Lijf & Lijn alle pijlers

Borstvergroting keuze chirurg

06-01-2020 14:37 47 berichten
Hai,

Ik heb na jarenlang twijfelen de knoop doorgehakt; ik wil een borstvergroting.
Nou is de keuze reuze en was ik na lang internetten uitgekomen op Boerhaave in Amsterdam.
Volgens de website zijn ze door Elvesier benoemd als beste plastische chirurgie van Nederland en ook over de behandelend arts daar (Dr van der Weij) vind ik online grotendeels alleen maar lovende reviews. Maar bij het verder googelen kwam ik ineens uit op een pagina waar staat dat deze chirurg op de zwarte lijst staat. :uh?: Dit schijnt te maken te hebben gehad met een borstverkleining waar het eea mis is gegaan.

Nou vraag ik me af; moet dit het signaal zijn om niet in zee te gaan met deze arts, ondanks alle overige positieve reviews?
Hebben dames hier zeer goede persoonlijke ervaringen en adviseren jullie een bepaalde arts/kliniek?

Bergman Clinics heb ik overwogen, maar daar betaal je 10% - 15% meer dan wanneer je het bij dezelfde behandelend arts laat uitvoeren in het ziekenhuis. Maar in het ziekenhuis heb je weer te maken met wachttijden van soms wel 6 maanden.
Veldhoven Kliniek staat ook goed aangeschreven, maar zit 2,5 uur van me af :'-(

Wat niet kan, dat kan niet, maar het liefst wil ik gewoon op korte termijn de operatie kunnen laten uitvoeren ivm werk.
Bovenaan staat natuurlijk het beste resultaat en daarvoor de beste plastisch chirurg.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :-D
Alle reacties Link kopieren
https://www.gzr-updates.nl/commentaar/GZR_2019_0029

waarschijnlijk heeft hij ooit een tucht-zaak aan de broek gehad, en Google vergeet dat niet
Wil niet zeggen, dat hij een slechte arts is, wel dat hij nu besmet blijft, dankzij Google

Iedereen die (helemaal vrijwillig) onder het mes gaat, weet dat het ook fout kan gaan.
.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 02-01-2021 17:50
99.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.zwartelijstartsen.com/zwart ... /weij-l-p/
"De maatregel is opgelegd vanwege: verstrekking van onvoldoende informatie en onvolledige dossiervorming,"

het is ook weer niet zo, dat hij met een bot mes, een vrouw doormidden gehakt heeft
mammezel schreef:
06-01-2020 14:43
Wat ik denk is, dat je aan een gezond lichaam niet moet laten snijden. Hoe klein je borsten ook zijn, ze zijn jij. Vind je jezelf zoveel aantrekkelijker, krijgt je zelfvertrouwen zo een boost van een hoop silicone?

En de tegenargumenten van moet snel, mag niet te ver, geen 15% duurder: allemaal punten die een succes in de weg staan.

Ik wil niet negatief overkomen, maar ooit denk je, kon ik nog maar terug.

Succes!
Ik vind de intentie van je bericht lief bedoeld, tegelijkertijd kan ik er helemaal niks mee. Ik ben serieus al 12 jaar (!) aan het overwegen, en nu eindelijk deze keuze gemaakt waar ik dus ook echt weloverwogen en 100% achter sta.

En mijn woorden verdraaien vind ik een beetje onprettig; ik geef mijn voorkeuren aan, ik zeg niet 'dit moet/dat moet'. Sterker nog, in mijn laatste zin benadruk ik nog extra dat resultaat en een goede chirurg boven alles staat.
En daar ben ik nu hier een beetje naar op zoek; persoonlijke adviezen, vrouwen die dit zelf hebben laten doen, etc.
anoniem_649e1652acee3 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 14:52
0.70% gewijzigd
lilalinda schreef:
06-01-2020 14:44
https://www.zwartelijstartsen.com/zwart ... /weij-l-p/
"De maatregel is opgelegd vanwege: verstrekking van onvoldoende informatie en onvolledige dossiervorming,"

het is ook weer niet zo, dat hij met een bot mes, een vrouw doormidden gehakt heeft
Ik vind het lastig. Eerst leek het namelijk ook echt goed eruit te zien, hij is zeer ervaren en ik lees veel positieve reviews van dames die bij hem een borstvergroting hebben laten doen.
Tegelijkertijd kan ik ook niet ontkennen dat ik het 'tricky' vindt voelen wanneer dezelfde arts op een zwarte lijst staat voor iets wat niet gigantisch lang geleden is. Is een stukje onderbuikgevoel wat je daardoor krijgt. Maar ik vind het dus lastig oordelen of je daar in zo'n geval gehoor aan moet geven of niet, gezien ook de vele lovende reacties en het feit dat hij bij een kliniek werkt die enorm goed aangescheven staat.
Alle reacties Link kopieren
peertie124 schreef:
06-01-2020 14:47


En mijn woorden verdraaien vind ik een beetje onprettig; ik geef mijn voorkeuren aan, ik zeg niet 'dit moet/dat moet'. Sterker nog, in mijn laatste zin benadruk ik nog extra dat veiligheid en een goede chirurg boven alles staat.
En daar ben ik nu hier een beetje naar op zoek; persoonlijke adviezen, vrouwen die dit zelf hebben laten doen, etc.
maar dat vraag je niet in dit topic
Alle reacties Link kopieren
peertie124 schreef:
06-01-2020 14:50
Ik vind het lastig. Eerst leek het namelijk ook echt goed eruit te zien, hij is zeer ervaren en ik lees veel positieve reviews van dames die bij hem een borstvergroting hebben laten doen.
Tegelijkertijd kan ik ook niet ontkennen dat ik het 'tricky' vindt voelen wanneer dezelfde arts op een zwarte lijst staat voor iets wat niet gigantisch lang geleden is. Is een stukje onderbuikgevoel wat je daardoor krijgt. Maar ik vind het dus lastig oordelen of je daar in zo'n geval gehoor aan moet geven of niet, gezien ook de vele lovende reacties en het feit dat hij bij een kliniek werkt die enorm goed aangescheven staat.
maar heb je ook gelezen, wat hij gedaan heeft??
en dat het een voorwaardelijke straf was??

Ik ken die man niet hoor, heb geen aandelen, maar ik zou er met een gerust hart mee in zee gaan
Alle reacties Link kopieren
Veldhoven vond ik supergoed. Ze opereerden (toen) ook in Amstelveen. Zeer volledig in hun uitleg, benoemen goed wat wel en niet kan. Stuk goedkoper dan Bergman en als je de foto’s bekijkt, ook mooier,
Voor mij is het één van de beste keuzes die ik heb gemaakt, ook al vinden veel anderen dat het niet nodig was etc. Ik word elke keer weer blij als ik een jurkje aan heb en dit een stuk beter staat dan voorheen, met mijn leeggelopen A-cup

Ik had trouwens dr Schiettecatte, een zeer kundige man. Ben het wel met voorganger eens dat je kleine dingen, zoals 10% meer of minder, of ver rijden, niet hetgeen moet zijn waar je je keuze op baseert. Ze moeten jaaaaaren mee, zeker met zoveel onveilige implantaten in omloop is het belangrijk dat je goed onderzoek doet. Welk merk wil je? Welke cohesie en hoeveel cc?
Kijk ook eens op borstenforum.nl
noah88 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 14:56
31.32% gewijzigd
lilalinda schreef:
06-01-2020 14:51
maar dat vraag je niet in dit topic
Hoe bedoel je? Precies in die zin vraag ik daar toch naar in dit topic?
noah88 schreef:
06-01-2020 14:53
Veldhoven vond ik supergoed. Ze opereerden (toen) ook in Amstelveen. Zeer volledig in hun uitleg, benoemen goed wat wel en niet kan. Stuk goedkoper dan Bergman en als je de foto’s bekijkt, ook mooier,
Voor mij is het één van de beste keuzes die ik heb gemaakt, ook al vinden veel anderen dat het niet nodig was etc. Ik word elke keer weer blij als ik een jurkje aan heb en dit een stuk beter staat dan voorheen, met mijn leeggelopen A-cup
Nice! Ik heb even gekeken, maar als ik google op Amstelveen kom ik nergens op uit. Ik ga ze anders even bellen denk ik, vragen hoe dat zit qua vestigingen.
Dank je wel! Fijn om te horen dat jij zo blij bent, ik verwacht dit ook te zijn en kan om eerlijk te zijn niet wachten! :-D
Alle reacties Link kopieren
Die website met de “zwarte lijst” is opgezet door iemand die ooit zelf een vervelende ervaring heeft gehad met een arts en zich sindsdien alleen nog maar bezighoudt met een (vaak onterechte) heksenjacht naar artsen die volgens haar niet goed functioneren, om ze vervolgens publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Ik zou daar geen waarde aan hechten, het is meer laster dan objectiveerbare feiten wat ze allemaal opschrijft.
Alle reacties Link kopieren
peertie124 schreef:
06-01-2020 14:50
Ik vind het lastig. Eerst leek het namelijk ook echt goed eruit te zien, hij is zeer ervaren en ik lees veel positieve reviews van dames die bij hem een borstvergroting hebben laten doen.

Waar lees je die? Op onafhankelijke sites of op de site van de kliniek?

Tegelijkertijd kan ik ook niet ontkennen dat ik het 'tricky' vindt voelen wanneer dezelfde arts op een zwarte lijst staat voor iets wat niet gigantisch lang geleden is. Is een stukje onderbuikgevoel wat je daardoor krijgt. Maar ik vind het dus lastig oordelen of je daar in zo'n geval gehoor aan moet geven of niet, gezien ook de vele lovende reacties en het feit dat hij bij een kliniek werkt die enorm goed aangescheven staat.

Hij staat niet op een zwarte lijst (tenzij je die website ‘zwarte lijst’ letterlijk wil nemen) maar hij heeft een berisping vanwege onvoldoende informatie en niet volledige dossiervorming. Ik denk dat hij daar ook wel van geleerd heeft, want niemand wil (nog) een berisping krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
06-01-2020 15:06
Waar lees je die? Op onafhankelijke sites of op de site van de kliniek?





Hij staat niet op een zwarte lijst (tenzij je die website ‘zwarte lijst’ letterlijk wil nemen) maar hij heeft een berisping vanwege onvoldoende informatie en niet volledige dossiervorming. Ik denk dat hij daar ook wel van geleerd heeft, want niemand wil (nog) een berisping krijgen.
Beiden; Zowel via de site zelf als via google en onafhankelijke websites vind ik veel positieve reviews over hem.
Nee precies, dat idee had ik ook. Misschien maar niet te zwaar aan wegen dan..
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-01-2020 14:52
maar heb je ook gelezen, wat hij gedaan heeft??
en dat het een voorwaardelijke straf was??

Ik ken die man niet hoor, heb geen aandelen, maar ik zou er met een gerust hart mee in zee gaan
Ik vind hem in deze specifieke zaak waarvoor hij berispt is anders wel vrij laks overkomen. Onvolledig dossier en daardoor slechte overdracht naar verplegend personeel, achteraf geprobeerd dit te verdoezelen door het dossier nog aan te passen en het wegwuiven van symptomen van complicaties. Ik krijg er geen goed gevoel bij als ik het lees in ieder geval.
Ik heb ook even een afspraak gemaakt bij Veldhoven, dan maar een pokkestuk reizen.
Eerst deze week naar Boerhaave (even kijken hoe het daar voelt en hoe dr van der Weij overkomt) en dan over 2 weken naar kliniek Veldhoven.

Andere adviezen/ervaringen zijn zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het laten doen bij Velthuis kliniek, dr zaal. Vorig jaar ook een buikwandcorrectie door haar uit laten voeren. Na jaren nog altijd heel blij met mijn beslissing!
Ik ben nog niet geopereerd maar ben gaan kijken op borstenforum bij welke dames ik de borsten mooi vond. Daar kwam overwegend 1 chirurg uit en die wil ik tzt mijn borsten ook laten doen.
Alle reacties Link kopieren
peertie124 schreef:
06-01-2020 15:33
Ik heb ook even een afspraak gemaakt bij Veldhoven, dan maar een pokkestuk reizen.
Eerst deze week naar Boerhaave (even kijken hoe het daar voelt en hoe dr van der Weij overkomt) en dan over 2 weken naar kliniek Veldhoven.

Andere adviezen/ervaringen zijn zeer welkom!
Heb je je ook verdiept in de soorten implantaten?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
06-01-2020 15:40
Ik ben nog niet geopereerd maar ben gaan kijken op borstenforum bij welke dames ik de borsten mooi vond. Daar kwam overwegend 1 chirurg uit en die wil ik tzt mijn borsten ook laten doen.
Wie is dat?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
06-01-2020 16:12
Heb je je ook verdiept in de soorten implantaten?
Zeker, ik heb half Google al afgestruind en heb het idee behoorlijk op de hoogte te zijn van alle mogelijkheden/soorten/opties.
Ook van kliniek Veldhuizen heb ik veel informatie gekregen en staat ook bij welke implantaten zij gebruiken.
fluttershy schreef:
06-01-2020 15:40
Ik ben nog niet geopereerd maar ben gaan kijken op borstenforum bij welke dames ik de borsten mooi vond. Daar kwam overwegend 1 chirurg uit en die wil ik tzt mijn borsten ook laten doen.
Ook een goeie. Zag dat borstenforum tegen betaling is, jammer. Zou je misschien de naam van de chirurg willen delen? :)
Alle reacties Link kopieren
peertie124 schreef:
06-01-2020 17:46
Zeker, ik heb half Google al afgestruind en heb het idee behoorlijk op de hoogte te zijn van alle mogelijkheden/soorten/opties.
Ook van kliniek Veldhuizen heb ik veel informatie gekregen en staat ook bij welke implantaten zij gebruiken.
Ben je op de hoogte van Monobloc Hydrogel?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
06-01-2020 20:41
Ben je op de hoogte van Monobloc Hydrogel?
Nee?
Zie dat dat vanaf april 2019 niet meer gebruikt wordt. Volgens mij gebruikt kliniek Veldhoven protheses van Mentor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven