Apple Watch bewegingsring

20-11-2020 06:59 29 berichten
Ik heb een Apple Watch en ben verslaafd aan volle ringen en medailles.

Mijn bewegingsring staat op 500 kcal. Als ik niet hoef te werken dan red ik het makkelijk maar als ik moet werken dan moet ik er echt wel wat voor doen want ik heb een zittend beroep. Ik ga meestal daarna nog wandelen, op de crosstrainer of naar de sportschool tot ik mijn ringen vol heb. Pas dan heb ik een voldaan gevoel en mag ik op de bank ploffen.

Ik ben benieuwd op hoeveel kcal anderen de bewegingsring hebben en wat doe je om die vol te krijgen.
Die van mij staat op 590 en krijg ik op dagen dat ik werk met gemak vol. (Hele dag staan en lopen)
Juist als ik vrij ben heb ik er meer moeite mee :lol:
Maar ik voel mij dan ook totaal niet schuldig als ik de ringen niet vol heb.
Ik heb hem op 450. Op dagen dat ik werk haal ik dat wel met gemak, zit de laatste dagen altijd rond de 600. Maar nu krijg ik hem ook vol als ik een dag vrij ben of niet zoveel te doen heb dus ik laat hem zo laag.


Hoe zit het bij jullie als je gaat fietsen buiten en die training aanzet? Als ik bijv 20 minuten fiets geeft hij in de trainingsring een lager aantal minuten aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de mijne op 600 staan. Als ik een hele dag heb gewerkt ga ik 5km wandelen en haal ik icm het huishouden mijn ringen.

Dexx, ik heb dat met korte stukken fietsen ook. Toen ik per dag een half uur heen en een half uur terug moest fietsen, pakte hij vaak ook maar 30/40 minuten. Dat heeft volgens mij te maken met een hogere hartslag, bij een lage hartslag meet hij de minuten niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij staat bij mij op 750, ik krijg hem de meeste dagen wel vol. Gisteren miste ik 100 cal en eerdere deze maand nog 2 keer net niet gered, toen zat ik in de 700.

Ik ga ‘s ochtends voor ik ga werken eerst wandelen, dan nog meerdere keren per dag 2 trappen op en neer (ik werk op zolder), even boodschappen doen en dan haal ik het altijd eigenlijk wel. Ik heb wel het idee dat mijn cal beter geteld worden als ik een workout aanzet ipv dat ik ga wandelen zonder workout. Mijn watch herkent eigenlijk nooit dat ik met een workout bezig ben.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Hier 800 en ik krijg ‘m eigenlijk altijd vol. Ik sport 4 x per week. Op de dagen dat ik niet sport maak ik altijd een flinke wandelen. Ik loop en fiets sowieso veel. Autorijden doe ik niet en dat scheelt.
Hier 270 en haal hem soms net. Ik sport niet overigens.
Ik vind die van jullie extreem hoog hoor.
Die van mij staat nog altijd op 330, omdat dat nu eenmaal de setting was waarmee hij begon. Ik let niet zo op de ringen, maar gebruik de watch wel met trainen.
Mag ik even inbreken en wat informatie vragen over de Apple Watch?

Welke variant hebben jullie en bevalt het goed?

Ik overweeg hem aan te schaffen met als voornaamste doel mijn beweging wat meer te tracken. Maar ik lees online ook in reviews dat dit niet altijd accuraat is.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat hij ook op 500 en dat haal ik meestal makkelijk. Ik heb sporten/beweging op 30 minuten staan.
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
20-11-2020 09:42
Mag ik even inbreken en wat informatie vragen over de Apple Watch?

Welke variant hebben jullie en bevalt het goed?

Ik overweeg hem aan te schaffen met als voornaamste doel mijn beweging wat meer te tracken. Maar ik lees online ook in reviews dat dit niet altijd accuraat is.
Je kunt als je het voor sporten gaat gebruiken het beste een serie 4 of hoger kopen. Die meten ook de hartslag en hebben ingebouwde gps. Ik heb juist best wat gelezen over dat het wel accuraat is, hoewel het ook afhankelijk is van lichamelijke kenmerken. De watch kan jouw metabolisme natuurlijk niet weten.
Ik ben al lang heel tevreden! Dit is mijn 2e watch, ik heb de allereerste versie ook gehad.
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
20-11-2020 09:42
Mag ik even inbreken en wat informatie vragen over de Apple Watch?

Welke variant hebben jullie en bevalt het goed?

Ik overweeg hem aan te schaffen met als voornaamste doel mijn beweging wat meer te tracken. Maar ik lees online ook in reviews dat dit niet altijd accuraat is.
Ik heb de series 5 en die bevalt prima. Maar een Apple Watch is niet alleen tracken. Het is ook bellen, spotify bedienen, berichten binnen krijgen en versturen. Het is een verlengstuk van je iPhone. Hij kan een ECG maken en dat vond ik destijds een grote plus, maar zou ik hem nu weer kopen? Ik denk het niet.

De Fitbit die ik hiervoor had ging 5 dagen mee, kon mijn slaap meten en was accurater. Ook deed ik mee met wedstrijden, wat het niet zo alleen maakt. De Fitbit Sense die ze sinds kort op de markt hebben gebracht is een plaatje om te zien en meet naast alles wat de Apple Watch meet, ook nog zaken zoals stress. Ik zou daar ook eerst even naar kijken voordat je voor een watch gaat.

Succes!
Bedankt voor de tips!

Het gemakkelijk syncen met de iPhone is voor mij een ontzettende pré. Maar ik keek eerder naar een goedkopere variant zoals de SE.

Maar daar zit geen gps in geloof ik.. volgens mij lag daar ook het minder goede vaststellen van activiteiten aan
Dexx schreef:
20-11-2020 07:26
Ik heb hem op 450. Op dagen dat ik werk haal ik dat wel met gemak, zit de laatste dagen altijd rond de 600. Maar nu krijg ik hem ook vol als ik een dag vrij ben of niet zoveel te doen heb dus ik laat hem zo laag.


Hoe zit het bij jullie als je gaat fietsen buiten en die training aanzet? Als ik bijv 20 minuten fiets geeft hij in de trainingsring een lager aantal minuten aan.
Dan is je hartslag niet hoog genoeg dus harder fietsen!
HoleyMalonely schreef:
20-11-2020 09:42
Mag ik even inbreken en wat informatie vragen over de Apple Watch?

Welke variant hebben jullie en bevalt het goed?

Ik overweeg hem aan te schaffen met als voornaamste doel mijn beweging wat meer te tracken. Maar ik lees online ook in reviews dat dit niet altijd accuraat is.
Ik heb de 5 en die bevalt me goed! Ik heb niet het idee dat ie niet accuraat is, dat had ik met andere horloges wel. Als ik ga zwemmen meet hij het aantal baantjes en afstand ook. Hiervoor had ik een 4 en die beviel me ook prima maar er zat een barst in.
HoleyMalonely schreef:
20-11-2020 09:42
Mag ik even inbreken en wat informatie vragen over de Apple Watch?

Welke variant hebben jullie en bevalt het goed?

Ik overweeg hem aan te schaffen met als voornaamste doel mijn beweging wat meer te tracken. Maar ik lees online ook in reviews dat dit niet altijd accuraat is.
S6 hier. Ideaal icm iPhone. Zonder iPhone heb je er niets aan. Zelfs niet als je een 4g variant hebt en de Nederlandse providers ook eens meegaan met de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Bella_81 schreef:
21-11-2020 08:45
Dan is je hartslag niet hoog genoeg dus harder fietsen!

Nee het zit ‘m vooral in de snelheid van fietsen. Mijn hartslag gaat (door ernstige bloedarmoede) als een malle omhoog, terwijl mn snelheid 12-13km/h is. Dat telt dan niet als trainingsminuten terwijl ik zowat van mn fiets val van ellende.
OohBoy schreef:
21-11-2020 10:14
Nee het zit ‘m vooral in de snelheid van fietsen. Mijn hartslag gaat (door ernstige bloedarmoede) als een malle omhoog, terwijl mn snelheid 12-13km/h is. Dat telt dan niet als trainingsminuten terwijl ik zowat van mn fiets val van ellende.
Misschien kan je hem kalibreren dat het dan verholpen is?

Apple zegt: Sluit je Trainen-ring door je minstens 30 minuten in te spannen aan het niveau van een stevige wandeling of hoger.
Alle reacties Link kopieren
Bella_81 schreef:
21-11-2020 11:17
Misschien kan je hem kalibreren dat het dan verholpen is?

Apple zegt: Sluit je Trainen-ring door je minstens 30 minuten in te spannen aan het niveau van een stevige wandeling of hoger.
Ik denk dat het een bepaalde combinatie van hartslag en snelheid moet zijn. Hartslag alleen is het in elk geval niet.
Maar het is ook per sport verschillend. Want als je ‘m op yoga zet kan je gaan liggen slapen en telt ie nog trainingsminuten. Ik neem het dus ook maar met een vaatje zout allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook rustig een uur sporten waarbij ik aan het eind daarvan pas mijn bewegingsring vol heb. Maar soms wel gewoon al na een half uur, dus daar is niet echt een peil op te trekken.

Mijn hartslag is van mezelf vrij laag, mijn rusthartslag zit vaak op 58.

Ik heb de 3 trouwens.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Apple Watch 5. Mijn ring staat ook op 500 calorieen. Ik red dat alle dagen behalve op zondag, omdat ik dan graag niks doe. De andere dagen breng ik al druk genoeg met krachttraining, fietsen en hardlopen. Op zondag negeer ik de "het kan nog net" meldingen.
Ik heb hiervoor jarenlang helemaal geen horloge gehad of iets anders om mijn activiteit mee bij te houden en ik ben helemaal weg van de mogelijkheden van dit horloge.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij staat op 500, en dit haal ik quasi altijd. Op dagen met veel vergaderingen soms niet. Maar veel dagen kom ik ook aan 750. Sinds de eerste lockdown veel thuisgewerkt en in pauzes of voor het werk veel gewandeld. Regelmatig stelt hij zelf voor om het aantal te verhogen. De maandelijkse doelen werden soms gek hoog. 120 min per dag trainen lukt natuurlijk niet altijd als je gewoon moet werken, het slechter weer wordt...
Alle reacties Link kopieren
Wow jemig, bij mij staat 'ie maar op 300 en meestal haal ik dat wel, maar soms ook niet. Die trainingsring valt inderdaad geen peil op te trekken dus daar let ik niet zo op.
Ik zit met een knieblessure thuis en moet rusten en mijn been hoog houden maar mijn ring zit nu op 443 kcal. Ik doe iets niet goed vandaag o_o
1111love schreef:
23-11-2020 15:52
Apple Watch 5. Mijn ring staat ook op 500 calorieen. Ik red dat alle dagen behalve op zondag, omdat ik dan graag niks doe. De andere dagen breng ik al druk genoeg met krachttraining, fietsen en hardlopen. Op zondag negeer ik de "het kan nog net" meldingen.
Ik heb hiervoor jarenlang helemaal geen horloge gehad of iets anders om mijn activiteit mee bij te houden en ik ben helemaal weg van de mogelijkheden van dit horloge.
Ik heb hetzelfde kcal en ik red het ook makkelijk met krachttraining fietsen en wandelen, de ene dag meer dan de ander want ik heb een zitten beroep maar juist de zondag wil ik hem ook vol hebben want ik wil de medaille voor de perfecte week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven