Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Isabeau de Bavière was een Duitse dame. Verder zie ik de naam een paar keer in de jaren 60 en daarna in de jaren 90 pas weer, zeldzaam staat er ook bij. Dus misschien door niet Fransen in Frankrijk als naam gegeven? Misschien dat hier meer Franstalige dames zitten die er iets zinnigs over kunnen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
05-05-2019 10:04
Ongeveer het geluid wat ik me voorstel als je iets zit te kauwen en dan op je bord ontdekt dat er schimmel op zit.
:HA:
lemoos2 schreef:
07-05-2019 23:39
[...] (En zo sprak de vrouw die haar eerste boreling een ‘Nederlandse’ naam gaf die ze niet kon uitspreken en fonetisch gespeld heeft laten opgeven bij de burgerlijke stand. Waardoor ik mijn hele leven al mensen moet teleurstellen dat ondanks mijn kleurstelling en ‘aparte’ voornaam ik minder exotisch ben dan men dacht. En die hippiepa van mij dat gewoon heeft laten gebeuren).

Lekker hè, inconsequente ouders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
08-05-2019 11:21
Honey Boo Boo is maar een bijnaam. Haar echte naam is Alana.
Maar dat maakt voor de associatie niet uit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Moet aan Boo van Monsters Inc denken. Dat is wel 'n schatje, maar kennelijk is ze daar niet naar vernoemd :)
threebee schreef:
08-05-2019 11:53
Isabeau de Bavière was een Duitse dame. Verder zie ik de naam een paar keer in de jaren 60 en daarna in de jaren 90 pas weer, zeldzaam staat er ook bij. Dus misschien door niet Fransen in Frankrijk als naam gegeven? Misschien dat hier meer Franstalige dames zitten die er iets zinnigs over kunnen zeggen.
Klopt, maar inmiddels is het dus een naam die aan meisjes in Frankrijk wordt gegeven. Er zijn ook best veel Isabeau Allees. Ik let er altijd op omdat die bekende het daar altijd over heeft. En er schijnt een heiligendag te zijn. Maar het is zeker geen veelvoorkomende naam, maar altijd voor een meisje. Ik heb in Frankrijk gewoond en men beschouwt het inderdaad als een meisjesnaam.

Kelly, Evelyn en Ashley zien we inmiddels ook niet meer hoofdzakelijk als mannennamen, soms verschuiven die dingen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-05-2019 12:45
Klopt, maar inmiddels is het dus een naam die aan meisjes in Frankrijk wordt gegeven. Er zijn ook best veel Isabeau Allees. Ik let er altijd op omdat die bekende het daar altijd over heeft. En er schijnt een heiligendag te zijn. Maar het is zeker geen veelvoorkomende naam, maar altijd voor een meisje. Ik heb in Frankrijk gewoond en men beschouwt het inderdaad als een meisjesnaam.




Kelly, Evelyn en Ashley zien we inmiddels ook niet meer hoofdzakelijk als mannennamen, soms verschuiven die dingen.
Maar beau is mannelijk voor mooi, daarom vind ik het zo gek. Ook in België komt de naam bijna niet voor in het Franstalige gedeelte, alleen in Vlaanderen en alle Isabeau's op Instagram die ik kan vinden zijn Nederlands. Verder vind ik op Google ook bijna niks op Franse sites over de naam. De enige Isabeau allee die ik kan vinden is in de suburbs van Parijs, misschien een verwijzing naar Isabeau de baviere?
threebee schreef:
08-05-2019 13:36
Maar beau is mannelijk voor mooi, daarom vind ik het zo gek. Ook in België komt de naam bijna niet voor in het Franstalige gedeelte, alleen in Vlaanderen en alle Isabeau's op Instagram die ik kan vinden zijn Nederlands. Verder vind ik op Google ook bijna niks op Franse sites over de naam. De enige Isabeau allee die ik kan vinden is in de suburbs van Parijs, misschien een verwijzing naar Isabeau de baviere?
Inderdaad, grammaticaal klopt het niet nee.

Er zijn echt in veel plaatsjes Isabeau allees, maar die verwijzen natuurlijk allemaal naar die Beierse mevrouw en de bijbehorende feestdag.

https://youtu.be/KenWAvzaOg8
https://youtu.be/H1EiPgQK__s
http://www.domaine-de-naujan.com/index.php/historique
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 15:38
9.89% gewijzigd
Jolie Jazz (meisje)
Jenyqua

Valt me nog mee dat het niet Djenyqua is geworden, maar wat is het toch een lelijke naam :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van bovenstaande Posts moet ik denken aan een van de meest lelijke namen die ik ken. De dochter van Johnny Heitinga heet Jezebel.
Echt, zo afschuwelijk. De klank, de manier van schrijven. Brrrr.
biekoe schreef:
08-05-2019 16:20
Naar aanleiding van bovenstaande Posts moet ik denken aan een van de meest lelijke namen die ik ken. De dochter van Johnny Heitinga heet Jezebel.
Echt, zo afschuwelijk. De klank, de manier van schrijven. Brrrr.
En ik denk altijd meteen aan de bijbelse betekenis van een slechte, immorele vrouw. Maar misschien moeten we dat juist zien als een vooruitstrevende, onafhankelijke vrouw ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-05-2019 16:28
En ik denk altijd meteen aan de bijbelse betekenis van een slechte, immorele vrouw. Maar misschien moeten we dat juist zien als een vooruitstrevende, onafhankelijke vrouw ofzo.
Ook dat nog inderdaad.
Hoe je het moet zien, weet ik niet. In mijn optiek blijft het lelijk :lol:
lemoos2 schreef:
07-05-2019 23:39
[...]
(En zo sprak de vrouw die haar eerste boreling een ‘Nederlandse’ naam gaf die ze niet kon uitspreken en fonetisch gespeld heeft laten opgeven bij de burgerlijke stand. Waardoor ik mijn hele leven al mensen moet teleurstellen dat ondanks mijn kleurstelling en ‘aparte’ voornaam ik minder exotisch ben dan men dacht. En die hippiepa van mij dat gewoon heeft laten gebeuren).
En je snapt dat ik nu heel nieuwgierig ben hoe je heet, en vooral ook hoe je het schrijft.
Ladida schreef:
08-05-2019 16:19
Jenyqua

Valt me nog mee dat het niet Djenyqua is geworden, maar wat is het toch een lelijke naam :facepalm:
Wat een gemiste kans zeg : geen D ervoor :lol:
Ladida schreef:
08-05-2019 16:19
Jenyqua

Valt me nog mee dat het niet Djenyqua is geworden, maar wat is het toch een lelijke naam :facepalm:
Dat type naam ken ik uit de Jerry Springer show.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
08-05-2019 20:13
En je snapt dat ik nu heel nieuwgierig ben hoe je heet, en vooral ook hoe je het schrijft.
:-D

Een truttige naam die meer voorkomt bij dames die nu eind 60 zijn. Soort van Marianne maar dan Mariejehanne. Mijn pa is Limburger en ik ben in Limburg geboren. Dus je kunt je wellicht een voorstelling maken van de zangerige lokale uitspraak van doorsnee namen en dan nog fonetisch gespeld door een niet-Nederlandstalige.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
09-05-2019 20:48
:-D

Een truttige naam die meer voorkomt bij dames die nu eind 60 zijn. Soort van Marianne maar dan Mariejehanne. Mijn pa is Limburger en ik ben in Limburg geboren. Dus je kunt je wellicht een voorstelling maken van de zangerige lokale uitspraak van doorsnee namen en dan nog fonetisch gespeld door een niet-Nederlandstalige.
:rofl:
Wat leg je dat prachtig uit!
Ik kan me er nu inderdaad iets bij voorstellen. Arme jij, als je zo je naam moet spellen elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden we van Archie? Best grappig, maar ik zie er geen royal bij.
Maar goed, dat vond ik als kind al toen ik hoorde, dat Prins Harry, Harry heette...
Warrique schreef:
09-05-2019 22:05
Wat vinden we van Archie? Best grappig, maar ik zie er geen royal bij.
Maar goed, dat vond ik als kind al toen ik hoorde, dat Prins Harry, Harry heette...
Stukken beter dan Charlotte en/of George. Wat een kitscherige stijve namen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Archie eigelijk wel hip!
Archie is in Engeland niet hip hoor. :)

Desalniettemin vind ik Archie enig!
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
09-05-2019 23:27
Archie is in Engeland niet hip hoor. :)

Desalniettemin vind ik Archie enig!
Ik vermoed dat dat zomaar eens gaat veranderen de komende tijd.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik hoorde vandaag in de supermarkt een moeder haar dochter herhaaldelijk Freddy noemen...
Ik vind het zo sneu voor zo'n kind...
Je kind moet hiermee het leven in, het is geen hondje ter meerdere eer en glorie van jezelf O_o
Macoti schreef:
30-04-2019 17:01
Xavi Jax, kleinzoon van Ronald Koeman :O
Xavi is natuurlijk een doodnormale Spaanse naam. Kind is vermoedelijk vernoemd naar Barcelona legende Xavi. Vind ik nog wel een leuke naam trouwens. Mits goed uitgesproken. Jax wel weer een gekke naam erachter. Maar neem aan dat de roepnaam Xavi wordt.
Desalniette- schreef:
10-05-2019 18:30
Ik hoorde vandaag in de supermarkt een moeder haar dochter herhaaldelijk Freddy noemen...
Ik vind het zo sneu voor zo'n kind...
Je kind moet hiermee het leven in, het is geen hondje ter meerdere eer en glorie van jezelf O_o
Oh, ik vind Freddy voor een meisje zo leuk! Liefst ook echt Freddy, en niet frederique ofzo.

In Engeland zijn het trouwens vaak upper-class meisjes die zo genoemd worden. Maar die hebben allemaal van die namen als Izzie, Poppy en Olly, vaak wel als afkorting van Isabel etc. Ik weet niet of die associatie hier hetzelfde is, maar ik ken wel veel Freds, die dus frederique heten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven