Als kinderloos stel kinderen over de vloer krijgen

13-04-2021 10:34 252 berichten
Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. En die gaan er ook niet komen, want we hebben absoluut geen kinderwens. We zijn begin/halverwege de 30, net als de meeste van onze vrienden. Veel van hen hebben inmiddels kinderen in de peuter- en kleuterleeftijd.

Ik vind het erg gezellig om ze over de vloer te hebben, maar onze woning is natuurlijk onwijs saai voor kleine kinderen. Wat zouden we kunnen doen om het voor hun wat leuker te maken? Ik wil niet onze woning omtoveren tot een kinderparadijs, maar wat voor kleine dingen zou ik wel kunnen doen? Ik dacht misschien een iig een grote bak/krat vol met allerlei verschillend speelgoed erin. Hebben jullie nog andere ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
13-04-2021 13:52
Dus het is ten bate van de mensen die geen kinderen kunnen krijgen, zodat niemand denkt dat het een keuze was? Ik dacht eerder andersom.
Het werkt beide kanten op. Het is in ieder geval altijd lekker duidelijk geweest. Ik kreeg bijvoorbeeld wel eens van die voorzichtig verpakte vragen over het feit dat ik geen kinderen heb. Denk aan: "ach, je hebt nog geen kinderen, is dat omdat eh... het niet vanzélf gaat?" met zo'n meelijdende blik erbij. Toen ik de term kindervrij begon te gebruiken, was het tenminste ook lekker in 1 keer duidelijk. Ik beschouw mezelf ook niet als kinderloos (als in, er míst iets in mijn leven: loos betekent immers vermist of verstoken van. Denk maar aan "daar was laatst een meisje loos". ) maar juist als vrij van kinderen, dus een positieve insteek.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Mumper schreef:
13-04-2021 13:31
Wat is dat "kindvrij" waar iedereen het over heeft? Een nieuwe marketingtechniek om "kinderloos" beter te laten klinken?


Gewoon een term die wel vaker wordt gebruikt hoor, jij misschien niet, anderen weer wel. Niks bijzonders of marketingtechnisch aan.
Maduixa schreef:
13-04-2021 13:45
Toevallig heeft van de week iemand me dat uitgelegd, toen ik zei dat hij kinderloos was. 'Nee, ik ben kindvrij, het is een bewuste keus om geen kinderen te hebben. Kinderloos is als je geen kinderen kunt krijgen (en ze wel gewild had).' Volgens mij wordt het hier op het forum ook wel zo gebruikt.


Nee hoor, ik ben ongewild kinderloos en dus ook kindvrij.

TO heeft blijkbaar bewust geen kinderen en noemt het weer kinderloos. Men begrijpt wat iemand bedoelt toch, dat is het belangrijkst ;-)
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 13-04-2021 14:06
13.80% gewijzigd
Hasse88 schreef:
13-04-2021 13:56
Het werkt beide kanten op. Het is in ieder geval altijd lekker duidelijk geweest. Ik kreeg bijvoorbeeld wel eens van die voorzichtig verpakte vragen over het feit dat ik geen kinderen heb. Denk aan: "ach, je hebt nog geen kinderen, is dat omdat eh... het niet vanzélf gaat?" met zo'n meelijdende blik erbij. Toen ik de term kindervrij begon te gebruiken, was het tenminste ook lekker in 1 keer duidelijk. Ik beschouw mezelf ook niet als kinderloos (als in, er míst iets in mijn leven: loos betekent immers vermist of verstoken van. Denk maar aan "daar was laatst een meisje loos". ) maar juist als vrij van kinderen, dus een positieve insteek.
Ah okay, dat snap ik dan wel weer. Ik zeg eigenlijk altijd desgevraagd "ik heb geen kinderen". Bij kindvrij krijg ik zo'n connotatie van... bepaalde types van het forum.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
13-04-2021 14:04
Ah okay, dat snap ik dan wel weer. Ik zeg eigenlijk altijd desgevraagd "ik heb geen kinderen". Bij kindvrij krijg ik zo'n connotatie van... bepaalde types van het forum.
:biggrin: Die snap ik wel ja.. Gelukkig is de wereld vol met heule leuke kindvrije mensen, niet alleen zuurpruimpjes die overal een drama van maken.. :cheer2:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Mumper schreef:
13-04-2021 14:04
Ah okay, dat snap ik dan wel weer. Ik zeg eigenlijk altijd desgevraagd "ik heb geen kinderen". Bij kindvrij krijg ik zo'n connotatie van... bepaalde types van het forum.

:rofl: Daar heb ik dan weer een andere benaming voor, maar geen zin in een ban :devil:
Hasse88 schreef:
13-04-2021 14:08
:biggrin: Die snap ik wel ja.. Gelukkig is de wereld vol met heule leuke kindvrije mensen, niet alleen zuurpruimpjes die overal een drama van maken.. :cheer2:
Goed om te lezen ja :) Ik ben zoals TO, ik vind het leuk om kinderen over de vloer te krijgen (en ook leuk dat ze weer weggaan).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de reacties niet gelezen, waarschijnlijk heb je al genoeg input gekregen. Wil alleen even schrijven dat ik het super lief vind dat je hierover nadenkt!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-04-2021 13:22
Maar wat heb je aan geld als er iets stuk gaat met serieuze emotionele waarde? Of als het niet meer te krijgen is? En ook een verzekering dekt niet alles.

dat begrijp ik, maar een aquarium, is een aquarium, geen ketting van je overleden grootmoeder

Natuurlijk van waarde, maar wel vervangbaar
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
13-04-2021 14:08
:biggrin: Die snap ik wel ja.. Gelukkig is de wereld vol met heule leuke kindvrije mensen, niet alleen zuurpruimpjes die overal een drama van maken.. :cheer2:
en mensen-met-kinderen (kindrijken?) die ook niet willen dat er met stift op de bank getekend wordt
tweedehands poppenkastje met enkele handpoppen?

Of is dat overdreven?
Voor de peuters zou ik niks extra voorzien, die vinden het gewoon al leuk om overal op te klauteren en alles te ontdekken.
Voor de kleuters misschien een bak met je oude speelgoed als je dit nog hebt?
Vind het vooral erg typerend dat de zgn kinderhaters in dit topic komen posten hoezeer vervelend kinderen wel niet zijn, wat is daarvan überhaupt de toegevoegde waarde en denk je ‘mijn bijdrage zal wel van enorm belang zijn hier’?

Trek dan eerder de conclusie over de vrienden in kwestie ipv over het kind dat toch echt een product is van hun opvoedingskwaliteiten.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
13-04-2021 14:04
Ah okay, dat snap ik dan wel weer. Ik zeg eigenlijk altijd desgevraagd "ik heb geen kinderen". Bij kindvrij krijg ik zo'n connotatie van... bepaalde types van het forum.
:biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-04-2021 14:25
dat begrijp ik, maar een aquarium, is een aquarium, geen ketting van je overleden grootmoeder

Natuurlijk van waarde, maar wel vervangbaar
Ja, maar zoals ze aangaf, zo'n aquarium wordt niet volledig vergoed. En zal ook niet heel goedkoop zijn om zomaar nieuw aan te schaffen.

Maar ik heb zelf wel eens in een situatie gezeten dat een kind, na waarschuwingen (vooral van mij) iets stuk maakte. De moeder kwam gelijk met; oh, gelukkig ben ik verzekerd ipv verdorie ik had nog gewaarschuwd, echt super vervelend dat dit gebeurd is, hoe kunnen wij het oplossen?
Dat laatste stoort minder dan het eerste. Dus niet perse de schade, maar hoe er door de ouders mee om wordt gegaan telt ook mee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lilalinda schreef:
13-04-2021 14:25
dat begrijp ik, maar een aquarium, is een aquarium, geen ketting van je overleden grootmoeder

Natuurlijk van waarde, maar wel vervangbaar
Ja, maar als men niet aanbiedt het te vervangen heb je daar weinig aan.
_horizon_ schreef:
13-04-2021 14:23
Ik heb de reacties niet gelezen, waarschijnlijk heb je al genoeg input gekregen. Wil alleen even schrijven dat ik het super lief vind dat je hierover nadenkt!
Dit vind ik ook.

Je zou bij vrienden kunnen zeggen dat je interesse in oud speelgoed hebt, of ze het niet willen weggooien maar aan jou willen denken.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
13-04-2021 14:53
Ja, maar als men niet aanbiedt het te vervangen heb je daar weinig aan.
maar daar kun je om vragen hoor
"zeg esther, die zoon van je heeft mijn bank verwoest, hoe zullen we het eens oplossen? Zal ik even offerte opvragen?"
Ik denk dat je met een hoekje achter de bank, een stapel losse kussens, wat fleecedekentjes, wasknijpers en als je helemaal wild gaat ook een aantal bamboestokken (makkelijk aan elkaar te zetten met post elastieken of afgeknipte stukjes fietsband) ieder kind wel even bezig houdt.

Als hun zelfgemaakte huisje af is nog een stapel ouwe Donald Ducks van Marktplaats, en dan af en toe een schoteltje met "iets" om in het huisje op te eten. Kan al een geschilde appel in partjes zijn of een bakje chips.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn moeder ligt een katoenen tasje met allerlei prullaria dat ooit weggegeven is aan de kassa van de supermarkt. Daar wordt het meest mee gespeeld! Meer dan met de Duplo, Playmobil en mijn oude poppen bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-04-2021 12:50
Bij moesten alle kinderen, niemand uitgezonderd, aan tafel eten en drinken en werd er niet mee gelopen. Maak dit meteen duidelijk, zodat je hier nooit gezeur over krijgt.
Ik schijn ooit eens de regel afgekondigd te hebben: "pas als je 12 jaar bent, mag je op het kleed met eten." Was ik al lang weer vergeten. Maar de kinderen onthouden het en leggen het aan elkaar uit. :proud:
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
13-04-2021 15:12
Ik denk dat je met een hoekje achter de bank, een stapel losse kussens, wat fleecedekentjes, wasknijpers en als je helemaal wild gaat ook een aantal bamboestokken (makkelijk aan elkaar te zetten met post elastieken of afgeknipte stukjes fietsband) ieder kind wel even bezig houdt.

Als hun zelfgemaakte huisje af is nog een stapel ouwe Donald Ducks van Marktplaats, en dan af en toe een schoteltje met "iets" om in het huisje op te eten. Kan al een geschilde appel in partjes zijn of een bakje chips.
Maar serieus, zijn er mensen die dit doen voor jonge bezoekers?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-04-2021 15:58
Maar serieus, zijn er mensen die dit doen voor jonge bezoekers?
Ehm... nee, maar daar is onze woonkamer ook niet groot genoeg voor. Ik dacht nog wel aan: stoepkrijt! Wij hebben een enorm terras en de jeugdige bezoekers vinden dat vaak ook nog leuk om onder te kliederen.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
13-04-2021 14:03
Nee hoor, ik ben ongewild kinderloos en dus ook kindvrij.

TO heeft blijkbaar bewust geen kinderen en noemt het weer kinderloos. Men begrijpt wat iemand bedoelt toch, dat is het belangrijkst ;-)
Ja hoor, de gebeurtenis zoals ik die beschrijf is echt gebeurt.

En als je de woorden door elkaar gebruikt, weet toch juist niemand meer wat je bedoelt, zonder extra uitleg?
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet schreef:
13-04-2021 16:08
Ehm... nee, maar daar is onze woonkamer ook niet groot genoeg voor. Ik dacht nog wel aan: stoepkrijt! Wij hebben een enorm terras en de jeugdige bezoekers vinden dat vaak ook nog leuk om onder te kliederen.
Maar als hij wel groot genoeg had geweest, had je het dan wel gedaan? Begrijp mij niet verkeerd. Het kind in mij vindt zoiets super gaaf, maar die andere vind het jammer dat men dit vroeger niet voor mij/ons deden. :biggrin:
Ik zou eerder op straat laten stoepkrijten, daar slijt het ook weer sneller weg.

Ik vind het verschil kindvrij/kinderloos handig. Maar ik gebruik het zelf dan ook als ik ben kindvrij. Scheelde in mijn geval veel discussies en goede bedoelingen. Maar als iemand zegt, ik heb geen kinderen, in ben kinderloos, denk ik daar ook niet heel veel bij. Als je echt goed bevriend bent/raakt, dan kom je er vanzelf wel achter of het vrijwillige of niet vrijwillig is. Als je dat belangrijk genoeg vindt om te weten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven