Als kinderloos stel kinderen over de vloer krijgen

13-04-2021 10:34 252 berichten
Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. En die gaan er ook niet komen, want we hebben absoluut geen kinderwens. We zijn begin/halverwege de 30, net als de meeste van onze vrienden. Veel van hen hebben inmiddels kinderen in de peuter- en kleuterleeftijd.

Ik vind het erg gezellig om ze over de vloer te hebben, maar onze woning is natuurlijk onwijs saai voor kleine kinderen. Wat zouden we kunnen doen om het voor hun wat leuker te maken? Ik wil niet onze woning omtoveren tot een kinderparadijs, maar wat voor kleine dingen zou ik wel kunnen doen? Ik dacht misschien een iig een grote bak/krat vol met allerlei verschillend speelgoed erin. Hebben jullie nog andere ideeën?
Als ik ergens op visite ga neem ik vaak zelf wat speelgoed mee, maar meestal vind ze alsnog iets heel anders om mee te spelen. Laatst bij mijn moeder is ze de hele middag zoet geweest met een mandje wasknijpers en bij mijn vader is spelen met zijn Crocs favoriet. Heel grappig een peuter die rond loopt in veel te grote schoenen van opa.

Een mand met wat speelgoed doet het vast wel goed. Ik zou niet zo veel verschillende dingen er in doen trouwens. Een paar plastic dino's of andere dieren zijn niet zo duur en makkelijk weer op te ruimen en omdat het anders is dan thuis al leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een paar boekjes, kleurpotloden en tekenpapier, klei, duplo, stickers, autootjes, van die stapeldingen die in elkaar passen en een knuffeltje met een piepje voor baby's. En een speelkleed. 2 kratten vol. Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik teken/klei graag mee. Verkleedkleren is ook een top idee.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-04-2021 10:43
Nou zeg. Doeslief.
Nou inderdaad. Ze maakt zich helemaal niet druk, ze wil graag gastvrij zijn ook naar de kinderen van haar gasten toe, lijkt me niks mis mee.
susan wijzigde dit bericht op 13-04-2021 10:49
9.43% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mijn kinderen maak je blij met kleurboeken en stiften, meer is niet nodig.
Wat lief dat je er zo over nadenkt :). Ik zou in dit geval gaan voor een speelgoedtas/zak die in een kleed verandert. Dan heb je ook direct je vloer beschermd ;-D.

https://www.wehkamp.nl/play-go-stripes- ... t=16726028

Afbeelding
Mijn moeder koopt bij onze kringloopwinkel altijd bergen speelgoed ( vaak verpakt in een mandje ) voor mijn neefje en dan voor 3,50 ofzo. Zoiets zou ik doen als je per se iets in huis wilt hebben. Kost geen drol en ziet er nog goed uit altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kist met verf- en tekenspullen, stoepkrijt voor het geval ze mijn dakterras op willen fleuren, Play Doh, een poppenhuis en een speelgoedgereedschapskist. Oh ja, een iPad doet het ook altijd goed.
lady_day wijzigde dit bericht op 13-04-2021 10:51
2.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben als kinderloos stel wat teken- en knutselspullen liggen voor kinderen die op bezoek komen. De meeste kinderen (zelfs kleuters) vermaken zich met een telefoon of tablet als ze op bezoek komen.
Ik vind het een leuk idee. Een paar mensen in mijn omgeving hebben dat ook en het is altijd een groot succes.

Vooral ouderwets speelgoed is interessant. Die van mij zijn er iig een stuk langer zoet mee dan het speelgoed wat ik meebreng en ze elke dag al zien.
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk; plastic etenswaren, bordjes, pan, bestek.
Alle reacties Link kopieren
Ligt een beetje aan de leeftijd van de kinderen maar iets om te bouwen en te kleuren of knutselen is voor de meeste basisschool kinderen erg leuk. plakband, schaartje, kleurtjes, stickertjes etc. Wat lief dat je hierom denkt trouwens.
impala schreef:
13-04-2021 10:39
Niks. Moeder neemt zelf wel een speeltje mee als ze dat nodig vindt. Jeetje waar maak je je druk om. Ze komt even op bezoek, je bent geen gastouder.
Bij mij zijn ze überhaupt niet welkom met kinderen. Ja eentje van 12 mocht wel meekomen. Die kon zichzelf vermaken op d'r telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
13-04-2021 10:52
Ligt een beetje aan de leeftijd van de kinderen maar iets om te bouwen en te kleuren of knutselen is voor de meeste basisschool kinderen erg leuk. plakband, schaartje, kleurtjes, stickertjes etc. Wat lief dat je hierom denkt trouwens.
Oh ja, ik heb ook een hele doos met kleine stickertjes en washi tape.

Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt wat je in huis haalt. Het is weer eens iets 'nieuws'.
LaLoupe schreef:
13-04-2021 10:46
Vooral je eigen breekbare spulletjes opbergen, speelgoed nemen ze zelf wel mee. En gevaarlijke spullen opbergen. Hier een grootmoeder die speldenkussentjes (ja met naalden erin) gewoon laat liggen en muizengif enzo, en al dr mooie beeldjes en prulletjes. Super irritant. De ander heeft een hyper strak wit huis waarbij ze telkens achter de kindjes aanloopt of ze niks vies maken. Nou dan kom ik liever niet eigenlijk, komen ze maar naar ons (rommelhuis).
Vergif laten liggen is natuurlijk niet ok. Maar het is toch te begrijpen dat iemand waarvan het huis niet op kinderen is ingericht, achter de kinderen aanloopt ? Ik doe dat ook, niet zozeer omdat ze iets vuil zouden kunnen maken ( wat ik overigens ook een goede reden vind ) maar omdat mijn aquarium blijkbaar kleine kinderen aantrekt. Ik heb al meegemaakt dat een kleuter opeens met een speelgoedauto tegen het glas begon te slaan of een koek in de bak mikte. Ik ben dat liever voor, dus ga ik er maar achteraan.
impala schreef:
13-04-2021 10:39
Niks. Moeder neemt zelf wel een speeltje mee als ze dat nodig vindt. Jeetje waar maak je je druk om. Ze komt even op bezoek, je bent geen gastouder.

Lekker vriendelijke reactie weer, lucht het op?

Juist leuk dat ze er zo over nadenken, vrienden zullen zich vast erg welkom voelen met hun kinderen ondanks dat TO geen kinderwens heeft.
Ik heb hier eens twee peuters/kleuters een enorme bak sokken laten sorteren, alle losse sokken bij elkaar zoeken. Ze vonden het geweldig, haha! Ze hebben nog lang gevraagd of ik weer sokken had. (Dit was niet gepland natuurlijk, het liep zo).
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 13-04-2021 10:59
11.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de switch gekocht voor alle neefjes en nichtjes. Prijzig, maar wel heel leuk als ze met z’n alle boven zitten te spelen en lachen. En zelf vinden we het ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
ik had potlood en papier en van die opdraai beestjes, die dan gingen lopen . Laatst vroeg een nichtje of ik ze nog had, en ja na 30 jaar heb ik er nog steeds een paar. Voldeed prima dus.
Toen neefje kwam logeren moest er iets meer komen, met een bal uitzoeken waren we zo een half uur verder.
Kinderen hebben niet zo veel nodig, vooral niet als het anders is dan thuis.
Als we, toen we wat ouder werden, bij een tante kwamen gooide die een stapel donald ducks op tafel, hadden we thuis niet, dus de hele meute zat braaf boekjes te kijken/lezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geef ze de WiFi code.
impala schreef:
13-04-2021 10:39
Niks. Moeder neemt zelf wel een speeltje mee als ze dat nodig vindt. Jeetje waar maak je je druk om. Ze komt even op bezoek, je bent geen gastouder.
:hug: omdat ik denk dat je die wel kan gebruiken als je zo reageert!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote kist met oud speelgoed van mezelf die ik van zolder haal als er kinderen op bezoek komen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een hele kast vol voor de kinderen van familie en vrienden, maar in de praktijk spelen ze toch alleen met wat ze zelf meenemen of met de huisdieren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-04-2021 10:54
Bij mij zijn ze überhaupt niet welkom met kinderen. Ja eentje van 12 mocht wel meekomen. Die kon zichzelf vermaken op d'r telefoon.
Valt me nog mee dat er uberhaupt mensen bij je welkom zijn!
redbulletje schreef:
13-04-2021 10:54
Bij mij zijn ze überhaupt niet welkom met kinderen. Ja eentje van 12 mocht wel meekomen. Die kon zichzelf vermaken op d'r telefoon.
Gezellig.
LaLoupe schreef:
13-04-2021 10:46
Vooral je eigen breekbare spulletjes opbergen, speelgoed nemen ze zelf wel mee. En gevaarlijke spullen opbergen. Hier een grootmoeder die speldenkussentjes (ja met naalden erin) gewoon laat liggen en muizengif enzo, en al dr mooie beeldjes en prulletjes. Super irritant. De ander heeft een hyper strak wit huis waarbij ze telkens achter de kindjes aanloopt of ze niks vies maken. Nou dan kom ik liever niet eigenlijk, komen ze maar naar ons (rommelhuis).
Het gaat wel ver om je hele inrichting aan te moeten passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven