40 uur werken met kleine kinderen

23-01-2020 22:19 495 berichten
Wie heeft hier ervaring mee?

De meeste moeders die ik ken die zeggen fulltime te werken hebben eigenlijk allemaal een contract voor 32/36 uur en werken dan 4x8 of 4x9. Is er hier een moeder met een baby echt 5 dagen niet thuis?

Achtergrond: kinderloze vriendin vindt het gek dat ik hier moeite mee zou hebben en het niet zou willen. Volgens haar kun je dan nergens aan de slag en ben je dan al veredelde thuisblijfmoeder. Ik beweer dat het echt zeldzaam is dat jonge moeders het prima vinden om alleen de weekenden met hun baby's te hebben, en dat vier dagen heel normaal en al vrij ambitieus is.

Het is trouwens niet mijn bedoeling om te (ver)oordelen: ik werk 32 uur en daar krijg ik al veel scheve blikken mee. Ik had alleen nog niet meegemaakt dat degene met de scheve blik juist vond dat ik te weinig werk. Wat mij betreft is het sowieso helemaal aan de moeder.
Luci_Morgenster schreef:
24-01-2020 10:01
Het is ook Pa's kind.

Maar een moeder is anders dan een vader. Een moeder heeft meer dat verzorgende instinct, ze is zo gemaakt van nature.
Ze heeft borsten om haar kindje gedurende het eerste jaar te voeden en het is zo gemaakt dat moeder en baby het eerst jaar onafscheidelijk horen te zijn. Het is de natuur van de vrouw, het moederen, dat koesteren.
Een man zit heel anders in elkaar, ook van nature en de natuur heeft het ook anders bepaald.

En ja, moederschap is een roeping, daar blijf ik bij. Alleen het feminisme heeft het kapot gemaakt in vrouwen en vrouwen wijs gemaakt dat het beter is en meer voldoening zou geven om net als een man te willen gaan werken en zo hebben oa feministen zoals Betty Friedan en Joke Smit vrouwen het "huishoudsyndroom" aangepraat en vrouwelijkheid kapot gemaakt. Het feminisme is anti-vrouw in feite.
Maar ga terug naar je hart, daarin wil elke vrouw bij haar baby blijven en het moederen en koesteren. Ga terug naar je vrouwelijkheid!
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 24-01-2020 10:10
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:00
Het moederschap is een ambitie. Een goede moeder zijn is een ambitie.
En het niet afschuiven op anderen terwijl je kind JOU nodig heeft!
oh please dat heb jij jezelf wijsgemaakt.

Voor anderen: LAgirl leeft buiten de werkelijkheid waar mensen moeten werken voor hun geld.
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:07
Maar een moeder is anders dan een vader. Een moeder heeft meer dat verzorgende instinct, ze is zo gemaakt van nature.
Ze heeft borsten om haar kindje gedurende het eerste jaar te voeden en het is zo gemaakt dat moeder en baby het eerst jaar onafscheidelijk horen te zijn. Het is de natuur van de vrouw, het moederen, dat koesteren.
Een man zit heel anders in elkaar, ook van nature en de natuur heeft het ook anders bepaald.

En ja, moederschap is een roeping, daar blijf ik bij. Alleen het feminisme heeft het kapot gemaakt in vrouwen en vrouwen wijs gemaakt dat het beter en meer voldoening zou geven om net als een man te willen gaan werken en zo hebben oa feministen zoals Betty Friedan en Joke Smit vrouwen het "huishoudsyndroom" aangepraat en vrouwelijkheid kapot gemaakt. Het feminisme is anti-vrouw in feite.
Maar ga terug naar je hart, daarin wil elke vrouw bij haar baby blijven en het moederen en koesteren. Ga terug naar je vrouwelijkheid!
Het wordt met het jaar treuriger met je he? Het doet je geen goed, dat thuiszitten.
Leeuw32 schreef:
24-01-2020 10:08
oh please dat heb jij jezelf wijsgemaakt.

Nee, het feminisme heeft vrouwen van alles aangepraat en wijsgemaakt. En maakt zo gezinnen kapot.
Terug naar de natuur...

Dat wordt weer schijten in de bosjes terwijl van mijn 12 kinderen er 6 ouder dan 5 worden.

Idealen moet je hebben. #lifegoals
anoniem_391194 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 10:11
3.73% gewijzigd
Malinois schreef:
24-01-2020 10:08
Het wordt met het jaar treuriger met je he? Het doet je geen goed, dat thuiszitten.
Maar LA’s moeder werkte toen zij klein was.. En kijk nu wat er van haar gekomen is!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:07
Maar een moeder is anders dan een vader. Een moeder heeft meer dat verzorgende instinct, ze is zo gemaakt van nature.
Ze heeft borsten om haar kindje gedurende het eerste jaar te voeden en het is zo gemaakt dat moeder en baby het eerst jaar onafscheidelijk horen te zijn. Het is de natuur van de vrouw, het moederen, dat koesteren.
Een man zit heel anders in elkaar, ook van nature en de natuur heeft het ook anders bepaald.

En ja, moederschap is een roeping, daar blijf ik bij. Alleen het feminisme heeft het kapot gemaakt in vrouwen en vrouwen wijs gemaakt dat het beter is en meer voldoening zou geven om net als een man te willen gaan werken en zo hebben oa feministen zoals Betty Friedan en Joke Smit vrouwen het "huishoudsyndroom" aangepraat en vrouwelijkheid kapot gemaakt. Het feminisme is anti-vrouw in feite.
Maar ga terug naar je hart, daarin wil elke vrouw bij haar baby blijven en het moederen en koesteren. Ga terug naar je vrouwelijkheid!
je kan zo Serena gaan spelen in de the Handmaid's Tale :bye:
Malinois schreef:
24-01-2020 10:03
:rofl:

Grenzeloze zelfoverschatting.

Waar zou ik nu precies aan moeten merken dat het hélemaal mis is gegaan met ze?
Dat merk je niet, dat merkt de oppas, want als werkende moeder ken je je kind helemaal niet. Alleen mensen met een piemel kunnen namelijk en fulltime werken en een hechte band met hun kind opbouwen. Ondanks dat van vrouwen wordt gezegd dat ze veel beter kunnen multitasken dan mannen, zijn die twee taken alleen voor mannen verenigbaar. Ik denk dat ik mezelf voortaan aar vader noem, , dan hoeft niemand zich mee zorgen te maken om de hechting van mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:07
Maar een moeder is anders dan een vader. Een moeder heeft meer dat verzorgende instinct, ze is zo gemaakt van nature.
Ze heeft borsten om haar kindje gedurende het eerste jaar te voeden en het is zo gemaakt dat moeder en baby het eerst jaar onafscheidelijk horen te zijn. Het is de natuur van de vrouw, het moederen, dat koesteren.
Een man zit heel anders in elkaar, ook van nature en de natuur heeft het ook anders bepaald.

En ja, moederschap is een roeping, daar blijf ik bij. Alleen het feminisme heeft het kapot gemaakt in vrouwen en vrouwen wijs gemaakt dat het beter is en meer voldoening zou geven om net als een man te willen gaan werken en zo hebben oa feministen zoals Betty Friedan en Joke Smit vrouwen het "huishoudsyndroom" aangepraat en vrouwelijkheid kapot gemaakt. Het feminisme is anti-vrouw in feite.
Maar ga terug naar je hart, daarin wil elke vrouw bij haar baby blijven en het moederen en koesteren. Ga terug naar je vrouwelijkheid!
Oh my dear god. Tot zover de vaak gelezen bewering dat thuisblijfmoeders zich ook heus wel blijven ontwikkelen.
forumfossiel schreef:
24-01-2020 10:14
Dat merk je niet, dat merkt de oppas, want als werkende moeder ken je je kind helemaal niet. Alleen mensen met een piemel kunnen namelijk en fulltime werken en een hechte band met hun kind opbouwen. Ondanks dat van vrouwen wordt gezegd dat ze veel beter kunnen multitasken dan mannen, zijn die twee taken alleen voor mannen verenigbaar. Ik denk dat ik mezelf voortaan aar vader noem, , dan hoeft niemand zich mee zorgen te maken om de hechting van mijn kinderen.
Oh ja, dat is ook zo. Wel handig eigenlijk, dan heb ik dat gezeur ook niet.
Malinois schreef:
24-01-2020 10:18
Oh ja, dat is ook zo. Wel handig eigenlijk, dan heb ik dat gezeur ook niet.
:thumbsup:
nessemeisje schreef:
24-01-2020 10:16
Oh my dear god. Tot zover de vaak gelezen bewering dat thuisblijfmoeders zich ook heus wel blijven ontwikkelen.
:HA:
Een zorgelijke ontwikkeling, dat wel.
Kunnen jullie niet zien wat het feminisme heeft aangericht in vrouwen?
En de vrouwen luisteren massaal naar de vrouwenhaters zoals oa Betty Friedan en Simone de Beauvoir, Joke Smit en al die anderen. :cry:
En de onherstelbare schade van het feminisme bij kinderen en gezinnen.
Maar goed, dat mag zeker niet gezegd worden op Viva zeker? Dat is banwaardig of zo?
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:23
Kunnen jullie niet zien wat het feminisme heeft aangericht in vrouwen?
En de vrouwen luisteren massaal naar de vrouwenhaters zoals oa Betty Friedan en Simone de Beauvoir, Joke Smit en al die anderen. :cry:
En de onherstelbare schade van het feminisme bij kinderen en gezinnen.
Het is afgrijselijk. Echt afschuwelijk.
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:24
Maar goed, dat mag zeker niet gezegd worden op Viva zeker? Dat is banwaardig of zo?
Het mag gezegd worden, er mag hartelijk om gelachen worden. Dom is niet banwaardig.
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:23
Kunnen jullie niet zien wat het feminisme heeft aangericht in vrouwen?
En de vrouwen luisteren massaal naar de vrouwenhaters zoals oa Betty Friedan en Simone de Beauvoir, Joke Smit en al die anderen. :cry:
En de onherstelbare schade van het feminisme bij kinderen en gezinnen.
Nee meid, wij hebben het te druk met onze Belangrijke Banen.
Alle reacties Link kopieren
Feminisme heeft ervoor gezorgd dat vrouwen een keuze hebben.
Dat menig moeder ervoor kiest om naast het moederschap te werken, maakt haar geen slechte moeder en maakt het feminisme niks slechts.

Dat jij ervoor kiest om thuis te blijven, is jouw recht en jouw keuze, maar kap met vrouwen veroordelen die voor iets anders kiezen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:07
Maar een moeder is anders dan een vader. Een moeder heeft meer dat verzorgende instinct, ze is zo gemaakt van nature.
Ze heeft borsten om haar kindje gedurende het eerste jaar te voeden en het is zo gemaakt dat moeder en baby het eerst jaar onafscheidelijk horen te zijn. Het is de natuur van de vrouw, het moederen, dat koesteren.
Een man zit heel anders in elkaar, ook van nature en de natuur heeft het ook anders bepaald.

En ja, moederschap is een roeping, daar blijf ik bij. Alleen het feminisme heeft het kapot gemaakt in vrouwen en vrouwen wijs gemaakt dat het beter is en meer voldoening zou geven om net als een man te willen gaan werken en zo hebben oa feministen zoals Betty Friedan en Joke Smit vrouwen het "huishoudsyndroom" aangepraat en vrouwelijkheid kapot gemaakt. Het feminisme is anti-vrouw in feite.
Maar ga terug naar je hart, daarin wil elke vrouw bij haar baby blijven en het moederen en koesteren. Ga terug naar je vrouwelijkheid!
Daar ga je weer, je vervalt om de zoveel weken in een tirade tegen mensen die anders denken dan jij
Dat hoeft niet en levert je nooit iets op
Leven en laten leven, jij verzorgt je kinderen op jouw manier, anderen op die van hun
Jij hoeft je niet te verantwoordn, anderen ook niet. Let it gooo Elsa
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2020 10:24
Maar goed, dat mag zeker niet gezegd worden op Viva zeker? Dat is banwaardig of zo?
je weet zelf ook wel, dat je om deze opmerkingen geen ban kreeg
maar dat je toen doorsloeg
Gewoon niet doen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat LAgirl82 LAgirl52 moet zijn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
lilalinda schreef:
24-01-2020 10:28
je weet zelf ook wel, dat je om deze opmerkingen geen ban kreeg
maar dat je toen doorsloeg
Gewoon niet doen

Doe ik ook niet. Ik heb meer belangrijkere dingen te doen vandaag.
Ik heb werk zat, ook als thuisblijfmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
24-01-2020 10:11
Maar LA’s moeder werkte toen zij klein was.. En kijk nu wat er van haar gekomen is!
Mijn moeder was huisvrouw, maar die snapt gewoon dat tijden veranderen en dat vrouwen meer in hun mars hebben stofzuigen en wasjes draaien en wachten tot het gezin weer thuiskomt van school en werk. En ze is apetrots op me.
nessemeisje schreef:
24-01-2020 10:30
Mijn moeder was huisvrouw, maar die snapt gewoon dat tijden veranderen en dat vrouwen meer in hun mars hebben stofzuigen en wasjes draaien en wachten tot het gezin weer thuiskomt van school en werk. En ze is apetrots op me.
:)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil als thuisblijfmoeder toch wel graag weer even benadrukken dat ik er anders over denk dan LAgirl82.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven