Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Ik draag high waisted wide leg/flare pantalons en jeans. Op mijn werk met een strakke top/turtle neck en thuis ook wel met crop-tops. Zoals die beige Zara broek die eerder gepost werd. Staat veel beter dan een skinny jeans 😊
You’re not ugly, you’re just not your type
Barnsteen schreef:
07-04-2021 23:12
Oh nee nu ben ik met mijn rechte- en wijde pijpen broeken (die ik al honderd jaar heb) ineens in de mode? :sigh:
:worship: tegen de tijd dat je niet anders meer ziet dan de rechte pijpen jeans is mijn jeans zonder stretch eindelijk passend.
Alle reacties Link kopieren
Bint-el-nas schreef:
07-04-2021 23:17
Ik draag high waisted wide leg/flare pantalons en jeans. Op mijn werk met een strakke top/turtle neck en thuis ook wel met crop-tops. Zoals die beige Zara broek die eerder gepost werd. Staat veel beter dan een skinny jeans 😊
Dat hangt van je figuur af. Op dat soort broeken moet idd een strakke top en dat staat niet iedereen. Op een strakke broek kun je een wijdvallende top dragen. Dat is wel meer flatterend als je een appelfiguur hebt.
.
Skinny jeans laten mij er altijd aan herinneren dat ik super dunne enkeltjes heb, rest van het been is ok maar om mijn enkels slobbert het.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
07-04-2021 23:30
Skinny jeans laten mij er altijd aan herinneren dat ik super dunne enkeltjes heb, rest van het been is ok maar om mijn enkels slobbert het.
Daarom draag ik ze ook alleen met enkellaarzen.
.
impala schreef:
07-04-2021 23:43
Daarom draag ik ze ook alleen met enkellaarzen.
Hier ook, of lange laarzen ( mag waarschijnlijk ook niet meer van de millennials ) en altijd met hak. Ik heb verder geen issues met mijn figuur maar die enkels...sinds de komst van skinny.
Flaired jeans vind ik geweldig, daar verdwijnen mijn voeten onder :D
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 23:53
Reden: 2x de n
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wrm schrijven niet-millenials 'milennials' met 1 L ??
Ben zelf wel fan van de cigarette pants (is hier een Nederlandse term voor?). Beetje baggy, maar wel classy. Gecombineerd met een losjes vallende top en sneakers.

Afbeelding
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 08-04-2021 00:26
32.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shit, ik heb onlangs mijn eerste skinny jeans aangeschaft omdat ik eindelijk vind dat ik er niet te dik meer voor ben. En ik heb ook al jaren een zijscheiding.
Ik heb een pony ( sinds de zelfknip hacks op youtube ) mag dat wel?
De skinny jeans heb ik heb ik overgeslagen, hip of niet.
Maar ik ben ook net iets te oud om een millenial te zijn.
Zijscheiding heb ik wel altijd gehad, mijn haar weet ook niet beter :)
Ik vind dat het beste bij mijn hoofd passen dus ik laat het zo.
Henk-en-Roelie schreef:
08-04-2021 00:24
Ik heb een pony ( sinds de zelfknip hacks op youtube ) mag dat wel?
Ik had ook zelf een soort laagjespony geknipt, ik ging een beetje voor hoe Jennifer Aniston het vroeger had, maar mijn haar ging aan de zijkanten spontaan naar buiten krullen terwijl het in het midden juist recht bleef hangen (en juist een beetje bol naar binnen, zodat het ineens veel korter leek)
Werd een soort Tiger King/Farrah Fawcett kruising :proud:
Gelukkig word het nu weer iets langer en kan ik het weer gewoon opzij vegen.
anoniem_403978 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 01:03
16.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-04-2021 00:19
Ben zelf wel fan van de cigarette pants (is hier een Nederlandse term voor?). Beetje baggy, maar wel classy. Gecombineerd met een losjes vallende top en sneakers.

Afbeelding
Ja, die draag ik ook naar mijn werk :) Vind een pantalon net te stijf.
3Tomaten schreef:
08-04-2021 00:55
Ik had ook zelf een soort laagjespony geknipt, ik ging een beetje voor hoe Jennifer Aniston het vroeger had, maar mijn haar ging aan de zijkanten spontaan naar buiten krullen terwijl het in het midden juist recht bleef hangen.
Werd een soort Tiger King/Farrah Fawcett kruising :proud:
Gelukkig word het nu weer iets langer en kan ik het weer gewoon opzij vegen.
Ik had curtain bangs en wilde ze zelf bijknippen dmv een Brad Mondo filmpje maar het is een soort wildbroedgebied geworden. Met een plens water erop zit de slag er weer in en kan ik het ook netjes opzij vegen of door elkaar rommelen :lol:
Een soort van Farrah Fawcett is wel heel erg hip nu toch, of zeggen de millennials daar ook weer nee tegen.
Henk-en-Roelie schreef:
08-04-2021 01:04
Ik had curtain bangs en wilde ze zelf bijknippen dmv een Brad Mondo filmpje maar het is een soort wildbroedgebied geworden. Met een plens water erop zit de slag er weer in en kan ik het ook netjes opzij vegen of door elkaar rommelen :lol:
Een soort van Farrah Fawcett is wel heel erg hip nu toch, of zeggen de millennials daar ook weer nee tegen.
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar het staat mij voor geen meter.
Maar ik zie nu toch bijna niemand, dus het is niet zo erg :P
Alle reacties Link kopieren
De jeugd lijkt op een stel zwervers. Vooral de meisjes. Liep vrijdag in de stad en schrok me kapot.

Helft van de dames liep er als volgt bij:
Ongekamd haar op schouderlengte, nepbril, veeeel te grote teddyjas of geruitejas, grote baggy trui met 3/4 lengte oversized oversized jeans waarin elke vorm ontbreekt, witte sokken die er onder uit piepen en dan of All Stars of grote zwarte kisten.

Wtf doe je jezelf dan aan. Zij kijken over 10 jaar terug en denken, waarom liep ik destijds als een zwerver over straat.
Ik heb al veel modegrillen meegemaakt, maar dit....
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Skinny jeans is niet bepaald casual chique als je het mij vraagt... Je hebt tegenwoordig heel veel "casual" pantalons.
In de jaren 80 noemde je een skinny jeans toch een stretch broek?
Strakker dan strak, tot net onder de navel.

Maar voor je werk misschien alles en niet constant een skinny jeans.
Rokjes, jurken, pantalon, soort bandplooi ( weet de naam ff niet maar zag hier al een plaatje).
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-04-2021 00:19
Ben zelf wel fan van de cigarette pants (is hier een Nederlandse term voor?). Beetje baggy, maar wel classy. Gecombineerd met een losjes vallende top en sneakers.

Afbeelding
Dit is mijn juffenoutfit. Soms ‘leuk’ ik het op met het stereotype sjaaltje. Voor de vorm begin ik de dag met een blazer over de blouse die vervolgens tijdens de lessen over mijn bureaustoel bungelt.
Zit heerlijk, bedekt wat bedekt moet zijn en door te combineren met andere schoenen makkelijk te ‘upgraden’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier dragen we, de oudere dames die nog een beetje leuk voor de dag willen komen, een slim fit met hoge taille inderdaad. Niet wijd maar dan net wat wijder en enkel lengte.
Of de paper bag broek.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-04-2021 00:19
Ben zelf wel fan van de cigarette pants (is hier een Nederlandse term voor?). Beetje baggy, maar wel classy. Gecombineerd met een losjes vallende top en sneakers.

Afbeelding
Ik ben van de skinny's maar dat is omdat ik totaal niet weet wat ik anders aan moet. De mode van tegenwoordig vindt ik echt vreselijk dus daar zul je me niet in zitten. Een pantalon vind ik voor mezelf veel te netjes en te stijf maar deze broek van het plaatje vind ik leuk! Sportief maar toch netjes, waar vind ik zulke broeken of waar moet ik op zoeken?
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
08-04-2021 01:14
De jeugd lijkt op een stel zwervers. Vooral de meisjes. Liep vrijdag in de stad en schrok me kapot.
:proud:

Ik vind het zo jammer dat alles in sweatstof is en een joggingbroek altijd aan kan. Had gehoopt dat het wat hipper zou zijn om als NL vrouw wat glamoreuzer door het leven te gaan (zoals vrouwen in verre warme oorden uit gaan, incl. Jurkjes hakken en sieraden), maar helaas.
Volgens mij zijn skinny jeans very much in. Je hebt van die jongeren die met vintage en baggy rondlopen maar ik heb altijd het idee dat het een bepaalde type is die dit dragen, met die oversized brillen inderdaad.
mom jeans zijn in de mode maar dat past echt alleen bij bepaalde figuren hoor. Flared jeans komen en gaan elke keer. De boyfriend jeans waren een paar jaar terug in. Maar de skinny jeans is een blijvertje. Die zijn al 20+ jaar in en niet meer uit te krijgen. |-)

Voor wat betreft baggy jeans, mom jeans enz. Ik ziet er niet uit als ik dat draag. Ik ben 160cm met volle dijen dus dat past gewoon echt niet. Flared jeans en palazzo heb ik wel wat van liggen maar thats it.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
07-04-2021 22:03
Mede millenial hier! Tegenwoordig kan ik goed inschatten of iemand jonger is dan ik verwacht omdat ze erbij lopen alsof ze rechtstreeks uit de 80-ies (of een vintage winkel) komen. Ik vind het onflatteus, niet per sé vrouwelijk en niet veel aan. Het voelt zo overdreven gestyled. Geef mij maar wat meer minimalistische goed passende kleding.

En inderdaad een pantalon naar werk. Tegenwoordig heb je hele leuke die onwijs comfortabel zitten, alsof je een pyjama aan hebt.
Je wordt ouder mama, geef het maar toe
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
07-04-2021 23:56
Wrm schrijven niet-millenials 'milennials' met 1 L ??
Omdat speling niet belangrijk is voor milenials.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven