Alleen gaan voor een 2e

20-02-2018 23:47 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al een beetje. Wil ik alleen gaan voor een 2e? Ik ben nu moeder van een kindje van 2. Haar vader en ik zijn niet meer samen, maar er is wel een omgangsregeling en hij is gewoon in het leven van ons kind betrokken.

Toen ik een jaar geleden de keuze maakte om niet verder te willen in die relatie, deed ik dat eigenlijk al met een sterke wens voor een 2e kindje. Maar dat vond ik geen reden om maar bij mijn ex te blijven en daarmee een situatie te creëeren waarin ik over een paar jaar 2 kinderen door een scheiding heen zou trekken.

Nu zijn we een jaar verder en ik ben gelukkig met mijn leven, onze dochter heeft de nieuwe situatie goed opgepakt, ik heb een heerlijk huis en een leuke baan. So far so good. Toch laten die kriebels voor een tweede me maar niet los. Maar ik merk tegelijk dat ik echt niet op een nieuwe relatie zit te wachten. Sinds een maand of 2/3 ben ik dan ook de mogelijkheden aan t onderzoeken om door middel van een donor zwanger te raken. Maar ik heb ook mega twijfels. Ik bedoel het is allemaal heel leuk dat ik een tweede wil, maar hoe gaat de praktijk er dan uitzien. Oudste kind heeft een papa in haar leven en 2 families. Gaat bij papa slapen, gaat met papa op vakantie, viert 2x sinterklaas, krijgt dubbel cadeaus met de kerst en een nieuw kindje heeft dat allemaal niet!? Blijft altijd bij mama, weet niet eens hoe het is om een papa te hebben. Gaat met mama en zusje op vakantie en dan moet mama weer aan t werk en gaat zus met papa op vakantie en zij moet naar een opvang toe. Ben ik dan niet vreselijk egoïstisch bezig en moet ik gewoon gelukkig zijn met wat ik nu heb. Maak ik me druk om niks en komt dit allemaal wel goed? Wat is wijsheid??
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil je ex ook wel een tweede?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vind ik best egoistisch, aangezien je eerste kind een vader heeft, inderdaad alles x2, wat extra dingen doet met haar vader, en je tweede kind heeft dat niet en blijft bij jou thuis of moet naar een oppas.
Alleen al om deze dingen zou ik er absoluut niet aan beginnen, zou dat echt zielig vinden voor de tweede.
Heb je nog tijd om te wachten?
Ik ben destijds zwanger geraakt terwijl ik in een prille relatie zat. De man in kwestie ging er hard vandoor toen hij besefte dat ik de zwangerschap niet wilde beëindigen. Ik heb er wel over gedacht hoe het voor het kind zou zijn om een zus te hebben die wel een vader heeft, maar bedacht dat je het nu eenmaal niet altijd ideaal kunt hebben. Uiteindeljk kwam het overigens wel 'soort van goed'. De vader van mijn jongste veranderde van gedachten dus nu is er gelukkig wel een goede omgangsregeling.
Alle reacties Link kopieren
Gekke vraag misschien, maar valt er te overleggen met je ex?
Aan de andere kamt heedt de tweede jou veel voor zichzelf en hoeft hij/zij niet van het ene huis naar het andere.. alles heeft zijn eigen voor en nadelen.

En praat eens met je ex... misschien wil die wel een tweede inderdaad. Ik heb gekkere dingen gezien..
Op het geen vader na, heb je hetzelfde als je in nieuwe relatie nog een kind krijgt zoals mijn man. Daartegenover staat dat onze zoon 1 huis heeft en zijn zus dus wisselt wat denk ik een grotere belasting is voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook sneu voor grote zus. Komt er straks een baby, die eerst alle aandacht nodig heeft en die daarna thuis mag blijven als zij ‘weggestuurd’ wordt naar papa.

Jaloezie komt veel voor bij kinderen zodra er een broertje/zusje bij komt.

Het lijkt me voor jou ook zwaar. Nu heb je een vader om mee te overleggen over je oudste. Bij de jongste zul je veel alleen moeten beslissen.
De babytijd zou ik niet in m’n eentje aan willen gaan.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
21-02-2018 03:50
Gekke vraag misschien, maar valt er te overleggen met je ex?
Geen gekke vraag, want ik heb deze optie zelf ook overwogen. Ik zie dat alleen niet als een optie en ik denk mijn ex ook niet. We zijn op zich oké met elkaar, maar dat is pas sinds een rechter een aantal zaken heeft beslist. Sindsdien is er rust en gaat het goed. Maar daardoor zie ik nog een tweede met ex absoluut niet als een optie.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-02-2018 00:13
Heb je nog tijd om te wachten?
Ik ben destijds zwanger geraakt terwijl ik in een prille relatie zat. De man in kwestie ging er hard vandoor toen hij besefte dat ik de zwangerschap niet wilde beëindigen. Ik heb er wel over gedacht hoe het voor het kind zou zijn om een zus te hebben die wel een vader heeft, maar bedacht dat je het nu eenmaal niet altijd ideaal kunt hebben. Uiteindeljk kwam het overigens wel 'soort van goed'. De vader van mijn jongste veranderde van gedachten dus nu is er gelukkig wel een goede omgangsregeling.
Ik heb nog tijd. Ik ben nu begin 30, dus het hoeft ook niet liever gister als vandaag.

Fijn dat er nu toch een vader voor je kind is!
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
21-02-2018 06:19
Op het geen vader na, heb je hetzelfde als je in nieuwe relatie nog een kind krijgt zoals mijn man. Daartegenover staat dat onze zoon 1 huis heeft en zijn zus dus wisselt wat denk ik een grotere belasting is voor haar.
Klopt, maar juist het geen vader lijkt me huge. Het is eigenlijk gewoon een hele familie die het ene kind wel heeft en het andere kind niet.

Natuurlijk zijn er ook de voordelen dat een nieuw kindje niet in een omgangsregeling zit, maar 1 thuis heeft. Dus niet de nadelen van gescheiden ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ja, volgens mij is het egoïstisch om nu een tweede te willen. Voor de oudste is het vervelend, want zij moet telkens verhuizen en haar broertje/zusje niet en de jongste heeft geen vader, terwijl haar zus dat wel heeft. Daar worden beide kinderen niet gelukkig van.
Promethium schreef:
21-02-2018 08:04
Ja, volgens mij is het egoïstisch om nu een tweede te willen. Voor de oudste is het vervelend, want zij moet telkens verhuizen en haar broertje/zusje niet en de jongste heeft geen vader, terwijl haar zus dat wel heeft. Daar worden beide kinderen niet gelukkig van.
Dit. Heel egoistisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me de wens heel gped voorstellen maar ik zou het toch niet doen om de redenen die je zelf al noemt. Die zouden voor mij te zwaar wegen. Maar moeilijk... dat verlangen kan zo groot zijn. Maar ik denk dat je je zegeningen moet tellen en leren accepteren en gelukkig zijn met je dochter.
Zou je hulp van puders/familie
Heel ongelijkwaardig voor de kinderen want de ene heeft wel een vader en alle bijkomende voordelen en de ander niet. Neem een hond of beter een paard/pony, heeft je kind meer aan dan een vaderloze sibling.
Alle reacties Link kopieren
Als met je ex nog een tweede krijgen geen optie is. Zou ik er niet meer aan beginnen.
Pleegkind misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een voorstander van alleenstaand moederschap als de situatie stabiel en goed genoeg is voor een kind. En uiteraard de kinderwens erg sterk. Er zijn altijd voor en nadelen te noemen, maar zolang kinderen uitleg krijgen (zodra oud genoeg) waarom bepaalde zaken zijn zoals ze zijn, begrijpen en accepteren ze het zonder pijnlijke, jaloerse reacties. Dit is mijn ervaring.

Maar.... gezien jouw leeftijd zou ik persoonlijk zeggen, wacht er nog even mee. Grote kans dat je nog een nieuwe liefde tegenkomt. Niet alleen is het samen een kind krijgen fijner en beter, maar ook het slagen van een relatie.
Pisca schreef:
21-02-2018 09:00

Maar.... gezien jouw leeftijd zou ik persoonlijk zeggen, wacht er nog even mee. Grote kans dat je nog een nieuwe liefde tegenkomt. Niet alleen is het samen een kind krijgen fijner en beter, maar ook het slagen van een relatie.
En dat is weer zielig voor de eerste leg dat tweede leg wel beide ouders in huis heeft. Voor zolang t duurt natuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Ieder kind heeft wel iets waarover de bekenden hier zullen roepen dat het onmenselijk verschrikkelijk wreed en egoïstisch is. Kijk voor de grap eens wie de vaste roepers zijn en hoe totaal egocentrisch zij zelf zijn. Even loepen doet wonderen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
To schrijft dat ze niet echt op een nieuwe relatie zit te wachten.
tel daarbij op dat ze al een kind heeft.
Meeste mannen op die leeftijd zoeken een vrouw zonder kinderen.

Tippitentje: is misschien kind met homostel een optie voor je?
Dan heeft het kind ook een vader en kun je die zorg ook delen.
Kijk er eens serieus naar.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 09:33
21.42% gewijzigd
Ik zou het niet doen. Ik geloof niet dat kinderen per se een vader in hun leven nodig hebben om gelukkige kinderen te worden, maar als je het zo voor je neus ziet bij je grote zus kan het alleen maar pijnlijk zijn. Dat zou ik mijn kind willen besparen.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
21-02-2018 09:08
To schrijft dat ze niet echt op een nieuwe relatie zit te wachten.
tel daarbij op dat ze al een kind heeft.
Meeste mannen op die leeftijd zoeken een vrouw zonder kinderen.

Tippitentje: is misschien kind met homostel een optie voor je?
Dan heeft het kind ook een vader en kun je die zorg ook delen.
Kijk er eens serieus naar.
Ik merk aan mezelf hoe moeilijk ik het nu vindt om onze dochter naar haar vader te brengen en hoe verschrikkelijk ik haar mis. Dus bewust kiezen voor die situatie zie ik niet zitten.

Dan zou ik eerder pleegzorg als optie onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
21-02-2018 09:03
Ieder kind heeft wel iets waarover de bekenden hier zullen roepen dat het onmenselijk verschrikkelijk wreed en egoïstisch is. Kijk voor de grap eens wie de vaste roepers zijn en hoe totaal egocentrisch zij zelf zijn. Even loepen doet wonderen.
Eens, maar ook egoïstischs mensen kunnen wel eens dingen zeggen die kloppen.
Tipitentje schreef:
21-02-2018 09:57
Ik merk aan mezelf hoe moeilijk ik het nu vindt om onze dochter naar haar vader te brengen en hoe verschrikkelijk ik haar mis. Dus bewust kiezen voor die situatie zie ik niet zitten.

Dan zou ik eerder pleegzorg als optie onderzoeken.
Dat wordt nog wel beter hoor. Ze is nu 2, dan zijn ze nog leuk. Tegen de tijd dat ze kleuters of (pre) pubers zijn ben je blij als ze hun vader een paar dagen mogen verblijden met hun aanwezigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens in een tijdschrift een verhaal gelezen van een vrouw in dezelfde situatie als jij. Zij had totaal geen behoefte aan een nieuwe relatie, maar wilde wel een 2e kindje. Haar ex had een nieuwe relatie, wilde ook graag meer kinderen maar zag een tweede leg niet zitten. Wat als het weer mis ging, dan had hij 2 ex-vrouwen en 2 omgangsregelingen. Zij hebben toen toch besloten om samen nog een 2e kindje te 'nemen'. Niet op de natuurlijke manier, ze waren niet voor niets uit elkaar, maar zodra zij haar eisprong had bracht hij een potje sperma langs wat zij zelf inbracht. Zij waren uiteindelijk wel gelukkig met de situatie. Toch een tweede kind, maar geen gedoe met verschillende vaders/moeders/omgangsregelingen e.d. Je zou even kunnen googlen, misschien staat dat verhaal ook wel op internet.

Misschien voor jou nu nog geen goed plan, omdat alles met je ex eindelijk rustig is. Maar misschien over een paar jaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven