Als je kind homo is

15-10-2018 16:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je houdt van je kind, als moeder maakt het je niets uit wat de geaardheid van je kind is.
Als hij/zij maar gelukkig is en zichzelf mag en kan zijn.
Maar hoe gaat de buitenwereld op jouw kind reageren?
Wat kun en mag je verwachten?
Want alhoewel homoseksualiteit geaccepteerd lijkt in ons land, krijgen toch nog aardig wat mensen met tegenstand te maken, agressie zelfs.
Hoe leer je je kind zich daartegen te wapenen?
Graag ervaringsverhalen!
Alle reacties Link kopieren
Jemig zeg. Topic nummer zoveel hier over.relaties/mijn-zoon-is-homo/list_messages/429605
because wijzigde dit bericht op 15-10-2018 16:04
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is hier de afgelopen week niet al meerdere malen een topic over geweest?
Goed gedaan.
Gevonden .
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg, gewoon opnieuw beginnen !
Succes :)
nounou
Because schreef:
15-10-2018 16:02
Jemig zeg. Topic nummer zoveel hier over.relaties/mijn-zoon-is-homo/list_messages/429605
Dat topic is de reden dat dit topic geopend is en je kan door scrollen hè
Alle reacties Link kopieren
Nou meid, wat een probleem. Ik herken je angsten. Mijn jongste is homo.
Ik heb maar een goede aanvullende ziektekostenverzekering voor hem afgesloten, want hij zal wel vaak naar de spoedeisende hulp moeten als ie weer eens in elkaar geramd is.

Succes verder.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Hier een 20 jarige zoon we hebben altijd al onze vermoedens gehad en zeggen dan ook hij is niet uit de kast gekomen hij zat er niet in .
En ik vind het bv wel echt jammer dat hand in hand lopen niet iets geaccepteerd is , man en ik lopen ook altijd hand in hand vinden we beide fijn .
Alle reacties Link kopieren
En geen paniek, ik verwijder dit topic meteen uit mijn lijst, zodat ik niet meer in de verleiding kom om te reageren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Homoseksueel bedoel je.
Alle reacties Link kopieren
Och.... ik doe niet meer mee hoor. Geloof het wel inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Het is wat hè die homoseksualiteit.
Nou TOotje, de topicvergallers zijn weer volop aan zet vandaag, maar geef de moed niet op, dat doen zij wel na een paar pagina's en dan komen de reacties waar je iets aan hebt. Zo gaat dat in het algemeen.
Solomio schreef:
15-10-2018 16:10
En geen paniek, ik verwijder dit topic meteen uit mijn lijst, zodat ik niet meer in de verleiding kom om te reageren.
Jeetjemina wat ben jij boos!
Zo jammer :couple:
Alle reacties Link kopieren
Niet jammer. Fijn juist. Dank Solomio.
Ik heb voor zover ik weet geen homoseksuele kinderen. Ze hebben wel een tijdje gehad dat ze even twijfelden aan hun geaardheid en even wat moesten uitproberen. Om erachter te komen dat ze inderdaad echt hetero waren. Prima.
Ik heb ook vriendinnen met lesbische en panseksuele geaardheden (zeg je dat zo?) en ik heb hun weggetje een beetje gevolgd en het is best een uitdaging vind ik. Al lijkt ons land nog zo tolerant wij houden toch wel heel erg graag van hokjes en vinden toch overal van alles van. Het is prima zolang het maar niet onder je neus afspeelt allemaal. Dat idee. Nog veel te vaak worden twee kussende mannen verrot gescholden of openlijk homoseksuelen in elkaar geslagen voor een geaardheid waar je a niet voor kiest en b waar helemaal niemand iets mee te maken heeft. Net of ik iets van iemand vind die in zijn vrije tijd omgekeerd in de boeien hangt of iemands tenen afzuigt. Waar men zich al druk om maakt.
Maar dat is wel mijn referentiekader. Ik realiseer me heel goed dat een groot deel van de wereld/Nederland daar nog enorm conservatief in is. En dat moet wat mij betreft echt veranderen. Maar zover zijn we nog lang niet en tot die tijd lijkt het me echt wel een zorg. Niet om jouw mening over je kind. Niet om zijn of haar geaardheid, maar wel om wat de rest van de wereld daar van vindt en dat mensen altijd een mening over je geaardheid zullen hebben en dat die flink heftig kan zijn. Dat je je kind daarvoor wil beschermen en dat dat dus niet altijd kan. Dat lijkt me echt wel zwaar af en toe.
Ik begrijp het niet en ik begrijp het dus wel. <3
Alle reacties Link kopieren
Ik wou niet negatief reageren, maar het is hier precies wel een hot topic de laatste tijd... Maar prima hoor.
Mijn ouders hebben er nooit veel van gemaakt. Het enige waar ze zich vragen bij stelden was hoe ik mijn kinderwens zou waarmaken. Maar dat kwam helemaal in orde.
Misschien is het ook eens tijd voor een topic voor de holebi-gezinnen onder ons, nu we toch bezig zijn. :-)
Ik voel me ernstig buitengesloten met al die topics.
Ik ga maar een 'mijn kind is hetero'-topic openen
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-10-2018 16:38
Nou TOotje, de topicvergallers zijn weer volop aan zet vandaag, maar geef de moed niet op, dat doen zij wel na een paar pagina's en dan komen de reacties waar je iets aan hebt. Zo gaat dat in het algemeen.

Eens! Goed dat je een nieuw topic geopend hebt. Begon me plaatsvervangend te schamen voor deze trollen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf lesbisch en al ruim 10 jaar samen met mijn vriendin. Ik snap je bezorgdheid wel. Onze ouders hebben ook dezelfde zorgen.
Wij worden zo nu en dan geconfronteerd met vervelende dingen, maar over het algemeen kunnen we rustig wonen. We zorgen er voor dat we buiten de deur weinig affectie laten zien en lopen sowieso nooit hand in hand.
We zijn toevallig deze week op vakantie in het buitenland en als iemand er naar vraagt, dan zijn we zussen. Misschien stom. Maar het is voor onze veiligheid. De wereld is een stuk minder tolerant als je zelf homoseksueel bent.
Alle reacties Link kopieren
Enne ??

Moest je van de moderators je titel veranderen ?

Je had toch deze : Oooooooohh Neeeeeeeeeeee ...mijn zoon is gay :rofl:
Handsoopy schreef:
15-10-2018 18:13
Enne ??

Moest je van de moderators je titel veranderen ?

Je had toch deze : Oooooooohh Neeeeeeeeeeee ...mijn zoon is gay :rofl:
Nee triest geval, heeft ze zelf om gevraagd .
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
15-10-2018 17:55
We zorgen er voor dat we buiten de deur weinig affectie laten zien en lopen sowieso nooit hand in hand.
We zijn toevallig deze week op vakantie in het buitenland en als iemand er naar vraagt, dan zijn we zussen. Misschien stom. Maar het is voor onze veiligheid. De wereld is een stuk minder tolerant als je zelf homoseksueel bent.
o_o Zo jammer. Wij maken er nooit een geheim van, lopen overal hand in hand en nooit problemen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus vertelde me dat haar dochter lesbisch is. "Mooi zo, dan komt ze niet met het lijf vol thuis" was mijn reactie.

"Goh, je moeder zei hetzelfde", antwoordde ze.

Omdat mijn nichtje al meer dan twee jaar) blij is met haar vriendin, ben ik ook blij voor hen.

Twee lieve meiden die elkaar gevonden hebben.
:love:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven