Afspraken tussen man en zijn ex - halen/brengen kind

19-02-2019 12:27 185 berichten
Verwijderd ivm herkenbaarheid. Bedankt voor alles reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-02-2019 14:47
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.16% gewijzigd
#
anoniem_122644 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:07
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 12:50

Ik merk aan man dat hij zich erg irriteert aan ex, dat is niet iets van de laatste tijd, maar laatste tijd wordt het gedrag van haar wel erger. Hij doet het in haar ogen nooit goed, zo ervaart hij het.
Dat hij zich de laatste tijd meer irriteert heeft er vast mee te maken dat hij opgejut wordt door jou.

Joh je ex is onredelijk zo kan jij nooit meer een biertje drinken.
Je ex is onredelijk jij kan toch ook wel eens halen en brengen.

En wat jij ziet als moeilijke ex waardoor jullie hem extra weekenden of extra in de vakantie hebben kan je ook zien als wat fijn van ex dat ze kind en vader extra tijd gunt.
Misschien wil zij ook eens een biertje drinken?
Lillybit schreef:
19-02-2019 13:06
Dat is jammer, hadden ze toen co-ouderschap dan had ze nooit zomaar kunnen verhuizen.
Nee maar man wilde haar niet dwingen hier te blijven, hij vond het al erg genoeg dat de relatie klapte en hij dacht op deze manier het beste voor haar en hun kind te doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar waar was hij dan 13 jaar geleden en waarom geen co-ouderschap? Dan hoefde zij misschien niet zo ver weg....

Verder vind ik zijn ex groot gelijk hebben; zij zorgt 90% van de tijd voor hun kind. Hij is een "omhetweekend" vader. Het minste wat hij kan doen is zelf halen en brengen.

Niet om het 1 of ander, maar als ik een uur verderop was gaan wonen met de kinderen na mijn scheiding, had ex er alles maar dan ook alles aan gedaan om een andere oplossing te bedenken hiervoor.
No way dat hij een "omhetweekendvader" ging worden. Zo waardeloos, sorry hoor. En dan wel een fulltime vader voor jullie twee kinderen. En dan zeuren over een eindje rijden om de week.
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:15
Nee maar man wilde haar niet dwingen hier te blijven, hij vond het al erg genoeg dat de relatie klapte en hij dacht op deze manier het beste voor haar en hun kind te doen.
Het beste voor zijn kind was om evenredig er te zijn en te zorgen.
Maar dat is allemaal achteraf.
Voor nu zal hij zijn ongenoegen moeten inslikken en het beste maken van de situatie.
Het is niet fair TO, maar het gaat niet veranderen. Jullie zouden mediation kunnen proberen, als ex daarvoor openstaat. Maar bedenk dat alles wat jullie proberen, zoon mogelijk kan schaden. Vraag je af, of je dat risico wilt nemen. Nog een paar jaar, en hij gaat met vrienden op vakantie.
sugarmiss schreef:
19-02-2019 13:13
Dat hij zich de laatste tijd meer irriteert heeft er vast mee te maken dat hij opgejut wordt door jou.

Joh je ex is onredelijk zo kan jij nooit meer een biertje drinken.
Je ex is onredelijk jij kan toch ook wel eens halen en brengen.

En wat jij ziet als moeilijke ex waardoor jullie hem extra weekenden of extra in de vakantie hebben kan je ook zien als wat fijn van ex dat ze kind en vader extra tijd gunt.
Hoe kom je daar nou bij? Wat een aannames. Wat ik hier beschrijf is zoals man het ziet, ik deel zijn mening maar zeg er altijd bij dat hij moet doen waar hij zich goed bij voelt. Het is hun kind, zij zijn samen verantwoordelijk. Ik pas me aan, heb ook geen keus daarin en dat wist ik toen ik voor deze relatie koos. Ik jut hem niet op, als hij mijn mening vraagt geef ik die want wij zijn inmiddels 8 jaar verder en ik mag er best iets van vinden. Al gaat hij 4 uur in de auto elk weekend, als dat het beste is voor hem en zijn kind dan ben ik de laatste die dat tegenspreekt.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:15
Nee maar man wilde haar niet dwingen hier te blijven, hij vond het al erg genoeg dat de relatie klapte en hij dacht op deze manier het beste voor haar en hun kind te doen.
Dus hij vindt niet dat een kind evenveel recht op zijn moeder als op zijn vader heeft?
Ikzegookwat schreef:
19-02-2019 13:18
Het is niet fair TO, maar het gaat niet veranderen. Jullie zouden mediation kunnen proberen, als ex daarvoor openstaat. Maar bedenk dat alles wat jullie proberen, zoon mogelijk kan schaden. Vraag je af, of je dat risico wilt nemen. Nog een paar jaar, en hij gaat met vrienden op vakantie.
Eens. Wat betreft de vakantieplanning dus.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 13:20
4.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook zo laten zoals het was. Over een paar jaar kan zoon misschien met de bus of trein komen. Of misschien nu al.\
En over een paar jaar heb je kans dat hij een sociaal leven krijgt bij zijn moeder omdat hij daar toch al voornamelijk woont en naar school gaat en dan heb je kans dat hij minder naar jullie komt.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 12:59
Maar de vraag is, waarom is het niet mogelijk? Het is niet mogelijk, omdat ex vind dat zij alles mag bepalen. Mijn enige mening is eigenlijk dat ik vind dat 2 volwassen mensen die samen een kind hebben in gesprek moeten blijven en samen afspraken maken.
Twee mensen die een huwelijk niet overeind konden houden zijn meestal niet goed in staat met elkaar te praten. Het is leuk als het wel kan, maar als het niet kan dan moet je er niet aan gaan duwen en trekken, zolang de regelingen lopen zoals ze lopen. Er zullen altijd dingen zijn waar beiden het niet stralend mee eens zijn. Ga je aan het een peuteren, dan komen ook de andere ergernissen op tafel. Niet doen.

Dat halen en brengen is geen halszaak. En zoon is bijna op een leeftijd dat hij zelf mee gaat praten over tijden etc., misschien dat er dan wat beweging in komt. Wat overigens ook in het nadeel van vader uit kan pakken.

Ex klinkt niet als een verschrikkelijke ex. Haar starheid zou ook wel eens gezond verstand kunnen zijn.
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:15
Nee maar man wilde haar niet dwingen hier te blijven, hij vond het al erg genoeg dat de relatie klapte en hij dacht op deze manier het beste voor haar en hun kind te doen.
Als ze co-ouderschap hadden gehad, dan had ze niet naar haar familie hoeven verhuizen, want dan was het stukken minder zwaar geweest

Zo'n breuk in het vertrouwen geeft nogal een dreun. Ik zou je erbuiten houden. Stimuleer je man liever om tijd en aandacht voor zijn kind te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
19-02-2019 13:18
Het beste voor zijn kind was om evenredig er te zijn en te zorgen.
Maar dat is allemaal achteraf.
Voor nu zal hij zijn ongenoegen moeten inslikken en het beste maken van de situatie.
Eens eens eens.

Verder; wees blij dat zijn ex doortastend genoeg is om een vakantie te boeken. Dan is er in ieder geval een houvast voor jullie om hier omheen te plannen. Beetje flexibel zijn met elkaar he.
Suy schreef:
19-02-2019 13:17
Maar waar was hij dan 13 jaar geleden en waarom geen co-ouderschap? Dan hoefde zij misschien niet zo ver weg....

Verder vind ik zijn ex groot gelijk hebben; zij zorgt 90% van de tijd voor hun kind. Hij is een "omhetweekend" vader. Het minste wat hij kan doen is zelf halen en brengen.

Niet om het 1 of ander, maar als ik een uur verderop was gaan wonen met de kinderen na mijn scheiding, had ex er alles maar dan ook alles aan gedaan om een andere oplossing te bedenken hiervoor.
No way dat hij een "omhetweekendvader" ging worden. Zo waardeloos, sorry hoor. En dan wel een fulltime vader voor jullie twee kinderen. En dan zeuren over een eindje rijden om de week.
Dat vind ik ook hoor! Ik zou het heel idioot vinden als ik met mijn kinderen een uur verderop ging wonen en man zich daar zo bij neer zou leggen. Ik zou het andersom ook niet willen, dat ik mn kinderen alleen om het weekend zie. Maar dat is altijd achteraf, 13 jaar geleden hadden ze het anders moeten doen ja. Man had zn kind het liefst hier gehouden natuurlijk, maar 13 jaar geleden was het blijkbaar geen optie. Hij heeft ook geopperd dat kind permanent bij hem kon wonen, maar dat was voor zijn ex natuurlijk onbespreekbaar. Wat ik als moeder ook snap.
Is je man zo'n hulpeloos wezen dat hij zijn vrouw en haar forum nodig heeft om zijn 'probleem' op te lossen? Of vind jij het zelf nu wel mooi geweest?

Overigens: die jongen is veertien. Dan kan ie waarschijnlijk best zelfstandig met het OV.
New76 schreef:
19-02-2019 13:19
Ik zou het ook zo laten zoals het was. Over een paar jaar kan zoon misschien met de bus of trein komen. Of misschien nu al.\
En over een paar jaar heb je kans dat hij een sociaal leven krijgt bij zijn moeder omdat hij daar toch al voornamelijk woont en naar school gaat en dan heb je kans dat hij minder naar jullie komt.
Dus de partij die er helemaal niets aan kan doen moet maar de lasten op zich nemen?

Wat zijn scheidingen toch verschrikkelijk verwoestende ondingen voor kinderen en wat laten mensen hun ware aard zien. Waardeloos dit.
Suy schreef:
19-02-2019 13:17
Niet om het 1 of ander, maar als ik een uur verderop was gaan wonen met de kinderen na mijn scheiding, had ex er alles maar dan ook alles aan gedaan om een andere oplossing te bedenken hiervoor.
No way dat hij een "omhetweekendvader" ging worden. Zo waardeloos, sorry hoor. En dan wel een fulltime vader voor jullie twee kinderen. En dan zeuren over een eindje rijden om de week.
Hier heeft to niks aan. En dat is alleen mogelijk bij 2 welwillende ouders. Daar is hier zo te horen geen sprake van.

Mijn man wil ook geen omhetweekendvader zijn maar met zijn ex was andere regeling onmogelijk. En ja we zijn bij de rechtbank geweest en wonen maar op 10km van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:18
Hoe kom je daar nou bij? Wat een aannames.
Hoe ik erbij kom. Omdat jij een topic opent met dat het oneerlijk is dat man altijd moet halen en brengen.

Je hebt geen topic geopend met man vindt het oneerlijk dat hij altijd moet halen en brengen maar dat ben ik niet met hem eens.

En als men reageer dat het halen en brengen niet zo erg is dan kon je met ja maar ze overlegt niets.
Alle reacties Link kopieren
Sterker nog, hij mag zelf beslissen of hij überhaupt wel wil komen.
#
anoniem_122644 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:08
0.00% gewijzigd
Er zijn ook andere oplossingen voor die vrijdag natuurlijk. Je zou bv een oppas kunnen inschakelen.
Waarom moet jij je werk aanpassen? Je man haalt zijn zoon toch op, dan kan jij toch gewoon doorwerken?
Alle reacties Link kopieren
En dat moeder zegt dat zoon waarschijnlijk minder komt als vader niet meer wil halen en brengen dat is geen dreigen maar de werkelijkheid.

Die jongen kan dat toch maar op 1 manier opvatten. Mijn vader heeft er na 13 jaar geen zin meer in om moeite te doen voor mij. Hij wil mij niet meer halen en brengen.

Nou als mijn vader zo over mij denkt dan ga ik dit weekend naar niet. Dan geef ik mijn vrienden voorrang boven mijn vader.
wappie82 schreef:
19-02-2019 13:12
Ander voorbeeld: ex deelt ons in januari mee dat ze de zomervakantie heeft geboekt. Terwijl wij altijd samen afstemmen over welke weken, want verschillende vakantieregio's en werkschema's. Dan kun je zeggen "hij ziet zn kind maar 2 weekenden per maand, dus we passen ons aan" maar dat is toch niet fair? Zoiets overleg je toch? Er is nog een schoolgaand kind, in een andere regio dus elk jaar maken we samen afspraken met zijn ex, maar nu ineens wordt dit er doorgedrukt.

Dit speelt bij man mee. En nee, hij zeurt niet over een paar uur in de auto, al zou hij 3 uur in de auto moeten, hij doet alles voor zn kind, maar het gaat hierin volgens mij vooral om het samen overleggen want vaker niet dan wel gebeurd.
En dat gaat dus ook echt niet meer veranderen na 13 jaar. Dan kan je stampvoeten en hier komen huilen, dat verandert niet. De enige opties zijn slikken of hoog op laten lopen.
Daarbij: het leven is niet eerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven