Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats ergernissen deel 5

08-11-2019 14:52 3582 berichten
We ergeren nog even lekker door aan alles wat we meemaken op marktplaats.

Het vorige topic; geld-recht/marktplaats-valt-er-nog-iets ... ges/393170 is door de moderator gesloten.


Mijn eigen ergernis;
Mijn man had een iPhone verkocht. Die is netjes opgehaald door een mevrouw die in de chat én aan de deur nog stevig onderhandelde. Uiteindelijk heeft ze de telefoon toch voor de afgesproken prijs meegenomen.
2 dagen later staat ze hier boos en tierend aan de deur omdat ze maar 3 sterren had gekregen.🙈
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een rare mail met het verzoek om contact op te nemen via watsapp (1e rode vlag). Omdat diegene via werk project een budget had van 1000 euro voor speelgoed. ( weer een rode vlag ), tel nr met naam onder bericht... uiteraard heb ik er niet op gereageerd :P Raar verhaal en vreemd gevoel, dus hoppa weg ermee.
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb nu weer een ongelofelijk zeikerige koper aan mijn broek hangen.
Heeft interesse in 3 items. Wil de afmetingen weten. Doorgestuurd. Wil extra foto's. Doorgestuurd. Wil er 2 van de 3 en doet een bod. Wil een betaalverzoek en alles gereserveerd.

Of ik toch nog een foto van item 1 wil maken met de meetlat ernaast.
Haar man vindt item 2 niet mooi. Wil alleen item 1.
Betaalverzoek gestuurd voor item 1, andere geanulleerd.

Doorgaans ben ik erg geduldig maar het begint nu op te raken.. Kijken of ze betaald...
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
25-11-2019 00:23
Ik kreeg net een rare mail met het verzoek om contact op te nemen via watsapp (1e rode vlag). Omdat diegene via werk project een budget had van 1000 euro voor speelgoed. ( weer een rode vlag ), tel nr met naam onder bericht... uiteraard heb ik er niet op gereageerd :P Raar verhaal en vreemd gevoel, dus hoppa weg ermee.
Wat verkoop je dan?
En al zou hij één of ander budget hebben via zijn werk, dan kan hij zelf toch nog steeds mailen? Waarom zou jij dan moeten appen? Ik vind het ook een raar verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoorde deze van een vriendin:Vriendin wilde haar 2 tripp trapp (niet van het echte merk) kinderstoelen verkopen. De ene was in goede staat, de ander had een klein stukje van de poot eraf aan de achterkant. Kwam overeen: €15 voor de goede en die andere mocht ze meenemen voor €5, dus €20 totaal. Man van de vrouw met wie ze contact had kwam de stoelen ophalen, hij was blijkbaar al chagrijnig dat hij dit moest doen gezien zijn houding, volgens vriendin. Ze had de stoelen naast de voordeur gezet en geeft ze 1 voor 1 aan om in de auto te leggen. Man bekijkt de 2e “kapotte” stoel en zegt deze niet te willen hebben, drukt €10 in haar hand en vertrekt zo snel dat vriendin helemaal overdonderd was. Op berichten later werd niet meer gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Laatst een racefiets-onderdeel opgehaald bij iemand die in de buurt van mijn werk woont. Die man zat duidelijk verlegen om een praatje, want bij binnenkomst begin hij al te ratelen.
Echt, aan één stuk door over zijn wielrencarierre. Nou had ik best haast en had kenbaar gemaakt dat ik mijn trein moest halen. Man keek even beteuterd, om vervolgens weer door te ratelen. Ik ben dus omgedraaid en weggegaan.

Nou heeft hij mij dus 1 ster gegeven: ik moet vriendelijker communiceren :rolling:
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
28-11-2019 12:49
Laatst een racefiets-onderdeel opgehaald bij iemand die in de buurt van mijn werk woont. Die man zat duidelijk verlegen om een praatje, want bij binnenkomst begin hij al te ratelen.
Echt, aan één stuk door over zijn wielrencarierre. Nou had ik best haast en had kenbaar gemaakt dat ik mijn trein moest halen. Man keek even beteuterd, om vervolgens weer door te ratelen. Ik ben dus omgedraaid en weggegaan.

Nou heeft hij mij dus 1 ster gegeven: ik moet vriendelijker communiceren :rolling:
Ehm okee....
had je moeten blijven staan dan om je trein te missen?
en je had het toch netjes aangegeven?
het is niet dat je tegen hem zei : Gast, die verhalen van jou boeien me niet, mazzel
dan zou ik het begrijpen dat er gezegd wordt : vriendelijker communiceren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
28-11-2019 12:11
Hoorde deze van een vriendin:Vriendin wilde haar 2 tripp trapp (niet van het echte merk) kinderstoelen verkopen. De ene was in goede staat, de ander had een klein stukje van de poot eraf aan de achterkant. Kwam overeen: €15 voor de goede en die andere mocht ze meenemen voor €5, dus €20 totaal. Man van de vrouw met wie ze contact had kwam de stoelen ophalen, hij was blijkbaar al chagrijnig dat hij dit moest doen gezien zijn houding, volgens vriendin. Ze had de stoelen naast de voordeur gezet en geeft ze 1 voor 1 aan om in de auto te leggen. Man bekijkt de 2e “kapotte” stoel en zegt deze niet te willen hebben, drukt €10 in haar hand en vertrekt zo snel dat vriendin helemaal overdonderd was. Op berichten later werd niet meer gereageerd.

He wat aso zeg!
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
28-11-2019 13:10
Ehm okee....
had je moeten blijven staan dan om je trein te missen?
en je had het toch netjes aangegeven?
het is niet dat je tegen hem zei : Gast, die verhalen van jou boeien me niet, mazzel
dan zou ik het begrijpen dat er gezegd wordt : vriendelijker communiceren
Ik ben niet onvriendelijk geweest, heb alleen het eenzijdige gesprek afgekapt. Ik denk dat hij zich beledigend voelt dat hij zijn ratelpraatje niet heeft kunnen afmaken en dat hij dat als onbeleefd heeft ervaren. En ja, zijn wielrencarierre uit het jaar nul, boeide me ook vrij weinig, waarschijnlijk heb ik dat ook wel uitgestraald.
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
28-11-2019 13:44
Ik ben niet onvriendelijk geweest, heb alleen het eenzijdige gesprek afgekapt. Ik denk dat hij zich beledigend voelt dat hij zijn ratelpraatje niet heeft kunnen afmaken en dat hij dat als onbeleefd heeft ervaren. En ja, zijn wielrencarierre uit het jaar nul, boeide me ook vrij weinig, waarschijnlijk heb ik dat ook wel uitgestraald.
Tja... niet iedereen zit op een ratelpraatje te wachten...
ik vind het nogal vreemd om dan gelijk 1 ster te geven omdat je eigenlijk beledigd bent...
dan laat je je als volwassene best kennen
london_calling schreef:
28-11-2019 13:44
Ik ben niet onvriendelijk geweest, heb alleen het eenzijdige gesprek afgekapt. Ik denk dat hij zich beledigend voelt dat hij zijn ratelpraatje niet heeft kunnen afmaken en dat hij dat als onbeleefd heeft ervaren. En ja, zijn wielrencarierre uit het jaar nul, boeide me ook vrij weinig, waarschijnlijk heb ik dat ook wel uitgestraald.
:rofl: Snap ik!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me momenteel aan aan een trage reageerder. Was stiekem verbaasd dat er daadwerkelijk betaald werd...

Zaterdag al akkoord gegaan met een bod. Maandag bevestiging van zijn kant dat hij t opgestuurd wilde krijgen en direct bankgegevens doorgestuurd. Gisteren vroeg hij of ik betaalverzoek kon sturen. Meteen gedaan, vandaag betaling ontvangen maar zonder adresgegevens. Nogmaals gevraagd waar het item naar toe moet, is gelezen naar nog geen reactie....
Alle reacties Link kopieren
london_calling schreef:
28-11-2019 12:49
Laatst een racefiets-onderdeel opgehaald bij iemand die in de buurt van mijn werk woont. Die man zat duidelijk verlegen om een praatje, want bij binnenkomst begin hij al te ratelen.
Echt, aan één stuk door over zijn wielrencarierre. Nou had ik best haast en had kenbaar gemaakt dat ik mijn trein moest halen. Man keek even beteuterd, om vervolgens weer door te ratelen. Ik ben dus omgedraaid en weggegaan.

Nou heeft hij mij dus 1 ster gegeven: ik moet vriendelijker communiceren :rolling:
:rofl:
Wat triest zeg.
Je bent niet bevriend met elkaar. Je komt iets kopen, maakt de deal af en bent weg. Als je dat op een normale manier gedaan hebt zie ik niet in waarom je hier iemand 1 ster voor zou geven. Trieste vent.
minnimouse schreef:
28-11-2019 22:59
:rofl:
Wat triest zeg.
Je bent niet bevriend met elkaar. Je komt iets kopen, maakt de deal af en bent weg. Als je dat op een normale manier gedaan hebt zie ik niet in waarom je hier iemand 1 ster voor zou geven. Trieste vent.
Nou inderdaad. Volgens mijn kun je hierover een bericht aan MP sturen en halen zij die slechte waardering dan weg.
Taralina schreef:
28-11-2019 23:22
Nou inderdaad. Volgens mijn kun je hierover een bericht aan MP sturen en halen zij die slechte waardering dan weg.
Volgens mij halen ze het alleen weg als beide partijen ( dus ook de man in dit geval ) het er over eens zijn dat er geen 1 ster gegeven had moeten worden.
Kleine kans gok ik.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
28-11-2019 23:22
Nou inderdaad. Volgens mijn kun je hierover een bericht aan MP sturen en halen zij die slechte waardering dan weg.
Denk niet dat ze dat doen. Kan iedereen natuurlijk wel zeggen, ook als iemand wel onvriendelijk of onaardig is geweest.
Maar ja, deze meneer neemt het iets te persoonlijk denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer een ergernis.. een zogenaamde geïnteresseerde biedt een leuk bedrag. Ik akkoord. Vervolgens zegt diegene eerst nog te moeten wachten op een product vandaag. Dat eventueel erbij gecombineerd kan worden. Ja diegene zou het vanmiddag nog laten weten. En je raadt het al, radiostilte. :roll:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas mij nog steeds na al die jaren Mp, dat mensen zo onverschillig en aso kunnen zijn. Lekker anoniem bieden en reageren en daarna keihard negeren of pas dagen later reageren( en dan natuurlijk afhaken). Gebeurt dit ook in andere landen op eBay etc?
Het is net zoals daten ( gelukkig hoef ik dan al 10 jaar niet meer) als ik dat lees en hoor, men reageert eerst enthousiast en vervolgens is het radiostilte :P :frusty:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Had laatst ook iets raars, geboden op een item voor een mooie prijs, het was nieuw maar niet compleet. Akkoord bereikt en adres gekregen, wilde alleen ophalen want wilde het eerst werkend zien. Rijd er diezelfde avond heen maar kon het niet meteen vinden, liep rondjes. T was donker, liep een groepje jongemannen .. t voelde niet lekker, dus terug naar de auto. Kom ik erachter dat t opgegeven adres van de supermarkt is waar ik drie keer langs ben gelopen, niet een woonadres. Krijg ondertussen een berichtje of ik wil laten weten of ik er bijna ben..nou, ben onderweg naar huis. Krijg een hele tirade waarom ik t niet zou vertrouwen, 5 sterren en jarenlang verkoper (klopte inderdaad). Maar ik vond het raar om a. Adres van een supermarkt te geven en b. Dat niet ook even eersr te zeggen.. (was ook niet gegaan als ik dat had geweten). Hij bleef maar berichten, hij kon het ook opsturen als ik het niet vertrouwde, hij vond het raar dat ik niet meer reageerde, bleef vraagtekens sturen. Ik was er gewoon klaar mee, ben er nog niet over uit of t nou linke soep was of gewoon een aparte verkoper. Maar tip van de week: check van te voren het adres op google maps/foto locatie, en ga ‘s avonds niet alleen.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
@ Monkey.

Daar zou ik ook de kriebels van krijgen :| . Nooit zoiets meegemaakt met marktplaats, wel in mijn dating-periode van 11 jaar geleden @(
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb regelmatig dat als ik bied ik een bericht krijg dat het al weg is

En de advertentie blijft staan
Vanmorgen ontving ik een bericht van een koper.
Ze had een paar enkellaarsjes bij mij gekocht van een peperduur merk voor een klein prijsje.
Nu beweerd ze dat het niet de juiste maat is en dat ze erg teleurgesteld is. Op de zool staat 38 maar volgens haar is het veel groter en zijn de zolen net zo groot als de schoenen van haar vriend die maat 44 heeft.

Nu heb ik ze zelf gedragen als maat 38 dus ik weet dat het lariekoek is. Dit was haar enige klacht overigens.

Ik heb geen zin in een 1 ster recensie maar vind de klacht absurd... En ik baal dat ik het voor een appel en ei aan uitgerekend deze koopster heb verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Klassieker: Stuk speelgoed verkocht via FB. Klein prijsje, want lichte gebruiksschade en ik wilde het graag opruimen. Staat het er nu, twee dagen na ophalen, op voor ruim twee keer zoveel. (Ik weet natuurlijk niet zeker of het hetzelfde exemplaar is, maar wel dezelfde persoon dus 1 + 1 = 2 denk ik.) Ze zegt ook nog eens niets over de beschadigingen én noemt als vergelijking zo ongeveer de hoogste nieuwprijs die ik op internet tegenkom.
Allemaal haar goed recht natuurlijk, maar ik baal er wel van.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan het toch dat items 'kwijtraken' in de post. Vorige week wat gekocht bij iemand en het is nog steeds niet aangekomen. Gelukkig was het niet duur maar alsnog. De verkoper reageert wel maar op een hele agressieve manier en beschuldigt mij dat ik lieg dat ik het wel heb gehad maar geld terug wil. Zucht.. gaat om babykleding trouwens.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
12-12-2019 06:44
Hoe kan het toch dat items 'kwijtraken' in de post. Vorige week wat gekocht bij iemand en het is nog steeds niet aangekomen. Gelukkig was het niet duur maar alsnog. De verkoper reageert wel maar op een hele agressieve manier en beschuldigt mij dat ik lieg dat ik het wel heb gehad maar geld terug wil. Zucht.. gaat om babykleding trouwens.
Helaas hier ook iets kwijt via de post. Het kan wel, en misschien door de drukte voor de kerstdagen kan het later aankomen?
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven