Als kind ziek is..... tips

26-01-2020 19:20 28 berichten
Als je kind ziek is hoe regel je dit dan? Er zijn geen opa's of oma's die kunnen oppassen. Man en ik kunnen niet thuiswerken. We zijn op elkaar aangewezen en zullen hiervoor verlof op moeten nemen. Ik vraag me hoe anderen dit doen in dit geval. En vraag me af of er toch nog andere opties zijn. Wij komen op niets anders uit dan verlof opnemen. Iemand nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Dit vraagstuk is zo herkenbaar. Toenmalig man werkte door heel het land aan Projecten. Mijn schoonouders waren altijd ziek, zwak of onderweg. Daar konden we geen beroep op doen. Schoonzussen waren niet zo kapot van mijn kinderen ( autisme spectrum stoornis) en mijn kinderen konden daarom ook zeker bij ziekte niet door iedere willekeurige oppas opgevangen worden bij ziekte. Mijn eigen familie woont op twee uur rijden...
Ik heb dus om dit voor te blijven, zelf mijn carriere op een lager pitje gezet. Nu wel spijt van, na scheiding er financieel erg slecht uitgekomen. Maar met een goed gevoel dat er gelukkig altijd een ouder was in geval van ziekte, en met twee KN
O- kindjes was er ook heel vaak sprake van ziektes.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
De eerste jaren ben ik thuisblijver geweest. Dat kost je een carrière. Nu heb ik sinds kort een baan waar ik relatief eenvoudig een dienst kan ruilen, daarnaast heeft mijn man werk dat hij deels thuis kan doen. Verder wonen mijn schoonouders dichtbij maar zijn al op leeftijd en kwakkelen, ik hou ze achter de hand voor avondjes uit, maar liever niet de zorg voor een ziek kind. Mijn ouders wonen te ver weg, maar in geval van nood zijn ze er wel toe in staat.
Twee weken kortdurend zorgverlof per jaar.

Hier neem ik dat zelden op. Ik kan gelukkig thuis werken en ook nog eens wanneer ik wil. Dus dan gaat de laptop gewoon open als vriend thuis is van werk of als kind slaapt. Of ik wissel mijn vrije dag om. Maar je hebt absoluut beroepen waar dit niet makkelijk gaat en dan heb je gelukkig zorgverlofregelingen voor.

Omdat ik het zo makkelijk met werk kan regelen heb ik haar dus gelukkig nog nooit ziek naar mijn ouders of andere familie hoeven brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven