Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Ik heb bij de geboorte beiden keren 2 knuffels gekocht Misstiek. Ze gaan ook om en om in de was, al wordt het weer tijd bij ons en moet ik er echt eentje van beiden gaan opbergen. Ben er niet meer zo zuinig op als eerst, dus dit is een goede reminder.



Voor de oudste heb ik er eentje van C&A, voor de jongste deze (al niet meer zo mooi steriel wit )







Dochter is daar ook echt verknocht aan. De oudste laat d'r knuffel in bed liggen maar de jongste sleept de hare overal mee naartoe. Altijd opletten dus, al ben ik wel blij dat ik er nu eentje heb die nog te krijgen is.
Alle reacties Link kopieren
Hier bewust voor de happy horse knuffels gekozen haha 2 blauwe, 1 mint en 1 witte zijn er in omloop. Aan 1 blauwe en aan 1 mint zit een kleine spuugdoek geknoopt vindt zoon heerlijk om mee te tutten.. ben er wel achter dat hij een favoriet heeft en dat is namelijk de knuffels met een strijklabel in zn oor met daarop de naam van zoon en mijn telefoonnummer haha

er gaat er altijd maar 1 in de was, als t echt moet.. lekker afwisselen haha en ze gaan allemaal mee naar bed !
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop geschreven!



Fleet, hoe gaat het met het zoontje van je vriend?



Hier heeft dochter nog geen knuffel. Zoon is verknocht aan zn schaapje maar dat kwam ook op latere leeftijd.



Nog 1 weekje en dan is het babytijdperk bij ons afgesloten. Best even slikken maar kijk er ook wel naar uit.

Dochter loopt sinds een week echt goed. Stapt de hele kamer door. Wil nu alleen nog maar lopen. Zo schattig zo'n klein meisje dat de kamer rondstapt

Dochter kan ook steeds beter zelf en samen met zoon spelen. Ze kan best pittig zijn en speelgoed afpakken haha. De interactie tussen ze wordt echt steeds leuker! Ze zoeken elkaar soms echt op. Het is ook nogal eens een concurrentiestrijd tussen ze om mijn aandacht. Willen ze bijvoorbeeld beiden op schoot zitten. Dat is soms best lastig.



Wat een grote kindjes van sommigen hier! Hier was dochter met 11 maanden 72,5 cm en 8,4 kg. Ze zit onder de curve terwijl zoon qua lengte er juist een stuk boven zit.



Wij hebben in juni een weekje Center Parcs geboekt. In september mss buitenland. Jullie vakantieplannen?



Hoe gaat het met degenen die zwanger willen worden?
Oh, wat gaat je meisje snel odsm! Ik snap zeker dat het even slikken is, zo'n klein hummeltje komt er niet meer en dat is echt een periode die je moet afsluiten. Desondanks ik zo uitkeek naar de dreumes periode slik ik ook soms even. Als je zo'n verse baby in de wagen ziet liggen of een zwangere vrouw ziet lopen... Dat is evengoed toch maar mooi.



Bij jullie ook al zo'n interactie, leuk! Kun je echt van genieten he. Ik voel me dan een heel gezegend mens.



Wij gaan van de zomer naar het Hof van Saksen. Tip van een collega en is echt een mooi park. Prijs viel me ook enorm mee, al gaan we maar 5 dagen. Al is dat meer dan voldoende om eens af te tasten hoe het is met twee kinderen op vakantie.



Met baby van vriend gaat het goed! Vandaag een bericht gekregen dat hij naar het regionaal ziekenhuis is verhuisd en dat we volgende week eens mogen komen kijken. Vandaag een couveuse mutsje en dekentje met zijn naam gekocht en wacht met smacht tot het binnen komt.



Ze hebben trouwens gebruik gemaakt van de Early Bird fotografie Marie! Nogmaals hartelijk dank voor de tip! Het is een heel mooie shoot geworden.
Wat fijn om te horen van je vriend Fleet! En ook fijn dat jullie de kleine binnenkort mogen bewonderen. Een baby van een ander is dan ook wel extra lief, zonder alle ongemakken van weinig slaap



Odsm, wat leuk dat je dochter al zo aan het stappen is! Mijn zoontje durft het nog niet. Wel heel schattig hoe hij dan om zich heen kijkt met het idee: hoe zal ik dit eens doen? Ook snapt hij nu dat bekertjes op elkaar kunnen en we hebben een ding waar je een autootje bovenaan kan zetten en die dan via plankjes links rechts zo naar beneden gaat. En dan probeert hij ook een autootje op dat ding te doen. Zo leuk om te zien dat hij dat snapt.



Een knuffel hebben we hier ook niet. Zoontje is wel blij met een spuugdoekje tussen zn tanden. Ik denk omdat er zojuist weer twee doorgekomen zijn



En ik ben eindelijk ongesteld, tijdens de borstvoeding dus gewoon. De laatste keer was juli 2015, dus ik ben blij dat alles het nog doet. We gaan nog niet echt gericht proberen, maar het zou heel welkom zijn. Als het nou net zo lang duurt als vorige keer, hebben we over 15 maanden een nieuw babytje. Dan is zoontje ruim twee, dus dat zou best mooi zijn!



Wij hebben nog geen vakantie geboekt. We zijn afgelopen september ook naar hof van saksen geweest. Is een mooi park hoor fleet Ik denk dat het voor ons toch ook zoiets wordt.



Vinden jullie kindjes het buiten ook zo leuk? Wij gingen gisteren naar de speeltuin en mijn zoontje kroop telkens terug naar de glijbaan. Daar had hij duidelijk lol in!
Ik kan trouwens wel wat advies gebruiken! Mijn man is zaterdag jarig en ik wil ook namens mijn zoontje een cadeau geven. Wat zouden jullie doen? Iets maken? Ik had er natuurlijk eerder aan moeten denken, want ik heb zelf eigenlijk niet meer zo veel tijd alleen met mijn zoontje. Morgen gaat hij naar het KDV en vrijdag is papadag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie87 schreef op 29 maart 2017 @ 08:59:

Ik kan trouwens wel wat advies gebruiken! Mijn man is zaterdag jarig en ik wil ook namens mijn zoontje een cadeau geven. Wat zouden jullie doen? Iets maken? Ik had er natuurlijk eerder aan moeten denken, want ik heb zelf eigenlijk niet meer zo veel tijd alleen met mijn zoontje. Morgen gaat hij naar het KDV en vrijdag is papadag.een sleutelhangertje met foto (via krimppapier foto op drukken), of een leuke tas? m'n man heeft zelf niet zo veel aan "rommel", dus dit is het enige wat ik zou kunnen bedenken wat hij misschien leuk zou vinden :p
Alle reacties Link kopieren
@ongesteld zijn: ah, marie, dat is ook best lang geleden :p hier al reeds in de zomer opnieuw begonnen... ik had het niet gemist :p , maar toch "blij" dat je weet dat het daar onderaan weer min of meer normaal functioneert

hier net een ongelooflijk duidelijke eisprong gehad... weten we nu weer helemaal zeker dat het allemaal normaal werkt , maar het zal pas in het najaar worden dat wij voor een tweede gaan (zodat - hopelijk - als dochter naar school gaat (in belgie vanaf 2.5, na 1 november (2018) dus , dat de nieuwe baby evt haar plaats kan innemen in de opvang)



Buiten spelen vindt dochter ook héél leuk, nu al paar keer in de opvang buiten gespeeld (nog niet met ons, we hebben geen tuin, en het is nooit mooi weer als we thuis zijn de laatste tijd), en ze vindt dat enorm leuk!
Wat goed Marie, dat je ongesteld bent geworden! Ben benieuwd wat het gaat brengen! Ik was na het vloeien na een maand gewoon weer ongesteld, beiden keren. Een keer met (gedeeltelijk) borstvoeding en een keer met de fles, maar dat is vrij logisch.



Cadeau, ai, lastig. Ik ben daar ook niet zo'n ster in. Misschien een ingelijste foto? Weet niet of hij op het werk een bureau heeft. Met wat verf het lijstje laten bekladderen, foto er in. Klaar.



Note to self: vaderdag cadeau bedenken.



Misstiek, zo goed had ik het niet gepland. Hier zijn beide meisjes nog een tijd samen naar de opvang gegaan. De oudste zit sinds januari op school (ik woon aan de Belgische grens dus zij gaat ook in België naar school). Het is vrij omslachtig, logistiek gezien, maar als ik nu zie met hoeveel plezier dochter naar school gaat en zoveel leert, is dat de moeite meer dan waard.



Vandaag heb ik de oudste weer naar school laten gaan en zo heb ik voor het eerst in tijden eens 'vrij' nu de jongste slaapt. Ga lekker ontspannen, het is per slot van rekening ook een vrije dag voor mij.



Buiten spelen doet dochter meer op de opvang dan thuis. Maar dat ligt aan de tuin. Het huis staat hoog en achter, de tuin, laag. Alle huizen hier in de straat hebben dan ook een trap naar de tuin. Ik ben er nog steeds huiverig voor dat ik in een moment iets niet zie en er wat gebeurt. De oudste kan ik vertrouwen, die kan er zelf op en af, maar de jongste kruipt er graag op maar kan nog niet goed d'r evenwicht houden.



Vandaag komt er echter wel een glijbaan en watertafel. Heb het gisteren bij bol.com besteld. Dit weekend de tuin een beetje lente-klaar maken en ga ik de bakfiets weer even uitsoppen.
Alle reacties Link kopieren
haha, fleet, er is een verschil tussen "plannen" en "het tot uitvoering brengen" hé :p ... we zien wel wat er wanneer gebeurt

geniet van je vrij moment!
Alle reacties Link kopieren
verkeerde topic!
Alle reacties Link kopieren
Buiten spelen vind zoon ook heerlijk!



Vandaag een heerlijke dag gehad met de jarige job, hij keek zijn ogen uit in de dierentuin! Wel een beetje last van doorkomende tanden dus erg moe en mopperig einde van de dag dus lag optijd in bed !





Oh en hij loopt ! Dinsdagavond besloot hij het ineens te doen opa&oma en tante waren getuige haha ! Echt de hele kamer door nog niet maar toch echt redelijke stukken
Wat leuk Fruzzle! Nogmaals gefeliciteerd ook



Wij gaan zaterdag naar de dierentuin. Denk dat mijn zoontje dat ook wel leuk gaat vinden



Fleet, wat is dat voor school eigenlijk? Je hebt het er vaak over, haha. Soort peuterspeelzaal?



En Misstiek, dat is zeker een mooie planning Ik wilde de kindjes altijd wat korter op elkaar, maar kan me ook niet voorstellen dat ik nu dan alweer zwanger zou zijn. En misschien ook juist leuk als de eerste dan al wat ouder is.
Alle reacties Link kopieren
Fruzzle, gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd Fruzzle! Wat leuk dat hij nu loopt!
Alle reacties Link kopieren
oh, wat leuk fruzzle!

ik kijk ook uit naar dat moment, maar zeker weten dat het voor iemand anders zal zijn (week voor pasen is ze op vakantie bij mn ouders, en het is bijna zo ver dat ze stapjes gaat zetten...)



gisteren kreeg dochter wat ijs van mijn hoorntje... gelukkig had ik al de helft op, anders had ik niets meer
Gefeliciteerd Fruzzle! En wat knap, net voor zijn eerste al zo goed stappen!



Marie, de school is gewoon een openbare basisschool. Maar in België mogen de peuters er met 2,5 jaar naartoe, stappen daar in in de kleuterklas. In lijnen komt het overeen met de peuterspeelzaal, al heeft het de routine van school. Voor dochter is dat een goede combinatie, ze bleek er toch ook wel al aan toe te zijn. Op de opvang mocht ze, als er plek was, mee in de peutergroep en we kregen dan een veel voldaner meisje naar huis na zo'n dag. Vandaag gaat ze haar eerste volle week afmaken. Ben benieuwd hoe ze er aan toe is vandaag. Ze heeft dan na vandaag wel vakantie, dat scheelt.



We hebben eergisteren de glijbaan en een watertafel binnen gekregen. De watertafel was voor de jongste een enorme hit! Lekker knoeien met het water en ik had er nog bakjes bij gedaan zodat ze konden scheppen. Af en toe met de sproeikop de bak bijvullen, dat was ook telkens feest. Direct met dat handje onder de straal. Heb weliswaar een uur op het bankje in de zon kunnen zitten, terwijl de kinderen lekker aan het spelen waren. Volgende keer pak ik er wel een boek bij!
Woon je in België Fleet?! Ben je ook Vlaams dan? Je komt zo Nederlands over, haha.



De watertafel klinkt leuk! Ik ga eens nadenken of ik zoiets compact op het balkon kan creëren.
Nee, ik ben Nederlandse ik woon in Nederland. 100 meter van de Belgische grens, dat wel. En ben getrouwd met een Belg. Dat is het wel zo'n beetje.
Alle reacties Link kopieren
hehe marie, hopelijk krijgen de onderburen dan geen douche



als "kleine" versie kun je ook zoiets zelf maken:

http://lh6.ggpht.com/-Z66 ... _thumb%25255B3%25255D.jpg

ik zou kiezen voor een ondiepe/platte curverbox wel
Thanks MissTiek, dat ziet er leuk uit!



Fleet, haha, dat verklaart het



Ik kreeg net dit appje van m'n man: "HIJ HEEFT EEN STUKJE GELOPEN!"

Drie passen van de poef naar de tafel. Wooehooe, go zoontje!
Alle reacties Link kopieren
whaaa, marie, super nieuws! jammer dat je er niet bij was uiteraard!
Fruzzle, kon je zoon zijn feestje nog een beetje bijwonen?



Verder hier een snelle zwaai. Ik kom weinig aan forummen toe op het moment. Zoon was van de week jarig en heeft morgen zijn feestje
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de felicitaties !

Vrijdag werd zoon ziek, weer 39,5 dus hup naar de huisarts aangezien hij nog een kuur heeft

Nu een 3 dagen stoot kuur gekregen, hij had overduidelijk ook pijn ergens. Ze zei we kennen m helaas nou zo goed dat ik ook wel zie dat iets m echt heel erg veel zeer doet !

@laura Gister gelukkig opgeknapt dus ging goed

Hij staat wel helemaal onder de uitslag, vermoed door de stoot kuur..
Alle reacties Link kopieren
@laura nog gefeliciteerd ! Wat gaat de tijd hard he.. veel plezier vandaag met zijn feestje !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven