Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Warrique schreef:
04-04-2020 14:56
Een apostrof zie je van oorsprong bij Afrikaanse namen. In de naam van mijn man zit er ook 1. Hij gebruikt m nooit
Afrikaans als in wat ze in Zuid-Afrika spreken? Of als in onder de Sahara? Want daar worden 6000 talen gesproken zo ongeveer door een meervoud hiervan aan culturen, waarvan alleen Frans in het oog springt als een van oorsprong niet-inheemse taal die apostrofes gebruikt.

Ben je misschien in de war met Afro-Amerikaanse namen? (Waarvan het verschijnsel van scrabble-namen met apostrofes de laatste 15 à 20 jaar mondjesmaat over is gewaaid naar Engelstalige Westafrikaanse landen).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu net op tv M'olijn en K'nut (uiteraard zonder ') voorbij komen....
Alle reacties Link kopieren
Anita Sarah

Een nieuwslezeres bij RTL meen ik
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
05-04-2020 10:53
Afrikaans als in wat ze in Zuid-Afrika spreken? Of als in onder de Sahara? Want daar worden 6000 talen gesproken zo ongeveer door een meervoud hiervan aan culturen, waarvan alleen Frans in het oog springt als een van oorsprong niet-inheemse taal die apostrofes gebruikt.

Ben je misschien in de war met Afro-Amerikaanse namen? (Waarvan het verschijnsel van scrabble-namen met apostrofes de laatste 15 à 20 jaar mondjesmaat over is gewaaid naar Engelstalige Westafrikaanse landen).
Ik heb een sub-sahara afrikaanse collega. Heeft een bijbelse voornaam, maar achternaam heeft een apostrof in het midden ergens.
Alle reacties Link kopieren
Femque. :facepalm:

Als mijn ouders me Femque hadden genoemd, had ik er subiet gewoon Femke van gemaakt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-04-2020 17:54
Anita Sarah

Een nieuwslezeres bij RTL meen ik
Sowieso raar als mensen allebei hun namen gebruiken, tenzij je Willem-Jan ofzo heet.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
06-04-2020 18:23
Ik heb een sub-sahara afrikaanse collega. Heeft een bijbelse voornaam, maar achternaam heeft een apostrof in het midden ergens.
Oh ja dat kan natuurlijk ook, dat er een alef uit het Hebreeuws met een apostrof wordt vertaald. I stand corrected.
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
01-04-2020 17:39
Een apostrof in een naam blijf ik raar vinden.
Een punt ook trouwens. Ik denk dat ik ieder leesteken in een naam raar blijf vinden :@@:
leeg
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-04-2020 20:35
Sowieso raar als mensen allebei hun namen gebruiken, tenzij je Willem-Jan ofzo heet.
Maar ook de combi is vreemd: Anita Sarah
Het past naar mijn bescheiden mening totaal niet bij elkaar
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
lotus77 schreef:
05-04-2020 10:53
Afrikaans als in wat ze in Zuid-Afrika spreken? Of als in onder de Sahara? Want daar worden 6000 talen gesproken zo ongeveer door een meervoud hiervan aan culturen, waarvan alleen Frans in het oog springt als een van oorsprong niet-inheemse taal die apostrofes gebruikt.

Ben je misschien in de war met Afro-Amerikaanse namen? (Waarvan het verschijnsel van scrabble-namen met apostrofes de laatste 15 à 20 jaar mondjesmaat over is gewaaid naar Engelstalige Westafrikaanse landen).
Mijn man heeft een Basotho naam.
Alle reacties Link kopieren
Facebook-unieke namen winactie:
De pareltjes:

M-djay
Lyshandro
Aventina
Qaiser
Cherëna
Noase
Ligayah
J’Noah
Jazzlynn-sparkle
Jaecx
Nora_reCaptcha schreef:
10-04-2020 17:22
Facebook-unieke namen winactie:
De pareltjes:

Cherëna
Iemand enig idee hoe je dit uitspreekt?
Alle reacties Link kopieren
Bij The Voice Kids: Djali.viah (zonder punt)... o_o
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
09-04-2020 19:24
Maar ook de combi is vreemd: Anita Sarah
Het past naar mijn bescheiden mening totaal niet bij elkaar
Inderdaad een aparte combi. Al kun je jezelf nog Anita of Sarah noemen. Dat is in mijn optiek nog altijd beter dan die geknutselde namen van tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
10-04-2020 22:15
Iemand enig idee hoe je dit uitspreekt?
Ik zou zeggen “Sjuhreena”??
Alle reacties Link kopieren
Nora_reCaptcha schreef:
10-04-2020 17:22
Facebook-unieke namen winactie:
De pareltjes:

M-djay
Lyshandro
Aventina
Qaiser
Cherëna
Noase
Ligayah
J’Noah
Jazzlynn-sparkle
Jaecx
Maar wie heeft er nou gewonnen??
Alle reacties Link kopieren
Nora_reCaptcha schreef:
10-04-2020 17:22
Facebook-unieke namen winactie:
De pareltjes:

Jaecx
Want Jaxx was nog niet lelijk genoeg.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lad Jaeck als Sjaak/ Jacques
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
10-04-2020 22:15
Iemand enig idee hoe je dit uitspreekt?
Is dat niet gewoon Serena?

G.enesis whyy :facepalm:
Relax we're all crazy, it's not a competition
tonkje schreef:
04-04-2020 07:25

Er zijn in Nederland trouwens 44 vrouwen/meisjes die Corona heetten (NLDse voornamenbank Meertens). Tja, voor deze crisis kon dat nog.
Collega van mijn man heet zo. Ik dacht dat hij een grapje maakte, niet dus. Beetje onfortuinlijk op het moment wel.

Eibertje. Waarom zou je je kind zo noemen? Is dit streekgerelateerd ofzo?
Zag ik net op instagram voorbij komen: Lala.
Teletubbie inspiraties? Ik zie zo’n 50+‘er met obesitas op een sollicitatie voor mij; “Hoi ik ben Lala”.
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
14-04-2020 08:33
Collega van mijn man heet zo. Ik dacht dat hij een grapje maakte, niet dus. Beetje onfortuinlijk op het moment wel.

Eibertje. Waarom zou je je kind zo noemen? Is dit streekgerelateerd ofzo?
Een eiber is een ooievaar toch?
Alle reacties Link kopieren
Warrique schreef:
09-04-2020 22:12
Mijn man heeft een Basotho naam.
Interessant, dat hoor je niet vaak! Ik zie inderdaad dat de apostrof daarin een functie heeft.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
14-04-2020 11:47
Een eiber is een ooievaar toch?
Eibert en Eibertje zijn Veluwse namen. In Nunspeet heet de jaarlijkse braderie/feestdag zelfs Eibertjesdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een BEORN op Facebook.
Een oud-Engelse naam lees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven