Alternatief flesvoeding

21-04-2017 13:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik werken en gaat mijn kindje naar de kinderopvang.

Ik wil graag borstvoeding blijven geven maar dat kan dan niet gedurende de uren van de kinderopvang.

Echter wil ik niet dat mijn kind flesvoeding krijgt omdat je vaak hoort dat kinderen koemelkallergie krijgen en omdat het niet zo diervriendelijk is.

Wat is een goed alternatief voor flesvoeding op basis van koe/geitmelk?
Kolven en dat meegeven? Of denk ik te simpel...
Borstvoeding uit een flesje.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je baby?



Anders kolven? Ik heb 8 maanden gevoed.. en gekolft onder werktijd..
Kolven
Alle reacties Link kopieren
Er is geen alternatief.

Je hebt alleen de keus uit borstvoeding of pordermelk op basis van koemelk of geitenmelk
Alle reacties Link kopieren
quote:andrea82 schreef op 21 april 2017 @ 13:21:

Kolven en dat meegeven? Of denk ik te simpel...Nee, dat doen de meeste moeders die borstvoeding willen blijven geven. Want als je dat wilt blijven doen moet je toch kolven en dan kun je dat net zo goed aan je kindje geven. Zelf ben ik na 6 maanden weer gaan werken, ik had toen een nieuwe baan en wilde niet op mijn kolfrecht staan, dus bewust gekozen om 1 keer flesvoeding te geven. 1 voeding was voldoende, want ik werkte alleen 's morgens. Binnen 2 maanden was de BV over.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet kolven? Zal wel noodzakelijk zijn om je productie op peil te houden. Of is je kindje al ouder?
Je kan toch geen koemelk allergie kríjgen van kunstvoeding? Het kan zich alleen uitten.



Maar ik zou gewoon kolven en dat meegeven. En als je niet voldoende kolft, kan je ervoor kiezen dat toch aan te vullen met kunstvoeding, of je laat het hem/haar inhalen als jullie thuis zijn.



Was je niet van plan te gaan kolven eigenlijk? Dat is waarschijnlijk wel nodig om je productie op peil te houden.
Niet alle kinderen krijgen koemelk allergie Of gluten allergie of ADHD of ....of....of

Gedoe altijd met die allergieën en ziektes
quote:mayolijn28 schreef op 21 april 2017 @ 13:26:

Kan je niet kolven? Zal wel noodzakelijk zijn om je productie op peil te houden. Of is je kindje al ouder?Dat dacht ik ook nog. Dan kan het kindje desnoods water krijgen.
Kolven en de borstvoeding gekoeld in flesjes mee geven.



Of toch de poedervoeding. Meer smaken zijn er niet.
Zijn er redenen waarom je denkt dat je kindje koemelk-allergie heeft? Want je kindje heeft die gevoeligheid of heeft het niet. Dat het pas tot uiting komt als hij / zij koemelk drinkt betekent niet dat de koemelk het veroorzaakt; het is een heftige reactie van het immuun-systeem die reageert op de koemelk-eiwitten.



Je zou kunnen kiezen voor hypo-allergene poedermelk. Daarmee loop je minder kans op een allergische reactie.



Bij de apotheek hebben ze ook nog 'extremere' hypo-allergene poedermelk, maar die is wel heel prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat wel poedermelk op basis van soja (nutrilon soja), het is wel flink duurder dan gewone poedermelk. Er is ook biologische poedermelk te koop, misschien is dat een optie voor je? Is er een reden dat je aan koemelk allergie denkt? De meeste baby's kunnen daar namelijk gewoon prima tegen. Geef je baby sowieso alleen officiële babyvoeding en niet iets anders, want anders gaat je baby echt tekorten oplopen wat hartstikke gevaarlijk is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Van kunstvoeding krijgt je kindje geen allergie, hij heeft het of heeft het niet. Ons zoontje had toen hij volledige borstvoeding kreeg al klachten door de koemelkeiwitten die ik doorgaf.
Ik weet niet of je koemelk gedronken hebt tijdens de BV-periode, maar ook dan kunnen KMA klachten naar voren komen. Dat is een kwestie van uitproberen, net als pindakaas. Voor het dierenleed zou je kunnen overstappen op bio-voeding, wat Star al aangeeft.
quote:Gelukkig1981 schreef op 21 april 2017 @ 13:40:

Van kunstvoeding krijgt je kindje geen allergie, hij heeft het of heeft het niet. Ons zoontje had toen hij volledige borstvoeding kreeg al klachten door de koemelkeiwitten die ik doorgaf.



Bij mijn zoontje begonnen de klachten pas toen we overstapten van bv gecombineerd met hypo-allergene voeding naar 'gewone' flesvoeding. Helaas was het daarna zo dat hij ook begon te reageren op de hypo-allergene voeding, omdat zijn lichaam toen dus al een allergische reactie had opgebouwd.



Daarom zou ik aanraden om hypo-allergeen te gebruiken, dan bouwt een allergische reactie zich veel minder op (indien er uberhaupt al sprake is van allergie!)



Ons zoontje is er inmiddels wel overheen gegroeid, hoe gaat dat bij jou inmiddels?
Niet diervriendelijk? Ik neem aan dat je zelf dan ook geen zuivel gebruikt en geen vlees eet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 21 april 2017 @ 13:44:

[...]





Bij mijn zoontje begonnen de klachten pas toen we overstapten van bv gecombineerd met hypo-allergene voeding naar 'gewone' flesvoeding. Helaas was het daarna zo dat hij ook begon te reageren op de hypo-allergene voeding, omdat zijn lichaam toen dus al een allergische reactie had opgebouwd.



Daarom zou ik aanraden om hypo-allergeen te gebruiken, dan bouwt een allergische reactie zich veel minder op (indien er uberhaupt al sprake is van allergie!)



Ons zoontje is er inmiddels wel overheen gegroeid, hoe gaat dat bij jou inmiddels?



Wat ik begreep van onze kinderdiëtiste is dat hypoallergene voeding te koop in winkels omstreden is en zal gaan verdwijnen, omdat het niet effectief is. Maar het levert de fabrikant wel lekker veel geld op :-)

Ik weet niet in hoeverre dit waar is en of het wel helpt om het op te bouwen zoals jij aangeeft, dat is voor ons nooit aan de orde geweest dus ik heb me daar verder niet ik verdiept. Maar alvorens hypoallergene voeding te kopen zou ik daar zeker nog eens extra naar informeren.



Fijn dat jullie zoontje er overheen gegroeid is! Die van ons gelukkig ook en ik moet zeggen dat dat het leven een stuk makkelijker maakt!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er maar heel weinig kinderen met koemelkallergie, dus daar zou ik niet vanuit gaan. Of zit het in de familie? Ik zou gewoon kolven en de voeding meegeven of is dat geen optie? Je kunt ook teveel beren op de weg zien, denk ik.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nieuwe TO, eerste post.

Als je bv geeft, waarom is je eerste alternatief dan niet kolven?
quote:Knuffelheks schreef op 21 april 2017 @ 13:59:

Nieuwe TO, eerste post.

quote:SallySpectra schreef op 21 april 2017 @ 14:02:

[...]



Tis een sport inmiddels
quote:Knuffelheks schreef op 21 april 2017 @ 13:59:

Nieuwe TO, eerste post.

Oké, bij die uitlokkende topics snapte ik het nog. Maar dit lijkt toch een op een (oké, well een beetje een no-brainer) normale vraag?
quote:Fleet schreef op 21 april 2017 @ 14:11:

[...]



Oké, bij die uitlokkende topics snapte ik het nog. Maar dit lijkt toch een op een (oké, well een beetje een no-brainer) normale vraag?Beetje veel no brainer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven