Afspraken tussen man en zijn ex - halen/brengen kind

19-02-2019 12:27 185 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid. Bedankt voor alles reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:47
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jullie hiermee door moeten gaan. Of beter gezegd :dat je man er mee door moet gaan. Jij bent in principe geen partij. Het lukt al 13 jaar. Zet dat nu de laatste 4-5 jaar verder door. Je man en de stiefzoon zullen je dankbaar zijn.
Hij kan dus 2 zondagen in de maand geen biertje drinken. Poeh poeh.
Alle reacties Link kopieren
Openbaar vervoer? En anders accepteren dat het halen en brengen over een paar jaar voorbij is!
Alle reacties Link kopieren
Wat deenje zegt.
En inderdaad, je man is toch ook 2 zondagen per maand autodienst-vrij?

Overigens vind ik de ex ook vrij star klinken, daar niet van. Maar zoon in kwestie is nu 14, dus over een paar jaar gaat de regeling sowieso op de schop omdat zoon dat zal willen. Ik zou nog even volhouden.
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 12:36
54.45% gewijzigd
The owls are not what they seem
Bemoei je er niet mee zou ik zeggen
Vervelend dat er geen gesprek mogelijk is maar zou de relatie met zoon niet op het spel zetten. Daarnaast zijn die ritten van vader en zoon bij uitstek fijn voor hun band en om één op één bij te praten.
2 weekenden per maand is al zo weinig, straks gaat kind puberen en wil weekenden niet meer komen omdat hij uit wil met vrienden of een weekendbaantje heeft of een vriendinnetje.
Tijd met je kind is kostbaar, probeer daaraan te blijven denken.
Ik zou er geen punt van maken om zoon, die toch al in een gevoelige leeftijd is, niet het gevoel te geven dat het teveel moeite is om hem te halen en brengen. Gezien zijn leeftijd zal het niet heel lang meer duren voordat hij zijn weekenden zelf zal willen gaan invullen, en wellicht op door hemzelf gekozen tijden bij jullie wil zijn. Openbaar vervoer is dan misschien een optie.
Je man ziet zijn zoon slechts twee weekenden per maand. Ik kan me voorstellen dat die uurtjes in de auto juist goede “quality time” voor beiden zijn, waarin ze rustig kunnen praten enzo. Ik zou het zo laten dus, en hooguit bekijken of de tijden wat flexibeler kunnen.

Zijn ex is twee weekenden in de maand kind-vrij, je man is 26 dagen zoon-vrij.
En biertjes drinken in de kantine kan in de weekenden dat zijn zoon er niet is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur. Haal en breng die jongen en geniet van dat extra uurtje dat je hem bij je hebt. Dit gaat geen jaren meer duren, maak daar gewoon het beste van zonder heisa.
Hallo?!
!
anoniem_122644 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:04
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen diepgaand gesprek te hebben om quality time te hebben he...
The owls are not what they seem
wappie82 schreef:
19-02-2019 12:50
Het bier drinken in de kantine is uiteraard niet de reden, het zou gewoon leuk zijn als dat ook eens kon.
Dat kan toch ook, in de twee weekenden per maand dat zoon er niet is?
Rosalind schreef:
19-02-2019 12:39
Je man ziet zijn zoon slechts twee weekenden per maand. Ik kan me voorstellen dat die uurtjes in de auto juist goede “quality time” voor beiden zijn, waarin ze rustig kunnen praten enzo. Ik zou het zo laten dus, en hooguit bekijken of de tijden wat flexibeler kunnen.

Zijn ex is twee weekenden in de maand kind-vrij, je man is 26 dagen zoon-vrij.
En biertjes drinken in de kantine kan in de weekenden dat zijn zoon er niet is.
Dit. En eens met wie zegt dat even volhouden beter is. Meer kans op een goede afronding van deze periode.
Dat jij geen partij bent vind ik niet. Ook jij hebt een stem maar die weegt niet zwaarder dan die van je man. Zoon zou voorop moeten staan. Die heeft al te dealen met 2 adressen.
Rosalind schreef:
19-02-2019 12:53
Dat kan toch ook, in de twee weekenden per maand dat zoon er niet is?
Precies.

Hij kan zoveel vinden en jij kanziveel vinden, het is niet mogelijk en dus houdt het op.
Misschien leuks als ze een gezamenlijke hobby oppakken, hebben ze iets om over te praten.
#
anoniem_122644 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:05
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft jarenlang 2 x 2 uur in de auto gezeten om zijn kinderen te halen en te brengen en nooit heb ik hem er ook maar 1 negatief woord over horen zeggen. Natuurlijk heb ik ook wel eens gedacht dat zijn ex ook wel eens kon rijden, maar ik heb me er nooit mee bemoeid. Zijn kinderen zijn erg gek op hem en ik vind het top dat hij alles voor ze over heeft. Juist in de auto kun je een gesprek voeren met een kind dat normaal gesproken weinig zegt, maar dan moet je er wel moeite voor doen.

Houd het nog een paar jaar vol. De kinderen van mijn man hebben nu een rijbewijs en komen nu regelmatig zelf met de auto. Ik kan zeker zeggen dat het het allemaal waard is geweest.
Ik snap dat het een erg vervelende situatie is, maar ik denk dat het voor alle partijen (en vooral voor zoon) het beste is als je man zich de paar jaar dat het nog duurt, zoveel mogelijk op de vlakte houdt. Go with the flow. Zoon voelt de spanningen en de toenemende ergernis van zijn vader waarschijnlijk haarfijn aan. In zijn belang moet er één de wijste zijn. Ofwel: je kunt een ander niet veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je zelf met de situatie omgaat.
Quote:
 Ex heeft er 13 jaar terug voor gekozen om een uur verderop te gaan wonen, daarom is gekozen voor de weekendregeling. Mijn man vond het niet leuk, maar snapte wel dat zijn ex dichterbij haar familie wilde wonen, hun kindje was nog klein en ze wilde graag hulp van haar familie

Waarom had ex zoveel hulp van haar familie nodig? Waar was jouw man toen? Hadden ze toen co-ouderschap?
Moire schreef:
19-02-2019 12:56
Precies.

Hij kan zoveel vinden en jij kanziveel vinden, het is niet mogelijk en dus houdt het op.
Misschien leuks als ze een gezamenlijke hobby oppakken, hebben ze iets om over te praten.
Maar de vraag is, waarom is het niet mogelijk? Het is niet mogelijk, omdat ex vind dat zij alles mag bepalen. Mijn enige mening is eigenlijk dat ik vind dat 2 volwassen mensen die samen een kind hebben in gesprek moeten blijven en samen afspraken maken.
!
anoniem_122644 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:06
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je vinden, maar als het in de praktijk anders uitpakt heb je twee keuzes: nog even een paar jaar doorzetten of een nieuwe regeling proberen af te dwingen met het risico dat de bom barst en dan komt zoon daar het slechtst uit. Is dat eerlijk? Nee. Maar het is wat het is.
Hallo?!
_Doortje_ schreef:
19-02-2019 13:04
Dat kun je vinden, maar als het in de praktijk anders uitpakt heb je twee keuzes: nog even een paar jaar doorzetten of een nieuwe regeling proberen af te dwingen met het risico dat de bom barst en dan komt zoon daar het slechtst uit. Is dat eerlijk? Nee. Maar het is wat het is.
Klopt, dat is ook niet wat we willen. Fijn om andere meningen hierover te lezen, het op de spits drijven is niet ons doel.
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:03
Zijn ex is ooit naar mijn mans woonplaats verhuist, een uur van haar oude woonplaats. Zij wilde na de scheiding terug naar haar oude plek, waar o.a. haar ouders wonen. Man stemde daarmee in, co-ouderschap hebben ze nooit gehad. Vanaf dag 1 de weekend regeling
Dat is jammer, hadden ze toen co-ouderschap dan had ze nooit zomaar kunnen verhuizen.
Wauw... dus je ziet je kind maar 6 dagen per maand en dan ga je zeuren over die paar uurtjes dat je in de auto zit :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven