Afspreken met vriendinnen en hun kinderen

16-05-2018 13:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb 2 vriendinnen met kinderen. Nu wil het zo zijn dat onze kinderen in dezelfde leeftijd zijn maar ze die kinderen gewoon echt niet leuk vinden , er is geen klik en totaal andere interesses.
Loop aan tegen het afspreken... ik werk onder schooltijd dus afspreken kan alleen nadien maar de kinderen hebben hier helemaal geen zin in en willen niet mee. Hier thuis afspreken zodat kinderen hun eigen gang kunnen gaan willen Ze ook niet omdat die kinderen naar hun zeggen alles kapot maken.
En ergens snap ik het wel... het is mijn vriendin en dat betekend niet dat de kinderen vrienden hoeven te zijn.

Hoe doen jullie dat?
avonduren?
Je kunt toch ´s avonds met je vriendinnen afspreken? Dat praat ook rustiger.
Avond/weekend, man op de kinderen laten passen en met je vriendin gaan terrassen, wellnessen, shoppen etc.
Op een neurale plek afspreken, waar alle kids gewoon hun eigen gang kunnen gaan. En af en toe tegen hun zin in mee moeten is toch ook geen ramp voor kinderen.
In de avonduren dus. Het is jouw vriendin, als je ermee wil afspreken zonder kinderen is dat je enige optie.
Kinderen blijven bij papa als jij met vriendin lekker gaat borrelen? Of je zegt tegen kind dat het nu eenmaal niet anders is maar dat ze zich maar een paar uur moeten redden? Ik heb ook vaak niet zo'n zin om op familiebezoek te gaan maar ik maak er het beste van :P
Alle reacties Link kopieren
Hebben de kinderen geen vader?
Ik heb dat ook met een vriendin. Haar zoon en mijn zoon zijn even oud en kennen elkaar als sinds de geboorte, maar er is geen klik. Nooit geweest en gaat er waarschijnlijk ook nooit komen. :)

Wat wij doen is afspreken onder schooltijd of in de avonduren. Zo kunnen wij gezellig bijkletsen en vliegen die twee knullen elkaar niet in de haren. Wel zo makkelijk! (vriendin en ik weten allebei dat die twee jongens niet klikken en daarom is het ook geen probleem)
Alle reacties Link kopieren
Hebben al die kinderen geen vaders?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
's Avonds afspreken. Of gewoon zonder de kinderen afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen?
Lekker afspreken zonder kinderen, dan kun je ook eens rustig praten met elkaar als vriendinnen.

Ik zie mijn vriendinnen bijna alleen maar zonder kinderen erbij, vind ik zelf veel rustiger en fijner, dan heb je echt aandacht voor elkaar.
De kinderen van mijn beste vriendin klikken niet met mijn kinderen. We spreken wel eens met elkaar af met kinderen erbij, maar vaker gewoon zonder kinderen. Is voor iedereen gezelliger!
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek ook meestal 's avonds af of in het weekend. Een enkele keer spreek ik met vriendinnen af als de kinderen erbij zijn, maar dan meestal in een grote speeltuin of iets dergelijks, dan kunnen de kinderen lekker spelen en hoeven ze niet elkaar te entertainen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind heeft dit bij vlagen met het kind van mijn beste vriendin. Als dit het geval is dan doen ze beide wat voor zichzelf. Dit verwacht je ook van een kind in de thuissituatie wanneer ze niet samen kunnen of willen spelen met broer/zus.
In een periode waarin ze elkaar wat sneller in de haren vliegen bezoek ik mijn vriendin minder vaak overdag of korter dan gemiddeld. Volledig met kind meegaan in het niet meer bezoeken als kinderen erbij zijn gaat mij ook weer te ver. Maar wellicht is dit anders wanneer kinderen stelselmatig geen klik hebben. Daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou de kinderen leren dat ze zich maar een keer aanpassen.
Dat moeten ze later ook in de grote mensenwereld.
poeziewoezie schreef:
16-05-2018 13:47
Ik zou de kinderen leren dat ze zich maar een keer aanpassen.
Dat moeten ze later ook in de grote mensenwereld.
Als volwassene ga je ook niet tegen je zin ergens op visite. De op bezoek komende partij dient dus oppas (vader) te regelen.
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
16-05-2018 13:47
Ik zou de kinderen leren dat ze zich maar een keer aanpassen.
Dat moeten ze later ook in de grote mensenwereld.
Ik vind dat een beetje gek. Het is alsof ik met mijn man ergens op visite ga, hij met zijn vriend gaat zitten praten en ik dus maar even vriendinnen moet worden met diens vrouw. Ik vind dat je een kind niet moet dwingen om met een ander kind te spelen. Bovendien ben ik meer dan alleen maar de moeder van, dus vind ik het ook wel eens fijn om even ongestoord met een vriendin te kunnen bijpraten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Op openbaar neutraal terrein.

Als kinderen elders zij. Na school ivm speelafspraak.

Avonduren indien er een vader in beeld is.
Alle reacties Link kopieren
Overdag: speeltuin, park. Of s’avonds afspreken zonder kinderen. Dat zou ik in dit geval doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek echt nooit af met mijn vriendinnen met onze kinderen erbij. Gewoon 's avonds afspreken of wanneer de andere ouder thuis is?
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
16-05-2018 14:05
Ik vind dat een beetje gek. Het is alsof ik met mijn man ergens op visite ga, hij met zijn vriend gaat zitten praten en ik dus maar even vriendinnen moet worden met diens vrouw. Ik vind dat je een kind niet moet dwingen om met een ander kind te spelen. Bovendien ben ik meer dan alleen maar de moeder van, dus vind ik het ook wel eens fijn om even ongestoord met een vriendin te kunnen bijpraten.
Inderdaad. Of dat je zelf vriendinnen moet worden met alle moeders van de vriendjes en vriendinnetjes van je kinderen en verplicht mee moet als zij een speelafspraak hebben. Ik vind dat dus ook onzin. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het moeilijk is om dat te brengen naar je vriendinnen als zij in de veronderstelling zijn dat het wel heel leuk is voor de kinderen, want dan moet je toch laten doorschemeren dat jouw kinderen er niet echt plezier aan beleven om met hun kinderen te spelen. Dat lijkt me lastig, maar het is in mijn ogen wel iets wat je zelf zal moeten oplossen, je kan dat niet bij je kinderen neerleggen en verwachten dat ze elke keer met tegenzin meegaan. Dan moet je er maar een andere draai aan geven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-05-2018 17:14
Inderdaad. Of dat je zelf vriendinnen moet worden met alle moeders van de vriendjes en vriendinnetjes van je kinderen en verplicht mee moet als zij een speelafspraak hebben. Ik vind dat dus ook onzin. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het moeilijk is om dat te brengen naar je vriendinnen als zij in de veronderstelling zijn dat het wel heel leuk is voor de kinderen, want dan moet je toch laten doorschemeren dat jouw kinderen er niet echt plezier aan beleven om met hun kinderen te spelen. Dat lijkt me lastig, maar het is in mijn ogen wel iets wat je zelf zal moeten oplossen, je kan dat niet bij je kinderen neerleggen en verwachten dat ze elke keer met tegenzin meegaan. Dan moet je er maar een andere draai aan geven.
Maar ik neem toch aan dat je tegen je vriendinnen wel kan zeggen dat je liever zónder kinderen afspreekt?
Je hoeft er toch niet bij te zeggen dat je kinderen kun kinderen niet trekken?
Alle reacties Link kopieren
Dat moet ook gewoon kunnen, maar als zij het wel leuker vinden met kinderen en aandringen of vragen waarom je dan niet meer met kinderen erbij wil afspreken, want hun kinderen vinden het altijd zo leuk, en het is juist zo makkelijk zo, et cetera, dan kan ik me voorstellen dat er een lastige situatie ontstaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven