Geld & Recht alle pijlers

Bezorger boodschappen fooi?

02-12-2019 17:54 55 berichten
Ik vroeg mij dit dus af. Geef je de bezorger van je boodschappen fooi? Ik heb het tot dusver nog niet gedaan en ben benieuwd of ik nu een gierigaard ben.
En hoeveel dan?

Fooi voor bezorger boodschappen?

Totaal aantal stemmen: 126

Ja (4%)
Nee (82%)
Met de feestdagen (8%)
Soms, als ik vind dat.... (6%)
Hier komt elke week iemand anders, dus vond dat dan ook weer zo oneerlijk. Dus nee.
Nee, wel een ijsje als het heel warm is.
Krijg je zelf fooi op je werk omdat je je werk doet?
Alle reacties Link kopieren
Ik soms als het bijvoorbeeld hard stormt en regent , dan heb ik zo met ze te doen. Een extraatje vind ik dan leuk.
Of als ze net wat extra doen...
karzou wijzigde dit bericht op 02-12-2019 17:58
1.69% gewijzigd
Marnamai schreef:
02-12-2019 17:56
Krijg je zelf fooi op je werk omdat je je werk doet?

O dat was snel deze dooddoener.

Bezorger van AH niet want elke keer een ander, vaste pakketbezorger krijgt met de feestdagen fooi.
Bedenk me net dat ik Thuisbezorgd bezorgers meestal wel wat geef. Krom wel eigenlijk.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 18:00
14.19% gewijzigd
COtweepuntnul schreef:
02-12-2019 17:55
Nee, wel een ijsje als het heel warm is.

Ja of een flesje water. Vriend ging laatst koffie brengen aan de AH jongen die te vroeg was en zijn bammen in de auto zat op te eten.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
02-12-2019 17:56
Krijg je zelf fooi op je werk omdat je je werk doet?
Tsja dan kun je ook in de horeca helemaal niet aan fooi doen...
Star² schreef:
02-12-2019 17:57
O dat was snel deze dooddoener.

Bezorger van AH niet want elke keer een ander, vaste pakketbezorger krijgt met de feestdagen fooi.
Natuurlijk de perfecte smoes om nog wat online te winkelen :proud:
Star² schreef:
02-12-2019 17:58
Ja of een flesje water. Vriend ging laatst koffie brengen aan de AH jongen die te vroeg was en zijn bammen in de auto zat op te eten.
Hier willen ze nooit wat, ik voel me afgewezen.
Sudrì schreef:
02-12-2019 17:59
Natuurlijk de perfecte smoes om nog wat online te winkelen :proud:

Precies, ik moet die arme hardwerkende man toch ook zijn fooitje geven ;-)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
02-12-2019 17:56
Krijg je zelf fooi op je werk omdat je je werk doet?
:yawnee:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Star² schreef:
02-12-2019 18:01
Precies, ik moet die arme hardwerkende man toch ook zijn fooitje geven ;-)
Hier zijn het er 2. Moet ik net zo vaak wat bestellen tot ze allebei geweest zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Pakketbezorger niet, chineesbezorger wel. Vraag me niet waarom.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
De ventilatorbezorger heb ik wel een ijsje gegeven toen het 36 graden was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik laat mijn pakketje leveren bij een krantenwinkel.

Moet ik nu morgen de krantenwinkel fooi geven?
Of moet ik 2 enveloppes geven? 1 voor de pakketbezorger - als ze die nog ooit zien - en 1 voor de krantenwinkel?


(Ik laat tegenwoordig niks meer aan huis leveren want de bezorger is meestal ruck.)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
02-12-2019 18:05
Ik laat mijn pakketje leveren bij een krantenwinkel.

Moet ik nu morgen de krantenwinkel fooi geven?
Of moet ik 2 enveloppes geven? 1 voor de pakketbezorger - als ze die nog ooit zien - en 1 voor de krantenwinkel?

:yawnee:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik geef de bezorger van de boodschappen geen fooi. Sommigen vragen wel “zal ik de boodschappen in de keuken neerzetten?”. Dat aanbod neem ik nooit aan. Ik neem mijn boodschappen aan bij de deur. Ik vraag me wel af of ze dat aanbieden in de hoop fooi te krijgen. Schijnbaar is het geen bedrijfspolicy (oeh, lelijk dat ik Nederlands en Engels aan elkaar plak) om aan te bieden de boodschappen naar de keuken te brengen, want slechts een enkele bezorger vraagt het.
liliane13 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 18:12
0.11% gewijzigd
.
Marnamai schreef:
02-12-2019 17:56
Krijg je zelf fooi op je werk omdat je je werk doet?

Ja, en ik zie het als een groot geheel, als iedereen iemand fooi geeft, krijgt iedereen iets! Per saldo is het dan ongeveer weer gelijk maar het voelt goed.

Mijn kinderen liepen folders en vingen fooi. De man die elke week de folders kwam brengen kreeg fooi van hun fooien. Man helemaal verbaasd, bij deed het werk al jaren en kreeg voor het eerst fooi.
Nouschi schreef:
02-12-2019 18:06
:yawnee:

Ik ga deze ook onder mijn ctrl V doen denk ik.
Liliane13 schreef:
02-12-2019 18:07
Nee, ik geef de bezorger van de boodschappen geen fooi. Sommige vragen wel “zal ik de boodschappen in de keuken neerzetten?”. Dat aanbod neem ik nooit aan. Ik neem mijn boodschappen aan bij de deur. Ik vraag me wel af of ze dat aanbieden in de hoop fooi te krijgen. Schijnbaar is het geen bedrijfspolicy (oeh, lelijk dat ik Nederlands en Engels aan elkaar plak) om aan te bieden de boodschappen naar de keuken te brengen, want slechts een enkele bezorger vraagt het.

O Appie loopt hier standaard door naar de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij AH elke keer een andere, soms heel aardig, soms niet aardig. Ik ben er niet aan begonnen, want wie doe je wel en wie doe je niet? Uiteindelijk zijn ze ook nog geen 5 minuten binnen. Thuisbezorgd doe ik bij slecht weer. PostNL doe ik rond de feestdagen, als ik dan die fijne krijg. Er rijden er hier namelijk 2. 1 is een hele leuke, jonge gozer. De ander is een chagrijnige eikel die al met een “niet thuis” briefje in zijn hand komt aanlopen (en niet iets langer wou wachten, nadat ik aangaf hoogzwanger te zijn er soms 2 trappen af te moeten).
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
02-12-2019 18:08
O Appie loopt hier standaard door naar de keuken.
Ah, PICNIC dus niet.
.
Alle reacties Link kopieren
AH adverteert met dat ze bezorgen "tot in de keuken", dus dat de AH-bezorger dat doet is zoals het hoort.
Ik bestel zelf via picnic, maar daar komen ze de laatste tijd bij mij best wel vaak te laat (minimaal een halfuur). En ze geven het bij de voordeur af. Dus dan voel ik alles bij elkaar geen behoefte om fooi te geven. Verder ben ik eigenlijk wel een makkelijke gooigever.
Liliane13 schreef:
02-12-2019 18:14
Ah, PICNIC dus niet.

O daar heb ik ook een paar keer besteld en nu ik erover denk kwamen die ook naar binnen. De eerste keer werd er zelfs behoorlijk uitgebreid verteld hoe het allemaal werkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven