Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat het in de foto's alleen om de broek gaat, Leather?
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je dat onderste plaatje vandaan? Ik vind die broek leuk.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
07-04-2021 22:03
Mede millenial hier! Tegenwoordig kan ik goed inschatten of iemand jonger is dan ik verwacht omdat ze erbij lopen alsof ze rechtstreeks uit de 80-ies (of een vintage winkel) komen. Ik vind het onflatteus, niet per sé vrouwelijk en niet veel aan. Het voelt zo overdreven gestyled. Geef mij maar wat meer minimalistische goed passende kleding.

En inderdaad een pantalon naar werk. Tegenwoordig heb je hele leuke die onwijs comfortabel zitten, alsof je een pyjama aan hebt.
Zelfde hier! En ik kan de pantalons van ladress van harte aanbevelen. Geen gedoe met stomen of strijken, gewoon in de wasmasjien en hoppa hij is helemaal kreukloos en in de plooi. En zit heerlijk. Heb geen aandelen, wel een hoop pantalons van dit merk :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
07-04-2021 22:07
Ik neem aan dat het in de foto's alleen om de broek gaat, Leather?
Haha, ja inderdaad. Anders wel erg casual en minder chic.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
07-04-2021 22:07
Ik neem aan dat het in de foto's alleen om de broek gaat, Leather?
Haha, jazeker :-p
... high heels and a bad attitude
Van het eerste plaatje vind ik de hoed, blazer en broek leuk. Topje op zich ook maar niet op werk. De gympen kunnen maar zie er liever puntige pumps onder of een mooie open hak.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
07-04-2021 22:07
Waar heb je dat onderste plaatje vandaan? Ik vind die broek leuk.
Die is van de Zara!
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
leather schreef:
07-04-2021 22:10
Die is van de Zara!
Dank je!
leather schreef:
07-04-2021 22:08
Haha, jazeker :-p
Ah okay! Beiden leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er weinig aan (voor mij), ook omdat zulke broeken zo weinig doen voor mijn figuur!

Uit of niet, ik zweer bij de skinny. Helemaal prima dat de jongere generatie daar iets van vindt, dat maakt toch helemaal niets uit? @to als dat model broek jouw benen het beste uit laat komen zou ik me er niet druk om maken.

En de middenscheiding... daar kunnen heel veel mensen niet mee wegkomen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Lekker boeiend, je wil er toch niet bij lopen als een puber die midden in die rollercoaster van zichzelf ontdekken - met bijhorende edgy kledingkeuzes - zit. Lekker aan doen wat je wil!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Pinaco schreef:
07-04-2021 22:18
Ik vind er weinig aan (voor mij), ook omdat zulke broeken zo weinig doen voor mijn figuur!

Uit of niet, ik zweer bij de skinny.
Helemaal prima dat de jongere generatie daar iets van vindt, dat maakt toch helemaal niets uit? @to als dat model broek jouw benen het beste uit laat komen zou ik me er niet druk om maken.

En de middenscheiding... daar kunnen heel veel mensen niet mee wegkomen, toch?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
07-04-2021 22:22
Lekker boeiend, je wil er toch niet bij lopen als een puber die midden in die rollercoaster van zichzelf ontdekken - met bijhorende edgy kledingkeuzes - zit. Lekker aan doen wat je wil!
Twee zinnen die elkaar nogal tegenspreken.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
07-04-2021 22:29
Twee zinnen die elkaar nogal tegenspreken.
Haha, je hebt gelijk. Het moet natuurlijk zijn: als jij een skinny aan wil dat vooral niet laten om dat het niet mag van pubers. ;-D
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Zijscheiding is uit ja, al best een tijdje.

Ik vind de trend dat je én baggy shirt én baggy broek (zo'n mom ding) én grote schoenen (die mega gympen of die soort legerkistlaarsachtige dingen zonder rits of veter) heel onflatteus. En vaak ook nog eens een jampotglazenbril met een raar maaskantjeskapsel (hoe heet dat ookalweer) of raar geknipt, warrig en kort-achtig. Het hangt als een zoutzak om je heen en zit als een rotje op je hoofd. Ik vind baggy trui met legging of skinny of nauwsluitende top/body of crop top met mom's jeans wel weer gaaf.

Héél tof: Ik zag dat Stuka achtige broeken en spice girls schoenen (die hoge chunky plateau dingen) op Tiktok verschijnen. :heart: Nostalgie!
Pinaco schreef:
07-04-2021 22:18
Uit of niet, ik zweer bij de skinny. Helemaal prima dat de jongere generatie daar iets van vindt, dat maakt toch helemaal niets uit?
Eens. De skinny jeans vind ik veruit het mooist. Zeker met mijn figuur. Ik ga echt geen wijde broeken of flared pants aantrekken omdat dat ‘in’ is.

Ik kan me nog zo goed herinneren dat de skinny jeans voor het eerst in de mode kwam. Toen zat ik op de middelbare school. Mijn beste vriendin was de allereerste die er eentje aan had. Het was even wennen. Maar al snel droeg iedereen ze. Nostalgie. :proud:

Ik krijg soms opeens een angstige gedachte: dat de skinny jeans straks zo ‘uit’ zijn, dat ze helemaal niet meer gemaakt zullen worden. That would totally destroy my life.
Ugli schreef:
07-04-2021 22:58
Ik vind de trend dat je én baggy shirt én baggy broek (zo'n mom ding) én grote schoenen (die mega gympen of die soort legerkistlaarsachtige dingen zonder rits of veter) heel onflatteus. En vaak ook nog eens een jampotglazenbril met een raar maaskantjeskapsel (hoe heet dat ookalweer) of raar geknipt, warrig en kort-achtig. Het hangt als een zoutzak om je heen en zit als een rotje op je hoofd. Ik vind baggy trui met legging of skinny of nauwsluitende top/body of crop top met mom's jeans wel weer gaaf.

Héél tof: Ik zag dat Stuka achtige broeken en spice girls schoenen (die hoge chunky plateau dingen) op Tiktok verschijnen. :heart: Nostalgie!
Eens!
Alle reacties Link kopieren
Ja ho eens even. Ik pas net weer in mijn skinny na intensief sporten en gezonder eten. En dan is het niet meer in?
Lotus90 schreef:
07-04-2021 23:01
Eens. De skinny jeans vind ik veruit het mooist. Zeker met mijn figuur. Ik ga echt geen wijde broeken of flared pants aantrekken omdat dat ‘in’ is.

Ik kan me nog zo goed herinneren dat de skinny jeans voor het eerst in de mode kwam. Toen zat ik op de middelbare school. Mijn beste vriendin was de allereerste die er eentje aan had. Het was even wennen. Maar al snel droeg iedereen ze. Nostalgie. :proud:

Ik krijg soms opeens een angstige gedachte: dat de skinny jeans straks zo ‘uit’ zijn, dat ze helemaal niet meer gemaakt zullen worden. That would totally destroy my life.
Gut wat herkenbaar.

Ik weet eigenlijk niet eens wat ik als alternatief voor een skinny zou dragen. Man wat een moeilijke mode tegenwoordig.
Ik draag overigens regelmatig pantalons (dat hoeft helemaal niet voor mijn werk, ik vind dat gewoon erg lekker zitten en leuk met bijv een blouse of een kanten hemdje of shirtje erin), maar wel uitsluitend skinny pantalons. Van de Only. Alleen bij het kruis zit het wat losser. Verder helemaal skinny.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 07-04-2021 23:08
3.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
07-04-2021 23:01
Eens. De skinny jeans vind ik veruit het mooist. Zeker met mijn figuur. Ik ga echt geen wijde broeken of flared pants aantrekken omdat dat ‘in’ is.

Ik kan me nog zo goed herinneren dat de skinny jeans voor het eerst in de mode kwam. Toen zat ik op de middelbare school. Mijn beste vriendin was de allereerste die er eentje aan had. Het was even wennen. Maar al snel droeg iedereen ze. Nostalgie. :proud:

Ik krijg soms opeens een angstige gedachte: dat de skinny jeans straks zo ‘uit’ zijn, dat ze helemaal niet meer gemaakt zullen worden. That would totally destroy my life.
Ja het was best wennen ja, sommige mensen kregen er echt ineens dunne stokpootjes van, vooral jongens. Ik was dus groot Stuka liefhebber en toen kapte het merk ermee, nergens meer die broeken te krijgen. Toen van ellende over moeten stappen op skinnies. Ik denk niet dat skinnies snel uit de verkoop raken, je kon en kan ook nog al die tijd rechtepijp broeken kopen, dus verwacht niet anders met skinnies. Moeten we misschien wel ooit naar de Miss Etam voor ofzo haha!
Alle reacties Link kopieren
De jeugd (16-20) draagt trouwens high waisted 7/8 ‘wortelbroeken’. Ik weet niet wat de hippe benaming daarvoor is.
Ugli schreef:
07-04-2021 23:08
Ja het was best wennen ja, sommige mensen kregen er echt ineens dunne stokpootjes van, vooral jongens. Ik was dus groot Stuka liefhebber en toen kapte het merk ermee, nergens meer die broeken te krijgen. Toen van ellende over moeten stappen op skinnies. Ik denk niet dat skinnies snel uit de verkoop raken, je kon en kan ook nog al die tijd rechtepijp broeken kopen, dus verwacht niet anders met skinnies. Moeten we misschien wel ooit naar de Miss Etam voor ofzo haha!
Ik heb ook een Stuka periode gehad. In de brugklas. Zucht. De tijd gaat snel. Ik hoop dat het nog even gaat duren voordat ik in de Miss Etam periode terecht kom. :hihi:
impala schreef:
07-04-2021 21:33
Hoezo zou jij moeten/willen dragen wat 17-jarigen hip vinden?
Inderdaad. Ik heb een serieuze baan, zie niet in waarom ik gekleed en gekapt als een overjarige puber op mijn werk of waar dan ook zou moeten verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee nu ben ik met mijn rechte- en wijde pijpen broeken (die ik al honderd jaar heb) ineens in de mode? :sigh:
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven