1 is genoeg - kletstopic

01-06-2018 11:24 3002 berichten
Het lijkt me leuk om te kletsen met andere ouders die ook maar 1 kindje hebben. Over de uitdagingen die hierbij komen kijken, maar ook de leuke momenten of misschien juist de (voor)oordelen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat er genoeg over te kletsen is. :)

Dit topic is dus niet bedoelt voor ervaringen van mensen die zelf enigst kind waren of die mensen kennen die enigst kind waren, maar voor ouders die momenteel één kindje opvoeden.


We willen hier gezellig kletsen en niet discussieren. Voor discussie over enig kinderen kun je hier terecht: kinderen/gezinsplanning-discussietopic/ ... ges/417680


Wie schrijven er mee?

* Aspirientje: zoon van 4 jaar
* Baggal, dochter Oktober 2017 (ICSI)
* Beschuitjemetjam - zoon 3 jaar
* Ceester: zoon van 5
* Enigme: zoon mei 2014
* Fanatic: dochter November 2009
* Haasjehop: zoon December 2015
* Haaknaald: zoon van 14 maanden
* Miss.Speeseend - zoon van 2
* Nienke - zoon februari 2016
* Lila30: zoon van 14 maanden
* Rosings, dochter van Juli 2017
* Selectia: zoon van 2
* Snorriemorrie: zoon November 2013
* Westerpavilioen: zoon Oktober 2017
* Zonnebloem8850: dochter van 1,5 jaar
anoniem_369996 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 17:04
49.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook 1 kind. Een zoontje van 3,5 jaar. Bij ons zijn er meerdere redenen. Wij hebben hem gekregen na 4,5 jaar "proberen" via icsi na 3 miskramen. Verder vinden wij onszelf inmiddels te oud (40 en 50) en ik heb ook nog een pnd gehad. Toch blijft het altijd een beetje pijn doen 😢

Snorriemorrie, herkenbaar je verhaal over de uitknop. Ons zoontje is ook een enorme kwebbel. Heel gezellig maar het kan ook intensief zijn 😉

Over welk boek hebben jullie het?

Verder niet alles gelezen 😜
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vandaag op auto jacht....
Wat een ellende... kan iemand tegen auto verkopers zeggen dat je niet tegen de MAN hoeft te praten als er gezegd wordt dat het een auto is voor de VROUW???

Hij bleef maar tegen vriendlief aanpraten over een occassion die we gezien hadden.. heel irritant
Ik heb ook een stoplicht hier thuis. Een rood en een groen vouwblaadje met magneet op de koelkast. Dochter staat altijd aan als ze wakker is en constant aan het kwebbelen. Dus af en toe gaat het stoplicht even op rood voor 5 minuten. Of ze krijgt een waterijsje. Heerlijk 5 minuten stilte.

Die van mij heeft ook 0 concentratie. Ik hoop dat als ze volgende maand start met school dat dat wel een beetje komt. Dr nichtje werd echt rustiger toem ze eenmaal naar school ging. Hoop die van mij ook. Ze is reuze gezellig maar ook erg intensief.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
15-09-2018 18:19
Over welk boek gaat het hier?
Over One and only van Lauren Sandler. Een Amerikaans boek over enig kinderen en het hebben van één kind.

Om heel eerlijk te zijn, dacht ik dat het ' samen lezen' inderdaad zou bestaan uit: boek lezen en er in het topic een beetje over praten :) ik ben nog nooit lid geweest van een leesclubje... Lijkt me wél heel leuk, maar misschien niet met dit boek....

Hier gaat alles zijn gang. Vandaag had ik zelf een zware dag, maar vriendinnen gesproken en dan gaat het gelukkig beter :) en daarna naar de stad om sport spullen voor T te kopen. Hij zit nu een paar maanden op paardrijden dus een eigen cap en laarzen. Sinds vandaag zit meneer ook op rugby! 🏉 🏉 🏉! Hij vindt het super, dus schoenen met noppen, broekje, rugby sokken, thermo shirtje, rugby bal en bitje gescoord! Écht leuk hoor ze dat doen, die traininkjes en zo...

Ik wist niet dat onze T nog eens sport Billy zou worden, maar hij vindt het leuk! Nu nog zwemles een we zijn compleet.

Nog meer van die Mini sport Billies hier?
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
15-09-2018 20:00
Ik ging vandaag op auto jacht....
Wat een ellende... kan iemand tegen auto verkopers zeggen dat je niet tegen de MAN hoeft te praten als er gezegd wordt dat het een auto is voor de VROUW???

Hij bleef maar tegen vriendlief aanpraten over een occassion die we gezien hadden.. heel irritant
:woa: heel suf! Dat dat nog gebeurt!
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
15-09-2018 21:09
Over One and only van Lauren Sandler. Een Amerikaans boek over enig kinderen en het hebben van één kind.

Om heel eerlijk te zijn, dacht ik dat het ' samen lezen' inderdaad zou bestaan uit: boek lezen en er in het topic een beetje over praten :) ik ben nog nooit lid geweest van een leesclubje... Lijkt me wél heel leuk, maar misschien niet met dit boek....

Hier gaat alles zijn gang. Vandaag had ik zelf een zware dag, maar vriendinnen gesproken en dan gaat het gelukkig beter :) en daarna naar de stad om sport spullen voor T te kopen. Hij zit nu een paar maanden op paardrijden dus een eigen cap en laarzen. Sinds vandaag zit meneer ook op rugby! 🏉 🏉 🏉! Hij vindt het super, dus schoenen met noppen, broekje, rugby sokken, thermo shirtje, rugby bal en bitje gescoord! Écht leuk hoor ze dat doen, die traininkjes en zo...

Ik wist niet dat onze T nog eens sport Billy zou worden, maar hij vindt het leuk! Nu nog zwemles een we zijn compleet.

Nog meer van die Mini sport Billies hier?
Balen dat je een slechte dag had.
Dochter van mij zit op hip hop. Omdat ze problemen heeft met haar motoriek en hand oog coordinatie vallen bij haar zeer veel sporten af
Wat leuk Ceester, dat jullie zoon op paardrijden zit! Ik heb zelf een paard en ben ook al jong besmet geraakt met het paardenvirus. ;) Ben benieuwd of zoon het ook leuk gaat vinden. Hij gaat af en toe mee naar de paarden, maar omdat ze in een groepje los rondlopen, is het te gevaarlijk om hem daar tussen te laten rondlopen. Maar goed, hij moet nog 3 worden, dus tijd genoeg. :)
Wat leuk joh, lekker sporten! T staat op de wachtlijst voor zwemmen en daarna gaan we kijken voor een andere sport. Op school doet hij na schooltijd vaak nog even mee met voetballen. Dansen en gym vindt hij ook leuk. Dus in elk geval voldoende interesses :)
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn Snorrie !!
Mijn dochter is al klaar met zwemles. Maar heb er 3 jaar gezeten dus vond het wel genoeg hhaahaha.
Bij haar bleef alleen een danssport over.
Alle andere sporten vielen af, maar dat is niet erg want ze vindt dansen heel leuk en het is ook een teamsport !!! Want je moet met z'n allen elke beweging tegelijk doen
Mag ik uit de OP? Het lukt me toch niet om hier mee te schrijven.
Boheme schreef:
16-09-2018 09:51
Mag ik uit de OP? Het lukt me toch niet om hier mee te schrijven.

Bij deze verwijderd. :)
ik ben in het boek begonnen. Tot nu toe wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
17-09-2018 17:46
ik ben in het boek begonnen. Tot nu toe wel interessant.
Ja, ik óók! Vind het ook een interessant boek, ook leuker dan ik dacht... het gaat dieper en ik ben toch al geïnteresseerd inde Amerikaanse samenleving en cultuur.

Hier happy days... t wordt nu pas in bed gelegd vanwege een spontaan etentje op het strand met een moeder en vriendje... vandaag was om elf uur ook al een vriendje komen spelen en die hadden we om vijf uur thuisgebracht... met beide heren nog naar een huis gaan kijken, héél aparte plek. Een doorsteek over het duin en je staat tussen de huizen van bijna een miljoen, doorsteek de andere kant op én je staat tussen de sociale woningbouw.... in beide speeltuintje s en het bosje gespeeld... zes uur lang bin elkaar u de buurt en geen onvertogen woord.... nu met het vriendje tijdens het eten ook niet. Die jongen heeft trouwens een hoverboard, nu wil zoon er ook één :hyper:
Ik ben tante geworden van het leukste neefje ter wereld. :cheer:

Ik was wel benieuwd of het vasthouden van een baby ervoor zou zorgen dat ik ook kriebels zou krijgen, maar dat was niet het geval. Al vond ik hem wel heel erg schattig en kreeg een beetje heimwee naar de babytijd van zoontje, toen iedereen bij MIJ op kraamvisite kwam. Maar geen kriebels voor een tweede. :)
Ooooh proficiat snorriemorrie! Alles in orde met moeder en kind?
Gefeliciteerd snorrie, wat leuk! En fijn dat je er verder geen “last” van had. Maar die heimwee naar de babytijd van je eigen kind herken ik wel hoor. :love:

Wij zijn gisteren thuis gekomen van een heerlijke vakantie in Mallorca. Zoon vond alles helemaal geweldig en het vliegen ging super. Helaas was de terugvlucht 3 uur vertraagd waardoor het een enorm lange dag was. Zoon was helemaal afgedraaid (en wij ook). ;)

Het boek heb ik binnen dus ga er een dezer dagen in beginnen. :) Wij hebben nog t/m dinsdag vakantie, lekker hoor.
Ja, moeder en kind maken het gelukkig goed :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Snorrie !!!!

Ik heb laatst ook weer voor het eerst in 5 jaar een baby vast gehouden (bijna geen kleine kinderen in mijn omgeving) - maar ik kreeg er echt geen kriebels van hahaha. Wel de zenuwen, dat dan weer wel. En natuurlijk voelde baby dat aan en die ging doen wat elke baby bij mij doet... Huilen...

Hier een relaxte middag, ben weer wat dingen te koop aan het zetten.
Je moet toch wat doen he !
Ahhh, fanatic....

Hier lag de baby heerlijk te slapen. Echt een schatje :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha ik zit er niet mee hoor. Heb helemaal niks met baby's
zie mezelf nog zitten hier thuis in mijn verlof. slapend kind, was aan het draaien, andere was opgevouwen... verveelde me rot

Ik vind ze leuker als ze een maand of 4 zijn

Mijn vriend zegt altijd het is een wonder dat je eigen kind niet ging huilen bij je hahahahhaa
Ik heb geen flauw idee meer hoe ik het allemaal deed die eerste maanden! Voor mijn gevoel zat ik hele dagen met zoontje op schoot, lekker te knuffelen. Maar de was moest ook gedraaid worden, dus dat zal ik ook wel hebben gedaan... kan het me niet herinneren eigenlijk :biggrin:
Gek he, hoe snel je dat vergeet. :) Ik weet wel dat ik na een paar weken met maxi cosi in de hand een meeting ging meedoen op het werk, omdat ik knettergek werd thuis. Toen heb ik nog een pitch mee voorbereid mt een paar meetings tussendoor, met baby op schoot. Waar de rest van mijn tijd uit bestond, God mag het weten. Geen idee meer van. Veel tv gekeken denk ik.
Ik ben in het boek begonnen en lees wel herkenbare dingen (en vooral hoe diepgeworteld de maatschappelijke “druk” zit om minimaal 2 kinderen te baren). Maar ik merk al lezende dat ik geen behoefte voel om “overtuigd” te worden dat 1 kind goed genoeg is met al die onderzoeken die aangehaald worden etc. Desondanks wel leuk om door te lezen/bladeren. :)
Alle reacties Link kopieren
Van harte Snorrie!!!! :flirting:
Vanmorgen adh ik het er wel even moeilijk mee. Zoontje mocht op school trakteren vanwege zijn neefje en hij zat zó te glimmen in de kring, echt zó lief om te zien. Zou dan haast alsnog overstag gaan, als ik zie hoe blij hij is dat er een nieuwe baby is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven