Alleenstaande ouder en de helft betalen Geen OP
zaterdag 17 januari 2026 om 13:31
Je zegt dat je kinderen nog jong zijn en dus niet meetellen, maar voor een verblijf is dat natuurlijk onzin. Ik neem aan dat je kinderen niet in een lade of schoenendoos slapen tijdens deze tripjes maar gewoon in een bed?
Hoeveel kinderen heb jij en hoeveel kinderen hebben zij, trouwens? Ik ben zelf alleenstaand ouder en zou inderdaad ook 50/50 doen. Je gaat met gezinnen weg, niet met stellen en singles. In dat laatste geval zou ik het logisch vinden om de singles minder te laten betalen dan de stellen. Jullie gaan met 2 gezinnen, dus elk gezin betaalt 50 %
Dat jij maar 24 uur werkt en zij allebei fulltime is natuurlijk een eigen keuze. Jij hebt beduidend meer vrije tijd en zou ook 40 uur kunnen gaan werken.
En dat je financiele compensatie verwacht omdat een van jouw kinderen geopereerd moest worden tijdens de laatste vakantie vind ik ook gek, ja. Zij hebben toch niet extra genoten omdat jij weg was? Sterker nog: ze hebben op je andere kind gepast.
Kortom: ik vind inderdaad dat je je aanstelt. En als je je over dit soort dingen drukmaakt, zou ik niet meer met dat andere gezin op vakantie gaan. Want zo gezellig is dat kennelijk niet.
Hoeveel kinderen heb jij en hoeveel kinderen hebben zij, trouwens? Ik ben zelf alleenstaand ouder en zou inderdaad ook 50/50 doen. Je gaat met gezinnen weg, niet met stellen en singles. In dat laatste geval zou ik het logisch vinden om de singles minder te laten betalen dan de stellen. Jullie gaan met 2 gezinnen, dus elk gezin betaalt 50 %
Dat jij maar 24 uur werkt en zij allebei fulltime is natuurlijk een eigen keuze. Jij hebt beduidend meer vrije tijd en zou ook 40 uur kunnen gaan werken.
En dat je financiele compensatie verwacht omdat een van jouw kinderen geopereerd moest worden tijdens de laatste vakantie vind ik ook gek, ja. Zij hebben toch niet extra genoten omdat jij weg was? Sterker nog: ze hebben op je andere kind gepast.
Kortom: ik vind inderdaad dat je je aanstelt. En als je je over dit soort dingen drukmaakt, zou ik niet meer met dat andere gezin op vakantie gaan. Want zo gezellig is dat kennelijk niet.
zaterdag 17 januari 2026 om 13:31
Jij bent met 1 hele en 2 halve personen. Zij twee hele. Dan heb je ongeveer even veel ruimte nodig.
Eten is voor 2 kinderen iets goedkoper. Maar vaak kook je met kinderen anders, dus passen je vrienden zich dan meer aan? (Mijn aanname)
Dat zij meer verdienen dan jij,heeft er niks mee te maken
Misschien maar niet meer samen gaan?
Eten is voor 2 kinderen iets goedkoper. Maar vaak kook je met kinderen anders, dus passen je vrienden zich dan meer aan? (Mijn aanname)
Dat zij meer verdienen dan jij,heeft er niks mee te maken
Misschien maar niet meer samen gaan?
zaterdag 17 januari 2026 om 13:32
zaterdag 17 januari 2026 om 13:33
Over dat laatste valt op basis van TO's info toch nog niks te zeggen? Misschien gebruikt zij 2 kamers, net als het andere gezin. Misschien heeft dat andere gezin 1 kind, dan ben je aan allebei de kanten dus met drie en zijn de boodschappen ook 50/50. Kortom: op basis van jouw rekenmodule kan je prima op 50/50 uitkomen.
zaterdag 17 januari 2026 om 13:34
Hebben jullie evenveel kinderen?
Wat imo echt eerlijk is:
- verblijfskosten op basis van de ruimte die je gebruikt, dus allebei twee kamers = kosten 50-50 verdelen.
- variabele kosten met een verdeelsleutel waarbij kinderen tot 12 jaar voor de helft meetellen. (En babies voor wie je zelf alles meeneemt tellen niet mee).
Dat laatste betekent dat jij plus 2 jonge kinderen = 1*1+2*.5 = 2 en zij met twee jonge kinderen = 2*1+2*.5 = 3 en betaal jij 40% en zij 60%.
En ieder betaalt de eigen vervoerkosten natuurlijk (tenzij je meerijdt, maar zo klinkt het niet?).
Kun je daar wat mee?
Wat imo echt eerlijk is:
- verblijfskosten op basis van de ruimte die je gebruikt, dus allebei twee kamers = kosten 50-50 verdelen.
- variabele kosten met een verdeelsleutel waarbij kinderen tot 12 jaar voor de helft meetellen. (En babies voor wie je zelf alles meeneemt tellen niet mee).
Dat laatste betekent dat jij plus 2 jonge kinderen = 1*1+2*.5 = 2 en zij met twee jonge kinderen = 2*1+2*.5 = 3 en betaal jij 40% en zij 60%.
En ieder betaalt de eigen vervoerkosten natuurlijk (tenzij je meerijdt, maar zo klinkt het niet?).
Kun je daar wat mee?
zaterdag 17 januari 2026 om 13:36
zaterdag 17 januari 2026 om 13:36
Terugbetalen zou voor mij ook niet hoeven, de kosten zijn al gemaakt.
Het vakantiehuisje fiftyfifty is niet gek. Zij één slaapkamer en jij ook neem ik aan. Qua kinderen ook van beide kanten evenveel slaapkamers?
Over het inkomensverschil zou ik niet beginnen, want ja zij hebben twee inkomens en jij één, maar het gaat om de kosten niet om hoeveel je te besteden hebt. Als ik met vrienden die meer verdienen naar een restaurant ga, betalen ze ook niet meer simpelweg omdat ze dat zouden kunnen.
Boodschappen zou misschien wel door het aantal volwassenen kunnen, maar dat ligt er wel aan hoe oud de kinderen zijn. Anders door het aantal personen.
Hoeveel kinderen hebben zij en hoe oud zijn alle kinderen?
Het vakantiehuisje fiftyfifty is niet gek. Zij één slaapkamer en jij ook neem ik aan. Qua kinderen ook van beide kanten evenveel slaapkamers?
Over het inkomensverschil zou ik niet beginnen, want ja zij hebben twee inkomens en jij één, maar het gaat om de kosten niet om hoeveel je te besteden hebt. Als ik met vrienden die meer verdienen naar een restaurant ga, betalen ze ook niet meer simpelweg omdat ze dat zouden kunnen.
Boodschappen zou misschien wel door het aantal volwassenen kunnen, maar dat ligt er wel aan hoe oud de kinderen zijn. Anders door het aantal personen.
Hoeveel kinderen hebben zij en hoe oud zijn alle kinderen?
zaterdag 17 januari 2026 om 13:37
zaterdag 17 januari 2026 om 13:38
En waar wil je compensatie voor? De accommodatie moet gewoon betaald worden, neem ik aan, dus dat geld ben je kwijt. En als jullie aan het begin samen boodschappen hebben gehaald, dan is het ook niet logisch om daarvan geld terug te willen. Dat geld is al uitgegeven.
ravintola wijzigde dit bericht op 31-01-2026 06:02
0.37% gewijzigd
zaterdag 17 januari 2026 om 13:39
We hebben allebei 2 kleine kinderen. Mijn kinderen slapen ook gewoon bij mij in bed. Gekookt word er niet en in restaurants delen we de kosten gewoon. Dan betaal ik gewoon voor ons ook.Ravintola schreef: ↑17-01-2026 13:34Hebben jullie evenveel kinderen?
Wat imo echt eerlijk is:
Kun je daar wat mee?
Vaak hebben hun nog een extra kamer, maar dat vind ik verder geen probleem. Ik ga zelf ook met eigen vervoer.
Ben gewoon benieuwd hoe het bij anderen gaat.
Er staat dat ze wel eens op hun zoontje heeft gepast.Reisverslaafde schreef: ↑17-01-2026 13:38Ik heb uit de OP juist opgemaakt dat het andere stel geen kinderen heeft. Klopt dat wel?
Reisverslaafde schreef: ↑17-01-2026 13:38Ik heb uit de OP juist opgemaakt dat het andere stel geen kinderen heeft. Klopt dat wel?
In de OP staat dat TO vroeger op hun zoon heeft gepast. Dus minstens 1 kind.
zaterdag 17 januari 2026 om 13:40
Ah ja je hebt gelijk. Dus dan 1 kind?
Het is eerder dat er zonder afstemming boodschappen word gedaan en de kosten wel door 2 worden gedeeld. Ik heb een ander budget, dus koop wat meer low budget boodschappen.Ravintola schreef: ↑17-01-2026 13:38En waar wil je compensatie voor? De accommodatie moet gewoon betaalt worden, neem ik aan, dus dat geld ben je kwijt. En als jullie aan het begin samen boodschappen hebben gehaald, dan is het ook niet logisch om daarvan geld terug te willen. Dat geld is al uitgegeven.
Hun hebben 2 kleine kinderen en ik ook.
Reisverslaafde schreef: ↑17-01-2026 13:38Ik heb uit de OP juist opgemaakt dat het andere stel geen kinderen heeft. Klopt dat wel?
In de OP staat dat TO vroeger op hun zoon heeft gepast. Dus minstens 1 kind.
zaterdag 17 januari 2026 om 13:41
zaterdag 17 januari 2026 om 13:42
Nee, TO schreef al dat ze in het verleden ook op hun zoon heeft gepast. Maar hoe oud die is en of die mee was?
zaterdag 17 januari 2026 om 13:43
Maar je hebt ze dus gevraagd om je te compenseren omdat je eerder terug moest? Dat vind ik echt heel raar want zij kunnen er toch niks aan doen dat jij een calamiteit hebt?
Maar ik zou dan weer als stel nooit een alleenstaande moeder hetzelfde laten betalen, vind het ook raar dat ze daar uit zichzelf niet over beginnen.
Maar ik zou dan weer als stel nooit een alleenstaande moeder hetzelfde laten betalen, vind het ook raar dat ze daar uit zichzelf niet over beginnen.
zaterdag 17 januari 2026 om 13:47
Dat is niet wat je in je OP schrijft, daar heb je het over financiële compensatie omdat jij eerder weg moest. Terwijl zij nota bene op je andere kind hebben gepast.Cookies080 schreef: ↑17-01-2026 13:40Het is eerder dat er zonder afstemming boodschappen word gedaan en de kosten wel door 2 worden gedeeld. Ik heb een ander budget, dus koop wat meer low budget boodschappen.
Zij zijn dus met 4 personen en jij bent met 3 personen. Dan zou je 60/40 kunnen doen, afhankelijk van hoe je rekent. Ik kijk zelf naar het aantal gezinnen en zou dus hier door 2 delen.
Verder blijf je nogal doorgaan over het feit dat zij meer inkomen hebben. Maar zoals meerdere mensen al hebben gezegd doet dat natuurlijk niet terzake. Als dergelijke tripjes boven je stand zijn, moet je niet meegaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in