Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk fleet!
hier een zieke dochter gehad ... virale buikinfectie vermoedelijk... maandagnamiddag overgegeven, zondag en maandag véééél geslapen... gisteren thuis gebleven met haar, maar ze was al wat actiever, maar veel eten en drinken deed ze wel niet (dus oko héél weinig plaspampers helaas)... hopelijk smult ze binnenkort weer als tevoren!

blij voor jullie dat de nachten ook weer wat rustiger zijn! hopelijk amuseert ze zich buiten. hier gisteren ook met dochter naar park geweest (zo ziek was ze nu ook weer niet), en daar in het zand gespeeld aan de speeltuin... vond ze super, en de mama mocht overal achteraanhollen, want ze ging gelijk alle kanten op :jump: :couple:
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer even. Het nieuwe forum maakt het er niet leuker op om bij te lezen en weer mee te schrijven. Wat is het traag! Ik kan voor nu alleen de laatste reactie van Misstiek zien. Pagina's doen er zo lang over om te laden, dat ik een foutmelding krijg :-(
Misstiek, wat zielig dat je dochter ziek is. Beterschap!

Wat betreft mijn doktersbezoek: er kwam niets uit het bloedonderzoek gelukkig. Dus het is puur mentaal. Heb al een gesprek met de sociaal psychologisch verpleegkundige gehad en voor mij is het belangrijkste om tijd voor mezelf te maken en de lat niet zo hoog te leggen. Uitzoeken waar ik energie van krijg en vaker leuke dingen doen. Vervelende opdracht ;-) Bobo, volgens mij vroeg jij laatst naar mijn werk. Ook daar haal ik weinig energie uit momenteel. Maar ik kreeg de tip om nu geen beslissingen te nemen, dat pas te doen als ik beter in mijn vel zit.

Met dochter gaat het goed. Lekker alles aan het ontdekken in en om huis. Schuifelt op het kinderdagverblijf de hele groep door, waardoor ze met buiten spelen in een afgezet stuk met wat andere kindjes wordt gezet. Anders wordt ze nog omver gereden door fietsende kindjes, haha!
Ze krijgt steeds meer interesse om te staan. Lukt nog niet alleen, dus we zetten haar regelmatig op haar voetjes. Verder krijg ik steeds vaker kusjes van haar, natte tongzoenen compleet met wijdopen mond.

Sorry dat ik niet op meer dames reageer. Hopelijk snel weer, als het forum weer beter werkt!
Hier hetzelfde als despie, ik vind het forum heel irritant en traag.

Despie, fijn dat er niets uit het bloedonderzoek kwam. Het is bizar hoe veel effect je mentale gesteldheid kan hebben op je fysiek. Hopelijk lukt het je snel om wat meer tijd voor jezelf te maken. Herken je het trouwens, dat je niet zo veel tijd voor jezelf hebt? Of had je het idee dat dat op zich wel goed ging?

MissTiek, hopelijk gaat het weer beter met je dochter!

Hier ook een erg verkouden en erg aanhankelijk jongetje. Hij slaapt wat vaker op zijn buik, zo met z'n benen omhoog getrokken, zodat z'n billen in de lucht steken. Dat is toch gewoon super schattig :heart:
anoniem_305365 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 10:10
1.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dochters gezondheid gaat op en af... gisteren alles "prima" (in de opvang flink gegeten & gedronken, niets meer aan te merken), en deze nacht weer wat overgegeven (pas deze ochtend gemerkt)...
ze is wel actief en doet zoals normaal, behalve eten en drinken thuis...

ik weet even niet meer wat te doen...
in de opvang drinkt ze heel flink haar fles op, en eet ze heel goed, zowel groente als fruit...
thuis is alles echter drama (meestal toch) !: deze ochtend met moeite 100ml melk, daarna huilen, krijsen, van mn schoot willen,... gisteravond: 0ml melk willen drinken, zelfs niet willen proeven... dan pap gemaakt, wilde ze ook eerst niet, maar met een lepel in haar hand, en een tweede (leeg) bordje voor haar, heb ik er toch nog 150ml pap of zo in gekregen... daarna ook weer huilen, wegdraaien, smijten met alles,... (zelfde op de commode: alles gaat prima, zolang ze het zelf mag doen, bvb tanden poetsen... kom je zelf aan met de tandenborstel, of nog erger, neusspray of haar vitamines, dan zou ze zo van de commode vluchten als ik ze niet in de gaten heb, met een kwartier durend drama tot gevolg :( @(
dat met de melk gaat nu al een 2tal weken zo... daarvoor dronk ze echt prima al haar flessen uit... moet wel zeggen dat we nu ook enkele weken alleen koemelk geven, en daarvoor gaven we een mix van poeder en koemelk. kan dit de oorzaak zijn? geen idee, ons poeder is bijna op, dus die spaar ik nu even voor de opvang, maar dit weekend dan maar een nieuwe doos kopen denk ik en weer terugschakelen...

komt dus op dit moment neer dat ze in de opvang 150ml (water+1schep poeder) drinkt, 's morgens wat melk en/of pap (we mikken op 200ml) en 's avonds idem... zodat ze toch haar 500ml vocht binnenheeft. plasluiers zijn echt minimaal, maar ik weet echt niet hoe ik haar (thuis) meer kan doen drinken. in de opvang nu gemeld dat ze daar extra aandacht moet besteden aan haar drinken, zodat als het niet lukt thuis, ze toch al genoeg binnen heeft overdag
Alle reacties Link kopieren
haha despie, ook lekker alles aan het ontdekken, en op weg naar de eerste stapjes :yes:
blij dat alles ok lijkt, en dat je nu "weet" wat er aan de hand is, en dat je wat meer tijd voor jezelf moet maken...

hier met moederdag (stond op vorige pagina geloof ik) ook zo'n natte lik-zoen met open mond gekregen... sindsdien niet meer & papa kreeg er ook geen :hyper:

@marie: ah, ook een verkouden kindje? het mag nu toch wel stilaan gaan stoppen hé, we zijn al mei & de griepen en verkoudheden zitten er nog altijd :( dat slapen is ook super grappig hé, doet dochter ook vaak...
Alle reacties Link kopieren
Ahh ik kan ook echt niet met het nieuwe forum overweg! Dus reageer even snel op wat ik nog weet :$

Despie, fijn dat er niets uit is gekomen. Meer tijd maken voor leuke dingen is geen straf ;-)

MissTiek, dochter drinkt ook slecht. Maar diksap drinkt ze nu wel aardig, uit een bekertje. Verder fruithap evt met extra vocht, we doen nog wel eens een uitgeperste sinaasappel met banaan prakken en dat vindt ze erg lekker. Water/thee/melk mondjesmaat. En ze drinkt nog graag bij mij, maar ik heb niet het idee dat er nog veel uit komt.

Hier ook een natte zoenen meisje, die steeds vaker op haar buik met het kontje in de lucht slaapt. Zo schattig om te zien!
draakje1188 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 11:49
Reden: Typfoutje
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan toch weer even teruggaan op de flesvoeding Misstiek. Misschien krijgt ze buikpijn van te veel koemelk? Of een beetje half-half doen, zoals je eerder deed. Hoop dat het beter gaat.

Wat een lieve slaaphouding Draakje! Hier een mannetje dat echt gierend van de lach in z'n bed ligt te tijgeren, als we 's ochtends binnenkomen.

@despie: fijn dat een medische oorzaak is uitgesloten, nu nog een manier vinden om meer energie te krijgen.

Ik heb vandaag een mooi kloppend hartje gezien. Ik ben 31 december uitgerekend :biggrin: Het is nog een heel traject, maar het zag er goed uit
Alle reacties Link kopieren
whoehoe Laura! spannend of het nu 2017 of 2018 zal worden dan... :)

zullen idd weer wat meer gaan mengen of aanlengen met water. nu weigert ze echt haar fles, vanaf ik er mee aankom... in de opvang is er geen probleem!

hier een meisje dat echt wel gek is! ze mag dan wel niet ok zijn in haar darmen op dit moment (gisteravond nog es overgegeven na haar pap), aan haar speelsheid is niets te merken! gisteren was ze pogingen aan het doen tot kopstand en koprol... in de zetel! :facepalm: .
ze ging zo in (volgens de yogapositie) Downward facing dog staan, en dan haar hoofd op de grond, haar handen tussen haar benen, en kantelen maar :p en leuk dat ze het vond! :flirting:
Laura, wat ontzettend fijn! Gaat dan inderdaad spannend worden of het net 2017 of 2018 wordt. Ik ken een jongetje dat op 31 december is geboren en ondanks dat 'ie pas 3 is mag hij altijd vuurwerk kijken want dat is natuurlijk heel speciaal op je verjaardag!

Despie, wat dat kan samenhangen he. :hug: Het zal wel even omschakelen zijn om van zorgen naar leuke dingen doen te gaan maar het gaat je vast wel lukken. Kan me voorstellen dat die operaties en bijbehorende zorgen je niet in de koude kleren gaan zitten.

Merk dat ik dat zelf ook wel wat aan de hand heb. Vandaag kwam het er een beetje uit en merk dat het gemis van mijn moeder weer de oppervlakte raakt. Ga straks naar de kapper, denk dat ik daarna even een mooi bloemetje ga halen voor haar. Dat helpt altijd wel. :)

Natte zoenen, check. ;-) Als ik mijn lippen tuit doet ze d'r mond ver open en komt ze met tong en al op me af. :rofl: Ze is nu van de verkoudheid/mond-hand-voet ziekte in een uitkomende tand gerold. :whistle: Man heeft er wel gelijk in als hij zegt dat we dan wel het ergste hebben gehad daarna.
Alle reacties Link kopieren
Marie, op zich heb ik op mijn vrije dagen echt wel wat tijd voor mezelf, alleen vul ik die tijd op met huishoudelijke dingen. Zelfs nu we een hulp in de huishouding hebben, ga ik lopen poetsen... dus die lat moet ik lager leggen. Het hoeft niet spik en span. En dochter kan zich goed vermaken, die kan prima lekker met haar Duplo of keukentje spelen voor een half uurtje.
Wat schattig hoe je zoontje slaapt!

Misstiek, ik zou ook weer teruggaan op de kunstvoeding. En kan het zo zijn dat je nu tegen alles op gaat kijken van tevoren, dat dochter jouw/jullie spanning voelt en dat het daarom nu minder goed gaat? Gaat het drinken bij je man ook niet zo goed, of vooral bij jou? Wat een geweldige capriolen haalt ze uit! Hier heeft dochter vandaag ontdekt dat ze op de poef kan klimmen en er weer af hupsen op haar pamperkontje :heart:

Draakje, klinkt idd niet vervelend om wat meer leuke dingen te gaan doen, haha! En jouw meisje is dus ook al zo'n buik-en-kont-in-de-lucht-slaper, haha! Dochter ligt ook erg graag op haar buik. Maar dan meestal wel helemaal gestrekt. Armen door de spijlen...

Laura, wat een bijzondere datum! Fijn dat de echo goed was. En wat heerlijk hoe je zoontje ligt te lachen in bed in de ochtend! Hier kan ik ook zo van haar gebrabbel genieten. Een heel enkele keer wordt ze huilend wakker. Dan haal ik of vriend haar er meteen uit. Maar vaak kan ze ook nog lekker even liggen kletsen.

Fleet, volgens mij heb ik helemaal geen last meer van de operaties. Ik pieker er uit niet over. Maar wellicht komt nu dus wel de vermoeidheid eruit. Vervelend dat jij je ook niet fijn voelt. Niet gek als je je lieve mama moet missen. Sterkte Meis! En hopelijk knapt je kleine dame snel weer op!

Jahooo, dochter loopt sinds vandaag achter haar loopwagentje! Weliswaar nog als een oude wankelende dame die nog net achter haar rollator blijft staan, maar de eerste stapjes zijn gezet! Zo gaaf! En ze was zo trots... :heart:
Wat gaaf Despie! Wat gaat ze hard ineens! :cheer2:

Gelukkig zit je niet teveel meer in over de operaties. Lijkt me niet niks namelijk! Ik hoop dat je voornemens de vermoeidheid wat doen afnemen. :hug:

Dochter is zangeres in spé. Zit nu naar Old McDonald te kijken en kan al het 'hya - hya - oo' meezingen. Zo schattig! :love:
Oh, en ik heb gisteren een stapje gespot! Weliswaar eentje per ongeluk maar hé, hij was er. Heel langzaam begint ze het wel in d'r bol te krijgen. Gisteren zag ik haar gewoon dénken het te doen, maar toen bedacht ze toch dat op de knietjes schuifelen (dat is wat ze nu doet |-) ) sneller en nog gemakkelijker gaat.
Alle reacties Link kopieren
haha despie, leuk hé zo'n "dronken" kind achter een loopwagentje :)
komt helemaal goed. hier wordt af en toe al de 2de versnelling gevonden, en dan gaat het echt snel vooruit!
haha Fleet, bij jou ook al.. per ongeluk of niet, een stap is een stap :p ! dat op de knieën schuifelen gaat idd nog sneller, dat had dochter ook, maar nu ze ook zelf recht kan staan, gaat ze steeds minder en minder kruipen...
en zo schattig dat meezingen... hier gaat ze meestal dansen ipv zingen...

wat eten/drinken betreft: nu drinkt ze weer beter, sinds dit weekend. ook weer gedeeltelijk overgeschakeld op kunstvoeding, maar geen idee of het nu dat was of niet (was al diezelfde avond dat ze plots weer meer dronk), maar soms gaat het nog steeds niet zo vlot... deze ochtend kon het dan weer niet genoeg zijn...
nu is het eten (geprakt/van een lepel) het grote probleem thuis... nu wil ze niet meer gevoerd worden door ons :facepalm: ... gisteren amper 80g of zo gegeten van haar potje, fruitpap in de namiddag wilde ze ook niet, maar gezellig bij ons aan tafel zitten, en zelf een gekookte wortel, kerstomaten, gekookte bloemkool, brood, beleg, ananas, ... ging supervlot binnen en kon ik bijna niet snel genoeg aanleveren...
ze wil dus gewoon alles zelf doen, en wij mogen niet helpen (gelukkig met haar fles mogen we nog een beetje helpen)

bij schoonouders vorige week zelf op een loopfietsje gereden, en gisteren thuis op zo'n duwwagentje waar je ook op kan zitten rondgecrosst, en bij schoonfamilie zat ze supergraag op zo'n driewieler. ze probeerde het vooruit te duwen, maar ze kon nog net niet met haar voeten aan de grond... en maar smekend kijken naar ons om haar vooruit te duwen, en ondertussen zo'n schommelende beweging maken om hem in gang te krijgen van "tgaat nie vooruit" :) :love:
Hallo allemaal,
Ik heb hier vorig jaar ook meegeschreven en dacht: eens kijken hoe het met iedereen gaat.
Ik lees dat jij weer zwanger bent, Laura. Gefeliciteerd!
En sommigen zetten al voorzichtig stapjes, knap hoor. Mijn jongste is vandaag voor het eerst zelf gaan staan; daar ben ik ook al heel trots op :biggrin:

Maar goed, ik ga proberen wat bij te lezen en weer eens mee te gaan schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Haha Sally! is het al zo lang geleden dat jij meeschreef?
proficiat met jouw jongste! ook al flink zelf aan het staan!!! op naar de eerste stapjes dus!
(hier zijn het al geen "voorzichtige" stapjes meer hoor :couple: )
Wat fijn dat het drinken weer beter gaat Misstiek! Hier met eten ook zelf willen doen. We leggen het bordje vol met gesneden eten en pakt het met de handjes.

Sally, leuk dat je er weer bent! Je dochter gaat het dus ook goed, fijn! :hello: Hoe is het met je oudste?

We hebben de waterpokken weer in huis! :( Gisteren kreeg dochter wat uitslag op d'r borstje en toen ik haar ging ophalen van de opvang zaten ook d'r beentjes onder en bij d'r mond heeft ze nu een schrale plek met allemaal blaasjes. Ze heeft ook nauwelijks geslapen vannacht. Vandaag maar het homeopathisch middeltje halen en duimen dat het snel voorbij is. Helaas gaat daardoor het kraambezoek van de premature baby niet door. Maar goed, dat risico willen we niet nemen dat hij het ook krijgt.
Alle reacties Link kopieren
@fleet: ach wat balen, hoe is het nu? hebben ze er erg last van?

@sallyspectra: dank voor de felicitaties. en wat knap dat ze zelf is gaan staan! hier is de optrekfase net begonnen, maar zoon is gewoon heel lui :grin:

@misstiek: hier ook zo eentje die alles zelf wil doen. ik kook daar tegenwoordig ook gewoon op. dan maak ik bijvoorbeeld risotto omdat dat lekker plakt. hij schuift die bolletjes zo naar binnen...

@Despie: goed dat je ziet dat je perfectionisme je stress bezorgt. En inderdaad, niet alles hoeft spic en span te zijn.

Hier gaat het redelijk. Ben de hele dag vrij misselijk en moe. Ons kantoor is verhuisd naar een ander pand en de airco doet het niet en het luchtcirculatiesysteem is om te huilen. Ik heb de hele dag het idee dat ik ga flauwvallen. Vandaag bijna overwogen om me ziek te melden, maar gelukkig toch nog een beetje bijgetrokken en wat kunnen doen.
Oh jee Laura, dat is ook niet goed. Gaat dat nog veranderen op het nieuwe kantoor of blijft het zo? Want het wordt niet bepaald koeler de komende dagen... Misschien bouillon een idee om mee te nemen? Vriendelijk bij misselijkheid en houdt je wat op de been.

Het is gelukkig alleen de jongste. De oudste heeft ze al gehad, ook rond deze leeftijd. Ze is wel hangerig en huilerig en de grootste blaasjes zitten op de vervelendste plekken, tussen de billen en rond haar mond. Vanochtend had ze gepoept, dat werd brullen helaas. :cry: Gelukkig geen koorts en op de armen, buik en borst valt het mee. Heb nu het homeopathisch middel in huis en haar er al mee behandeld. Morgen als de oudste naar school is geef ik haar een havermout badje. Volgende week ziet het er al heel anders uit. Ze hoeft deze week niet meer naar de opvang, dat zal haar ook goed doen. :)

Heb zomer pyjamaatjes voor d'r gekocht en haar er lekker zonder romper in gestopt na het insmeren. Ze ziet er schattig en verschrikkelijk uit tegelijk. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
whoehoe! net zwembad gekocht voor dochter.
in belgie in de aldi stond een superleuk iets te koop! daar kon ik niet aan weerstaan. zelfs een half uur later naar het werk om eerst nog langs te rijden, voor ze uitverkocht waren
Afbeelding
Zo weer een klein beetje meer bijgelezen (maar nog lang niet alles).

Misstiek, wat een leuk badje! Hier is de waterbak al een paar jaar een groot succes.

Laura, vervelend hè die eerste maanden? Voelde me toen ook constant zo slecht.

Fleet, jij schreef iets over benauwdheidsklachten bij je jongste als ik het goed begreep? Daar heeft die van mij ook al een tijdje last van als ze verkouden is. Wij hebben ook al een pufje gekregen. En zielig hè, de waterpokken. Mijn oudste had ze ook in haar mond zitten, waardoor eten en drinken pijn deed.

Jongste heeft nu al een paar weken heel veel last van luieruitslag. Zo vervelend is dat. En het gaat maar niet weg omdat ze kennelijk vaak 's nachts poept (sowieso poept ze heul vaak) en dan gewoon lekker doormaft. Gelukkig gaat het nu langzaamaan ietsje beter, hopelijk krijgen we het snel weg.
Alle reacties Link kopieren
@sally: luieruitslag... onze dochter had er ook gigantisch last van... niets leek te helpen en toen het wat beter ging was het plots na 1x poepen weer om zeep...
uiteindelijk daktozin gebruikt en minder vochtige doekjes (en meer washandje met gewoon lauw water), zit ook antischimmel in en zo. binnen de 3 dagen gigantisch beterschap, ondanks nachtelijke poep!!! en nu helemaal weer vanaf

@fleet: hopelijk zijn de waterpokken snel voorbij, en heeft de kleine er niet al te veel last van!
Wat een leuk badje Misstiek! Ik heb er ook zo eentje gezien maar dacht er even mee te wachten tot volgend jaar, dat dochter dan zeker loopt en zelf ook van zo'n glijbaantje kan.

Ach Sally, dat is sneu, zo'n luieruitslag. :( Bij mijn oudste heb ik het eens heel licht aan de hand gehad en toen gebruikte ik hydrofiele washandjes met olie. Ik weet niet of het werkt bij flinke luieruitslag hoor, maar misschien het proberen waard als je het nog niet geprobeerd hebt.

Ik mag altijd een pufje komen halen, maar heb je het standaard in huis? De HA dacht dat het anders misschien niet nodig zou zijn en het dan maar in de lade ligt. Maar is dat ook echt zo?

Dochter voelt zich gelukkig vrij goed. :) Ik heb haar vanmiddag in bed gestopt zonder te smeren en dat merkte ik wel toen ze uit bed kwam, gelijk weer jammeren. Heb haar net in een badje met havermout gestopt en lijkt ook verlichting te geven. Voor het slapengaan vanavond weer met het middel smeren en dat de komende dagen herhalen.

Gelukkig hebben we een paar vrije dagen voor de boeg. Kan ik haar zoveel badderen als ik wil en haar vaker de frisse lucht in pakken. Weg met die krengen! :puh: (zo, heb ik die gelijk ook maar eens gebruikt ;-) ).

Ondanks de waterpokken doet dochter wel regelmatig een stapje of 3-4. Denk dat het niet meer lang duurt voordat ze flink meters gaat maken! :-D Misschien nog voor de oudste d'r verjaardag, wie weet!
Oké, super-trotse-mama-alert: dochter maakte net een wandeling van de salontafel naar de televisie. :cheer: :cheer2: :flirting:
Fleet, wat goed van je dochter! Snap je trotse-mama-moment helemaal! :cheer2: :couple:
En verder beterschap voor d'r met de waterpokken! Hopelijk is het ergste alweer achter de rug?

Sally, ik vroeg me al af of je op een gegeven moment dit topic had verlaten vanwegen bepaalde redenen, maar zo te lezen niet :) Wat leuk dat je dochter zich nu ook optrekt! Gaat de ontwikkeling van de jongste gelijk op met de oudste, of zie je wel (duidelijk) verschillen?
Veel succes met de luieruitslag, dat lijkt me heel naar. Op zich zou je ze wel zo veel mogelijk in blote billen willen laten rondlopen, maar dat moet ook maar mogelijk zijn met de vloer die je hebt ;-)

Misstiek, wat een grappig zwembad. Bij ons op het balkon past alleen het kleinste badje van de action, die is zo'n 1 m in doorsnee. En dat is eigenlijk al te groot, haha. Dus we gaan vooral veel naar speeltuinen en het park met mooi weer. Tenminste, dat is het plan. Het is namelijk wel een stuk meer onderneming dan gewoon in de tuin zitten.

Laura, nog gefeliciteerd met je goede echo! Hopelijk gewoon een heel doorsnee zwangerschap voor je. Maar wat vervelend dat je je zo flauw voelde op je werk. Ik herken het wel, want ben heel gevoelig voor flauwvallen door warmte. Ik hoop dat het snel is opgelost!

Despie, goed dat je herkent dat je de lat wel wat lager kunt leggen. Nu nog in de praktijk brengen. Mijn man kan heel goed dingen voor zichzelf doen, maar ik wil altijd eerst weer een opgeruimd huis. Voel me dan veel prettiger. Maar goed, nu ben ik aan het forummen en niet aan het dweilen (oid), dus dat is ook goed ;-)
En wat knap dat je dochter achter haar loopwagen aan het stappen was! Het kan er zo schattig uit zien he, dat gehobbel er achteraan. Kan ze al sturen? Mijn zoontje loopt dan wel los, maar met de loopwagen snapt hij nog steeds niet dat je kan sturen. Voor loopfietsje idem.

Nou, wat er met mijn zoontje aan de hand is weet ik ook niet, maar hij heeft al twee nachten achter elkaar enorm lopen spoken. Hij wordt dan wakker, en niets is goed, alleen maar huilen en kruipen en zitten. En op een gegeven moment is de borst dan wel weer oké, maar daarna niet meer. En wil hij draaien, draaien, draaien. Ik ben beide avonden boos geworden op hem, want ik was zelf zooo moe. Vind dat zo stom van mezelf, want ik reageer dan helemaal niet zoals ik wil reageren :cry: . Volgens mij heeft despie zoiets ook wel eens geschreven?
Verder gaat het overdag wel goed allemaal. Het eten gaat zo-zo, maar dat hebben we maar geaccepteerd. Maandag moeten we weer meten en wegen (en de 14-maanden prikken), dus ik ben benieuwd of zijn groei gewoon mooi doorgaat. Hij trekt misschien toch nog wel wat calorieën uit de borstvoeding. En we hebben hem geleerd dat hij (en wij) een navel heeft (hebben). Hij gaat er nu dus ook soms naar op zoek, en als zijn romper dan in de weg zit hoor je hem: huuh, heee? En dan komt hij ook even bij mij en z'n vader ons shirt optillen om te kijken of dat gaatje in de buik er nog is. Ik vind dat wel zo schattig :heart:
Ohja, en hij vindt ijs duidelijk lekker. Hij was met mijn moeder op pad en toen zagen ze iemand die ijs aan het eten was en hij liep er zo naartoe ;-)
Alle reacties Link kopieren
Laura, wat fijn een kloppend hartje. Waarom wordt de zwangerschap nog een heel traject? Hopelijk hoef je de komende dagen niet zo veel te werken, want volgens mij wordt het goed warm.

Fleet; wat knap dat ze aan de wandel is. Wat een dropje ook! Balen van de waterpokken. De havermoutbadjes waren hier erg succesvol. Zeker in combinatie met de zinkolie. Die overigens ook goed werkt bij luieruitslag. Althans het natte soort wat zoonlief van tijd tot tijd last van heeft.

Despie: bij jullie ook als zo'n schattig loopje. Echt knap! Ook dat glijden van de glijbaan trouwens. De lat soms te hoog leggen klinkt erg herkenbaar. Al heb ik het "geluk" dat ik het zo druk heb dat er geen tijd is om me te veel te focussen op het huishouden. Hopelijk vind je snel iets waardoor je energie krijgt en je weer lekker in je vel komt te zitten.

Mistiek: wat een leuk zwembadje. Heb je hem al uitgeprobeerd? Zoonlief zou het ook leuk vinden. Al vrees ik dat hij zo entousiast gaat klauteren dat hij er vanaf kukkelt. Hoe gaat het drinken nu? Al wat verbetering de afgelopen dagen?
Hier ook een kind die alles zelf wil doen. Met als voordeel dat hij ondertussen bijna alles zelf, redelijk netjes kan eten. Met zijn linker hand. Ik ben benieuwd of hij uiteindelijk ook echt linkshandig gaat worden.

Sally: Wat leuk om van je te horen. En knap van je dochter dat ze al gaat staan. Wij gebruiken voor de luieruitslag dus vooral zinkolie. Soms kan het soort billendoekjes ook verschil maken. Zoonlief kan tegen sommige soorten beter dan anderen. In tijden van zeer ernstige uitslag verschoonden wij hem nachts een keer extra.

Marie; succes met de nachten! Eens in de zoveel tijd hebben we ook een reeks drama nachten. Meestal bij nieuwe tanden of als hij grieperig is. Na 2 nachten breekt het mij ook op en ben ik niet te genieten. Als het dan weer voorbij is kan ik normale nachten extra waarderen. Op het moment hebben wij zeer onrustige avonden en ochtenden. Het lijkt erop dat er toch nog meer tanden aankomen. Dat denk ik althans. Hij wijst dan naar mijn tanden en zegt auw.
Wat een schattig verhaal over de navels trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft er vandaag in gespeeld. Glijbaan is top, maar het water was wat koud...
Drinken in de ochtend en avond is ok, in de opvang drinkt ze nog es 150-200 water met klein beetje peoder. Thuis wil ze dit echt niet.
Nu geven we haar watermeloen en dergelijke ter aanvulling van haar vocht. Want phoeh, wat is het warm!
@navel, dat is al maanden de zoektocht van de dag... Blijft maar onze tshirts omhoogtrekken...

Hopelijk zijn alle kids weer betr nu!

Dramanachten hebben we ook onlangs nog gehad. Helaas kan vanalles zijn, van tanden, ziek, warmte, eten,...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven