Het Grote Babyvragentopic deel 4

07-11-2018 07:42 2609 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je vragen en deel je ervaringen, iedereen is welkom in alweer het vierde deel van het babytopic!

Of je nu nog moet bevallen of al een of meerdere babies in huis hebt, iedereen is welkom om met ons mee te praten over luiers, slapen, hapjes, stapjes en andere mijlpalen!
Alle reacties Link kopieren
Snow girl ik leg haar ook hoger met het hoofd dan hoeft ze minder te hoesten.
Hier heerst het rs virus. Dus hoop dat ze een normale verkoudheid heeft...

Teckel wat vervelend! Komt ze moeilijk in slaap? Of vaak wakker?

Toen baby een paar weken was sliep ze s’nachts in de wieg naast ons bed en overdag in de wieg van de kinderwagen die op de bank stond. Ik wilde haar graag dicht bij me. Was ook handig voor de kraamvisite die zonder afspraak voor de deur stond. Zagen ze haar en hoefde ik haar niet wakker te maken. Overdag was slapen soms lastig maar met de puckababy piep ging dat eigenlijk prima. Toen sliep ze nog door elk geluid heen. Is nu wel anders :P .
Ze slaapt eigenlijk nu overdag en s’nachts goed in haar eigen bedje. Meestal 15 min jengelen en een paar keer speen geven en dan slaapt ze. Ik houd 90 min wakker tijd aan voor 6 maanden.

Ik gebruik trouwens een app. Daar registreer ik de borstvoeding en slaapjes in.
principessa3 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 10:32
5.43% gewijzigd
Als ze wakker wordt 's nachts (wat bijna elke nacht wel is) kan ze zo uren wakker zijn. Van maandag op dinsdag was het' mijn nacht' en werd ze rond 3u wakker. Toen fles en daarna bij mij in bed wel verder geslapen tot 7u. Maar vannacht was het half 5 en is ze tot 6u wakker geweest ofzo. Om 7u waren zij en peuter weer wakker. Maar ik ben om half 5 naar zolder gegaan en heb 't man laten oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Oh die periode dat ze 's nachts uren wakker zijn, ik kijk daar echt niet naar uit.. De baby wordt nu ook vaak wakker, maar na een speentje terugstoppen gaat ze meestal wel weer slapen.

Het moment is daar: ze kan eindelijk goed rollen! Werd ook wel eens tijd met ruim 5,5 maand. Ze deed het al heel vroeg, maar had er nog niet de controle over. Nu dus wel en ze lijkt meteen veel minder gefrustreerd.

Ik moet overmorgen de huisarts bellen over de Nexium. Ze spuugt veel minder, drinkt weer goed en lijkt veel blijer, dus het lijkt wel degelijk te helpen. Maar kan ik hieruit concluderen dat ze inderdaad reflux heeft? En wanneer is het erg genoeg om de Nexium te blijven geven? Vrijdag maar even overleggen. Ze raakt er helaas wel wat verstopt van.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is echt pfff..Teckel
Sterkte ermee. Gelukkig dat je kunt afwisselen met je man. Hopelijk snel voorbij. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Zijn bed staat idd al wat omhoog. Hij is verder ook niet ziek ofzo. Verwacht geen rsvirus (of anders mild) oudste heeft er mee in het ziekenhuis gelegen.
Fiona, fijn dat de nexium lijkt te helpen. Wij gaven ranitidine omdat ze bijna niet meer dronk en echt heel erg moest huilen van het drinken. Bij zoon als baby gaven we het ook. Wij hem vanwege overmatig huilen, continue willen drinken en 's nachts gillend vd pijn compleet in paniek wakker worden en blijven. In beide gevallen vond ik het erg genoeg. Het doet ze zo'n zeer.

Overigens was peuter als baby nooit uren wakker in de nacht dus ik ken dit totaal niet. Ik vind het vreselijk, kan het maar moeilijk accepteren en ben elke dag al aan het stressen over hoe de nacht zal gaan. Ook haar tweede slaapje gaat laatste tijd zeer moeilijk. Ik overweeg haar over te doen naar 1 slaapje maar vindt dat errug vroeg... Pffff ik kijk haar groot op het moment, wil me weer mens voelen ipv vaatdoek.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat zwaar Teckeltje, het is helaas erg herkenbaar voor mij vanwege mijn oudste. Die sliep tot 7 maanden als een roosje en toen begon de ellende. Pas toen ze ruim 2 was, ging ze weer goed slapen. Hier varieerde het van urenlang wakker zijn tot elke 45 minuten huilen en weer in slaap wiegen. Sterkte, ik hoop echt dat het snel beter gaat :hug:
Alle reacties Link kopieren
Arme Teckel, hopelijk gauw beterschap. Goed ook dat jullie het echt afwisselen - ik vind het het vaak nog moeilijk om de zorg dan aan mijn vent te laten. Niet omdat hij het niet kan, maar vanwege dat heerlijke-altijd-aanwezige-schuldgevoel.

@Non, hier komen we ook net uit een hongerperiode. Ineens lijkt het ook weer voorbij. Zou me er dus niet teveel druk over maken. Wel merkte ik dat een tijdje op de speen zuigen na de fles ook hielp. Het is dus niet altijd honger.

Ik had trouwens een ByKay stretch, maar niks voor mij (baby te zwaar voor m'n gevoel) toen overgestapt op een geweven doek en echt, wat een uitkomst! We hebben ook een tula. Maar voor de eerste weken was de doek veel fijner - ingebakerd op mama's of papa's borst. En echt, mijn kraam zei altijd 'als je veters kunt leren strikken, kun je dit ook'. En dat is waar. Oefening baart kunst. Maar nu met de baby van ruim 7 kilo draag ik eigenlijk nooit meer. Ze wil graag om zich heen kunnen kijken.

@Fiona - wat vreselijk zeg, van je oudste. Nooit een oorzaak gevonden? Moet eerlijk zeggen dat ik van dat soort verhalen nog wel eens de bibbers krijg. Ze slaapt nu zó goed... Gelukkig bij jullie nu ook beter! En fijn dat het spugen minder is! Ze zal zich inderdaad met een gevuld en rustig maagje weer een stukje vrolijker voelen.
Ach teckel, dat lijkt me heel zwaar. Hopelijk is het snel voorbij.

Soms zijn dingen ineens weer voorbij is mijn ervaring met peuter.

Slaaptekort is welgezegd ontzettend zwaar. Baby slaapt best goed snachts, maar er 2/3 keer uit voor een schone luier en fles breekt me best op. En dan is baby nog maar zo jong. Knap van jullie dat je al langer met dat bijltje hakt.

Met peuter kon ik s ochtends nog verder slapen maar dat kan nu niet, want peuter is er ook nog.
Gister ging baby mee naar bed met peuter, half 8 en ging ook slapen. Ik ben ook maar om 8u naar bed gegaan :facepalm:

Fijn fiona, dat het lijkt te werken!

Ik had net een slapende baby en slapende peuter in hun bedjes. Kon ik mooi de troep opruimen van de ochtend waar ik geen tijd en handen voor had vanmorgen :-D
Alle reacties Link kopieren
Meandyou, ik krijg er zelf ook de bibbers van hoor, helemaal als ik me realiseer dat deze baby ook bijna 7 maanden is. Ik heb heel wat avonden en nachten met de oudste meegehuild. Er is nooit een oorzaak gevonden. Haar tanden en kiezen kwamen wel heel erg langzaam door, dus de huisarts heeft geopperd dat dat ermee te maken kan hebben. Maar zeker weten doen we het niet.

Hier ook een geweven doek en heel tevreden! Ik heb de oudste er nog in gedragen toen ze ruim 2 jaar en 12 kilo was. Ik vind een geweven doek ook veel fijner dan de Bykay stretch, hoewel dat in het begin wel makkelijker knopen was. Maar oefening baart kunst inderdaad.

Sneeuwball, die eerste periode is ook heel zwaar! Wel fijn dat ze vanmiddag allebei sliepen!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het niet helemaal bij momenteel, maar ik doe m'n best ;).

@dragen; ik heb alleen een draagzak, de Tula free to grow. Bevalt erg goed!

@Fiona; fijn dat de medicijnen helpen! Ik heb geen tips verder, sorry. Goed dat baby omrolt!

@Teckeltje; wat zwaar zeg! Het klinkt alsof je er aardig doorheen zit. Heeft baby al eens gelogeerd of zou je dat al aandurven? Even bijtanken is misschien wel nodig..

@Slapen; dochter wil de laatste tijd na de avondfles niet verder slapen in haar eigen bed. Bij ons in bed slaapt ze meestal wel snel weer. Ik moet zeggen dat ik daar bij de tweede een stuk makkelijker in ben, maar echt veilig is het niet natuurlijk. Ik zorg wel dat ze niet onder het dekbed ligt en er geen kussens in de buurt liggen, maar dan nog. Tis ook echt gewoon de makkelijkste weg hoor. Want ze slaapt eigenlijk prima in haar eigen bed, maar heeft dan gewoon even moeite om weer in slaap te vallen. En wij hebben dan meestal niet zo'n zin om daar een hele tijd mee bezig te zijn, omdat we willen slapen. Man is bang dat ze gewend raakt (of al is) om bij ons in bed te slapen en daarom niet in slaapt valt of weer wakker wordt. Ik weet het niet... Ik denk altijd maar; wat je aangeleerd krijgt, krijg je ook weer afgeleerd als je het beu bent of het niet meer werkt.
Maud, mijn vriend is daar ook altijd bang voor. Dat ze iets aanwennen.
Tja, als het voor jullie nu werkt, en je je rust krijgt, is dat toch goed.

Bij peuter is aanwennen heel snel, maar ook snel weer afgeleerd. Voorbeeld: eerst keek hij altijd tv met ontbijt, tot hij paw patrol ontdekte en dat zo mooi vond, dat hij vergat te eten. Geen doen als je op tijd ergens moet zijn.
Dus geen tv meer tot de boterham op is. 1 dag drama, volgende dag weet hij het.
Met baby's is dat denk net zo, he waarom niet en dan is het patroon doorbroken.

En fiona: baby is gelukkig niet hetzelfde als je peuter, dus baby gaat gewoon lekker doorslapen!
Maar inderdaad, die verhalen maken het wel spannend..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties over de flesvoeding, ik laat het maar los! Dat is vaak het beste ;)

Teckel, pff ik hoop op betere nachten voor je..slopend! Hopelijk raak je dan ook dat stressgevoel kwijt, dat is heel naar!

Beterschap voor alle zieke kindjes! Er heerst van alles en een verkouden baby is echt heel vervelend!
Wat mij betreft mag de lente wel alvast weer beginnen :'(

Hier een avondje alleen op de bank..kindjes in bed en heerlijk voor de tv. Kan ik enorm van genieten haha
Pff wat zwaar Teckel. Herken t wel van dochter. Zoon hier slaapt echt niet door 's nachts maar vaak met een speentje is t prima en slaapt hij verder.

Zoon is al 8 kilo trouwens, draagt nog prima vind ik.

Zijn er hier nog meer baby's die moeite hadden met wennen aan gastouder/opvang? Hij gaat nu 7 weken maar het blijft drama. Niet slapen en dus veel huilen/krijsen. Thuis gaat t slapen op zich wel oké. Moet er soms na 45 minuutjes even heen voor een speentje maar verder.. huilen doet hij eigenlijk nauwelijks thuis. Ik vind het zo zielig! En ik hoop dat dat gastouder het nog even de tijd wil geven. Hij gaat nu 1 dag in de week omdat er geen plek is, vanaf januari gaat hij 2 dagen. Onze dochter heeft t altijd prima gedaan bij haar (terwijl t thuis ellende was met slapen). Ik zit er echt niet op te wachten ze beide ergens anders heen te verplaatsen maar ik weet gewoon niet wat ik kan doen.. in de vakantie ga ik een dagje mee, wellicht dat het helpt...
Alle reacties Link kopieren
Lastig Naniene! Herken het deels. Wat ik doe voordat baby naar de opvang gaat is 1 of 2 dagen een doekje bij me dragen. Zodra ze naar de opvang gaat geef ik het mee. Door mijn geur wordt ze rustig. Ze hadden best moeite met het geven van de fles bijvoorbeeld. Baby was dan aan het huilen en erg onrustig. Zodra ze het doekje bij dochter neerleggen wordt ze rustig. Misschien het proberen waard?
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwball, ja ik denk dat dus ook. Ik merk dat inderdaad bij peuter, maar ook bij baby. Ik had verlof totdat ze 5 maanden was en in die tijd sliep ze nooit in haar bedje overdag. Ik was daar gewoon nog niet aan begonnen. In de eerste week dat ik weer werkte, sliep ze heel slecht overdag bij de oma's en de opvang. Dus toen een weekend geïnvesteerd en daarna ging het gewoon goed.

Geniet van je avondje Non!

Ach wat vervelend Naniene! Niet fijn voor jouw moederhart ook. Misschien dat het wel beter gaat straks als hij 2 dagen gaat. Is dat nu de enige dag dat hij weg is of gaat ie ook nog naar andere plekken?
Non30, heb al eens een doek meegegeven lijkt weinig te doen. Lijkt echt om mij als persoon te gaan. Echt lastig.

Mijn moeder past nu 1 dag in de week op bij ons thuis. Maar zelfs dan gaat t lastig terwijl hij dan gewoon in zijn eigen omgeving is.

Ik hoop ook echt dat t beter gaat als hij 2 dagen gaat, dan is t misschien wat makkelijker wennen.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat het niet zo fijn gaat met slapen bij de gastouder Naniene. Lijkt me echt lastig.. Helaas geen tips voor je, ik hoop dat hij toch snel zijn draai daar vindt en wel lekker slaapt.

Herkenbaar wel trouwens, met die speen na 3 kwartier. Als ik thuis ben slaapt ze eigenlijk van de 10x, 8x verder. Mijn moeder lukt het eigenlijk niet, maar ik gok zo dat ze het toch anders aanpakt dan ik, dat teruggeven van de speen.

@ Dragen, ik heb een Tula FTG, een Didymos Didiklick ( half buckle, zo fijn!) en een ringsling.
Moet zeggen dat ik had gedacht meer te dragen, maar dochter #2 vindt de buggy prima en slaapt dan in de autostoel die ik erop klik. Of in de kinderwagen.

Hier hebben we sinds een week dat we dochter #2 laten slapen 's avonds, ipv wakker te maken voor haar fles rond 22.00. De ene dag slaapt ze dan door van 19.00 tot 07.00, zonder eruit te hoeven voor een speen oid. De andere dag komt ze rond 04.00 voor een fles, al denken we dat ze niet eens wakker wordt van de honger, maar door haar hoesten.
Wel fijn, ik heb goede hoop dat ze op een gegeven moment vaker doortrekt tot 07.00, maar ik mag nu al niet klagen!

Wel heel spannend, want dit weekend laten we beide meisjes achter bij mijn schoonouders voor 2 nachten. Zo stom, van tevoren dacht ik dat het allemaal wel los zou lopen, kleine kinderen voor een weekend achter laten, maar ik merk dat ik het best een ding vindt. Vooral voor de kleinste.. Maar, we gaan er wel vna genieten en zondag kan ik weer uitgebreid knuffelen!

Hoe mijn moeder mij ( en mijn broertje en zusje) gewoon een week thuis kon laten totdat ik oud genoeg was om mee te gaan skien, ik snap het nog steeds niet ;-) Al zal het misschien ook liggen aan het feit dat ik 4 dagen werk en zij fulltime thuis was, tot mijn 9e..
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
04-12-2019 20:21

Zijn er hier nog meer baby's die moeite hadden met wennen aan gastouder/opvang? Hij gaat nu 7 weken maar het blijft drama. Niet slapen en dus veel huilen/krijsen.
Hier ging het bij peuter als baby niet goed bij gastouder. Toen we overgingen op kleinschalig kinderdagverblijf ging het snel beter.
Naniene, wat lastig zeg.

Zoon had altijd moeite met afscheid nemen en moest in het begin ook heel erg wennen. Ook bij een gastouder.
Dat is wel goedgekomen toen hij wat ouder werd. Hij huilde heel veel, maar was dan ook een huilbaby.
Ik dacht echt dat ik moest gaan stoppen met werken (maar financien zijn nodig dus was ook geen optie)
Zoon is nu 3 en heeft nog steeds moeite met afscheid nemen. En hij ging in het begin ook weinig, toen hij in ieder geval elke week ging, ging het ook beter.

Ik hoop dat het snel beter gaat!
Spannend chantilly! Hopelijk hebben jullie een fijn weekend.

Ja vind het echt lastig. Ons zoontje is juist absoluut geen huilbaby. Hij huilt praktisch niet eigenlijk. Dat maakt t nog lastiger. Ik weet niet waar ik goed aan doe. Stoppen met werken is financieel niet mogelijk. We werken allebei al parttime. Wellicht een andere gastouder of kdv proberen. Alleen we hebben ook nog een dochter. Zij is een gevoelig meisje. Ze heeft het erg naar haar zin bij de gastouder en zal veel tijd nodig hebben om ergens anders te wennen. Dus ik sta daar ook niet echt om te springen. Ze dacht dat het misschien was omdat hij in een wieg sliep thuis. Maar nu in de ledikant gelegd, gaat echt prima.. ik hoop vooral dat de gastouder geduld met hem heeft. We hebben goed contact dus ik verwacht van wel maar oef ik krijg echt buikpijn als ik eraan denk dat we een andere oplossing moeten zoeken als het echt niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ongelooflijk rot Naniene..
Kan het misschien ook nu te maken hebben met een slaapregressie?

Daar lijken wij nu in te zijn beland.. Schoonouders hebben het verder prima gedaan hoor, zelf even bij kunnen komen, maar het lijkt erop dat overdag slapen niet hoeft voor baby’s van 4 maanden en ‘s nachts is het ook weer feest.

Hopelijk dus echt een slaapregressie en zijn we er met een week of 4 weer vanaf!

Weekend weg was geweldig, maar ben ook blij weer thuis te zijn en met mijn meisjes te kunnen knuffelen.
Chantilly, met 4 maanden is er idd een slaap regressie. Wij hadden dat op vakantie met baby en ze sliep toen voornamelijk in de buggy en 's nachts bij mij om bed.
Tussen 8 en 9 maanden is er een weer een slaapregressie en die hebben wij net achter de rug, hoop ik. Man wat was het pittig. Baby werd steeds vroeger wakker 's avonds, ging niet meer slapen. Krijsen in eigen bed of keten in ons bed. Gek werden we ervan. Vrijdag besloten dat we er wat aan moeten doen, dit kon niet langer. We waren op. Ze was elke nacht uren wakker.
Tegen m'n principe in vd baby volgen, volgen wij het 2-3-4 ritme van Stephanie Lampe uit het boek Blije baby. En als ze 's nachts wakker wordt doen we een gentle sleep training wat zoveel betekent als dat we erbij blijven tot ze rustig is en dan weer weglopen. Max 1 minuut huilen (soms heeft ze een paar gillen nodig voor ze slaapt). Gisteren rond 00.00 kwartiertje naast het ledikant gezeten en daarna niet meer gehoord tot half 7. Hoop zo dat dit doorzet!!!
Helaas lijkt t daar niet op chantilly. Het is eigenlijk vanaf het begin bij de opvang al (week of 6 gaat hij nu). En thuis gaat het echt meer dan prima. Die slaapregressie komt vast ook nog wel...

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad! En hopelijk snel weer doorheen ja. Is echt niks slecht slapen.

Fijn dat t werkt Teckel hopelijk zet het door.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames! Ik wil graag jullie idee/mening ergens over vragen... En even van me afschrijven 🙊

Onze baby is nu 11 weken. Hij slaapt sinds kort snachts super goed. Afgelopen nacht geslapen van 20.00 uur tot 7.00 uur! Echt ongekende luxe. Maar overdag heeft hier (hierdoor?) super honger. Vandaag: 7.00 fles, 9.00 alweer mega honger, dus fles. 11.00 weer mega honger dus wel fles gegeven. Hij laat er elke keer amper 2u tussen... na 11.00 wat meer tijd er tussen, voedingen nog om 14.00, 17.00, 20.00 en toen naar bed.
Tussen de voedingen overdag slaapt hij erg slecht. Vanmorgen 1 uurtje geslapen, vanmiddag eigenlijk alleen wat gedommeld, soms 10 minuten, soms 20 minuten.

Wat denken jullie hiervan? Ik vind het erg onrustig. Veel flessen, weinig slapen. Aan de andere kant nadrukkelijk super dankbaar voor de goede nachten.
Gewoon maar kind volgen en vaak voeden? Of toch proberen te rekken? Geen idee hoe ik op deze manier ooit naar 4u tussen de voedingen moet. Iemand een idee of dit zo oké is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven