Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
An oedereen,geniet van de vakantie, als hij nog moet komen!
Aan de zwangeren,: gaat alweer snel zeg!

@ hier: dochter heeft 2 tanden bij! Nu heeft ze er 4 in totaal😂
En ojaa, ze gaat nu oooooveral op zitten, van stoelen tot ballen, op kussens, op speelgoed en dozen,... en stapt al enkele passen achteruit . Het gaat vooruit
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk al die vakanties die nu gaande zijn of net zijn geweest! Geniet ervan.

Deze periode is het flink bikkelen op het werk, ondanks dat ik mijn 2e baan aan het afronden ben. Dit heeft zo zijn weerslag op mijn vrije tijd en dus ook mijn social media gebruik. Vandaar de stilte van mij kant. Maar over 2,5 week, heb ook ik vakantie. Wij gaan dan naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders in Gelderland. Lekker makkelijk en goedkoop. De grote speeltuin naast het park is ideaal voor zoonlief!

Mijn zusje is ondertussen alweer een tijdje uit het ziekenhuis en herstelt goed. Echter naderen we nu de periode waar het vorig jaar misging. Wat best confronterend is. Toevallig is de week dat wij weg zijn precies gelijk aan onze vakantie vorig jaar, dus daar zit best wel een stempel op.

Met zoonlief gaat het goed. Hij is heel actief en enthousiast. Hij rent, klimt, klautert en springt veel. Maar is ook dol op boeken. Hij houdt zichzelf soms uren wakker omdat hij perse de boeken op zijn boekenplank wil lezen. Dat kan natuurlijk niet, maar soms krijgt hij het toch voor elkaar dat ik er 1 of 2 voorlees. Verder kletst hij steeds meer. Soms lijkt het wel of ik een arabisch sprekend kind heb. Met die vele klanken en intonaties. Grappig is wel dat hij ons steeds vaker napraat. Vooral dierennamen.

Zo langerzamerhand dienen zich wel steeds meer driftbuien aan. Van boos, hysterisch huilen en omzich heen slaan. Tot zijn adem inhouden totdat hij blauw ziet. Als ik mijn moeder moet geloven had ik daar als kind ook een aardig handje van, dus dat wordt nog wat. Zelf had ik verwacht dat die driftbuien pas later zou beginnen. Echt rond zijn 2e jaar, niet al met 16 maanden. Het wordt dus tijd om ons hier goed op voor te bereiden.

Wij zijn inderdaad nog altijd aan het proberen voor een 2e. Zaterdag is in principe mijn NOD. Tot op heden heb ik er een positief gevoel over. Maar de ervaring leert dat het in de laatste week vaak opeens anders voelt. Ik hoop zo dat het wel raak is. Alhoewel, ik nu precies dezelfde dag uitgerekend zou zijn als bij zoonlief.
Alle reacties Link kopieren
ojee, bobo, hopelijk krijg je snel wat rust (zowel mentaal als qua vrije tijd)

die driftbuien, die had ik ook nog niet verwacht, hier zijn ze al ruim een maand of zo bezig, en dat vond ik toch ook wel wat vroeg...gelukkig nog niet al te vaak!

ik hoop dat het raak is voor jullie, spannend alweer, die NOD's!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even een snelle zwaai. Ik heb vandaag een vervroegde 20wkn echo gehad (ben nu 14+4). Het leek allemaal goed, dus dat is mooi. Over vijf weken de echte 20wkn echo. En het is een meisje! Ik had al zo'n voorgevoel omdat het zo'n andere zwangerschap is, maar ik moet wel even wennen aan het idee. Ik zag mezelf meer als jongensmoeder, maar het wordt vast leuk :grin:

Ik zal dit weekend even proberen op jullie allemaal te reageren!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Laura!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Laura dat alles er goed uitzien! Wat een geruststelling! En wat leuk een meisje! Ik zag mezelf juist als meisjesmoeder maar toen ik zoon kreeg vond ik dat ook fantastisch! Maar was wel erg blij dat de tweede een meisje bleek haha.
Ik merk echt wel verschil tussen zoon en dochter. Mss is het karakter maar zoon was echt liever. Dochter is ook lief maar echt een klein draakje af en toe. Als ze haar zin niet krijgt wordt ze echt boos en gaat ze gooien en slaan. Zoon had dat niet zo heftig.
Alle reacties Link kopieren
We zijn weer thuis! Zelf ben ik nog tot woensdag vrij. Dinsdag gaat dochter al wel weer naar het kdv, dus die dag is helemaal voor mezelf. Nu nog bedenken hoe ik optimaal van een vrije dag ga genieten. Wie tips heeft... :-)

Gelukkig zijn de waterpokken nu op hun retour. Van één plekje op haar wang vrees ik dat het een litteken gaat worden. Voor de zekerheid maar bio oil erop smeren.
Het verre reizen met de auto viel ons echt tegen. Dochter sliep steeds maar één keer op een dag, dus de rest van de autorit moesten we haar entertainen. Volgend jaar gaan we dus zeker niet meer zo ver met haar!

Fleet, een hele fijne vakantie toegewenst! Ik zag al een heleboel mooie foto's langskomen op instagram. Genieten!
Laura, leuk een meisje! Fijn dat het er goed uit zag. Nu op naar de echte twintig weken echo!
Draakje, twintig weken alweer! Gelukkig is alles goed! Succes met de verhuizing.
Misstiek, wat een ander gezicht is dat he, met zoveel tandjes :-) leuk dat ze al achteruit stapt. Doet dochter hier ook, en gaat dan ergens op zitten.
Bobo, nog even doorbijten dus tot je vakantie hebt. Is het alweer een jaar geleden van je zusje? Heftig dus deze periode met die herinneringen, sterkte daarmee, en ook op je werk met het afronden. Wat leuk dat hij zo'n boekenwurm is en zoveel kletst! Ook heel herkenbaar van de driftbuien.

Onze dochter gooit gerust zelf haar speelgoed, lepel, of wat dan ook op de grond. En wordt dan enorm boos als ze het niet terug krijgt. Lastig om dan niet meteen met haar zin mee te gaan. Wij moeten ons hier ook echt in gaan verdiepen, hoe we hier het beste mee om kunnen gaan. Ze slaat ook naar haar eten en naar ons als ze niet wil eten... Ze praat eigenlijk nog niet echt, dus is volgens mij ook gefrustreerd dat ze zich niet kan uiten. Volgens het consultatiebureau zou ze met 18 maanden straks toch echt wel wat woordjes moeten zeggen, anders moeten we aan de bel trekken. Duurt nog even natuurlijk, maar de tijd vliegt... ik dacht van de week wel een voorzichtige 'lekker' te horen toen ze aan het eten was. Of was het wishfull thinking? ;-)

Op andere vlakken ontwikkelt ze zich prima volgens mij. Het is een echte onderzoeker. Kan doppen op potjes draaien en weer openen (lang leve een leeg nivea potje...), stapelt Duplo blokken. Vindt rijden met autootjes ook geweldig. Trap op en af gaan is favoriet. En gister maakte ze voor het eerst een rijtje van auto's en blokjes. Zo schattig!
:hello:

Laura, wat leuk, een meisje! Het is weer even iets anders, maar ook dat went vast! Leuk dat Draakje dan weer een zoon krijgt. :hihi:

Bobo, hopelijk komen er straks weer rustige tijden voor je. Leuk dat jullie nog even weg gaan! Ik vond op Instagram zo leuk je zoon te horen praten, hij gaat echt als een speer zeg.

De jongste is ook wat sneller driftig dan haar zus. De oudste dacht ik even de peuterpuberteit overgeslagen te hebben, maar die kwam alsnog. Lijkt dus dat het niet perse met twee jaar hoeft te zijn (heb je misschien wel het voordeel dat hij er sneller doorheen is :idee: ).

Despie, het kan heel goed zijn dat ze zich inderdaad nog niet goed kan uiten. Ik merk met de oudste nu goed hoeveel het doet dat ze kan praten. Scheelt een hoop frustratie van beiden kanten. :-)

En ach, die 18 maanden is ook maar een richtlijn natuurlijk. Hier was mijn oudste ook aan de late kant maar nu gaat het heel goed! Die ging pas echt concreet praten met twee jaar. Ik kreeg destijds de tip van de opvang om te zingen. Daar schijnen ze veel woorden mee op te pikken en te onthouden. Nu ik dat weet merk ik dat het bij de jongste helpt, ze zegt al 'visje' en 'helikopter'. :love:

Hier valt het mee met de driftbuien eigenlijk. Wel is dochter een pittiger type dan haar zus, minder willen luisteren en meer d'r eigen plan trekken en zet sneller een keel op. :hihi: Maar vooralsnog vind ik het meevallen.

Wij zijn terug van vakantie! Vond het vooral fijn even in een andere omgeving te zitten. Ik merk nu pas hoe erg ik het nodig had! Ben nu behoorlijk zen vergeleken met de afgelopen weken. Nu nog twee weken thuis, we gaan wel leuke dagtripjes doen. Maar vooral even uit de strakke routine zijn vind ik heerlijk. De meisjes fleuren er ook behoorlijk van op!
Hi dames!

Laura, wat leuk dat je een meisje krijgt! En helemaal belangrijk dat alles er goed uit zag. Begint je buik ook al te groeien?

Despie, fijne vakantie gehad dus? Wat naar dat je dochter de waterpokken had, maar nu hebben jullie die in ieder geval maar gehad. Leuk dat je zo'n onderzoeker hebt. En mijn zoontje zegt ook nog bijna niets hoor. Het zal vanzelf wel komen. Hoe minder kennis je hebt over wat wanneer zou moeten, hoe makkelijker ik dat vind ;-)

Bobo, wat leuk om te lezen over hoe je zoontje is, behalve de driftbuien natuurlijk :P Hier zijn echte driftbuien nog niet gespot. En ik denk niet dat zoontje doorheeft dat hij ons met adem inhouden kan laten schrikken (oid). Maar jouw zoontje lijkt me sowieso best voorlopen met zijn ontwikkeling of niet? Echt al zo'n mannetje :)
Hoe is het met je huidige cyclus? Al een positieve test op komst? Ik hoop het voor je!

Fleet, jullie vakantie moet ook lekker relaxed zijn geweest :) Grappig hoe je dan achteraf kan merken hoezeer je het nodig had. Dat van de liedjes is wel slim trouwens. Ik merk dat we eigenlijk niet zo heel veel van die kinderliedjes meer zingen, dat deden we meer toen hij echt nog baby was.

Misstiek, jouw dame blijft ook een echte ondernemer he!

Wij zijn ook soort van op vakantie. We gingen naar Duitsland ivm een congres voor mijn werk en mijn man en zoontje gingen mee. Vandaag gaan we met de trein weer terug. Net als Fleet begonnen we de vakantie met ziekte, thuis nog. Zoontje spuugde zijn bed onder op vrijdag- en zaterdagnacht, ik voelde me hondsberoerd op zondagnacht en mijn man op maandagnacht. En maandag gingen we naar Duitsland, dus dat was even bikkelen voor mij ;-)
Het was wel leuk hier. We hebben erg rustig aan gedaan. Zoontje slaapt steeds minder makkelijk in de wagen, maar is wel erg vroeg wakker vanwege de lichte gordijnen hier, dus als we in de middag onderweg waren hadden we veelal een chachrijnig kindje mee.
Het is wel grappig om te zien hoe hij dingen nadoet. Soms verstoppen we een auto, en dat doet hij dan ook. En dan haalt hij hem triomfantelijk weer te voorschijn, zo van: jij wist niet waar hij was, maar ik wel! En we leren hem nog steeds gebaren. Misschien dat hij daarom ook wat later gaat praten, maar dat is geen probleem. Hij kan nu trein, giraffe, drinken, visje en auto gebaren. Trein (en tram en metro) is hij groot fan van. Vooral om ze te zien rijden, erin zitten is beduidend minder interessant ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ga ook even voor een antwoord zitten. Mijn zoontje heeft helaas waterpokken gekregen, zo zielig...! Gelukkig heb ik nu wat hulp met m'n paard en hoeven we nergens naartoe.

@draakje: leef je nog, met griep en verhuizing? en wat leuk dat je een jongetje krijgt!

@morgenstond: Wat leuk dat je zoontje zo met gebaren bezig is! En ik zou me verder geen zorgen maken over praten, volgens mij horen ze pas met 18 maanden echt woordjes te gebruiken. Fijn dat het in Duitsland leuk was, ondanks wat beroerd begin.

@fleet: Hahaha, van welk liedje heeft je dochter het woord 'helikopter' dan? Mooi dat de vakantie zo fijn was. Ik las wel dat je in een ander topic schreef dat je er na een paar dagen met zieke kinderen even helemaal doorheen zat. Hopelijk ben je weer een beetje bijgekomen. Jij bent echt mijn voorbeeld voor wat betreft een tweede, je stond er zo relaxt in. Hopelijk kan ik dat straks ook.

@despie: wat kunnen ze driftig worden he, als het niet gaat zoals ze willen... Overigens geef ik dingen nog wel terug die zoon op de grond smijt. Heb nog niet echt het idee dat hij oorzaak en gevolg begrijpt. Hier is Doppen en Deksels Draaien ook favoriet.

@odsm: daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Zoon is wel een echt jongetje (lees: hij heeft veel ruimte nodig, wil veel naar buiten en prutst wat af met Duplo en dergelijke). Mijn broer heeft ook jongens, en een meisje. Hij zegt altijd dat het meisje qua karakter heftiger is dan de jongetjes. Niet qua gedrag, want ze is minder druk. Maar het is een pittig driftkikkertje...

@misstiek: hier gelukkig nog geen grote driftbuien, maar ik hou m'n hart vast... zoon kan wel soms ineens verdrietig of boos zijn omdat iets niet lukt, maar is dan gelukkig vrij goed af te leiden.

@bobo: wat eng van dat adem inhouden, kan me voorstellen dat je dan flink schrikt. hopelijk heb je een fijne vakantie, heftig dat dat van je zusje alweer een jaar geleden is. hoe staat ze er zelf in? wil ze nog kinderen? kan dat nog?
Ach! Morgenstond! :worship: Knap hoe je er mee gedeald hebt zeg. Heb je nog een fijne vakantie gehad daarna? Nog vrij geweest in Nederland?

Wat grappig zeg, dat je zoon het spelletje al zo door heeft. Ik vind het een heerlijk guitig mannetje om te zien. :heart: Hij ziet er altijd zo ontspannen uit. Hoe staat het met jullie tweede kinderwens?

Oh, wow Laura, ik moet er van blozen! :-$ Wat ontzettend lief dat je dat zegt! Ik weet zeker dat jij er ook zo ontspannen in gaat staan. Ik vind juist jouw veerkracht zo bewonderenswaardig. Hoe je het handelde met je zoon toen hij die reflux had, naast het hebben van een carrière. Een mooie hobby er bij. :kneel: Met de kennis van toen ga je het echt wel redden met nog een kind er bij. Hoe voel je je nu verder? En hoe gaat het met je tante?

Ja, voor de vakantie ging het niet helemaal gesmeerd. :evil: Was er ook behoorlijk aan toe en dan is twee zieke kinderen niet het juiste moment. Maar gelukkig kon ik het snel loslaten toen eenmaal iedereen opgeknapt was. Die veerkracht heb ik gelukkig wel weer, blijf er niet te lang in hangen.

Met dochter gaat het goed! Wel een verkoudheid opgepikt maar ze slaapt goed en is vrolijk. Ik merk dat ze wel meer kan hebben, voor haar verjaardag was ze elke verkoudheid flink hangerig en wilde ze vooral veel bij me zijn. Ik wijt het aan haar ontdekkingslust en aan het feit dat ze kan lopen. Te veel leuke dingen om te doen, ook als je verkouden bent. :-)

Praten doet ze nu ook veel meer, zegt je vaak direct na. Heb deze week al 'wrap', 'huis' en 'opa' gehoord. Ze zegt het nog niet uit zichzelf maar dat ze het hoort en nazegt is al veelbelovend. Wel zegt ze al 'visje' als ze bij het aquarium zit en naar de vissen kijkt. Ze is al veel actiever met praten dan haar zus op die leeftijd. Leuk om dat verschil te zien! Dochter blijft nogal eentje van het stoeien en kietelen en als je zegt 'ik kom je pakken, pakkie pakkie pakkie!' dan zet ze het op een soort van rennen. :hihi: En dan kirren van plezier! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen zijn we meer dan een week verder en heb ik nog allerlei halve reply posts op mijn telefoon staan. Zo ver mijn goede voornemens om meer op het forum te schrijven.

Bij deze een korte samenvatting van mijn week:
Na 2 dagen overtijd, negatief getest, een dag later werd ik heel licht ongesteld. Ondertussen gaan we richting ronde 6 en begin ik aardig te balen. Ik voel me erg onzeker en ik heb een hoop verwijten naar mijzelf. Wat niet echt helpt, maar helaas wel zo is. Nog een klein weekje en dan mogen we weer aan de slag, precies als onze vakantie begint. Deze week werk ik nog 3 dagen en daarna dus vakantie. Stiekem werk ik alvast wat minder hard dan normaal. Ik merk dat ik echt aan vakantie toe ben.

Met de uk gaat het goed. Ik ben blij dat ik hem de komende weken vaker om mij heen zal hebben, want wat mis ik hem als ik een drukke werkweek heb. Dat vele werken neem ik mijzelf dus ook kwalijk, terwijl ik weet dat het niet anders kan. Ach, deze melancholisch buien zijn vaak van korte duur. Gelukkig maar..

Over een paar uur is het een jaar geleden dat mijn zus verongelukt is. Er is zo veel, maar toch ook zo weinig veranderd in een jaar. Om even op jouw vraag terug te komen, Laura. Mijn zusje wil nog steeds met heel haar hart een kind. Fysiek is dit ook nog mogelijk, maar het is onbekent wat er mentaal gebeurt zodra de zwangerschapshormonen toenemen. Zelf ziet ze het nooit meer gebeuren. Ze is dan ook enorm kwaad en verdrietig als ze hoort over nieuwe zwangerschappen onder familie en vrienden. Dus mocht de dag dat ik weer zwanger raak ooit komen, vrees ik een beetje voor mijn zusje.

Nog wat leuks om af te sluiten.
Voor de bruiloft van mijn zwager heb ik voor zoonlief een leuk linnen kostuum gekocht. Nonchalant maar toch echt bruiloftachtig. Voor mijzelf heb ik een mooie blauwe jurk gevonden met een vestje in dezelfde kleur als zoonlief zijn kostuum. Omdat ze op 2 dagen trouwen mag ik nog even verder shoppen.
Alle reacties Link kopieren
ojee, knuffel voor jou bobo! :hug:
en wat leuk van dat passende pakje :) jullie zullen er stralend uitzien! :)
Alle reacties Link kopieren
dochter heeft nu ook écht het dansen ontdekt :facepalm: :flirting: :puh: :rofl:
even beschrijven: ze heeft Dopey (van de 7 dwergen) waar je op de hand moet duwen voor het dwergenliedje... nu duwt ze daar de godganse avond op, en gaat dan door haar knieën (squatten) of draait met haar romp, en zwaait met haar armen, eerste keer kwamen we niet meer bij :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wat een stilte hier. Is iedereen vakantie aan het vieren?

Wij zijn net terug van een heerlijke vakantie in Gelderland. De uk werd de hele week pas om 8:15 wakker, waardoor we allemaal een beetje bij hebben kunnen slapen. Ik merk echt wel verschil met de vorige vakantie waar hij ziek was. Dat was ongelooflijk uitputtend. Nu voel ik me echt opgeladen en energiek. Al heb ik wat last van een net terug van vakantie dip.

De meeste dagen gingen we 's ochtends op pad. Daarna lunchen. 'S middags als zoonlief sliep deden we een spelletje of lazen we wat. Helaas was er te weinig zon en te veel regen om in de tuin te zitten. In gedachten was ik dan even terug op de camping van vroeger, waar het op een of andere manier ook altijd regende. In de namiddag gingen we naar de speeltuin op het park of liepen we naar de paardjes aan de waterkant. Halverwege de vakantie hebben we een loopfietsje voor zoonlief gekocht. Daar was hij op slag verliefd op. Het is nu 'auto' voor en 'auto' achter. Als hij wakker wordt checked hij eerst even of zijn loopfiets er nog is.

De vakantie heeft me echt goed gedaan. Nu nog een weekje lekker thuis rommelen. Hoe gaat het met jullie kleintjes? Zitten er al meer driftkikkertjes bij?

Zoonlief is bij vlagen enorm driftig. Nee, nee, nee hoor ik geregeld. Soms omdat hij mij na zegt, soms omdat hij iets niet wil. Vanmorgen was hij boos omdat hij een schone luier moest. Toen sloeg hij, onder luid nee geroep met zijn muziekdoosje in mijn gezicht. Hier was is niet zo van gecharmeerd. Als ik dan aangeef dat dat niet mag dan begint hij hysterisch, met mega tranen te huilen. Ik merk dat ik dat echt wel lastig vind en trek het mij erg aan. Heeft iemand tips? Fleet of OSDM, jullie hebben beide al een ouder kind. Hoe is dit bij jullie gegaan? Raakte het jullie ook zo erg of went het na een tijdje?
anoniem_285079 wijzigde dit bericht op 31-07-2017 15:41
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wat jammer dat het weer niet helemaal meezat! maar wat leuk, om 8:15 wakker, kan ik momenteel alleen maaar van dromen (5.30 nu meestal)... (en nog 3 weken werken, dan vakantie... maar tussen nu en 3weken nog enkele dagen ingepland om voor dochter te zorgen)

hier ook serieuze driftbuien en uitdagen... slaan komt ook meer en meer voor... ik pak dan haar handje vast, en "aai" over mijn wang met daarbij vertellen dat we niet slaan, maar aaien
driftbuien komen ook meer en meer voor nu... gaande van niet uit bad willen, niet op de verzorgingsmat, niet bij ons in bed, niet aan tafel, wel aan tafel, op schoot, niet op schoot, drinken, spelen met drinken (dat wij wegnemen als ze dat doet),...
alles wat "neen" of anders is kan een driftbui opwekken...
combinatie met alles zelf willen doen, tandjes krijgen,... vind ik toch wel heftig ook...

loopfiets/auto is hier ook een hit
Alle reacties Link kopieren
Laura; Ik zag dat jullie zoontje ook al wat driftig wordt. Hoe vind jij dat? Hoe gaat het lopen trouwens?

En bij jullie Despie? Ik weet even niet meer of jullie meisje al zelfstandig loopt?

Misstiek; Wat schattig dat dansen. Zoonlief kan er ook een handje van. Al is het bij hem vooral met zijn hoofd schudden, een soort sprongetjes maken en rondjes draaien.

Fleet; wat leuk dat de jongste al zoveel aan het kletsen is. Ik verbaas me er steeds over hoe goed die kleintjes al verbanden kunnen leggen en vragen begrijpen. Hoe gaat het verder? Op instagram zag ik heerlijke plaatjes voorbij komen. Is dat gewoon bij jullie in de omgeving? Bijna alsof je continu op vakantie bent.

En hoe gaat het met jullie Morgenstond?
Alle reacties Link kopieren
MissTiek2015 schreef:
31-07-2017 15:27
driftbuien komen ook meer en meer voor nu... gaande van niet uit bad willen, niet op de verzorgingsmat, niet bij ons in bed, niet aan tafel, wel aan tafel, op schoot, niet op schoot, drinken, spelen met drinken (dat wij wegnemen als ze dat doet),...
alles wat "neen" of anders is kan een driftbui opwekken...
Dit is precies wat ik bedoel. Mega lastig vind ik!
Alle reacties Link kopieren
idd, superlastig... hopelijk gaat het "snel" over ;) ;) ;)
en ah, de eenkennigheid/verlatingsangst bereikt hier ook een toppunt momenteel :rolling:

maar als ze in een goede bui is, is het een schat van een kind ;)
Ooh, ik heb ook al weer een tijdje niets van me laten horen!

Bobo, wat balen nog dat je negatief getest had, dus je zit nu weer in een nieuwe ronde. Is je eisprong al geweest en zit je in de wachtweken? En wat heftig van je zus ook.. Het is toch bizar hoe één moment zo veel invloed kan hebben op de rest van je leven.
Gelukkig hebben jullie wel een fijne vakantie gehad. En nog uitgeslapen ook! ;-) Wat jullie er hebben gedaan klinkt in ieder geval heel relaxed en vakantie-achtig.
Hier nog niet van die driftbuien die jij beschrijft. Ja, zoontje is soms wel boos, maar eigenlijk kunnen we hem altijd afleiden en dan valt het wel weer mee.

Misstiek, heftig van de verlatingsangst! Hoe uit zich dat? Hier valt het juist wel mee heb ik het idee. Zoontje laat zich ook meer afleiden als ik bij het KDV vertrek. Wel lekker dat jullie ook alweer aftellen naar vakantie! Gaan jullie nog op pad?
En wat ontzettend lief dat ze zo aan het dansen is!

Fleet, (maar geen fleet meer? Als je wilt dat ik hier ook de naam wijzig moet je het maar zeggen) - Wat leuk dat je dochter al zo aan het kletsen is! Het is ook al echt een dame he - itt tot een baby. Hoe is de interactie nu tussen je twee dochters?
Met onze wens voor een tweede gaat het wisselend, haha. Ik had een luteale fase van 4 dagen in mijn vorige cyclus, wat nog door de borstvoeding komt, en ik weet gewoon niet wat te doen. De nachtvoedingen actief afbouwen voor een betere cyclus, zodat er (hopelijk) minder leeftijdsverschil tussen hem en een tweede zit, of niet afbouwen en afwachten en evengoed hopen op een langere LF. We zijn wel een eerste stap aan het zetten richting minder nachtvoedingen door hem niet meer aan de borst in slaap te laten vallen. Maar ik denk ook, hij is eigenlijk nog zo klein en hij gaat dit niet z'n hele leven doen. Ik vind het meestal overdag fijne momenten en 's nachts heb ik er qua nachtrust geen last van. Ga ik geen schuldgevoel krijgen als ik ermee stop? Nouja, dat soort dingen spelen mee. Dus we gebruiken geen AC, maar met zo'n korte LF word ik ook niet zwanger.

Dat was een heel verhaal, zie ik nu. Verder gaat het hier best goed. Zoontje heeft nu zijn 8e tandje door en ik hoooop dat er nu iets van en kies doorkomt, want hij is soms zo hysterisch 's nachts dat ik anders ook niet weet wat het is.. Heb hem net maar een zetpil gegeven. Het is verder een enig mannetje. Heeft twee dagen geleden beer, aap en hondje 'eten gegeven' met een leeg bakje en een lepeltje. Hij eet steeds beter/meer en nu zelfs ook brood :cheer2: Al zijn het qua brood nog geen volwaardige maaltijden. Hij speelt heel graag met auto's en treinen. Hij zegt nog niet zo veel, maar als hij weet dat we gaan eten, gaat hij ongeduldig bij zijn stoel staan en als ik vraag waar zijn schoenen staan of waar z'n tandenborstel is, loopt hij ernaartoe en wijst het aan. Vandaag zei hij aan tafel voor het eerst bewust 'hap'.
Om nog in te haken op de driftbuien, was ik vandaag met zoontje boodschappen aan het doen en hij had zo'n kinderwagentje. Toen ik de eierkoeken pakte wilde hij die meteen open maken om te eten en dat mocht natuurlijk niet. Dat vond hij echt niet leuk, dus toen heb ik hem verder maar gedragen en zijn we door naar de kassa gegaan. Maar nadat ik het betaald had was hij het alweer vergeten. En toen mocht hij in het treintje zitten daar, waar dankzij iemand anders nog geld in zat en heeft hij twee ritjes gemaakt :p Maar hij vindt zo'n apparaat volgens mij nog leuker zonder beweging.

Ik hoop dat het bij alle anderen ook goed gaat! Ik hoop snel weer wat updates te lezen, dat is toch altijd leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Verlatingsangst? Zelfde als eenkennigheid, bedoelde eerder dat eigenlijk... ze is tegenwoordig gehecht aan ons en vindt her niet leuk om bij iemand anders te blijven... huilen, beenhangen, mee naar de deur spurten,...
Ook leuke evoluties, morgenstond!
Ja, ik bedoelde vooral dat het heftig was, omdat het zo vervelend kan zijn ;-) En omdat het dan pas relatief laat komt, omdat het nu pas is. Al vindt mijn zoontje het nog steeds niet leuk als ik even naar boven ga en hij alleen bij zijn vader achterblijft. Die balans is nog niet recht getroken ;-)
Alle reacties Link kopieren
@driftbuien: ik probeer zoon hier af te leiden. dus als hij zich overstrekt in z'n stoel en begint te gillen, draai ik de dop van de pindakaaspot en vraag ik of hij die er weer op wil doen. en hij is gek op boekjes lezen, dus als hij woest met speelgoed gaat smijten dan pak ik een boekje en vraag ik of hij bij me komt zitten. als hij begint te gillen omdat hij uit bad moet, leg ik hem op zijn aankleedkussen en doen we 'kiekeboe' met een handdoek.

lukt niet altijd, soms dan ligt hij languit en dan wacht ik tot hij weer hoort wat ik zeg. en ik heb 'm al een keer op de grond van de winkel laten brullen (was winkel in kinderkleding, dus ik voelde me wel vrij om hem even in z'n sop gaar te laten koken). wel zielig hoor, dikke tranen en alles en hij wist totaal niet wat hij met zichzelf aan moest.

we knuffelen altijd wel als hij is gekalmeerd en dan praat ik maar veel tegen hem. ik probeer in ieder geval niet toe te geven, maar ik zie ook wel dat hij oorzaak-gevolg totaal niet snapt. ik geloof dat corrigeren tot en met 2,5 niet zoveel zin heeft, dus dat doe ik ook nog niet echt (tenzij het gevaarlijk wordt)
Alle reacties Link kopieren
Bobo, wat betreft de driftbuien. Zoon was een heel lief kind en had daar eigenlijk niet zo'n last van. Nu hij bijna 3 is kan hij soms echt boos worden maar op die leeftijd was hij erg makkelijk. Wat dochter betreft pffff die is wel wat pittiger!! Zij kan wel enorm boos worden als het niet op haar manier gaat. Gaat gillen, huilen en gooien dus ik vind dat ook lastig. Ik denk ook omdat ze zich nog niet kunnen uitdrukken dus dan maar op die manier hun ongenoegen laten blijken. Gelukkig is dochter ook weer redelijk snel gekalmeerd zodra ze weet dat het niet mag.
Wat fijn Bobo dat deze vakantie geslaagd was!! Dan is het echt genieten hè!
Hier is de loopfiets ook favoriet bij dochter. Voor haar verjaardag hebben wik de Puckylino gegeven en sinds kort wordt hij intensief gebruikt.

Morgenstond, op hoeveel nachtvoedingen zit je nu dan? Voorheen ging dochter hier rond 19/20 uur slapen, kwam dan rond 4/5 uur en kreeg een voeding en sliep dan door tot 7/8 uur. Een maandje terug is ze voor het eerst echt ziek geweest. Niet eten enzo en heel hangerig. Ze kwam de nacht toen vaker en daar gaf ik aan toe uiteraard omdat ze niks at overdag. Sinds ze beter is komt ze weer zeker 2 x per nacht. Afgelopen nacht heb ik haar laten jengelen toen ze rond 1 uur kwam. Ze werd echt woest maar ik heb er niet aan toegegeven. Voelde me wel enorm schuldig maar ik wil gewoon max 1x voeden per nacht. Ik weet dat jij er wat relaxter in staat maar hoe vaak voed jij dan? Slaapt zoon nog steeds bij jullie in bed?

Laura, hoe ver ben je nu?
Odsm, laatst had ik het eens bijgehouden en toen was het met 19:00 naar bed, voeding om 22:00, 1:08, 2:45, 4:15 en 6:00.
Vannacht waren het er denk ik 1 of 2 tussen 22:00 en 5:00, maar ik houd het niet meer bij en dan vergeet ik ook weer veel, omdat ik niet helemaal wakker word 's nachts.
M'n zoontje slaapt ook nog steeds bij ons in bed ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven