Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders weer zien na 1 juni?

26-03-2020 10:36 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie dat we na 1 juni onze ouderen weer kunnen bezoeken en aanraken? Ik mis mijn ouders enorm, zeker nu ik een zoontje heb die normaal naar zijn opa en oma zou gaan eens per week. Denken jullie dat dit vanaf 1 juni weer kan of verwachten jullie dat het langer gaat duren?
Ik snap dat niemand de toekomst kan voorspellen maar ben toch benieuwd naar jullie ideeën hierover.
Alle reacties Link kopieren
feverine schreef:
26-03-2020 17:35
Friezin71: dankjewel voor dit perspectief! Zo had ik het nog niet bekeken en ik vind dat je gelijk hebt! Verder ook goed idee van hoe jullie het hebben aangepakt :-).
Fijn, feverine, lekker genieten van elkaar :-) Op buikhoogte, dan ;-D
Zelf zie ik mijn moeder wel regelmatig. We houden fysiek afstand. Zelf leef ik geisoleerd en onthoud mij van andere contacten. Na supermarktbezoek ontsmet en was ik mijn handen.
Friezin, ik begrijp je punt.

Overigens....is dat zo? Dat buiken geknuffeld mogen worden? Daar geloof ik dan eerlijk gezegd niet in. Dat is toch dan helemaal de kat op het spek binden?
Dat is contact. En dichterbij dan 1,5 meter komen.
Redbulletje, jij bent volwassen. Ik denk niet jij en je moeder elkaar wenend in de armen vallen in deze tijd. Een kind van 3 neigt daar wel naar, geheel onwetend welke gevaren dat in zich heeft.

Die gevoelige snaar bij jou ontdekken zou wel het toppunt van deze Corona-crisis zijn zeg. ;)
Ttroeteltje schreef:
26-03-2020 18:23
Redbulletje, jij bent volwassen. Ik denk niet jij en je moeder elkaar wenend in de armen vallen in deze tijd. Een kind van 3 neigt daar wel naar, geheel onwetend welke gevaren dat in zich heeft.

Die gevoelige snaar bij jou ontdekken zou wel het toppunt van deze Corona-crisis zijn zeg. ;)
Kinderen moet je weghouden bij hun grootouders idd, gelukkig heb ik dat dilemma niet.
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 14:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
26-03-2020 18:21
Friezin, ik begrijp je punt.

Overigens....is dat zo? Dat buiken geknuffeld mogen worden? Daar geloof ik dan eerlijk gezegd niet in. Dat is toch dan helemaal de kat op het spek binden?
Dat is contact. En dichterbij dan 1,5 meter komen.
Je kunt alleen besmet worden doordat er virusdeeltjes in je slijmvliezen komen, mond, ogen, neus etc. Als je geen klachten hebt, kun je je afvragen hoe je besmet kunt worden, je niest of hoest dan niet. Een mogelijkheid zou kunnen zijn door de kleffe natte kusjes, waar kindren om bekend staan. Als je dat kusje op oma’s buik geeft en haar omhelst met je armpjes, lijkt het me vrijwel onmogelijk om virusdeeltjes bij oma in haar slijmvliezen te krijgen. Maar ik ben vrij nuchter ( ondanks alle tranen in ons gezin ;-D
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
26-03-2020 10:52
Ik zag dit weekend ook een bezoek van een zoon aan zijn moeder. Zij stond op het balkon, hij beneden. Zij liet een touwtje zakken, hij knoopte er een tas aan vast en weg was hij weer. Dag mam!

Ja, mam doet de was.
Ook in deze barre Coronatijden!
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Friezin71 schreef:
26-03-2020 19:18
Je kunt alleen besmet worden doordat er virusdeeltjes in je slijmvliezen komen, mond, ogen, neus etc. Als je geen klachten hebt, kun je je afvragen hoe je besmet kunt worden, je niest of hoest dan niet. Een mogelijkheid zou kunnen zijn door de kleffe natte kusjes, waar kindren om bekend staan. Als je dat kusje op oma’s buik geeft en haar omhelst met je armpjes, lijkt het me vrijwel onmogelijk om virusdeeltjes bij oma in haar slijmvliezen te krijgen. Maar ik ben vrij nuchter ( ondanks alle tranen in ons gezin ;-D

Ik denk toch dat je dit risico niet moet nemen. Een kind wil altijd graag worden opgetild en dat kan dan niet.
Het veiligst lijkt me toch echt om de 1,5 meter aan te houden. Dan het kind maar even proberen te vertellen dat oma vandaag een beetje moe is ofzo en om die reden even niet geknuffeld kan worden (stomme reden, ik weet het, maar misschien kunnen jullie zelf iets beters verzinnen)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-03-2020 19:22
Ik denk toch dat je dit risico niet moet nemen. Een kind wil altijd graag worden opgetild en dat kan dan niet.
Het veiligst lijkt me toch echt om de 1,5 meter aan te houden. Dan het kind maar even proberen te vertellen dat oma vandaag een beetje moe is ofzo en om die reden even niet geknuffeld kan worden (stomme reden, ik weet het, maar misschien kunnen jullie zelf iets beters verzinnen)
Kind wordt niet opgetild en oma wil kind ook niet optillen. Ik kies er met heel mijn hart voor om dit kleine risico te nemen.
Alle reacties Link kopieren
feverine schreef:
26-03-2020 14:35
Ja, snap het...Mooi hoe jullie ermee omgaan. En idd, voor de zieken is het nog veel erger.
Hoe kijken jullie aan tegen de termijn waarop dit nodig is, maw hoe lang schatten jullie in dat dit zo nodig blijft? Of schatten jullie dat niet in en wachten jullie af?
Ik heb dit jaar eigenlijk al afgeschreven.....dan kan het alleen maar meevallen. Normaal gesproken zie ik mijn ouders bijna elke dag . Ze zijn 73 en 75. Nu al weken niet, alleen in het voorbijgaan met de auto, ik toeter dan en dan zwaaien we, en we bellen veel. Ik snák naar een ouderwetse knuffel van mijn vader. Vorig jaar was hij bijna doodgegaan en we zijn sindsdien nog hechter. Ik denk er niet teveel over na want dan moet ik heel erg huilen. Ik houd me voor dat het voor het grote doel is en dat er straks weer een tijd komt dat we elkaar onbekommerd kunnen zien en vasthouden....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Friezin71 schreef:
26-03-2020 19:24
Kind wordt niet opgetild en oma wil kind ook niet optillen. Ik kies er met heel mijn hart voor om dit kleine risico te nemen.

Oké. Jij kunt dat beter inschatten dan ik van achter een scherm :)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-03-2020 11:46
Ik zit zelf in de risicogroep (longen) en ben 62. Ik heb na 2 weken besloten naar mijn dochter/schoonzoon/kleinkind op de koffie te gaan.
Ik was mijn handen vooraf, blijf zeker 2 meter van iedereen vandaan en was mijn handen na afloop.
Zit tussendoor niet aan mijn gezicht.
Volgens mij doe ik hiermee niks tegen de maatregelen in toch?
Nee hoor. Helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-03-2020 19:28
Oké. Jij kunt dat beter inschatten dan ik van achter een scherm :)
;-D
feverine schreef:
26-03-2020 17:14
@Ttroeteltje: het kan zijn dat jij dat vindt en dat is je goed recht. Voor mijn moeder geldt dat ze er heel emotioneel onder is en bang is haar emoties niet te kunnen bedwingen, ondanks dat ze dat wel wil. Daar komt bij dat we allebei inschatten dat het heel naar is voor mijn zoontje dat hij niet naar haar toe mag gaan en haar niet mag aanraken, zonder dat hij snapt waarom. Ik vraag me dan af of een ontmoeting op deze manier, met afstand moeten bewaren, niet frustrerender is dan videobellen,
Maar misschien is het ook mogelijk er anders mee om te gaan inderdaad, waardoor we elkaar wel eerder op kunnen zoeken.
Ik snap dit helemaal en worstel met hetzelfde. Mijn tweejarige snapt er niks van dat ze niet naar oma toe mag lopen om haar te knuffelen of om met haar te spelen. Als we haar zouden zien dan wordt dat een constant “weghouden van” wat me echt afschuwelijk lijkt. Te meer omdat ze normaal juist heel fysiek met elkaar zijn. Ik kies er daarom vooralsnog voor om nog alleen te videobellen. Met alleen iets oudere kleinkinderen die het wel begrijpen zou het een heel ander verhaal zijn.
Alle reacties Link kopieren
@buzzfeed,ja,snap het! Inderdaad, als kinderen ouder zijn kun je het tenminste uitleggen!

@herfstappeltaartje: O ja, kleinkind! Dat had je eerder al gezegd, sorry! Lijkt me heel moeilijk voor jou dat je de afstand moet houden maar mooi dat je je kleinkind op deze manier wel live kunt zien inderdaad!

@Friezin, mijn ouders durven de buikknuffel toch niet aan helaas.

@Tanteslankie, ach, moeilijk zo he? Ik herken dat verlangen ook heel erg. Je hebt gelijk, goed om je vast te houden aan het idee dat we elkaar straks wel weer vast mogen houden!

Zijn er mensen met jonge kinderen die het risico toch nemen door ze aan te laten raken door hun grootouders (naast Friezin met de buikknuffel)? Of mensen die tips hebben over hoe je een peuter uitlegt dat hij afstand moet houden en dat de afstand niet betekent dat hij afgewezen wordt?
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weer.
Vraag me nog steeds af: los van een precieze datum, waarop wachten we precies bij het bepalen of je weer naar je ouders /familieleden die tot kwetsbare doelgroep behoren opzoekt?

-het moment dat de zorg het weer aankan? (lijkt mij nog steeds doodeng, een ic opname gun je ook niemand en het is ook dan de vraag of je daar levend vanaf komt en als je er al levend vanaf komt is de vraag in wat voor conditie)
-het moment dat er groepsimmuniteit is? Dan moet geloof ik 60 procent vd bevolking het gehad hebben, gaat nog wel even duren...
-het moment dat er medicatie is? Duurt ook nog wel even als ze het al vinden?
-het moment dat er vaccin is? Nog minimaal een tot anderhalf jaar...

Vraag me af hoe jullie dit zien!
Alle reacties Link kopieren
feverine schreef:
04-04-2020 08:27
Hier ben ik weer.
Vraag me nog steeds af: los van een precieze datum, waarop wachten we precies bij het bepalen of je weer naar je ouders /familieleden die tot kwetsbare doelgroep behoren opzoekt?

-het moment dat de zorg het weer aankan? (lijkt mij nog steeds doodeng, een ic opname gun je ook niemand en het is ook dan de vraag of je daar levend vanaf komt en als je er al levend vanaf komt is de vraag in wat voor conditie)
-het moment dat er groepsimmuniteit is? Dan moet geloof ik 60 procent vd bevolking het gehad hebben, gaat nog wel even duren...
-het moment dat er medicatie is? Duurt ook nog wel even als ze het al vinden?
-het moment dat er vaccin is? Nog minimaal een tot anderhalf jaar...

Vraag me af hoe jullie dit zien!
Ik denk tot er medicatie is om een IC-opname te kunnen voorkomen. Want eenmaal op de IC schat ik de overlevingskansen voor mijn beide ouders slecht in.

Maar dat is nog gruwelijk lang, maanden? Tot die tijd zien we O&O voorzichtig, vandaag de tweede keer in drie weken.
Alle reacties Link kopieren
feverine schreef:
04-04-2020 08:27
Hier ben ik weer.
Vraag me nog steeds af: los van een precieze datum, waarop wachten we precies bij het bepalen of je weer naar je ouders /familieleden die tot kwetsbare doelgroep behoren opzoekt?

-het moment dat de zorg het weer aankan? (lijkt mij nog steeds doodeng, een ic opname gun je ook niemand en het is ook dan de vraag of je daar levend vanaf komt en als je er al levend vanaf komt is de vraag in wat voor conditie)
-het moment dat er groepsimmuniteit is? Dan moet geloof ik 60 procent vd bevolking het gehad hebben, gaat nog wel even duren...
-het moment dat er medicatie is? Duurt ook nog wel even als ze het al vinden?
-het moment dat er vaccin is? Nog minimaal een tot anderhalf jaar...

Vraag me af hoe jullie dit zien!
Ik denk dat het ook wel afhangt van de regio waar je woont en hoe het daar gaat. Uit en naar van die hotspots ga je natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
04-04-2020 08:40
Tot die tijd zien we O&O voorzichtig, vandaag de tweede keer in drie weken.

O&O?

P&B zal jij bedoelen, oprjochte Friezin.
anoniem_185993 wijzigde dit bericht op 04-04-2020 08:57
59.85% gewijzigd
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Friezin, denk dat bij mijn ouders ook inderdaad of dat ze er niet goed vanaf zouden komen. Duurt dan inderdaad nog zo vreselijk lang! Knap dat jullie toch een klein risico durven nemen. Wij durven dat nog niet, maar misschien verandert dat wel over een tijdje.

Zat ook te denken, zou er nog een tijd komen dat we ons allemaal kunnen testen of beschermende kleding kunnen gaan dragen?
feverine schreef:
04-04-2020 08:27
Hier ben ik weer.
Vraag me nog steeds af: los van een precieze datum, waarop wachten we precies bij het bepalen of je weer naar je ouders /familieleden die tot kwetsbare doelgroep behoren opzoekt?

-het moment dat de zorg het weer aankan? (lijkt mij nog steeds doodeng, een ic opname gun je ook niemand en het is ook dan de vraag of je daar levend vanaf komt en als je er al levend vanaf komt is de vraag in wat voor conditie)
-het moment dat er groepsimmuniteit is? Dan moet geloof ik 60 procent vd bevolking het gehad hebben, gaat nog wel even duren...
-het moment dat er medicatie is? Duurt ook nog wel even als ze het al vinden?
-het moment dat er vaccin is? Nog minimaal een tot anderhalf jaar...

Vraag me af hoe jullie dit zien!
Als je zelf al minimaal 2 weken geisoleerd hebt geleefd en heel strikt je handen ontsmet en wast na het boodschappen doen, dan kun je toch gewoon op bezoek (geen fysieke begroetingen uiteraard en op minimaal 1,5 meter afstand zitten)
Alle reacties Link kopieren
Redbulletje, misschien wel. Alleen, als ik de richtlijnen lees staat er letterlijk in dat je kwetsbare ouderen nu niet mag bezoeken. Maar inderdaad, op deze manier verklein je het risico wel heel sterk.
Ik heb boodschappen gedaan, dus niet compleet geïsoleerd geleefd. Maar voor de komende tijd kan ik dit meenemen
feverine schreef:
04-04-2020 09:21
Redbulletje, misschien wel. Alleen, als ik de richtlijnen lees staat er letterlijk in dat je kwetsbare ouderen nu niet mag bezoeken. Maar inderdaad, op deze manier verklein je het risico wel heel sterk.
Ik heb boodschappen gedaan, dus niet compleet geïsoleerd geleefd. Maar voor de komende tijd kan ik dit meenemen
Dat is naar mijn idee vooral gericht op mensen die zelf nog veel met anderen in aanraking komen (werk of gezinsleven) of die samen wonen met mensen die met anderen in aanraking komen (wonen samen met iemand die werkt of een kind wat buiten speelt met andere kinderen). Woon je alleen en kom je alleen sporadisch in een supermarkt met in acht neming van extra hygiene, dan is het risico wel tot een minimum beperkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven