Slagroomtaarten

11-06-2021 09:03 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een onzintopic, want ik zie ze weer voor bij vliegen op Linkedin foto's.

Slagroomtaarten, wie vindt die dingen nou eigenlijk lekker??? Op een kinderfeestje is het tot daar en toe, dan zal ik ook nog wel een beleefdheidsstukje nemen. Maar in een professionele setting, bij een jubileum of wat voor mijlpaal dan ook....Ik snap dat ze praktisch/goedkoop zijn. Maar gruwelt niet iedereen er van als er weer zo'n ding wordt binnengedragen inclusief de stukjes mandarijn en kiwi op die eindeloze laag slagroom die zo stijf is dat je er bijna op moet kauwen??

Ik ben oprecht benieuwd :mrgreen:

Slagroomtaart, lekker??

Totaal aantal stemmen: 199

Heeeeerlijk (57%)
Walgelijk vies bah! (31%)
Anders??? (12%)
LaLoupe schreef:
11-06-2021 09:33
Haha ja dat snap ik. Ik ben een veelvraat hehe. Maar ik vroeg me af of to zo’n echt goede taart ook niet lekker vind. Voor mij zit daar namelijk wel verschil in.
Mwah, weet ik niet. Bij ons in het dorp zit een echte bakker en ik vind het gebak van de AH dus tien keer lekkerder (en goedkoper ) dan hun gebak. Mijn broer was afgelopen week jarig en had een appeltaartje gehaald van de duurste bakker uit de stad. Ik vond er niet veel aan. Die van de AH is lekkerder. Bij een andere bakker in Haarlem had ik laatst wel een echt goddelijk taartje. Witte chocolade, een soort yoghurtvulling, heerlijke bodem. Die was echt super lekker. Maar mijn ervaring is wel dat bakker echt niet standaard beter is dan de supermarkt.
snowy2 schreef:
11-06-2021 09:35
Ik vind appeltaart of vlaai lekkerder, maar ik vind slagroomtaart echt niet vies. Zeker niet als er een laagje jam of pudding tussen de cake-lagen zit.
Jam moet er wel tussen zitten ja.
Bah. Maar ik vind slagroom ook echt heel vies. En verder valt er ook weinig te beleven aan een slagroomtaart.
Slagroomtaart of chipolatataart. Of een slagroomsoes of bananensoes. Of een zelfgebakken cheesecake.

De rest kan me gestolen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een slagroomtaart van de bakker een stuk lekkerder dan die gruwelijke rolfondant-taarten die tegenwoordig in elkaar gehobbyt worden, en alleen op het oog gemaakt worden, de smaak is volstrekt ondergeschikt.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet het randje amandelschaafsel niet :-(
Als het leven je laat struikelen, maak dan een Salto!
pojogi schreef:
11-06-2021 09:42
Vergeet het randje amandelschaafsel niet :-(
Nu heb ik zin in slagroomtaart.
Ik geef de voorkeur aan een mooie vlaai, maar vind slagroomtaart ook erg lekker. Zeker als er een laagje gele pudding en jam in verwerkt is. Oh en de nougatine aan de zijkant vind ik écht heel lekker. Als het amandelschaafsel is zit ik stiekem een beetje te balen.

Maar goed, ik vind mokkataart ook heel lekker. Het liefst die van de Aldi :$.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
11-06-2021 09:37
Mwah, weet ik niet. Bij ons in het dorp zit een echte bakker en ik vind het gebak van de AH dus tien keer lekkerder (en goedkoper ) dan hun gebak. Mijn broer was afgelopen week jarig en had een appeltaartje gehaald van de duurste bakker uit de stad. Ik vond er niet veel aan. Die van de AH is lekkerder. Bij een andere bakker in Haarlem had ik laatst wel een echt goddelijk taartje. Witte chocolade, een soort yoghurtvulling, heerlijke bodem. Die was echt super lekker. Maar mijn ervaring is wel dat bakker echt niet standaard beter is dan de supermarkt.
Jaa appeltaartjes van AH zijn zoo lekker! Je kan ze ook invriezen, ideaal haha. Vooral die Dyonaisetaart vind ik van een goede bakker echt waanzinnig veel lekkerder dan bijv een Hema slagroomtaart. Tompoucen vind ik van een bakker ook lekkerder dan van bijv Hema. Bossche bollen van bepaalde bakkers kunnen ook echt veel lekkerder zijn dan die uit de supermarkt bijv. Maar ben helemaal met je eens dat het zeker niet altijd zo is. Maar in t geval van slagroomtaart dus wel, voor mij dan. Miss ligt het ook nog aan de bakker bedenk ik me nu.
Edit: ik lees dat de taart die ik bedoel van een Patisserie komt, geen idee of daar verschil in zit verder.
laloupe wijzigde dit bericht op 11-06-2021 09:47
4.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slagroomtaart met verse aardbeien... of verse aardbeientaart met slagroom is mij om het even...... heerlijk !
Pozzebok schreef:
11-06-2021 09:41
Ik vind een slagroomtaart van de bakker een stuk lekkerder dan die gruwelijke rolfondant-taarten die tegenwoordig in elkaar gehobbyt worden, en alleen op het oog gemaakt worden, de smaak is volstrekt ondergeschikt.
Niet bij een professionele taartenmaker.
K0koro schreef:
11-06-2021 09:43
Ik geef de voorkeur aan een mooie vlaai, maar vind slagroomtaart ook erg lekker. Zeker als er een laagje gele pudding en jam in verwerkt is. Oh en de nougatine aan de zijkant vind ik écht heel lekker. Als het amandelschaafsel is zit ik stiekem een beetje te balen.

Maar goed, ik vind mokkataart ook heel lekker. Het liefst die van de Aldi :$.
Ohja, nogatine is lekkerder!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd teleurgesteld als er een slagroomtaart tevoorschijn komt bij een traktatie. De mate va teleurstelling hangt af van de kwaliteit: die van de bakker is een stuk lekkerder dan die van de HEMA. Maar, ik ben een enorme zoetekauw dus sla het mij aangeboden stuk niet af.

Ik heb overigens dezelfde teleurstelling bij taart van Multivlaai.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, zolang het gemaakt is met echt goede luchtige slagroom. Tegenwoordig kloppen ze het vaak niet genoeg op, waardoor het meer botercreme wordt, en dat vind ik niet lekker. En ik vind het ook jammer dat ze hem vrijwel nooit meer met gehakte nootjes afwerken, want dat vond ik altijd extra lekker. En jam hoort er inderdaad wel echt bij ook.

Ik vind vrijwel alle gebak lekker waar cake of deeg in zit. Ik hou niet zo van gebakjes met veel mousse ed. En dus ook niet van botercreme, waarvan vaak teveel in schuimgebak en mokkagebak zit
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
11-06-2021 09:46
Niet bij een professionele taartenmaker.
Vandaar dat ik "gehobby't" zei.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger hadden we standaard slagroomtaart, tegenwoordig zie ik ze zelden op verjaardagen

Wij hebben vrijwel altijd zelfgebakken appeltaart en dan nog 1 of 2 andere soorten.

Die fondanttaarten vind ik ter eerste vaak niet lekker en vaak erg duur. Toch al snel minimaal 4 euro per persoon en dan vaak ook minimaal 10-15 personen. Ja er zit veel werk in maar ik bak liever zelf taarten dan min. 60 euro aan 1 taart uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
De nogatine'korst' vind ik echt heel erg lekker.
Maar liever dan gewoon een nogatine-gebakje :proud:

Wij hadden vlaai als bruidstaart, nog veel lekkerder!
Alle reacties Link kopieren
O ja hoor, vind ik prima. Ook als het er eentje uit de supermarkt is. Ik denk dat ik de meeste taarten wel lust.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
AnAppleADay schreef:
11-06-2021 09:50
De nogatine'korst' vind ik echt heel erg lekker.
Maar liever dan gewoon een nogatine-gebakje :proud:

Wij hadden vlaai als bruidstaart, nog veel lekkerder!
Wij ook! Zo lekker!
Ik vind ze op zich best lekker, maar zal ze weinig meer eten. Ik kom ze vooral tegen op kinderverjaardagen namelijk. Sinds corona ben ik me er opeens erg van bewust hoe smerig het is als een snotterig kind, of een spetterende peuter eerst de kaarsjes uitblaast, en daarmee zn hele verkoudheid/corona/kaarsvet over de hele taart verspreid.
Dubbel
anoniem_6554feedafd54 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 10:59
Reden: Dubbel
98.26% gewijzigd
Ik zie vooral slagroomtaarten bij bedrijven als het personeel jarig is of er iets anders gevierd word. Ik pik dan wel altijd een stukje mee. Vind slagroom an sich erg lekker. In de taarten zit best veel verschil. Ik heb ook graag een beetje jam erbij. Anders is het zo droog vaak.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
11-06-2021 09:52
Wij ook! Zo lekker!
:couple: Beste keus inderdaad!

Hier zon hekel aan slagroomtaart doordat er op familiefeestjes vroeger altijd slagroomtaart uit de vries van de supermarkt werd geserveerd. Heeft me zon aversie tegen slagroom opgeleverd dat Ik tegenwoordig elke slagroomtaart, tompouce en bosche bol probleemloos afsla terwijl ik echt een ontzettend zoetekauw ben.
Alle reacties Link kopieren
Pozzebok schreef:
11-06-2021 09:41
Ik vind een slagroomtaart van de bakker een stuk lekkerder dan die gruwelijke rolfondant-taarten die tegenwoordig in elkaar gehobbyt worden, en alleen op het oog gemaakt worden, de smaak is volstrekt ondergeschikt.
Helemaal mee eens. Een aantal jaar geleden had iedereen de cupcakes maken als hobby. Wat ik niet aan zooi op kantoor voorbij zag komen.
Mierzoet en de cake gortdroog. Gelukkig is die rage weer over
Alle reacties Link kopieren
Garlicnaan schreef:
11-06-2021 09:54
Ik vind ze op zich best lekker, maar zal ze weinig meer eten. Ik kom ze vooral tegen op kinderverjaardagen namelijk. Sinds corona ben ik me er opeens erg van bewust hoe smerig het is als een snotterig kind, of een spetterende peuter eerst de kaarsjes uitblaast, en daarmee zn hele verkoudheid/corona/kaarsvet over de hele taart verspreid.

Ik snap dat sowieso nooit. Als je kaarsjes uit wil blazen, geef de snottebel dan gewoon een minitaartje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven