Huis verkopen zonder makelaar

10-06-2021 22:44 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft iemand hier ervaring met je huis verkopen zonder makelaar? Er lijken best redelijke alternatieven te zijn waar je naar wens servicepakketten kunt inkopen, bijv. de onderhandeling en contractzaken die van je worden overgenomen. Ik overweeg mijn huis te verkopen en wil deze optie niet overslaan. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die hun ervaringen zouden willen delen. Hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat willen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m’n ouderlijk huis verkocht via Makelaar1. Wel goedkoop, maar alle waar is naar z’n geld. De verkoop was 495 euro, ik had er nog een pakket bij dat de foto’s voor funda werden gemaakt en dat koste 150 euro extra. Je schrijft zelf de tekst voor funda en doet zelf de bezichtigingen. De taxatie, bezichtigingsaanvragen en onderhandelingen gaan via de makelaar, evenals het koopcontract.
fitch wijzigde dit bericht op 10-06-2021 23:01
4.61% gewijzigd
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
...
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
10-06-2021 22:55
Waarom zou je dat willen?
Omdat ik denk dat ik dit zelf ook prima kan. Rondleidingen kan ik zelf doen, een vriend is professioneel interieurfotograaf en verschijnen op Funda kun je ook zelf regelen. Het bespaart me ook makelaarskosten; in deze markt is het niet echt bedelen om belangstellenden.
Alle reacties Link kopieren
Stradit schreef:
10-06-2021 23:03
Omdat ik denk dat ik dit zelf ook prima kan. Rondleidingen kan ik zelf doen, een vriend is professioneel interieurfotograaf en verschijnen op Funda kun je ook zelf regelen. Het bespaart me ook makelaarskosten; in deze markt is het niet echt bedelen om belangstellenden.
Hoe regel je dan plaatsing op Funda? Dacht dat dat toch echt via een (internet)makelaar moest.
Stradit schreef:
10-06-2021 23:03
Omdat ik denk dat ik dit zelf ook prima kan. Rondleidingen kan ik zelf doen, een vriend is professioneel interieurfotograaf en verschijnen op Funda kun je ook zelf regelen. Het bespaart me ook makelaarskosten; in deze markt is het niet echt bedelen om belangstellenden.
Maar een goede makelaar maximeert het resultaat. Gevalletje penny wise, pound foolish.
Ik heb tweemaal een huis verkocht zonder makelaar. Ook zonder funda overigens. Eén keer via via en één keer op Facebook gezet dat we ons huis graag wilden verkopen. Dit is wel in 2006 en 2013 geweest, maar probleemloos en nul extra kosten.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-06-2021 23:06
Maar een goede makelaar maximeert het resultaat. Gevalletje penny wise, pound foolish.
Mwoah. Makelaar betekent ook beperkt aantal bezichtigingen vaak en ik vind het (vooral in de huidige markt!) heel vaak vriendjespolitiek.
Een huis is zo verkocht, je ziet dat heel veel makelaars gewoon niet zoveel moeite (hoeven) doen.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
10-06-2021 23:05
Hoe regel je dan plaatsing op Funda? Dacht dat dat toch echt via een (internet)makelaar moest.
Dat gaat dus via zo’n pakket, met keuzes wat je zelf wel en niet wil doen bij de verkoop van je huis. Ik wil hier niet direct links plaatsen, maar dit is zo te googelen.
Alle reacties Link kopieren
Stradit schreef:
10-06-2021 23:09
Dat gaat dus via zo’n pakket, met keuzes wat je zelf wel en niet wil doen bij de verkoop van je huis. Ik wil hier niet direct links plaatsen, maar dit is zo te googelen.
Oh oké, dat noem ik dus niet helemaal zelf regelen, maar een internetmakelaar ;)
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-06-2021 23:06
Maar een goede makelaar maximeert het resultaat. Gevalletje penny wise, pound foolish.
Tsja, dat is de vraag. Ik weet het eigenlijk niet zo zeker. Waar zit het voordeel in volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
10-06-2021 23:11
Oh oké, dat noem ik dus niet helemaal zelf regelen, maar een internetmakelaar ;)
Ja, je kunt het vrij precies afpassen naar je behoefte inderdaad.
Zanahoria schreef:
10-06-2021 23:09
Mwoah. Makelaar betekent ook beperkt aantal bezichtigingen vaak en ik vind het (vooral in de huidige markt!) heel vaak vriendjespolitiek.
Een huis is zo verkocht, je ziet dat heel veel makelaars gewoon niet zoveel moeite (hoeven) doen.
Want to gaat er zelf 100 doen ipv 30?

Iedereen kan een huis verkopen in deze markt, maar een goede makelaar kan de hoogste prijs krijgen.

Je kan beter wat onderhandelen over de courtage.
Stradit schreef:
10-06-2021 23:15
Tsja, dat is de vraag. Ik weet het eigenlijk niet zo zeker. Waar zit het voordeel in volgens jou?
Het is zijn vak, dus weet hij wat hij moet doen voor een optimaal resultaat.
Stradit schreef:
10-06-2021 23:17
Ja, je kunt het vrij precies afpassen naar je behoefte inderdaad.
Paar keer aan de hand gehad met aankopen (makelaarsland). Op zeker moment besloten om die panden links te laten liggen.

Eigenaren die hun afspraken niet nakomen (gewoon een afspraak hebben en dan niemand thuis), vragen niet goed kunnen beantwoorden, enz.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-06-2021 23:17
Want to gaat er zelf 100 doen ipv 30?

Iedereen kan een huis verkopen in deze markt, maar een goede makelaar kan de hoogste prijs krijgen.

Je kan beter wat onderhandelen over de courtage.

De aller- allerhoogste prijs is niet mijn primaire doel. Maar het is wel fijn als een makelaar daar aan bijdraagt idd. Liever verkopen aan een jong stel dan aan een investeerder. Ik zit in de Randstad op een zeer populaire locatie, in een prijsklasse die voor veel mensen gewild is.
Stradit schreef:
10-06-2021 23:26
De aller- allerhoogste prijs is niet mijn primaire doel. Maar het is wel fijn als een makelaar daar aan bijdraagt idd. Liever verkopen aan een jong stel dan aan een investeerder. Ik zit in de Randstad op een zeer populaire locatie, in een prijsklasse die voor veel mensen gewild is.
Je mag neem ik aan zelf weten aan wie je het gunt. Als het verschil 10.000 euro is, denk je dan nog steeds zo?

Als het om een klein verschil gaat snap ik het. Maar 10.000 euro weggeven, dat is toch weer een ander verhaal vaak.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-06-2021 23:22
Paar keer aan de hand gehad met aankopen (makelaarsland). Op zeker moment besloten om die panden links te laten liggen.

Eigenaren die hun afspraken niet nakomen (gewoon een afspraak hebben en dan niemand thuis), vragen niet goed kunnen beantwoorden, enz.
Ben jij zelf makelaar? Ik kan me goed voorstellen dat amateurisme storend kan zijn hierin.
Stradit schreef:
10-06-2021 23:32
Ben jij zelf makelaar? Ik kan me goed voorstellen dat amateurisme storend kan zijn hierin.
Nee, belegger. Dus veel woningen aangekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu wel heel erg benieuwd waar je woont :) mijn vriend en ik zijn namelijk op zoek naar een woning in of rondom Rotterdam. Wil je me een pb sturen?
lobidabasi14 wijzigde dit bericht op 10-06-2021 23:40
3.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
10-06-2021 23:31
Je mag neem ik aan zelf weten aan wie je het gunt. Als het verschil 10.000 euro is, denk je dan nog steeds zo?

Als het om een klein verschil gaat snap ik het. Maar 10.000 euro weggeven, dat is toch weer een ander verhaal vaak.
Ja, ik wil het inderdaad gunnen aan een partij die me aanspreekt. Natuurlijk spreekt het bod ook echt mee. Maar andere voorwaarden dan alleen de prijs zijn voor mij ook interessant.
Alle reacties Link kopieren
En ontopic: ik ben laatst een huis wezen bezichtigen bij een dame die het ook zelf verkocht. Volgens mij deed zij dat via Ja! Makelaardij (oid) Die regelden volgens mij alleen de foto’s er verder deed zij alles!
Alle reacties Link kopieren
Lobidabasi14 schreef:
10-06-2021 23:36
Ik ben nu wel heel erg benieuwd waar je woont :) mijn vriend en ik zijn namelijk op zoek naar een woning in of rondom Rotterdam. Wil je me een pb sturen?
Dat zou ik best willen, maar ik zit niet in jouw regio. Als je er zo bovenop zit als jij gaat het vast lukken binnenkort, zet ‘m op :yes: .
Alle reacties Link kopieren
Lobidabasi14 schreef:
10-06-2021 23:39
En ontopic: ik ben laatst een huis wezen bezichtigen bij een dame die het ook zelf verkocht. Volgens mij deed zij dat via Ja! Makelaardij (oid) Die regelden volgens mij alleen de foto’s er verder deed zij alles!
Dank voor je tip, ik ga eens kijken daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven