Afgrijselijke kindernamen V

07-11-2020 20:11 2286 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 5 inmiddels... o_o en wat blijkt.. het KAN nog steeds erger :lol: :facepalm: :popcorn:

Hier gaan we gezellig verder!

de meest voorkomende/afgrijselijkste kindernamen tot nu toe

1. Priscilliano
2. X'jhaivion Jaymz J'miliano
3. Zus
4. Storm
5. Divaincheley
6. C.hicky-S.ola
7. Diyouvailey
8. Mensje
9. Frankdiamant
10.Nxt

11.Bloem
rouge__ wijzigde dit bericht op 09-09-2023 10:55
46.97% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam een Riven tegen op een naambordje. Nu ben ik benieuwd hoe het uitgesproken wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met uitgaan kende ik een jongen genaamd Ieten. Hing in een groepje waar een vriendin van mij ook mee omging. Ik vond dat altijd zo'n rare naam. Kom er zojuist achter dat de beste (inmiddels) man Ethan heet.
Ik ken de acteur Ethan Hawk wel. Maar heb nooit de link gelegd tussen Ieten en Ethan.

En dat deed me denken aan het neefje van mijn bestie op de basisschool. Melkkom. Ik vermoedde jaren later dat dat waarschijnlijk Malcolm was.

Ik had ook een Vellen in de straat. Fallon dus.

En een oud-collega had een jongetje in de klas waar ik wel eens wat over hoorde: Sjan. Ik vond dat zo apart zo'n hoogblond kind met een Aziatisch aandoende naam (had er in mijn hoofd Chan van gemaakt). Kwam er het eind van het jaar achter dat hij Sean heette.

Prima namen,maar uitspraak kan een hoop verpesten.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
02-05-2022 13:00
Oooooh, dit vond ik prachtig....


Toen ik 13 was.
Nu doet het pijn aan m'n ogen en oren.
Al eens eerder genoemd hier geloof ik, maar ik ken een gezin met Hope, Faith en Destiny.
Op zich prima namen, maar zo gekunsteld


Een oud-collega heet Ruby en haar oudere zus Pearl.
Het zijn Hilligersbergse kakkers en 55+, dus best bijzondere namen.

De twee zonen van Janny vd Heijden heten Roderick en Diederik. Ook best kakkerig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
19-05-2022 08:51
Met uitgaan kende ik een jongen genaamd Ieten. Hing in een groepje waar een vriendin van mij ook mee omging. Ik vond dat altijd zo'n rare naam. Kom er zojuist achter dat de beste (inmiddels) man Ethan heet.
Ik ken de acteur Ethan Hawk wel. Maar heb nooit de link gelegd tussen Ieten en Ethan.

En dat deed me denken aan het neefje van mijn bestie op de basisschool. Melkkom. Ik vermoedde jaren later dat dat waarschijnlijk Malcolm was.

Ik had ook een Vellen in de straat. Fallon dus.

En een oud-collega had een jongetje in de klas waar ik wel eens wat over hoorde: Sjan. Ik vond dat zo apart zo'n hoogblond kind met een Aziatisch aandoende naam (had er in mijn hoofd Chan van gemaakt). Kwam er het eind van het jaar achter dat hij Sean heette.

Prima namen,maar uitspraak kan een hoop verpesten.
In mijn wijk woonden vroeger Mefjoe en Sememfa (Matthew en Samantha) en die ouders werden heel boos als we de TH niet goed uit konden spreken, sta je daar als zesjarige aan de deur te vragen of ze komen spelen om afgebekt te worden door zo'n melkboerenhondenharen driekwart witte legging met verbeelding. :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahah, ja uitspraak kan een hoop doen. Zo had mijn dochter een jongen in de klas, en die heette Mamed zei ze. Mohammed dus :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ajay, de ouders dachten Ajax is raar dus we pakken de letter ernaast ipv de X maar?
Alle reacties Link kopieren Quote
Phopho schreef:
19-05-2022 10:36
Ajay, de ouders dachten Ajax is raar dus we pakken de letter ernaast ipv de X maar?
backstreetboyfans die toch graag een unique naam wilden?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
19-05-2022 09:17
Al eens eerder genoemd hier geloof ik, maar ik ken een gezin met Hope, Faith en Destiny.
Op zich prima namen, maar zo gekunsteld


Een oud-collega heet Ruby en haar oudere zus Pearl.
Het zijn Hilligersbergse kakkers en 55+, dus best bijzondere namen.

De twee zonen van Janny vd Heijden heten Roderick en Diederik. Ook best kakkerig
Dan bedoelen wij dezelfde Ruby en Pearl denk ik :cheer:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Candida. Ja echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Phopho schreef:
19-05-2022 10:36
Ajay, de ouders dachten Ajax is raar dus we pakken de letter ernaast ipv de X maar?
Dit is echt een heel veel voorkomende Indiase naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
glitglam schreef:
19-05-2022 10:32
Hahah, ja uitspraak kan een hoop doen. Zo had mijn dochter een jongen in de klas, en die heette Mamed zei ze. Mohammed dus :proud:
Haha ja, hier in de klas een Liehoi. Leroy dus, maar het jongetje kan zelf de r noh niet uitspreken. Ach, dat komt nog wel. Ook apart vind ik dat hij één Vlaamse en één Italiaanse ouder heeft, dan vind ik de naam Leroy ook niet zo voor de hand liggen.
azalea747 wijzigde dit bericht op 24-05-2022 14:46
3.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
19-05-2022 08:51
Met uitgaan kende ik een jongen genaamd Ieten. Hing in een groepje waar een vriendin van mij ook mee omging. Ik vond dat altijd zo'n rare naam. Kom er zojuist achter dat de beste (inmiddels) man Ethan heet.
Ik ken de acteur Ethan Hawk wel. Maar heb nooit de link gelegd tussen Ieten en Ethan.

En dat deed me denken aan het neefje van mijn bestie op de basisschool. Melkkom. Ik vermoedde jaren later dat dat waarschijnlijk Malcolm was.

Ik had ook een Vellen in de straat. Fallon dus.

En een oud-collega had een jongetje in de klas waar ik wel eens wat over hoorde: Sjan. Ik vond dat zo apart zo'n hoogblond kind met een Aziatisch aandoende naam (had er in mijn hoofd Chan van gemaakt). Kwam er het eind van het jaar achter dat hij Sean heette.

Prima namen,maar uitspraak kan een hoop verpesten.
Mooie verhalen, apart om er zo veel jaren later achter te komen wat de namen eigenlijk waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
24-05-2022 14:22
Candida. Ja echt.
Is een normaal woord, en naam, in Spaanstalige landen, het betekent oprecht (denk 'candid'). Alleen jammer van die ándere betekenis...
Alle reacties Link kopieren Quote
De meeste namen die ik hier lees vind ik niet gek. Namen veranderen nou eenmaal en het went snel.

Ouders die hun kinderen bepaalde combinatienamen geven vind ik wel apart. Zo ken ik een broer en zus die Tristan en Isolde heten.

Of ouders die hun kind een Engelse naam geven maar het op z'n Nederlands uitspreken. Had dan gewoon een Nederlandse naam gekozen.

Mijn kind heeft ook een ongewone naam. Ik gok dat de meesten die ook gek vinden. Ik ga hem niet delen want volgens mij is ze de enige in Nederland met de naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprokkelientje schreef:
19-05-2022 20:59
Dan bedoelen wij dezelfde Ruby en Pearl denk ik :cheer:
Hilligersberg in Rotterdam?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn zoon zijn school loopt sinds kort een schattig kleuterjongetje rond met de prachtige naam

Ridder

Vreselijk, maar het past ook wel weer bij hem
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
24-05-2022 14:22
Candida. Ja echt.

Net zo vreselijk als ouders die hun dochter Yoni noemen…
Alle reacties Link kopieren Quote
Magic5 schreef:
24-05-2022 15:04
De meeste namen die ik hier lees vind ik niet gek. Namen veranderen nou eenmaal en het went snel.

Ouders die hun kinderen bepaalde combinatienamen geven vind ik wel apart. Zo ken ik een broer en zus die Tristan en Isolde heten.

Of ouders die hun kind een Engelse naam geven maar het op z'n Nederlands uitspreken. Had dan gewoon een Nederlandse naam gekozen.


Hoe ben je aan deze naam gekomen?
Zelf bedacht of ergens gelezen/gehoord?
Mijn kind heeft ook een ongewone naam. Ik gok dat de meesten die ook gek vinden. Ik ga hem niet delen want volgens mij is ze de enige in Nederland met de naam.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
@Calvijn, de naam komt uit een roman. Werd vroeger in Engelstalige landen wel vaker gegeven en tegenwoordig wat minder.

Heb de naam in Nederland net even opgezocht en er schijnen een aantal kinderen met de naam rond te lopen dus ze is niet de enige.
Alle reacties Link kopieren Quote
Phopho schreef:
19-05-2022 10:36
Ajay, de ouders dachten Ajax is raar dus we pakken de letter ernaast ipv de X maar?

Het komt uit het Sanskrit en is een normale naam in India.
Ik werk in een internationaal bedrijf en daar zitten veel Ajays. Veel Britten ook met een Indiase achtergrond.
Alle reacties Link kopieren Quote
S0LEIL schreef:
24-05-2022 22:07
Het komt uit het Sanskrit en is een normale naam in India.
Ik werk in een internationaal bedrijf en daar zitten veel Ajays. Veel Britten ook met een Indiase achtergrond.
Deze ouders hebben geen Indiase achtergrond te zien aan hun foto
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
19-05-2022 08:51
Met uitgaan kende ik een jongen genaamd Ieten. Hing in een groepje waar een vriendin van mij ook mee omging. Ik vond dat altijd zo'n rare naam. Kom er zojuist achter dat de beste (inmiddels) man Ethan heet.
Ik ken de acteur Ethan Hawk wel. Maar heb nooit de link gelegd tussen Ieten en Ethan.

En dat deed me denken aan het neefje van mijn bestie op de basisschool. Melkkom. Ik vermoedde jaren later dat dat waarschijnlijk Malcolm was.

Ik had ook een Vellen in de straat. Fallon dus.

En een oud-collega had een jongetje in de klas waar ik wel eens wat over hoorde: Sjan. Ik vond dat zo apart zo'n hoogblond kind met een Aziatisch aandoende naam (had er in mijn hoofd Chan van gemaakt). Kwam er het eind van het jaar achter dat hij Sean heette.

Prima namen,maar uitspraak kan een hoop verpesten.
Ik las eens ergens dat een kind thuis was gekomen uit school en had verteld over nieuw jongetje in de klas die volgens hem “Broekriem” heette. Dat joch heette dus Brooklyn, net als die oudste van Posh spice en David Beckham.
Wickedwitch schreef:
25-05-2022 10:24
Ik las eens ergens dat een kind thuis was gekomen uit school en had verteld over nieuw jongetje in de klas die volgens hem “Broekriem” heette. Dat joch heette dus Brooklyn, net als die oudste van Posh spice en David Beckham.
Krijg opeens een flashback naar toen ik leerde schrijven en ontdekte dat een klasgenoot geen Eikel heette, maar Ichael. (Michael zonder M.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
25-05-2022 10:24
Ik las eens ergens dat een kind thuis was gekomen uit school en had verteld over nieuw jongetje in de klas die volgens hem “Broekriem” heette. Dat joch heette dus Brooklyn, net als die oudste van Posh spice en David Beckham.
Haha, ik ken ook een kind dat zijn vriendje altijd Bruin noemt (hij heet Brian).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaascracker schreef:
25-05-2022 10:39
Krijg opeens een flashback naar toen ik leerde schrijven en ontdekte dat een klasgenoot geen Eikel heette, maar Ichael. (Michael zonder M.)
Wat doen die mensen hun kind toch aan? Ik neem, even voor het gemak, aan dat dit gewoon in Nederland was?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven