4de of niet?

02-04-2020 00:19 181 berichten
We zijn hier trotse ouders van drie kinderen. Ze zijn vier, twee en een jaar allemaal jongens. Toch twijfel ik aan een vierde kind. Ook ik weet dat een vierde kind heel wat met zich meebrengt, extra plaats in het huis extra zitje in de auto, extra kleding,...
We hebben ook drie jongens wat als er nu een meisje zou bijkomen?
Maar toch blijft bij mij de vraag waarom geen vierde?
Nu in de coronatijd vind ik 3 niet teveel ook al zijn ze nu de hele dag thuis.
Mijn verstand zegt precies nee maar mijn gevoel zegt anders.
Mijn zwangerschappen en bevallingen waren allemaal positief.
Ik heb het moeilijk om hier mee om te gaan en weet niet goed hoe ik nu op dat gebied moet denken.
Zijn er hier mama's die hetzelfde meegemaakt hebben als de situatie waarin ik mij nu begint?
Graag jullie mening en alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
02-04-2020 15:41
Weet je überhaupt wel wat er wordt bedoeld als er wordt gezegd in de media dat het geboortecijfer te laag is? Niet of jij vindt dat er te veel of te weinig mensen in NL zijn, maar of er voldoende kinderen worden geboren om het huidige inwonersaantal gelijk te houden. Want dat is het beste voor de economie. Daarvoor moeten vrouwen gemiddeld 2,1 kind krijgen. In Nederland is het gemiddelde 1,66. Dat is dus te laag.

Zijn er te veel mensen op de wereld? Ja, zeker weten. Maar dan is het geboortecijfer in Nederland nog steeds wel te laag.
Nee want je vergeet de immigranten mee te tellen!
kerst schreef:
02-04-2020 15:30
Het geboortecijfer is niet te laag.
Nederland is al overbevolkt geworden.

En dan kunnen de kinderlozen ook nog eens betalen voor dure medische mogelijkheden om zwanger te worden.
En ook nog eens voor kinderopvang.
Ja en we betalen ook allemaal voor zorg die we zelf niet gebruiken, maar die anderen wel nodig hebben, soms ook als gevolg van eigen keuzes. Ook maar mee stoppen dan?
kerst schreef:
02-04-2020 15:50
Nee want je vergeet de immigranten mee te tellen!
Dat vergeet ik niet, dat is gewoon hoe het cijfer berekend wordt. Natuurlijk moet je meer factoren meetellen. Ook emigranten. Ook adoptie.
https://www.youtube.com/watch?v=jWB0Hl46kbY&t=167s

Kijk deze maar even dan snap je het iets beter!
en je kunt altijd een gehandicapt kind krijgen of zorgkinderen krijgen. het moet daarom niet erfelijk zijn. gewoon zuurstoftekort is al genoeg om een gehandicapt kind te krijgen. dus waarom het lot tarten. ja nu zijn het nog geen zorgenkinderen maar wat als ze alle drie of alle vier beginnen te puberen? of als ze alle vier intellectuelen zijn? kan je unief betalen voor al je kinderen? en ben je van plan om huismoeder te blijven of om te gaan werken. vier kinderen met een loon is geen zever ze, of de vader moet een heel goede zelfstandige zijn.
nu is het mss nog gezellig van taarten bakken en spelletjes te spelen. maar als ze ouder worden met verschillende hobby's? hoe ga je duidelijk maken welke hobby het belangrijkste is om te investeren?
Ik blijf erbij: vind het echt onethisch om nu nog meer kids te overwegen.
Herfstblaadje19 schreef:
02-04-2020 15:54
Ja en we betalen ook allemaal voor zorg die we zelf niet gebruiken, maar die anderen wel nodig hebben, soms ook als gevolg van eigen keuzes. Ook maar mee stoppen dan?

Zorg nodig hebben is geen keuze. Kinderen wel.

Waarom allerlei maatregelen voor het milieu en dit sponsoren? Omdat het krijgen van een kind een recht is?
RocketScienceFiction schreef:
02-04-2020 16:48
Daarom zeg ik er specifiek bij: zorgbehoefte ten gevolgen van eigen keuzes (ongezond leven).

Waarom allerlei maatregelen voor het milieu en dit sponsoren? Omdat het krijgen van een kind een recht is?
Tja geen idee. Van mij mag kinderbijslag etc. afgeschaft worden hoor.

Omdat een land ook kinderen nodig heeft voor de vergrijzing. Zo ingewikkeld is het toch niet.. Succes met mensen verplichten om per koppel 2 Afrikaanse kindjes te adopteren..
Loekie12345 schreef:
02-04-2020 16:52
Omdat een land ook kinderen nodig heeft voor de vergrijzing. Zo ingewikkeld is het toch niet.. Succes met mensen verplichten om per koppel 2 Afrikaanse kindjes te adopteren..

Jij geeft er wel een hele rare draai aan. Weet niet waar je dat leest? Of parafraseer je?

Adoptie vind ik iets wat niet zou moeten gebeuren. Is een hele industrie met als slachtoffers de kinderen.
Loekie12345 schreef:

En nog iets, ooit gekeken hoe het i Japan gaat? Nog steeds een zeer hoog welvaartsniveau.
02-04-2020 13:32
Mooie en betrokken post. Denk dat ik misschien wel wat kort door de bocht ben in mijn opvattingen. Ik heb inderdaad geen kinderen en misschien wel een vertekend beeld door opa's en oma's of oom of tante. Hoewel je hier ook nog wel eens het soort ouders van een uniek kind treft.

Dat een labeltje handig kan zijn met het oog op de toekomst kan ook. Komt op mij alleen allemaal wat surrealistisch over. Ik ken geen mensen die buiten de boot zijn gevallen. Daar zitten ook mensen tussen met een z.m.o.k opleiding tussen.

Maar zal me er eens beter in verdiepen voor ik wat zeg.

Je spreekt zeker uit eigen ervaring?
En mooie reactie op de mooie post
"ik zag het verkeerd" en dan je mening bijstellen ipv koste wat kost je eigen mening blijven herhalen ondanks dat die geen hout meer snijdt.
(zoals je hier vaak ziet, niet jij persoonlijk)
Ab_Normaal schreef:
02-04-2020 17:29
"ik zag het verkeerd" en dan je mening bijstellen ipv koste wat kost je eigen mening blijven herhalen ondanks dat die geen hout meer snijdt.
Zeker waar, dat vond ik ook!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ab_Normaal schreef:
02-04-2020 17:29

Dank dames! Iets verkeerd zien is wat mij betreft geen schande en dat toegeven evenmin.
02-04-2020 17:37
Dank dames! Iets verkeerd zien is wat mij betreft geen schande en dat toegeven evenmin.
Dat is ook zo. Maar wat zegt Albus Dumbledore in Harry Potter daar nou ook alweer over? ... ohja heb het even opgezocht:
‘Dumbledore says people find it far easier to forgive others for being wrong than being right.’

Dat vind ik altijd heel treffend haha ;) en ja ik quote graag uit Harry Potter. Don’t judge :A:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
02-04-2020 17:43
Dat is ook zo. Maar wat zegt Albus Dumbledore in Harry Potter daar nou ook alweer over? ... ohja heb het even opgezocht:
‘Dumbledore says people find it far easier to forgive others for being wrong than being right.’

Dat vind ik altijd heel treffend haha ;) en ja ik quote graag uit Harry Potter. Don’t judge :A:
Vind ik ook mooi. Maakt mij niet uit waar de quote vandaan komt. Mooi is mooi.
02-04-2020 17:00
Jij geeft er wel een hele rare draai aan. Weet niet waar je dat leest? Of parafraseer je?

Adoptie vind ik iets wat niet zou moeten gebeuren. Is een hele industrie met als slachtoffers de kinderen.
Ja ik snap dat het een rare draai lijkt zo zonder achtergrondinformatie. Kijk even het filmpje van NOS op 3 dat ik eerder deelde. Dat gaat precies hierover. Heel informatief.

Even in het kort: In Europa worden veel te weinig kinderen geboren om de vergrijzing aan te kunnen. Jongeren moeten werken om ouderen te helpen blijven leven, daar komt het op neer. Doordat er in heel Europa te weinig kinderen worden geboren (gemiddeld 1,6, terwijl het 2,1 moet zijn), komen we in grote economische problemen.
De plek waar het geboortecijfer by far het hoogste ligt, is Afrika. Als je de overbevolking tegen wilt gaan, wat ik overigens een goede gedachte vind, moeten ze daar minder kinderen krijgen. Op andere plekken moet je dat geleidelijk afbouwen. Dus niet massaal met z'n allen stoppen met kinderen krijgen, want dan werk je je eigen land in de problemen.

Een tegenargument zou zijn om dan kinderen te halen uit landen waar er te veel van zijn in plaats van zelf in Europa nieuwe kinderen te krijgen. Dan zou je dus massaal kinderen uit Afrika moeten gaan halen. Over onethisch gesproken, dan lijkt het me beter om daar het geboortecijfer omlaag te halen en in Europa omhoog. Net als jij ben ik geen voorstander van massa-adoptie.
Vandaar mijn opmerking over Afrikaanse kinderen; die zijn er dus te veel en Europese te weinig.

Eerder maakte al iemand de opmerking over immigranten, maar tenzij die met meer dan 2 kinderen per gezin naar Nederland komen, maken die het probleem niet kleiner. In tegendeel, zodra die met pensioen gaan moeten we ook nog voor hen compenseren.
Loekie12345 schreef:
Klopt niks van.
De immigrantenstroom zal ook in de toekomst doorgaan. Dus genoeg mensen die kunnen werken.
Snowkitty schreef:
02-04-2020 10:48
En wat kunnen die kinderen daar precies aan doen?

Helemaal niks en daarom moeten mensen dus vantevoren goed nadenken!
Als je het niet kunt betalen moet je geen kinderen nemen.
Ik snap echt niet waar die hele kinderbijslagdiscussie vandaan komt. Er is toch hoop ik niemand die een kind of nog een kind neemt voor de kinderbijslag?? Iedereen beseft toch dat het kind sowieso meer kost dan dat het oplevert? Een vierde kind willen is toch geen verdienmodel??

Dit staat dan los van of je vindt dat kinderbijslag wel of niet moet bestaan of voor hoeveel kinderen of wat dan ook.. ik bedoel gewoon, of je nou 1 of 10 kinderen hebt, dat doet toch helemaal niemand om er geld aan over te houden?
Minik schreef:
02-04-2020 23:18
Ik snap echt niet waar die hele kinderbijslagdiscussie vandaan komt. Er is toch hoop ik niemand die een kind of nog een kind neemt voor de kinderbijslag?? Iedereen beseft toch dat het kind sowieso meer kost dan dat het oplevert? Een vierde kind willen is toch geen verdienmodel??

Dit staat dan los van of je vindt dat kinderbijslag wel of niet moet bestaan of voor hoeveel kinderen of wat dan ook.. ik bedoel gewoon, of je nou 1 of 10 kinderen hebt, dat doet toch helemaal niemand om er geld aan over te houden?
Nee lijkt mij ook niet. :nut:
Minik schreef:
02-04-2020 23:18

Nee maar misschien als kindertoeslagen vanaf derde kind worden afgeschaft mensen eerder afzien van een derde.
Dus vanaf derde kind ook geen vergoeding opvangkosten, schoolkosten etc
kerst schreef:
03-04-2020 09:32
Nee maar misschien als kindertoeslagen vanaf derde kind worden afgeschaft mensen eerder afzien van een derde.
Dus vanaf derde kind ook geen vergoeding opvangkosten, schoolkosten etc
dan moet je tijdens het stemmen zorgen dat erg GEEN stemmen naar christelijke partijen gaan, die zijn (grote gezinnen) erg pro
verder is iedereen tegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven