Altijd onrustig na nachtvoeding (9 wkn)

08-09-2019 08:07 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze baby is niet de meest makkelijke slaper, dat voorop gesteld. Overdag niet in eigen bedje (=co-sleeper op onze kamer), wel in wagenbak of in draagdoek. Dan slaapt ze drie slaapjes, meestal twee kort (45 min) en één lange (2-3 uur).

Daarna gaat ze rond 20u in co-sleeper slapen, en dat gaat ALTIJD goed, zonder gedoe meteen slapen. Ze slaapt dan totdat wij naar bed komen (tussen 22.30-00.00). Dan voed ik haar (bv) en slaapt ze zonder problemen tot 3.00/4.00. Dan voed ik haar weer en daarna is het ALTIJD hommeles. Na een half uur slapen wordt ze dan heel onrustig. Kronkelen trappelen, heen weer met haar hoofd op het matras, geluiden. Als ik er geen pink in stop, is het geheid brullen. Ik stop er dus een pink/speen in, maar ze blijft onrustig. Op een gegeven moment pak ik haar maar bij me en ga half zittend met haar op me, verder proberen te slapen. Dat lukt vaak wel (waarbij zij beter slaapt dan ik, haha). Vervolgens komt ze rond 7u voor een voeding en beginnen we dag.

Heeft iemand enig idee waarom ze na die nachtvoeding zo onrustig kan worden? Ik voed niet in een andere houding dan overdag (met liggend voeden lijkt het zelfs erger te worden , dus ik zit gewoon met haar). Ik hou haar lang op voor een boer, die lang niet altijd komt (tot 20/30 minuten).

Ik snap er niks van, maar vind het wel vermoeiend dat mijn nacht zo gebroken is, want kom nu elke nacht vanaf 3.00 niet meer echt in slaap.

Tips, ervaring, herkenning?
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt dat je jezelf de frustratie bespaart van haar überhaupt in bedje leggen? Ach, misschien moet ik daar ook weer even mee stoppen, scheelt wel een hoop gedoe inderdaad.

Hoe doe jij het met baby en peuter de hele dag?
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:50
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby gaat pas sinds 5 maanden overdag in zijn eigen bedje omdat hij last heeft van de peuter. Tot die tijd sliep hij op zijn buik in de box of in de kinderwagen waardoor we naar buiten konden.
Hallo123r schreef:
08-09-2019 16:27
Ja, dat bedoel ik!

Ik weet niet of ik de juiste persoon ben om dit aan te vragen, want ik ben echt nog wel zoekende hoor, hoe ik die dagen doorkom. Peuter zit ook veel vaker dan ik zou willen voor de tv, daar kan ik me ook echt wel schuldig over voelen. Maar je doet wat je kan...

Ik probeer een paar keer per dag, als baby in de doek slaapt, met peuter naar buiten te gaan. Dan gaat ze fietsen of, als die er zijn, met buurtkindertjes spelen. Ik praat dan wat met de buren (als die er ook zijn). Als baby wakker is, gaat baby in de box of wipper en ga ik met peuter knuffelen oid tot baby begint te mopperen. Ik probeer peuter zo veel mogelijk te betrekken bij het verschonen, voeden en tummy time van baby. Verder puzzelen, tekenen, kleien, boekjes lezen etc. terwijl baby in doek/box/wipper zit. Ik heb bij de HEMA ook e.e.a. gekocht aan knutseltroep zoals stickers, om eens wat nieuws aan peuter te geven (heb ik dan achter de hand). Ook vertel ik wat ik doe als de baby huilt of moeilijk in slaap komt of wat dan ook. Lijkt ze fijn te vinden, ze is een zorgzaam typetje.

Als ik zo lees want ik hierboven heb getypt (m.u.v. het t.v. kijken) ziet het er rooskleuriger uit dan dat het (soms) is. Want als peuter geen slaapje heeft gedaan, dan kan ze een draak zijn en gaat ze echt grenzen aftasten. Dat vind ik dan wel pittig. Ze is er ook niet 1 die zich urenlang zelf bezig houdt. Dus de t.v. gaat hier vaker aan dan dat ik zou willen...

Ik ben zelf niet heel erg van de regelmaat, maar peuterdochter vaart daar wel goed op. Ik ben nog steeds een beetje een juist ritme aan het vinden met baby erbij zodat peuter een fijn ritmetje heeft op zulke dagen.

Hoe doe jij dat als je met baby en peuter alleen bent?
Bij mij is dit vergelijkbaar hoor!
Als baby in bedje ligt te slapen echt 100% aandacht voor peuter. En sowieso 's ochtends en 's middags een keer naar buiten. Kan gewoon boodschapje, of speeltuin in de buurt of ietsje verder met de auto. Net waar ik zin in heb. Nu op vakantie slaat hij vaak z'n slaapje over. Als hij dat thuis ook gaat doen is het wel weer even zoeken naar een nieuw ritme
:sherlock:
Voor zover we een ritme hebben hoor. Is vooral afhankelijk van de slaapjes vd baby en hoe laat peuter wakker wordt 's ochtends.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
08-09-2019 17:00
Mijn baby gaat pas sinds 5 maanden overdag in zijn eigen bedje omdat hij last heeft van de peuter. Tot die tijd sliep hij op zijn buik in de box of in de kinderwagen waardoor we naar buiten konden.
De mijne is 9 maanden en slaapt overdag nooit in haar bed. Ze is een hele makkelijke slaper, al heel snel s nachts in eigen bedje en vrij vlot doorslapen. Maar overdag in dat bed vond/vindt ze niks. Ze slaapt gewoon in de box, ik vind het best. Scheelt me weer een keer baby trap op tillen.

Overigens sliep ze de eerste maanden overdag ook vaak heel weinig en heel kort. Pas sinds ze een stuk ouder is, is het 2 uur aan een stuk. Maar ik heb dat nooit als slecht slapen beschouwd. Zolang ze s nachts goed sliep, en ik niet om half zes aan mijn dag hoef te beginnen, vind ik het goed slapen :zzz: .
Alle reacties Link kopieren
Hallo123r schreef:
08-09-2019 16:27
Ja, dat bedoel ik!

Ik weet niet of ik de juiste persoon ben om dit aan te vragen, want ik ben echt nog wel zoekende hoor, hoe ik die dagen doorkom. Peuter zit ook veel vaker dan ik zou willen voor de tv, daar kan ik me ook echt wel schuldig over voelen. Maar je doet wat je kan...

Ik probeer een paar keer per dag, als baby in de doek slaapt, met peuter naar buiten te gaan. Dan gaat ze fietsen of, als die er zijn, met buurtkindertjes spelen. Ik praat dan wat met de buren (als die er ook zijn). Als baby wakker is, gaat baby in de box of wipper en ga ik met peuter knuffelen oid tot baby begint te mopperen. Ik probeer peuter zo veel mogelijk te betrekken bij het verschonen, voeden en tummy time van baby. Verder puzzelen, tekenen, kleien, boekjes lezen etc. terwijl baby in doek/box/wipper zit. Ik heb bij de HEMA ook e.e.a. gekocht aan knutseltroep zoals stickers, om eens wat nieuws aan peuter te geven (heb ik dan achter de hand). Ook vertel ik wat ik doe als de baby huilt of moeilijk in slaap komt of wat dan ook. Lijkt ze fijn te vinden, ze is een zorgzaam typetje.

Als ik zo lees want ik hierboven heb getypt (m.u.v. het t.v. kijken) ziet het er rooskleuriger uit dan dat het (soms) is. Want als peuter geen slaapje heeft gedaan, dan kan ze een draak zijn en gaat ze echt grenzen aftasten. Dat vind ik dan wel pittig. Ze is er ook niet 1 die zich urenlang zelf bezig houdt. Dus de t.v. gaat hier vaker aan dan dat ik zou willen...

Ik ben zelf niet heel erg van de regelmaat, maar peuterdochter vaart daar wel goed op. Ik ben nog steeds een beetje een juist ritme aan het vinden met baby erbij zodat peuter een fijn ritmetje heeft op zulke dagen.

Hoe doe jij dat als je met baby en peuter alleen bent?
Eigenlijk wel een heel eind hetzelfde. En we hebben een fijne tuin waar peuter lekker z'n gang kan gaan. Aan het einde van de straat een grote speeltuin, dus dat is goud. Heel ver kom ik niet, alles moet op loopafstand zijn. Je tip van knutseltroep bij de HEMA kopen, vind ik een goeie, die voeg ik toe.

Ik laat peuter inderdaad ook horen en zien wat ik met de baby doe. Hij denkt ook goed mee wat er aan de hand zou kunnen zijn als ze huilt. "Ik ga wel even melk kolven, mama" (loopt weg met dinosaurusknuffel, die blijkbaar een kolfapparaat is).

Verder iets te vaak buurman & buurman. Samen iets bakken. Wandelen naar de tweedehands winkel, nieuwe puzzeltjes en boekjes halen. Oh ja, en spelletjes doen we ook veel.
Alle reacties Link kopieren
En verder hopen dat papa niet te lang op het werk blijft. :bonk: :-D
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
08-09-2019 22:00
En verder hopen dat papa niet te lang op het werk blijft. :bonk: :-D
Hahaha ik ben ook altijd blij als hij weer thuis komt. Even aflossing :P

Wij doen ook ongeveer hetzelfde, al is mijn peuter nog iets kleiner denk ik, want knutselspul enzo is echt nog niet voor hem. Ik wandel veel naar de winkel, naar de speeltuin en even naar opa & oma. Tv aan als ik baby in slaap probeer te krijgen, dat duurt soms wel erg lang dus dan doe ik hem in de draagdoek. Ik vind de dagen wel makkelijker worden nu de baby 5 maanden is, soms nog maar 2 slaapjes doet (die ondertussen langer zijn, 2-3 uur soms!!) en peuter ook gewend is.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:50
0.00% gewijzigd
Kiwimeisje schreef:
08-09-2019 22:11
Hahaha ik ben ook altijd blij als hij weer thuis komt. Even aflossing :P

Wij doen ook ongeveer hetzelfde, al is mijn peuter nog iets kleiner denk ik, want knutselspul enzo is echt nog niet voor hem. Ik wandel veel naar de winkel, naar de speeltuin en even naar opa & oma. Tv aan als ik baby in slaap probeer te krijgen, dat duurt soms wel erg lang dus dan doe ik hem in de draagdoek. Ik vind de dagen wel makkelijker worden nu de baby 5 maanden is, soms nog maar 2 slaapjes doet (die ondertussen langer zijn, 2-3 uur soms!!) en peuter ook gewend is.
Hoe oud is jouw peuter? Mijne is dus net pas 2 dus net pas peuter maar stickers plakken en daar dan een verhaal omheen tekenen vindt hij super gaaf. Schilderen doet hij ook graag maar das wel meer gedoe. Hij heeft ook zo'n magnetisch tekenbord wat een grote hit is.
Verder staat ook bij ons sinds baby eris de tv te vaak aan maar ik troost mij met de gedachte dat baby steeds minder voedingen nodig heeft, minder moeite zal hebben met inslapen enz. En dus op momenten dat baby slaapt echt one on one met Peuter en dan dus geen tv.

Verder ben ik ook altijd heul erg blij als papa thuis komt. :monkey:
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
08-09-2019 22:37
Hoe oud is jouw peuter? Mijne is dus net pas 2 dus net pas peuter maar stickers plakken en daar dan een verhaal omheen tekenen vindt hij super gaaf. Schilderen doet hij ook graag maar das wel meer gedoe. Hij heeft ook zo'n magnetisch tekenbord wat een grote hit is.
Verder staat ook bij ons sinds baby eris de tv te vaak aan maar ik troost mij met de gedachte dat baby steeds minder voedingen nodig heeft, minder moeite zal hebben met inslapen enz. En dus op momenten dat baby slaapt echt one on one met Peuter en dan dus geen tv.

Verder ben ik ook altijd heul erg blij als papa thuis komt. :monkey:
Oh wat leuk dat hij dat al kan! Mijn peuter is ook net 2, maar daar nog niet mee bezig. Hij racet graag door het huis met zijn eigen kinderwagen (als het aan hem ligt ook met de echte :facepalm: ) en als de baby slaapt is er volop aandacht voor hem. Ik troost me met de gedachte dat mijn peuter het helemaaaaal niet erg vindt om tv te kijken. Dus eigenlijk is iedereen blij en als alles top loopt gaat hij bijna niet aan. Hoe oud is je baby? Ik vind het nu met 5 maanden veel makkelijker, meer aandacht voor peuter, meer interactie tussen beide.
Kiwimeisje schreef:
08-09-2019 22:53
Oh wat leuk dat hij dat al kan! Mijn peuter is ook net 2, maar daar nog niet mee bezig. Hij racet graag door het huis met zijn eigen kinderwagen (als het aan hem ligt ook met de echte :facepalm: ) en als de baby slaapt is er volop aandacht voor hem. Ik troost me met de gedachte dat mijn peuter het helemaaaaal niet erg vindt om tv te kijken. Dus eigenlijk is iedereen blij en als alles top loopt gaat hij bijna niet aan. Hoe oud is je baby? Ik vind het nu met 5 maanden veel makkelijker, meer aandacht voor peuter, meer interactie tussen beide.
Baby is nu net 6 maanden en ik herken hoor. Veel makkelijker en de interactie is zó leuk.
Overigens kan hij stickers lospeuteren nog niet zelf maar wel plakken en dan hebben we bijv hele lelijke cars stickers vd action en plakken we 2 auto's en daar tussen tekenen we dan een snelweg en gras en bomen en een tunnel en wat peuter allemaal verzint. Zijn we zo een half uur verder, baby bijna wakker en tijd voor een uitje naar speeltuin,oid.
Alle reacties Link kopieren
Spelletjes die we spelen:
- Dier op dier/mijn eerste boomgaard
- Knappe koppen
- Torentje
- Domino en memory
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
08-09-2019 19:32
De mijne is 9 maanden en slaapt overdag nooit in haar bed. Ze is een hele makkelijke slaper, al heel snel s nachts in eigen bedje en vrij vlot doorslapen. Maar overdag in dat bed vond/vindt ze niks. Ze slaapt gewoon in de box, ik vind het best. Scheelt me weer een keer baby trap op tillen.
Oudste hier deed dat ook niet, maar toen liep er geen luidruchtige peuter rond.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:51
99.63% gewijzigd
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt voor mij als een hele gewone nacht eigenlijk. Ik denk groter bewustzijn, krampjes etc. Ik heb het bij alle drie het eerste jaar zo gehad. Nu bij nummer vier (5 weken) idem.
Alle reacties Link kopieren
Hallo123r schreef:
09-09-2019 08:02
Ik vind het idee dat peuter tv kijken heel leuk vindt ook fijn en geruststellend! Maar dan lees je weer dat >1 of 2 uur tv kijken slecht is voor de ontwikkeling/hersenen en dan voel Ik me toch wel slecht! Maar fijn te lezen dat jullie ook van deze optie gebruik maken! Je doet toch wat je kan.

@kiwi+teckel, jullie vinden het makkelijker nu de baby ouder is? Is dat omdat je al meer gewend bent aan 2 kids of is een oudere baby in combi met peuter ook gewoon makkelijker? Ik ben namelijk nu nog wel blij dat baby veel slaapt overdag.
Niet te schuldig voelen, je kunt niet alles goed doen. Ik gebruik de tv nu wel veel minder en hoop m over een tijdje weer uit te hebben het vaakst van de dag. Op opvang en bij opa&oma kijkt hij nooit tv dus dat compenseert wel.

Ik vind het makkelijker om heel veel redenen. Baby in het begin was bijv moe en gevoed, dan gingen we naar buiten in de draagdoek. Dan ineens midden op straat begon hij toch mega te huilen om honger, ik weer terug naar huis met peuter (die dat niet snapte en daar verdrietig van werd), etc. Sowieso had ik wel 13 voedingen per dag ipv de 5 nu. En peuter is nu niet meer jaloers. En ik ben er handig in geworden. Maar de grootste reden dat ik het nu makkelijker vind is wel dat man en ik een goed gesprek hebben gehad en hij nu de nachten doet met flesvoeding. En zijn deel in het huishouden. Dat kreeg ik de eerste maanden niet voor elkaar en was denk ik de reden dat ik zo moe was, ik deed álles.
Hallo123r schreef:
09-09-2019 08:02
Ik vind het idee dat peuter tv kijken heel leuk vindt ook fijn en geruststellend! Maar dan lees je weer dat >1 of 2 uur tv kijken slecht is voor de ontwikkeling/hersenen en dan voel Ik me toch wel slecht! Maar fijn te lezen dat jullie ook van deze optie gebruik maken! Je doet toch wat je kan.

@kiwi+teckel, jullie vinden het makkelijker nu de baby ouder is? Is dat omdat je al meer gewend bent aan 2 kids of is een oudere baby in combi met peuter ook gewoon makkelijker? Ik ben namelijk nu nog wel blij dat baby veel slaapt overdag.
We hebben best een pittige tijd gehad met baby die niet wilde drinken en nu drinkt ze gewoon goed dus dat maakt het veel makkelijker! Wat ik ook fijn vindt is dat ze elkaar vermaken. Dus peuter gaat baby voorlezen. Of doordat baby gek doet vindt peuter dat weer leuk. Zo kan ik net toch een paar x pd was kleine klusjes in huis doen. Wat ook helpt is dat peuter ouder wordt en meer zelf kan en meer begrijpt. En ze gaan nu zo goed als tegelijk naar bed waardoor wij weer avond hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet peuter ook gewoon voor de tv hoor. Ze mag van mij 1x per dag een film van 1,5 uur kijken en dan soms 's avonds nog 1x Sesamstraat. Dat is veel meer dan dat we eerst deden, maar nu met de baby is het even niet anders. Ze moet al genoeg de aandacht verdelen, dus ik gun haar die film wel.

Mijn baby is nu 12 weken en ik vind het elke week makkelijker worden. Ook omdat er nu meer interactie is tussen de twee, dat zal alleen maar meer worden.

Terug OT: Mijn baby sliep twee weken geleden nog niet in haar bedje overdag en nu doet ze bijna al haar slaapjes in haar eigen bed. Eerst door haar in slaap te laten vallen met mijn pink en sinds gisteren met een speen. Vanochtend heeft ze voor het eerst cycli aan elkaar geplakt en sliep ze ruim 2,5 uur. Er is dus hoop TO!
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:52
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
deijscoboer wijzigde dit bericht op 11-09-2019 07:19
97.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeker, fijn om te lezen allemaal. Ik heb er nu de afgelopen twee nachten voor gekozen om haar toch liggend te voeden en dan ondertussen verder te slapen. Dat gaat erg goed! Dan slapen we samen zomaar verder tot tegen 7.00. Ze ligt dan dus echt bij mij in bed, niet in de co-sleeper.
deijscoboer wijzigde dit bericht op 11-09-2019 07:19
Reden: Verkeerde quote
12.01% gewijzigd
deijscoboer schreef:
11-09-2019 07:18
Zeker, fijn om te lezen allemaal. Ik heb er nu de afgelopen twee nachten voor gekozen om haar toch liggend te voeden en dan ondertussen verder te slapen. Dat gaat erg goed! Dan slapen we samen zomaar verder tot tegen 7.00. Ze ligt dan dus echt bij mij in bed, niet in de co-sleeper.
Deed ik ook! Fijn he!!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven