en Emgality...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hoofdpijn gehad de afgelopen 2 dagen. Ik heb het gelukkig niet vaak. Ik dacht wellicht aan mijn ongesteldheid. Of ben ook wat verkouden, soms koud dan weer warm.

Maar nu ik hier ook meerdere lees, het zou ook inderdaad van het weer kunnen komen.

Ik had namelijk gisteren ook bot pijn, heel klein beetje maar, niet te vergelijken met sommigen van jullie pijnen. Maar dat heb ik wel vaker bij bepaald type weer.

Geprobeerd te zoeken naar luchtdruk van het weer.

Ik zie ergens dat 1013 hoog is en het nu in delen van Nederland rond de 1010 is. Dus kan best daar door komen.

Sommige weersites heb ik ook welleens naast pollen een hoofdpijn voorspelling gezien
Ik ben altijd (licht) verkouden als het weer veranderd. Nu dus ook weer.

Wat lief van je moeder Kohaku :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven