Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Lieve Laura, van heel ver weg een zwaai van een vroegere mee-schrijver. Ik heb om persoonlijke redenen eerder niet meer aangehaakt omdat er veel speelde in mijn privé. Ik lees wel altijd mee. Mijn dochter is van eind maart 2016 en we hebben het wel eens gehad over de minder “vrolijke” zwangerschappen.
Om teveel herkenbaarheid te voorkomen wil ik niet teveel zeggen, maar ook hier zijn zorgen over erfelijkheid, ziektes en bijkomende factoren. Ik haal bovenstaande weg als Jij het hebt gelezen. Wil je me een PB sturen? Misschien kan het wederzijds wat bieden. Liefs, Konijn
Alle reacties Link kopieren
haai iedereen!
lange tijd al stil hier op het forum na het berichtje van Laura :hug:

alles goed met de kids?

hier een peuter die steeds meer in de koppigheidsfase zit, vooral wat betreft voedsel, en de combinatie voedsel+mama/papa... weigeren dat we helpen, weigeren om te eten, ... maar als de grootouders het doen is er helemaal geen probleem (6) :bonk: :swear:

ook een durver... gaat ze OP haar auto staan, zonder handen en zo... en wilde ze dan kloppen op het raam :facepalm: ... dat ging ff helemaal mis!

steeds meer woordjes komen er aan en vooral hele verhalen (ook 's nachts helaas!)

plassen op potje wil ze niet meer, enkel nog op de "grote wc" met de verkleiner... laatst wilde ze pipi doen, en toen ik haar pamper uitdeed, begon het al te "druppelen" o_o ... doet nu regelmatig flinke plas op de wc.

deze vrijdag mag ik op controle (1ste echo :cheer: ), ik kijk er naar uit! tot dit weekend was ik smorgens wat misselijk, maar met af en toe eten ging het wel, maar dit weekend, phoeh! 24/24 misselijk, amper eten binnenkrijgen, ...
vandaag is het weer *iets* beter, maar damn, wat heb ik er last van, ik hoop dat het snel voorbij gaat!
Alle reacties Link kopieren
Vreemde ogen dwingen MissTiek :devil: Hoop dat vrijdag alles goed is.

Hier gaat het qua zwangerschap heel goed. Ze groeit goed, is uit stuit gedraaid en erg beweeglijk. Met mij gaat het mwah. We moeten nog 2-4 weken wachten op uitslag dna-test en verder heeft het er wel goed ingehakt. Tel daar twee ernstig zieke familieleden bij op, en een beste vriendin en moeder die allebei een burn-out hebben, en ik voel me gewoon heel alleen en verloren. En schuldig, want ik ben niet ernstig ziek.

Maar ik vind het zo verdrietig dat dit waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap is en dat het weer niet leuk is. Iedereen heeft het te druk om dingen te doen, mijn ouders hebben nauwelijks interesse (zoveelste kleinkind), bijna niemand vraagt überhaupt hoe het met de zwangerschap gaat, en bijvoorbeeld met vriendinnen babykleertjes shoppen is er niet bij (geen tijd of geen interesse in).

Heb al bij paar mensen die dichtbij me staan aangegeven dat ik me erg klote voel en graag samen leuke dingen zou doen, maar het lijkt niet aan te komen (mijn moeder: ‘Natuuuuuurlijk wil ik een keer met je de stad in!’, maar de afgelopen drie weken had ze geen tijd en ik heb geen idee wanneer ze dat wel heeft).

Straks is er een belangrijke periode in mijn leven voorbij en heb ik alleen maar eenzame en verdrietige herinneringen daaraan :cry:
Alle reacties Link kopieren
aaaaah laura!
wat naar dat niemand tijd voor je wil/kan maken! en wat een miserie heb jij toch, tijdens wat een mooie periode zou moeten zijn! :hug: :hug: :hug:
moest ik dicht bij jou wonen (kans is klein, ik woon in belgie), dan zou ik zeker eens met je afspreken!
als de testen binnen zijn (en dat is niet meer lang) , en het is goed nieuws (waar ik wel min of meer van uit ga, kans is toch gewoon zeer klein dat jij & man dat gen ook hebben), zal er wel een pak zorgen van je schouders vallen!

:smooch: :hug: :smooch: :hug: :smooch: :hug:
Lieve laura, wat een verdriet. Ik vind het zo ontzettend naar voor je. Gun het je ook echt anders. Heb je misschien iets van een 9-maanden boek of een ander boekje waar je het één en ander over de zwangerschap in kan opschrijven? Misschien voelt dat wel fijn als je later, op een positiever en fijner moment er over terug kan lezen? En misschien zijn er nog andere manieren om toch een positieve ervaring te hebben met deze zwangerschap? Misschien een fotoshoot oid? Ik denk maar even hardop, want ik kan me alleen maar voorstellen hoe dit moet voelen.

We kunnen natuurlijk altijd een forum-date opzetten om even een dag in jouw zwangerschap te stellen ;-) :)


@Misstiek, spannend vrijdag! En ik hoop ook dat je je snel beter voelt. Volgens mij schelen we een week qua UD? Ik las dat jij met 8 weken voor een echo gaat? Ik met 7 op donderdag. Voel me ongeveer zo als jij geloof ik. Ben ook 2 kg afgevallen :(
Alle reacties Link kopieren
haha morgenstond, ik hoop me ook echt snel beter te voelen... ik zit nu continu met een "knoop" in mijn maag, bleh!
ik ben uitgerekend 26 juni, op basis van laatste menstruatie. jij een weekje later?
Had je dat bij je dochter ook MissTiek? Ik bij mijn zoontje namelijk helemaal niet zoals nu. Ik word wakker met zo'n vervelend gevoel en waar ik eerst 4 boterhammen at met ontbijt (moet veel eten ivm de borstvoeding en omdat ik zo lang ben), eet ik er nu 'maar' 2. Meer gaat echt niet. Maar dan is om 9:30 dat gevoel wel weer terug en ik ben er nog steeds niet aan gewend dat ik júist moet eten om dat gevoel kwijt te raken.
Ik ben trouwens vooral ontzettend moe. Ga lekker al om 21:00 naar bed ;-)

Ik ben op 6 juli uitgerekend (ik weet wanneer m'n eisprong was, al zou die ook één dag eerder geweest kunnen zijn). Dus scheelt dan ongeveer 1.5 week :)
Draakje zal nu trouwens vast al bevallen zijn? Ik ben benieuwd hoe het daar gaat!
Alle reacties Link kopieren
bij dochter niet zo erg. ik was toen vooral smorgens misselijk met overgeven, maar ik kon eten. nu lijk ik minder moe te zijn, maar veel misselijker...
ik neem ook echter minder rust als toen denk ik

idd spannend hoe het met draakje is! we horen het wel als ze tijd vindt voor het forum ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja hij is er hoor! Gisteren geboren, vlotte bevalling, 4kg precies, en vandaag al beginnende stuwing dus de bv gaat ook weer lekker ;-D wij zijn verliefd :love:

Laura, voor jou een hele dikke digitale knuffel! Ik ben voor een forum date! Ondertussen duim ik voor een goede uitslag voor jullie! :hug: :hug: :hug:

Later meer, nu eerst slapen!
Alle reacties Link kopieren
Van harte draakje! Goed gedaan! Kan me niet voorstellen dat ik het binnen nu en 8 weken ook weer ga doen :P
Alle reacties Link kopieren
P.S. Konijn, je hebt een PB. Dank voor je lieve bericht :heart:
Gefeliciteerd Draakje! Wat fijn dat het zo goed gaat :)
Alle reacties Link kopieren
Waaw draakje dat heb je goed gedaan! 4kg is een flinke kerel!
Wij hebben vandaag trouwens al onze eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien :heart: Vandaag precies 7 weken zwanger volgens de echo. In ieder geval al een belangrijke mijlpaal afgestreept :)

Misstiek, hoe laat mag jij morgen?
Alle reacties Link kopieren
whoehoe morgenstond, mooi op schema dus!

ik mag morgen om 14.15! spannend
Alle reacties Link kopieren
toch wel handig, een keukenhulpje, zeker voor binnenkort, als ik wat "minder handig " word ;) :)
beginnen we met afwassen, dan zetten we alles wat klaar is op tafel zodat mevrouw het mag opbergen :)
scheelt ons een hoop geklaag van dochter (om aandacht) en alles is snel gedaan...
potten, pannen, deksels, plastic potjes, haar bord, kommetjes,... worden door haar in geen tijd op de juiste plaats gezet (of mits minimaal aanwijzen/hints van ons op de juiste plaats gezet). enkel onze borden of breekbaar spul zetten wij weg.

pmd, afval, het gaat allemaal in de juiste container/zak, en ze staat te springen om alles te mogen wegdoen :thumbsup:
hopelijk duurt deze fase nog hééééééééééééél lang
Alle reacties Link kopieren
Draakje, ook hier van harte gefeliciteerd! Op de foto zag ik een prachtig mannetje :heart: hopelijk heb je een fijne kraamtijd!

Jeetje Laura, ik kan me zo goed indenken dat je je rot voelt... ik zou ook met alle liefde een date willen plannen. Gaan we een high tea doen, flink babykleertjes shoppen... ik meen het echt! Als je het leuk vindt om met wat meiden van hier af te spreken, die daar ook open voor staan!
Wat moet het moeilijk zijn om nog een paar weken op de uitslag te wachten. Hopelijk gaat de tijd sneller dan je denkt en hebben jullie straks goed nieuws! Dikke knuffel voor jou...

Misstiek, spannend morgen de echo! Zo leuk om te lezen hoe je dochter zo graag wil helpen. Onze meid ruimt ook graag de vaatwasser uit. We moeten altijd goed opletten dat ze het bestekbakje niet eerder te pakken heeft dan wij ;-)

Morgenstond, jij hebt die echo al gehad en met mooi nieuws! Van harte! Op naar een gezonde zomerbaby!

Hier kriebelt het ook behoorlijk voor een tweede, ben erg benieuwd of een tweede zwangerschap ook zo snel als de eerste komt. Ik reken er maar niet op.

Hier gaat het goed met dochter. Opeens begint ze ontzettend veel te kletsen! En ze vindt het heel leuk om op het liedje Jan huigen in de ton te dansen en zich dan op de grond te laten vallen. Geleerd op het kdv :-)
Avondeten gaat heel wisselend. We houden er nu altijd maar rekening mee dat ze bijna geen groente wil eten, dan valt het alleen maar mee als ze wel wat eet. Vlees gaat er altijd in... Ons kleine carnivoortje!

Wat trouwens ontzettend fijn is, is dat ze sinds de wintertijd weer lekker lang uitslaapt. We horen haar nu voor het eerst vlak voor zevenen en vervolgens valt ze regelmatig nog in slaap tot kwart voor acht. We boffen maar...
Alle reacties Link kopieren
hahaha despie, hier ook een echte carnivoor hoor! thuis is groenten eten echt een ramp (behalve bvb in puree met aardappel, of ze eet bvb wel erwtjes en blokjes knolselder... raar kind)
in opvang krijgt ze nog (grof) gepureerd eten, en daar eet ze wel alles flink op.

zijn jullie al begonnen voor een tweede? ging bij ons alleszins sneller als verwacht (ronde -1 :p ), hopelijk bij jullie ook

grappig dat ze zo veel danst!
hier kletst ze ook enorm veel, en bedoelt ook echt iets, en kijkt dan met een verbaasde blik naar ons als we het niet begrijpen, en dan herhaalt ze het nog eens, druk met haar vinger wijzend, en kijkt ze zo echt als "zijn jullie nu echt ZO dom, ik wil gewoon XXX) :p
Despie, wat leuk om wat van jou te lezen! Ik hoop dat een tweede zwangerschap je snel is gegund :)
En heerlijk dat ze zo gaan kletsen he? Iedere keer als mijn schoonouders mijn zoontje zien zeggen ze ook weer dat hij al zo veel meer zegt. En hij probeert ook heel schattig van alles na te zeggen. Wij hebben in ieder geval al van veel dingen een idee wat hij bedoelt.
Leuk dat liedje van Jan Huigen! Wij zingen eigenlijk niet zo veel kinderliedjes in huis, want op de één of andere manier blijven ze bij mij niet echt hangen. Misschien moet ik maar eens een cd kopen oid.

Misstiek, handig he, zo'n helper ;-) Mijn zoontje wil ook met alles helpen. Dingen in en uit de koelkast halen zijn favoriet, al legt hij ook borden en bestek op tafel als wij het aangeven, want hij kan niet zelf bij die kasten. Soms ook een kleine driftbui als hij niet zelf met de stofzuiger of de dweil mag spelen. Het is sowieso ontzettend schattig hoeveel ze willen nadoen vind ik. Iedere ochtend smeer ik wat gezichtscreme op en dat wil hij dan ook :heart:

Hier gaat eten wel een beetje zoals jullie het beschrijven. We hebben echt succesrecepten waarvan hij zo twee kinderborden weg eet, maar soms wil hij het niet eens proeven. Ik doe er niet zo moeilijk over, dan eet hij maar niet. Hij heeft genoeg babyvet om het een avond zonder avondeten te overleven ;-)

Qua forumdate ben ik het trouwens met Despie eens! Dus @Laura, als je het fijn zou vinden om eens te babyshoppen oid, laat het maar weten. Misschien kunnen we iets leuks opzetten :)
Alle reacties Link kopieren
hahaha, herkenbaar van die creme... dochter had hier onlangs handmondvoet ziekte, en we werden aangeraden om zinkzalf te smeren op de korstjes.
nu probeert ze telkens de tube open te doen en dan begint ze haar hele lijf in te smeren :facepalm: :rofl:
dat heeft ze niet van mij, want ik smeer niet graag (ik vergeet het altijd)
Alle reacties Link kopieren
Lief om een forumdate te plannen, maar ik ben al bijna 34 weken he? Ik weet niet of het er nog van gaat komen want zwangerschap begint me nu echt in de weg te zitten :-D
Alle reacties Link kopieren
Dan moet het dus snel ;-)
Haha, ik bedacht me ook dat de tijd wel een beetje begint te dringen ;-)
MissTiek, ik zag je bericht in het uitgerekend topic. Een tweeling o_o

Hoe voelen jullie je daaronder? Zou het kunnen/passen in jullie huis? Lijkt me best schrikken :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven