Afgrijselijke kindernamen IV

04-01-2019 13:21 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3 delen van afgrijselijke kindernamen blijkt dat het nog steeds veel erger kan

Hier gaan we gezellig verder!



*over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt). *
:whistle:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Sabrina79 schreef:
15-09-2019 20:50
Misschien genaamd naar de acteur Hugh Laurie (Dr House) 😉
Haha! Nou, hij gaat bijna met pensioen, dus dat lijkt me sterk.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-09-2019 21:03
Ik ken ook een Iason, spreekuit Jaason.
Zo ken ik hem ook, ik vind het een hele mooie naam.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-09-2019 01:42
Gezien toen ik een collega thuis afzette: Jits. Aan de vlaggetjes te zien is het een jongen. Hè Jits alles kits achter de rits? Of nog last van Frits met zijn flits?
Ik ken een Jitske (v) en een Jitse (m), beiden zijn het Friese namen, maar Jits kende ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
12-09-2019 23:35
Is dat niet gewoon Guillaume? Dat is de Franse versie van William/Willem. In Nederland een beetje apart, maar in Franstalige gebieden vrij normaal.
Ik vind dat altijd wel een leuk naam. Maar ik zou er niet zo snel voor kiezen, aangezien de meeste mensen het niet zullen kunnen spellen of uitspreken.
Ik had in mijn omgeving iemand die alle haar kinderen een super Franse naam had gegeven. Eentje heette Bernoit, mijn hemel, hoe dat verhaspelt werd...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
13-09-2019 06:24
Net als Jesus in het Spaans: ze zullen je hier raar aankijken als je je kind Jezus noemt ;)
Terwijl Mohammed wel als heel normaal gezien wordt. Het is dat je er je kind mee opzadelt, anders zou het een leuk gebbetje zijn om je kind Jezus te noemen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
16-09-2019 14:04
Terwijl Mohammed wel als heel normaal gezien wordt. Het is dat je er je kind mee opzadelt, anders zou het een leuk gebbetje zijn om je kind Jezus te noemen.
Chris(tus) kan dan weer wel.
dianaf schreef:
16-09-2019 14:03
Eentje heette Bernoit, mijn hemel, hoe dat verhaspelt werd...
Over verhaspelen gesproken, meestal is het Benoît, haha!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
16-09-2019 14:04
Terwijl Mohammed wel als heel normaal gezien wordt. Het is dat je er je kind mee opzadelt, anders zou het een leuk gebbetje zijn om je kind Jezus te noemen.
Ik zou t gaan uitmelken. “Jeeeezus kom nou eens hier! Jeeeeezus wat doe je nou weer! Jeeeezus ruim eens op!” en als andere mensen dan zeggen dat je niet mag schelden naar je kind dan heel glazig kijken en zeggen “Huh hoezo schelden? Hij heet Jezus”
En dan die gezichten, lijkt me geweldig!
dianaf schreef:
16-09-2019 14:04
Terwijl Mohammed wel als heel normaal gezien wordt. Het is dat je er je kind mee opzadelt, anders zou het een leuk gebbetje zijn om je kind Jezus te noemen.
In Spanje is dat normaal
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
16-09-2019 14:55
Ik zou t gaan uitmelken. “Jeeeezus kom nou eens hier! Jeeeeezus wat doe je nou weer! Jeeeezus ruim eens op!” en als andere mensen dan zeggen dat je niet mag schelden naar je kind dan heel glazig kijken en zeggen “Huh hoezo schelden? Hij heet Jezus”
En dan die gezichten, lijkt me geweldig!
Ik zie nu inderdaad al een hele film voor me!
Never stop making wishes♡
Broer en zus Djordy en Djamy
Alle reacties Link kopieren
Ik kan onderhand wel huilen om di DJ...’s
Never stop making wishes♡
Jaiyenna
Djayven-Kenji
Milaysa
Mylano
Bentley
Binck
Cyenna
Chelley
Delaney
Davi-Jay
Djaylano
Djeleyna
Quinntin
Shanjeantely
Derre
Djoleen
Roël
Meavey Jay
Moon
Riviënna
Tooke
Faith
Jaimes
Roque-Rose
Shaye-Noëlle

Een rondje ‘welkom op de wereld’ van prenatal levert weer een hoop input....
Alle reacties Link kopieren
Chardo schreef:
16-09-2019 20:40
Ik kan onderhand wel huilen om di DJ...’s
Anders ik wel. En dan denk ik meteen aan me zoon of me dochter. Oftewel me kleine.
Alle reacties Link kopieren
ennebar schreef:
16-09-2019 20:52
Jaiyenna
Djayven-Kenji
Milaysa
Mylano
Bentley
Binck
Cyenna
Chelley
Delaney
Davi-Jay
Djaylano
Djeleyna
Quinntin
Shanjeantely
Derre
Djoleen
Roël
Meavey Jay
Moon
Riviënna
Tooke
Faith
Jaimes
Roque-Rose
Shaye-Noëlle

Een rondje ‘welkom op de wereld’ van prenatal levert weer een hoop input....
Moon (maan), echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Chardo schreef:
16-09-2019 20:40
Ik kan onderhand wel huilen om di DJ...’s
+10000000
Alle reacties Link kopieren
ennebar schreef:
16-09-2019 20:52
Jaiyenna
Djayven-Kenji
Milaysa
Mylano
Bentley
Binck
Cyenna
Chelley
Delaney
Davi-Jay
Djaylano
Djeleyna
Quinntin
Shanjeantely
Derre
Djoleen
Roël
Meavey Jay
Moon
Riviënna
Tooke
Faith
Jaimes
Roque-Rose
Shaye-Noëlle

Een rondje ‘welkom op de wereld’ van prenatal levert weer een hoop input....
Ooohh.. over vele jaren zeggen we: “... jaar geleden hadden wij dit soort namen!”
Hoe is die spelling toch tot stand gekomen.. en dat er toch partners zijn die het beiden eens zijn met een ingewikkelde spelling en of uitspraak. Bijzonder! Ik vind ze niet allemaal lelijk en ingewikkeld hoor uit dit lijstje.
Noëlle op zich zelf en dan echt zo uitgesproken vind ik mooi.. ik ken een Faith, lang aan moeten wennen..
Never stop making wishes♡
Alle reacties Link kopieren
Chardo schreef:
17-09-2019 09:45
Ooohh.. over vele jaren zeggen we: “... jaar geleden hadden wij dit soort namen!”
Hoe is die spelling toch tot stand gekomen.. en dat er toch partners zijn die het beiden eens zijn met een ingewikkelde spelling en of uitspraak. Bijzonder! Ik vind ze niet allemaal lelijk en ingewikkeld hoor uit dit lijstje.
Noëlle op zich zelf en dan echt zo uitgesproken vind ik mooi.. ik ken een Faith, lang aan moeten wennen..
Apart hè dat er ouders zijn die echt zo’n naam geven aan zo’n klein hummeltje en ook soms niet nadenken over wat voor effect een naam kan hebben. Klinkt heel lullig, maar ik stel me niet zo snel een Djaylano voor als CEO van een bedrijf....
Naatje2000 schreef:
17-09-2019 10:07
Apart hè dat er ouders zijn die echt zo’n naam geven aan zo’n klein hummeltje en ook soms niet nadenken over wat voor effect een naam kan hebben. Klinkt heel lullig, maar ik stel me niet zo snel een Djaylano voor als CEO van een bedrijf....
Maar Djaylano runt misschien wel met succes zijn eigen garagebedrijf of werkt als verpleger of koerier. Mensen geven namen die passen in hun omgeving. Een omgeving waar ze gelukkig in zijn. En de meesten van ons worden geen CEO. Ook niet de kakkers met kaknamen waarmee ik opgroeide in het Gooi.

De reden dat je sommige namen minder ziet in het hogere echelon heeft meer met netwerk en opleiding te maken dan met de naam.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
16-09-2019 22:02
Moon (maan), echt prachtig!
Misschien is het wel Moon van Mona
Broertjes: Q.yan en Q.iano
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-09-2019 11:11
Maar Djaylano runt misschien wel met succes zijn eigen garagebedrijf of werkt als verpleger of koerier. Mensen geven namen die passen in hun omgeving. Een omgeving waar ze gelukkig in zijn. En de meesten van ons worden geen CEO. Ook niet de kakkers met kaknamen waarmee ik opgroeide in het Gooi.

De reden dat je sommige namen minder ziet in het hogere echelon heeft meer met netwerk en opleiding te maken dan met de naam.
Grotendeels met je eens, maar dat je je kind een naam geeft voor het milieu waar jijzelf gelukkig in bent, wil nog niet zeggen dat dat kind niet ergens anders gelukkig van kan worden.

Helaas in de recruitersbranche waar ik me al lang in begeef merk ik dat er gediscrimineerd wordt op namen. En nee dat zou niet moeten en mag niet, dat is een heel andere discussie en daar gaat het nu niet over.
Maar het gebeurt wel. Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren. Een Joost of Peter wordt wel uitgenodigd bij een advocatenkantoor, een gerenommeerd IT bedrijf of bank maar een Djaylano of Djoeri met dezelfde opleiding en werkervaring niet.
En dat heeft dan even niets te maken met iemands kleur of land van afkomst, dat is een heel andere discussie. Ik heb het hier over verschil dat gemaakt wordt tussen bij wijze van spreke twee mannen met blond haar, blauwe ogen en geboren in Utrecht.

En dat vind ik persoonlijk iets waar je als ouder, naast de vraag of je kind gepest gaan worden met je naam of altijd gek wordt van het feit dat hij het voor iedereen moet spellen, ook rekening mee hoort te houden als je een naam verzint voor je kindje.

Ik kom ook uit het Gooi trouwens ;)
naatje2000 wijzigde dit bericht op 21-09-2019 21:08
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja, discriminatie vindt plaats op allerlei gronden, dus ook op naam. De laatste keer dat ik in een sollicitatiecommissie zat, rond de 200 sollicitanten voor 1 vacature. Eerst wordt er gekeken naar opleiding en ervaring. Dan naar pluspunten zoals nevenactiviteiten. Bij gelijke geschiktheid, gaan de mannen voor. (Te) veel vrouwen in het team. Daarna kwamen inderdaad de namen... Ashleiy....., Arie? Mmmm. Tjerrey.... mmmm. Oké, we nodigen Bart, Roy en Sabine uit. Zo werkt het wel. Voor sommige functies maakt het natuurlijk niet uit, maar als je kan kiezen uit 200 mensen...
Alle reacties Link kopieren
Tim Douwsma heeft net een kindje gekregen lees ik....hij heet Dez.....

Dez Douwsma :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Op een geboortebord: Vez o_o
Pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven