Aan alle ouders van flesweigerende kinderen

16-05-2019 09:39 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb even een vraagje aan de ouders van flesweigerende kinderen.
In augustus ga ik van dinsdag t/m donderdag weg naar een bruiloft in
Frankrijk. Kindjes (heb ook een peuter van 3) zijn niet geheel welkom.
Is prima. Dan is mijn baby nu dan een dreumes van 14 maanden. Toch
denk ik dat hij dan nog niet helemaal van de borst af is. Zeker niet van
de avondvoeding en misschien een nachtvoeding. Hij kan uiteraard wel
uit een harde tuitfles wat melk van mij drinken o.i.d.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft gedaan en hoe het dan
ging met de baby/dreumes zonder de borst in de buurt?

Groetjes,
meid1989 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 11:03
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 13:50
Sorry voor het late reageren.
Maar je dreumes was er gewoon content mee dat hij in die dagen niet de borst kreeg? En toen je terug was, wilde hij nog of niet?
Vooruit dan: ja, daar was hij tevreden mee. Het scheelde wel dat ik ook écht niet in de buurt was. Als ik ernaast gezeten had, was dat waarschijnlijk anders geweest. Toen ik weer thuis kwam, dronk hij gewoon weer verder. Iets voor ik wegging, was hij wel al veel minder gaan drinken. Vast voedsel at hij lang heel slecht, maar een maand of wat voor ik op reis ging, veranderde dat. Toen werd de rol van melk ook echt kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Eze, stelt me wel een beetje gerust.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen maar: Je kindje van 14 maanden eet toch gewoon met de pot mee? Melk is alleen nog af en toe toch? Mijn zoontje kreeg vanaf 1 jaar gewone melk. Maar goed hij kreeg flesvoeding.

Maar het was meer een aanvulling. Hij at verder gewoon ontbijt lunch avondeten en bij brood eten dan wat melk. Rietjesbeker kan je proberen? Dat ging bij mijn zoontje beter dan uit een open beker. Ik had een rietjesbeker die ik alleen gebruikte voor melk.

Als het een baby betrof die afhankelijk was van borstvoeding was ik niet gegaan maar 14 maanden moet wel kunnen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral dat je niet graag afstand doet van de borstvoeding, tegen die tijd heeft je kindje het immers niet echt meer nodig, niet voor troost en niet voor de voedingsstoffen.
Maar ik snap dat wel, ik vond het zo knus en ook speciaal om nog net die ene voeding te geven en het voelt fijner als dit vanzelf een keer ophoudt i.p.v. abrupt omdat je er even niet bent.
Alle reacties Link kopieren
@Dreuzel84 we doen ons best hem laten mee-eten. Hij is er nog niet heeel fan van, maar het gaat. Voor de rest krijgt hij denk per 24 uur 3x de borst ofzo? En hij is nu nog 11 maanden, maar met die bruiloft 14 maanden.

Ja dat dacht ik ook met 14 maanden wel kan.

Ik ben zeg maar benieuwd naar hoe de dreumessen er mee om gingen al was de borst er niet als laatste ''fles'' met naar bed gaan of als troost midden in de nacht.

Mijn zussen gaan oppassen dus wil hun ook een beetje gerust kunnen stellen. Zij willen ook graag weten hoe ze ermee om moeten gaan.

Het is natuurlijk maar kijken hoe het tegen die tijd gaat met de bv, maar ik denk dat ze hem maar gewoon moeten geruststellen met uuh ja, troost. Voor het slapen gaan of midden in de nacht melk uit een tuitbeker drinken is denk ik toch een ander gevoel voor een baby/dreumes dan bij mama uit de borst. En dat kan misschien verwarrend voor hem zijn.
Alle reacties Link kopieren
@fairy1 het is een beetje dubbel. Aan de ene kant lijkt het me fijn dat hij niet meer zo, op momenten, afhankelijk is van die tiet. En dus ik ook weer gewoon een keer kan gaan en staan waar ik wil. Maar aan de andere kant zie ik dat hij er nog rust uit haalt en er van geniet. Dus zou het ook niet van hem willen ''afnemen''.

tegen die tijd heeft je kindje het immers niet echt meer nodig, niet voor troost en niet voor de voedingsstoffen. ----> Ben ik het niet helemaal mee eens, maar dat terzijde

het voelt fijner als dit vanzelf een keer ophoudt i.p.v. abrupt omdat je er even niet bent.----> dit vooral!
Alle reacties Link kopieren
Nou Meid, als je in je eerste post had gezet wat je werkelijk wil horen, was het duidelijker geweest.
Ik vertelde niets over een puberende tiener....maar over mijn borstdrinkende kind van toen 9 maanden, en dat goed ging, en daarna ook weer de borst pakte, en met 14 maanden het zeker geen probleem meer was mits ik niet in de buurt was. Toen hij die leeftijd had dronk hij geen borstvoeding meer s nachts. Allen nog een beetje s ochtends en s avonds voor het knusse. Al het eten en drinken dat hij nodig had kreeg hij binnen door eten en drinken uit een beker.
# je had het er zelf over dat je hem niet wil moeten laten drinken uit een beker omdat jij zo nodig wel moet. Ik probeerde je uit te leggen dat het gewoon goed is voor hem om te leren, maar nu geef je aan dat hij al wel uit een beker kan drinken...dus...laten we het maar op onduidelijke communicatie houden.
Alle reacties Link kopieren
@haha noor is goed. Ik bedoelde het meer dat ik hem uit een beker moet laten leren drinken op de momenten dat hij eigenlijk de borst gewend is. Niet over het algemeen uit een beker moet leren drinken.
Bedankt voor je reactie
Soms is het moeilijk alles meteen duidelijk uit te leggen in woorden op een forum zonder dat ook maar iemand nergens over struikelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je even een pm! Mag dat?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 15:32
Ja hoor.
Gedaan
Alle reacties Link kopieren
meid1989 schreef:
16-05-2019 15:09
@Dreuzel84 we doen ons best hem laten mee-eten. Hij is er nog niet heeel fan van, maar het gaat. Voor de rest krijgt hij denk per 24 uur 3x de borst ofzo? En hij is nu nog 11 maanden, maar met die bruiloft 14 maanden.

Ja dat dacht ik ook met 14 maanden wel kan.

Ik ben zeg maar benieuwd naar hoe de dreumessen er mee om gingen al was de borst er niet als laatste ''fles'' met naar bed gaan of als troost midden in de nacht.

Mijn zussen gaan oppassen dus wil hun ook een beetje gerust kunnen stellen. Zij willen ook graag weten hoe ze ermee om moeten gaan.

Het is natuurlijk maar kijken hoe het tegen die tijd gaat met de bv, maar ik denk dat ze hem maar gewoon moeten geruststellen met uuh ja, troost. Voor het slapen gaan of midden in de nacht melk uit een tuitbeker drinken is denk ik toch een ander gevoel voor een baby/dreumes dan bij mama uit de borst. En dat kan misschien verwarrend voor hem zijn.
Bij mijn kinderen (niet alleen de flesweigeraar) veranderde het drinken voor het slapen gaan zo rond hun eerste verjaardag nogal. Tot die tijd vielen ze al drinkend in slaap, rond hun eerste jaar werden ze een stuk alerter en bleven ze veel wakkerder. Dat hoeft bij jouw kind niet hetzelfde te gaan natuurlijk, maar misschien is er dan wel weer iets anders waardoor de hele bedceremonie verandert. Die bruiloft is over 3 maanden. Dat is dik 25% van zijn leven tot nu toe. Het heeft nog niet zoveel zin nu al in detail te plannen hoe het dan zal gaan, want wie weet is het heel anders.
Alle reacties Link kopieren
@Eze, nee inderdaad het kan op allerlei soort manier uitpakken. Hij had wat slaapissues een paar maanden geleden, waar hij het nu gewend is om wakker in bed gelegd te worden. Ik hoop gewoon dat het fijn uitpakt voor hem en voor de oppassers. Zou het a-relaxed vinden om ''chill'' in frankrijk te zitten terwijl hij de nachtrust van me zussen op stelten zet :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven