Advies nodig

21-07-2021 23:33 107 berichten
Ik heb advies nodig, laatste weken zijn een emotionele achtbaan geweest, weet nu echt even niet wat ik moet doen...

Heb een man leren kennen waar ik in korte tijd zeer veel gevoelens voor heb gekregen, maar het probleem is dat het niet goed met hem gaat. Hij komt oorspronkelijk niet uit Nederland, logeert hier en daar bij kennisen, heeft geen vastigheid hier en baalt enorm van zijn situatie en drinkt teveel om zijn stress te vergeten.

Als we samen zijn is alles goed, we zitten uren te praten, hebben het heel leuk, ik voel me 18 in plaats van 35, hij doet de meest romantische dingen.

Maar zodra ik niet bij hem ben is hij depressief, drinkt hij veel, krijg ik berichtjes dat hij me moet zien en dat hij hulp nodig heeft, dat hij mij nodig heeft, hoe shit alles is...

Ik wil en kan hem helpen, ik heb een goeie baan, eigen huis, stabiel leven. Maar ik ben bang dat het uiteindelijk ten koste van mezelf en mijn dochter zal gaan.

Vind het zo moeilijk, ik zie een zeer mooie, getalenteerde, lieve man, die door een moeilijke periode gaat, en ik weet niet of ik hem voor mijn eigen bestwil gewoon los moet laten of juist proberen voor hem te vechten en hem te helpen
Alle reacties Link kopieren
Het oordeel hier is redelijk unaniem dus dat lijkt me duidelijk.

Tijd dat je nu jezelf de vraag stelt wat deze hele kwestie zegt over jou.

Wat voor persoon ben jij? Wat maakt dat jij dit als een dusdanig dilemma ziet dat er nog enige twijfel is over wat je zou moeten doen.

Waar ligt jouw behoefte, en hoe groot is die, dat je in dit soort situaties belandt.

Wat straal je kennelijk uit dat dit soort mannen zich aan jou vast denkt te kunnen klampen. En is dat hoe je gezien wilt worden?

Met deze vragen leg ik geen waardeoordeel bij je neer. Ik wil je enkel adviseren dat ‘goed naar jezelf kijken’ mogelijk een oplossing kan zijn om situaties als deze in de toekomst te voorkomen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Je kunt hem helpen door hem door te verwijzen naar de daarvoor geschikte instanties,
Je bent geen hulpverlener, maar ziet hier een relatie in,
Deze relatie heeft nu al een valse start en zoiets is verdomd lastig om weer recht te trekken, zo niet onmogelijk.
Kies voor jezelf en je dochter, en laat deze man lopen.
Sowieso maakt hij je nu al verwijten, zijn verwachtingen zijn onterecht, in feite maakt hij jou verantwoordelijk voor zijn rotgevoel.
Stop deze verwachtingen te voeden, en laat de verantwoordelijkheid bij hem,
Met hem onderdak geven, help je hem niet, want dan hoeft hij het zelf niet aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Deze man is een alcoholist die van jou wil profiteren met zijn manipulatieve slachtofferrol.

Zodra er zoveel sentiment op jou wordt gelegd, dan klopt er absoluut iets niet (zacht gezegd). Hij is zich waarschijnlijk niet bewust hoe schadelijk dit is.

In plaats dat hij jou helpt met jouw huishouding (tuin, huis verven, koken, etc), terwijl jij druk bezig met je werk etc, gaat hij alcohol drinken en jammeren.

Dit gaat jou NIET gelukkig maken.
1. Dit ga je niet lang volhouden op een leuke manier.
2. Het is absoluut geen goed voorbeeld voor je dochter. Je dochter wordt hier niet gelukkig van zo'n man/stiefvader in haar leven.
3. Je wil een relatie met een 'psychisch gezonde' man, je wil geen hulpverlener zijn van een alcoholist in een slachtofferrol.
4. Jij kan deze alcoholist niet repareren. Zodra jij hem beloont met jouw aandacht, gaat hij juist door met zijn alcoholisme (door te zeuren/jammeren om nog meer negatieve aandacht). Never ending shitty story.
5. Je verspilt kostbare tijd van jou en je dochter door langer deze man in je leven te laten.

Stop ermee!
Er zijn zoveel andere leuke single mannen. Jouw leuke (en vooral gezonde) kerel komt echt wel langs (maar niet zo lang je aan deze alcoholist verbonden bent).

Leg hem uit dat je geen relatie met een alcoholist in een slachterrol wil. Kort en krachtig en laat het erbij. Adviseer hem om hulp te zoeken voor zijn alcoholisme.

Tip: zie zijn gedrag en communicatie door de bril/filter van alcoholisme en slachtofferrol, dat maakt het voor jou (iets) makkelijker om gezond afstand/verstand te houden van deze man.

Hamvraag: ga je door met deze man of ga je het uitmaken met hem?
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je goede 'buik' gevoel (intuïtie, moederliefde, vredegevoel, etc) en niet naar vals sentiment (schuldgevoel, angst, druk, etc).
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Maktub schreef:
22-07-2021 08:50
(Op hoop van zegen een stukje OP quoten…)

Vrouw. Dit zijn geen alarmbellen. Dit is een luchtalarm.
Dit. Ramen sluiten. Deuren dicht.
Alle reacties Link kopieren
Djezus, hoeveel rode vlaggen heb jij nog nodig?
Alle reacties Link kopieren
missbaksel schreef:
22-07-2021 09:47
Je kunt hem helpen door hem door te verwijzen naar de daarvoor geschikte instanties,
Je bent geen hulpverlener, maar ziet hier een relatie in,
Deze relatie heeft nu al een valse start en zoiets is verdomd lastig om weer recht te trekken, zo niet onmogelijk.
Kies voor jezelf en je dochter, en laat deze man lopen.
Sowieso maakt hij je nu al verwijten, zijn verwachtingen zijn onterecht, in feite maakt hij jou verantwoordelijk voor zijn rotgevoel.
Stop deze verwachtingen te voeden, en laat de verantwoordelijkheid bij hem,
Met hem onderdak geven, help je hem niet, want dan hoeft hij het zelf niet aan te pakken.
Echt dit, als je hierin meegaat, kom je er nooit meer zonder ernstige schade voor jou en je dochter vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd waarom je denkt dat dit een leuke man is, hij heeft duidelijk twee gezichten.

Ik zou geen toezeggingen maken wanneer je met hem breekt, in de trant van “als je hulp zoekt wil ik het nog wel een kans geven”, anders heb je straks een man in je leven die je niet meer los wil laten. Dat kan nog heel naar worden dan.

En denk inderdaad in het belang van je dochter!
.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is zijn wake-up call als je tegen hem zegt: als het zo met je gaat, kan ik geen relatie met je beginnen. Je moet deze shit regelen en pas dan kunnen we kijken of wij wat met elkaar kunnen aanknopen.
Wat eten we vanavond?
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Bedankt voor jullie reacties, ik weet diep in mijn hart ook wel wat wijsheid is hier, maar het doet me gewoon pijn dat iemand waar ik om geef zo in de ellende zit met zichzelf.
Vanmiddag ben ik naar hem toe gegaan met ontbijt, sapjes en fruit voor wat vitamientjes omdat hij zei dat hij zich niet goed voelde, om hem daar vervolgens in tranen met een fles whisky naast zich voor de deur te vinden.
Kijk zelf eens wat je schrijft. Wat klopt hier niet?
En dat is maar een klein voorbeeldje.

Hij manipuleert je. Misschien niet bewust, maar hij doet het wel.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me, maar ik vind het echt heel moeilijk te begrijpen dat je hier überhaupt advies over nodig hebt. Je bent een volwassen vrouw met een kind. Echt, dit zou helemaal geen vraagstuk moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als dit geen 'Run Forest Run!!!' is weet ik het ook niet meer.

Je voelt je dan misschien geen 35 als je met hem bent, maar vergeet niet dat je je dat wel bent. En dat je een dochter hebt.

Deze man is ziek en manipuleert je. Dit is geen gelijkwaardige 'relatie', hij trekt je nu al mee in zijn ellende en dat wordt alleen maar erger. Het wordt voor hem een heel lang traject om stabiel te worden, als hij al moeite wil doen.

Gewoon: nee.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-07-2021 11:58
Het spijt me, maar ik vind het echt heel moeilijk te begrijpen dat je hier überhaupt advies over nodig hebt. Je bent een volwassen vrouw met een kind. Echt, dit zou helemaal geen vraagstuk moeten zijn.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Trust me, heel binnenkort gaat hij vertellen dat hij weg moet bij die kennissen. Maw, hij wil bij jou intrekken.
DOE HET NIET!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bij het woord 'dochter' ben ik gestopt met lezen.

Wegwezen. Niet jouw probleem van maken.
Je bent hem nu aan het moederen/verzorgen/hulpverlenen en dat moet je niet doen. Hij is alles wat je verre van je dochter moet houden en zou moeten willen houden.

Jouw prioriteit is je kind. Daar kan dit niet mee samen. Klaar punt uit.

Echt...dit zou zo overduidelijk moeten zijn.

Als hij zijn zaakjes opgeknapt heeft en van zijn verslaving af is, dan misschien....en alleen dan, zou er een kansje inzitten. Maar nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof alles deze man maar overkomen is, alsof hij slachtoffer is van zijn situatie. En jij moet hem maar helpen om uit deze situatie te komen. Hij lijkt totaal geen eigen verantwoordelijkheid te nemen, maar te parasiteren op anderen en zijn lot in hun handen te leggen.

Ik geloof heel erg in verantwoordelijk nemen voor je eigen shit. Veel dingen zijn nou eenmaal consequenties van keuzes die je wel of niet gemaakt hebt. Daar heb je invloed op en dat kun je omdraaien. Moet je wel actie voor ondernemen. Hij moet zelf de eerste stap zetten tot hulp zoeken. Jij kunt hem wel wijzen in de richting van de juiste instanties, maar verder moet hij het toch echt zelf doen. Hij is dakloos, werkeloos, depressief en heeft een drankprobleem. Daar is werk aan de winkel. En mensen die in dit soort shit zitten wordt aangeraden om even geen relaties aan te gaan. Omdat leren omgaan met je eigen sores al zoveel energie kost, daar kun je geen relatie bij hebben. Eerst gezond worden en op eigen benen kunnen staan, eigenwaarde kweken en leren houden van jezelf, de liefde komt later.

Laat je alsjeblieft niet zo gek maken om hem in huis te nemen. Aan dit type wil je je je kind niet blootstellen. Hij stelt zich heel claimend op door jou berichtjes te sturen en je te verwijten dat jij je afspraken nakomt en je verantwoordlijkheden niet ontloopt. Laat je geen schuldgevoel aanpraten en je ook niet meezuigen in zijn ellende. Als ik jou was zou ik echt een gezonde afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 07:10
Wauw een en al wauw, vooral het deel van het brengen van de " vitamientjes ", en dat hij met een fles whiskey zat te janken dat je moest blijven hij hing nog net niet aan je been?

Als dit geen alarmbellen met zwaailichten zijn dan weet ik het niet meer.

Ik wens je veel wijsheid ruggengraat en ballen.

Hij zoekt gratis woonruimte en een gratis kok.
Je zult hem nooit meer je huis uit krijgen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
cassata schreef:
22-07-2021 12:42
Het lijkt wel alsof alles deze man maar overkomen is, alsof hij slachtoffer is van zijn situatie. En jij moet hem maar helpen om uit deze situatie te komen. Hij lijkt totaal geen eigen verantwoordelijkheid te nemen, maar te parasiteren op anderen en zijn lot in hun handen te leggen.
Ik heb toevallig ook zo iemand in mijn omgeving, die zichzelf heel zielig vindt. :pukey:
makreel schreef:
22-07-2021 11:54
Misschien is zijn wake-up call als je tegen hem zegt: als het zo met je gaat, kan ik geen relatie met je beginnen. Je moet deze shit regelen en pas dan kunnen we kijken of wij wat met elkaar kunnen aanknopen.
Ik gok dat het voor hem makkelijker is om een andere redder te zoeken dan om zijn shit te gaan regelen.
Echt wegwezen bij die man!
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een project en niet als een relatie. Waarom zou jij iemand moeten helpen? Dat moet hij vooral zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Maktub schreef:
22-07-2021 08:50
(Op hoop van zegen een stukje OP quoten…)

Vrouw. Dit zijn geen alarmbellen. Dit is een luchtalarm.
en dit
Alle reacties Link kopieren
Mootje schreef:
22-07-2021 00:31
Bedankt voor jullie reacties, ik weet diep in mijn hart ook wel wat wijsheid is hier, maar het doet me gewoon pijn dat iemand waar ik om geef zo in de ellende zit met zichzelf.
Ja, het is naar. Maar je kan hem niet helpen en een relatie gaat ten koste van jou en je dochter.
Maktub schreef:
22-07-2021 08:50
(Op hoop van zegen een stukje OP quoten…)

Vrouw. Dit zijn geen alarmbellen. Dit is een luchtalarm.
Inderdaad. Open je ogen voordat je met je nek toe in de ellende zit!
Een toepasselijke quote over vrouwen (helaas herinner ik 'm me niet precies woord voor woord meer):

Een domme vrouw ziet een drol op straat liggen en loopt er met een boog omheen.
Een intelligente vrouw ziet de drol en denkt, hmmm, misschien kan ik daar een diamant in vinden.

...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven