Baby's okt/nov 2016

13-12-2016 10:43 672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Het leek mij leuk om een topic te openen voor dames die bevallen zijn in okt/nov 2016, ik heb al even wat pagina's doorgezocht maar kon er nog geen topic over vinden.



Hoop dat er nog meer dames zijn die het leuk vinden om hier ervaringen en tips uit te delen.



Hieronder de tabel met dames die meeschrijven



naamleeftijdbevallen opj/m?kindjebijzonderhedenFally3313 november meisjeeersteBleubell892727 oktober meisjeeersteGeboren via keizersnee83angel336 oktober meisjeeersteGeboren via keizersneeSneeuwbal255 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMJ87?13 oktober meisjeeersteEefsz2625 oktober jongeneersteEnnel2619 oktober jongeneersteGeboren via keizersneeMobo2353511 oktober meisjetweedeLoohala2911 oktober meisjeeersteFiona2012291 november meisjeeersteTheepoes2924 november jongentweede
Alle reacties Link kopieren
Hmmm dan heb ik dus veeeeeeel te weinig gegeven aangezien ik 9 van de 10 keer druppels vergat en dan dus ook nog eens maar 4 druppels deed. Pfff vervelend!



Veel plezier morgen Eefsz!
Alle reacties Link kopieren
Ff snel op de verpakking gekeken maar daar staat 4 druppels per dag op. Dus dan deed ik het toch goed. Slim om dat nu pas te kijken haha
Alle reacties Link kopieren
@Ennel: Ik gebruik de druppels van Davitamon. Waarschijnlijk gebruik jij een andere en zit daar het verschil in. Maar een paar keer vergeten is helemaal niet erg hoor. Volgens mijn moeder kreeg ik dat vroeger ook niet en ben er ook groot mee geworden :P.



Vraagje: Starten jullie elke dag op hetzelfde tijdstip met een voeding? Voor mijn gevoel ben ik daarmee nog teveel aan het 'rommelen'. Ze krijgt wel elke dag om de drie uur een voeding aangeboden, maar gisteren bijvoorbeeld begonnen vanaf 06:00 uur en vandaag vanaf 07:00 uur. Ik kom dus vandaag weer anders uit. Herkennen jullie dat?
Ik heb druppels van de Kruidvat, daar moet ik er 6 van geven. Elk merk is weer anders.



Zuster, ik herken wel wat je zegt hoor, elke dag zijn de voedingen weer anders. Ik had het er gisteren met vrienden over die een kindje van een half jaar hebben, bij hun werd het pas regelmatig toen de nachtvoedingen wegvielen en ze nog maar 4 flessen per dag gaven.



Maar ik volg dan ook voornamelijk het ritme van de kleine, ik denk dat ze beter kan bepalen of ze honger heeft dan ik. Alleen als er langer dan 4 uur tussen zit en ze zelf nog niet is gekomen bied ik de fles aan, behalve 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de eerste voeding vd dag verschillend. Ik laat haar dan zelf wakker worden, meestal is dat tussen 7 en 8. Daar dacht ze vanmorgen anders over, 6 uur. Haha lekker vroeg. De voeding van half 11 probeer ik dan wel echt rond die tijd te doen als ze het zolang volhoudt anders komen we savonds niet goed uit.



Gister dacht ik zo fijne nacht komende nachten ook, maar zo werkt het niet:p
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Jazeker, een flinke dame hier. Ze is nu 9 weken en weegt bijna 6kg. Ze groeit zo hard! Maatje 56 wordt nu ook al te klein, wel even een momentje hoor.. mijn kleine meisje wordt steeds groter! Maar ze kan ook steeds meer, dat is wel heel erg leuk. Vooral het kletsen en lachen is geweldig, daar smelt ik elke keer weer van! Ze krijgt borstvoeding op verzoek, gisterenavond rond half twaalf gevoed, toen kwam ze vannacht om 5 uur en vanaf toen om de 3 uur. Dus hier begint de dag ook elke keer anders. Ik moet wel zeggen dat ik niet om acht uur op sta hoor, behalve als ik ergens moet zijn. En s nachts verschoon ik geen luier, behalve als het echt noodzaak is. Anders wordt ze te wakker!

Kerst vieren wij twee dagen bij familie, een dag lopend en een dag met de auto. Hier s avonds ook wat een onrustig meisje, maar we gaan het zien. Ik heb er heel veel zin in, kerst met z'n allen!

Ze is wel erg snotterig nu, daardoor slaapt ze onrustiger. Gisteren heb ik luuf gehaald, een soort Dampo, en dat een paar keer flink onder haar voetjes gesmeerd. Vannacht heeft ze veel beter geslapen! Fijn voor haar en voor ons
Dan hadden wij vannacht hetzelfde ritme mj87 hier ook 12 uur, 5 uur en toen 8 uur. Vond het best een goede nacht! Bij mij variëren de tijdstippen van de ochtendvoeding ook hoor, maar dat lijkt me helemaal prima. Hoe is verder jullie ochtend routine? Gaan jullie er na die eerste voeding zelf meteen uit? En wanneer badje of wassen jullie de baby en douchen jullie zelf?
Alle reacties Link kopieren
Ik sta niet meteen op hoor! Ik ben geen ochtendmens en zou niet weten wat ik dan moest doen.. ik sta meestal op voor de tweede ochtendvoeding, zodat ik die gedoucht kan geven. Doe mijn meisje niet elke dag in bad, meestal om de 2-3 dagen. Ook een beetje afhankelijk van wanneer mijn vriend thuis is, die vindt het ook heel erg leuk om met haar te douchen. Dus meestal s ochtends een washand door haar gezicht en een schone kleren ivm spugen. Anders doe ik een badje voor de voeding! Ben ook wel benieuwd hoe jullie dat doen..
Soms gaat ze bij ons niet echt meer slapen tussen de eerste en tweede voeding dus dan tut ik een beetje met haar in ons bed en zorgt mijn vriend vast voor een ontbijtje en koffietje voor mij Als hij niet hoeft te werken, ga ik soms vast douchen of doen we haar in bad of onder de douche. Als ik alleen ben was ik haar inderdaad alleen maar. Soms slaapt ze nog wel na de eerste voeding en dan ga ik vaak zelf douchen en alvast wat dingetjes doen zoals was opvouwen ofzo. Als ik erg moe ben slaap ik ook nog even maar meestal ben ik toch wel wakker (hangt er ook wel vanaf hoe laat eerste voeding is. Soms al half 7, soms pas 8 uur. )
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer haar na de eerste voeding terug in bed te leggen zodat we allebei nog even lekker kunnen slapen. De laatste dagen gaat dit goed en kom ik zelf ook pas rond half 10 uit bed.

In badje doen ik en mijn man samen. Alleen vind ik nogal een werk en ook een beetje gevaarlijk omdat ze dan zo glibberig is. En het is ook leuk om samen te doen.



Wij hebben het nog niet aangedurfd om met haar onder de douche te gaan. Weet nog niet zo goed hoe we dat moeten aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Bliebell wij douchen altijd of gaan met hem in t grote bad. Bij douchen pak ik hem mee en houdt hem gewoon rechtop hij kruipt dan lekker tegen me aan.

Wassen doe ik hem op t állerlaatst want dan wordt hij wat glibberig.

Vriend staat klaar met XL-hydrofiel en pakt hem aan en droogt hem af en kleed hem weer aan.

Ik douche me dan lekker zelf.

Hij vind t heerlijk is dan helemaal ontspannen!



In het kleine badje wil hij niet meer!
Na de eerste voeding om 8 uur is ze altijd erg wakker (eigenlijk slaapt ze meestal van 19 - 8, wel met twee voedingen tussendoor). Ik kan er daarna dus niet meer in gaan liggen helaas, want als ik haar dan in bed leg begint ze te huilen. Soms neem ik haar mee in mijn bed om nog even te knuffelen, dan slaap ik niet meer maar lig ik toch nog even lekker warm in bed.



Wij doen haar 2 keer per week in bad, een half uurtje voor een voeding. 's Ochtends inderdaad een washand over haar gezicht en alleen schone kleren als ze gespuugd heeft of in bad is geweest. We hebben deze week voor het eerst met haar gedoucht en dat vond ze echt heerlijk. Mijn man had haar vast en ik stond klaar met een badcape om haar af te drogen. Zelf durf ik nog niet zo goed met haar onder de douche, bang dat ze uit mijn handen glibbert.



Badderen doen we trouwens ook alleen als we met zijn tweeën thuis zijn, ik vind het vaak toch veel werk met het bad vullen, legen, afdrogen, fles maken enzo.
Badje hebbe we enkel 1e week gebruikt. Man doucht altijd met baby deed hij ook al met oudste dochter.



als je het spannend vind heb ik als tip: altijd je duim wijviger om de bovenbeen tr klemmen (mocht de baby toch wegglijden heb je altijd t beentje nog vast)

Ik doe het zelf niet, omdat ik hrt ook spannend vind en zie douchen echt als het moment van papa en dochter.

ik pak haar daarna aan en droog af.



hier gaat het best goed. Dochtertje clustert veel in de ochtend en avond. S middags slaapt ze goed in haar eigen ledikant en s nachts ook!



Doen jullie de kleine overdag ook in bed of in de wandelwagen beneden?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip! Vinden ze het lekker dan als dat water over hun gezicht gaat? Misschien vanavond eens proberen om haar bij papa onder de douche te doen. We hebben van m'n schoonmoeder ook een speciale douchehandschoen gekregen.



Ik probeer haar zoveel mogelijk boven in bed te leggen. Maar als we gewandeld hebben en ze slaapt nog in de wagen laat ik haar daar liggen. En ook als er nog kraamvisite komt laat ik haar beneden in de wagen.



Ligt jullie kleintje nog bij jullie op de kamer? Hier nog wel, alleen mijn man wil haar al naar haar eigen kamertje hebben. Maar daar ben ik nog niet aan toe:p
Douchen vind ze heerlijk, water over gezoht wat minder maar daar kunnen ze maar beter aan wennen. Oudste dochter ook altijd gedaan en die doucht nu ook heerlijk en gaat vol onder de douche staan.



Baby slaapt sinds ze 5 dagen oud is op eigen kamer. Ik kan er niet zo goed tegen als ze bij me slaapt... hoor ieder zuchtje. Ik hoor t wel als ze honger heeft, ze ligt de kamer naast ons
Wij hebben haar sinds vorige week op haar eigen kamer. Ze slaapt zo luidruchtig dat ik continu in de 'waakstand' zat en zelf heel oppervlakkig sliep. Ik slaap nu veel beter en kan daardoor ook beter tegen de gebroken nachten. Als ze echt huilt hoor ik haar wel door de babyfoon.



Overdag probeer ik haar in haar eigen bed te leggen, maar eigenlijk wil ze daar overdag niet slapen. In de draagdoek of wagen slaapt ze wel. Als ze echt hangerig is en in haar bed of de box blijft huilen laat ik haar bij mij op schoot slapen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te horen dat bij jullie juist de mannen douchen!

Hier ik omdat vriend het 'eng' vind.

Gister zijn we met drie in bad geweest. Was ook super grappig hij lachte volop!

Ik ben eerder uit bad gegaan, heb me afgedroogd aangekleed en heb hem afgedroogd en aangekleed.



Hier overdag slaapjes op de buik in de box.

Anders slaapt hij niet....

in de nacht slaapt hij in een swaddle me in een wiegje naast bed.

Zonder swaddle me hebben we geen nacht want hij houdt z'n handjes automatisch voor z'n mond en duwt z'n tut dan uit .
Alle reacties Link kopieren
Die druppels vergeet ik ook weleens en dan hebben we ze nog in het zicht staan .



Hier gaat de kleine in het badje douche of grote bad. Badje of douche wisselen we af net wie er zin en tijd heeft. In het grote bad gaat ze altijd met mij mee omdat man zo goed als nooit in bad gaat. Dn kan ik daarna nog heerlijk een boekje in bad lezen als hij de kleine afdroogt even een momentje voor mezelf.



Overdag slaapt ze of meestal in eigen bedje. Soms ook in de box als ze daar in slaap valt laat ik haar maar liggen. Soms ook in de wandelwagen als we terug komen van de winkel laat ik haar er gewoon in liggen.



Snachts slaapt ze sinds 2 weken in haar eigen bedje. Ze roggelt nogal veel in haar slaap en hield mij daarmee wakker af en toe slaapt ze nu ook door dus prima zo. Ze gaat eigenlijk altijd om half 11 naar bed savonds (eerder dan is het krijsen) enigste wat standaard is iedere dag. Dan slaapt ze tot ergens tussen 5 en 7 uur. Dan voeden en dan slaapt ze door tot ongeveer 9 uur. En vanaf dan is er totaal geen regelmaat meer. Sinds vorige week doet ze wat langere slaapjes overdag. Het wondermiddel was andere luiers aandoen. Hadden altijd kruidvat geen uitslag te zien. Toen hadden we een pak etos omdat we er nog een kortingsbon voorhadden en ze sliep ineens beter. Nog 2 dagen kruidvat geprobeerd en sliep weer haast niet. Vandaag weer etos aan en slaapt goed. Dit hadden we niet aan zien komen maarhier geen kruidvat luiers meer voor haar.



Overdag krijgt ze om de 2-4 uur voeding nt wanneer ze zich meld. savonds clusterd ze meestal. Maar sosm ook sochtens zodat ze smiddags een langer slaapje doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt indd ook snel wakker en hoor alles maar dat vind ik ook fijn. Ik wordt al wakker als ze smak geluidjes maakt en dan sabbelt ze op haar lakentje. Miss doordat ze de eerste weken in het zkh gelegen heeft en ik niet een hele tijd bij haar kon zijn dat ik het nu langer zo wil. We gaan nu voor 1 januari. Haha



Hier nu ook op mijn buik omdat ze ontroostbaar ligt te huilen in haar bedje. Dan maar gezellig zo samen even knuffelen.
Mijn dochtertje gaat of in de tummy tub dat vind ze heerlijk. of ik neem haar mee onder de douche.

Ik voed haar alleen op. Dus dan leg ik haar in een wikkeldoek in het wippertje en douche dan eerst zelf en als ik schoon ben pak ik haar.

De douche vind ze ook heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Mobo knap zeg!! Ben je bewust alleenstaand als ik mag vragen?

Vind je het niet heel zwaar of heb je een goed 'netwerk' om je heen?



Hier vandaag eerste spuitjes, de spuitjes vielen me mee, maar nu voelt hij zich echt niet zo lekker.. zo zielig..
Zo mn eerste verjaardag als moeder zit erop . Was een gezellige dag want mn ouders kwamen. Maar of dat nu echt voor mij was of vooral voor hun kleinkind..

Wij hebben ook zo'n douche handschoenen blue en die vind ik ideaal, je hebt dan wat meer houvast. Ik douche altijd met haar, vriend geeft haar dan ingezeept aan en pakt haar weer terug. Ik hou idd ook het beentje vast, we hebben dat nog geoefend met kraamhulp.

Wauw respect mobo! Lijkt me best zwaar soms! (Vooral de extra dingen naast de baby zoals boodschappen etc ook altijd zelf moeten doen. Hoe gaat dat? ) Hier slaapt dochter nog bij ons en dat houd ik nog lekker lang zo ik heb wel oordopjes in tegen de ergste pruttel geluidjes haha. Overdag slaapt ze soms boven in haar wieg, soms per toeval, dan leg ik haar er even in omdat ik boven iets ga doen en valt ze in slaap. Vaak ligt ze beneden in de box te slapen en s avonds op/bij ons op de bank. Ik heb het idee dat ze een makkelijke slaper is dus laat haar slapen waar ze wil

Ik ben er niet bang voor dat ze nooit in haar wiegje wil slapen, maar als ze dat toch een keer niet wil neem ik haar weer mee naar beneden. Als ze maar slaapt.
Hier trouwens nu ineens veel huilen na borstvoeding, echt even ontroostbaar. S nachts gaat het wel goed. Volgens mij geen krampjes. Herkenbaar? Iemand nog tips? Geen idee hoe dit nu komt ineens...
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog zuigbehoefte hier erna ook huilen speentje erin en het is goed
Alle reacties Link kopieren
Hier ook na de voeding veel huilen, snachts gaat dat ook goed. En het zijn indd ook geen krampjes hier. Ik zie wel duidelijk bij haar dat ze veel moet slikken, dus zal wel een soort reflux zijn. Heb het even met mn telefoon opgenomen zodat ik het morgen op het CB kan laten zien.



Gefeliciteerd Fally!! En hoe voelt dat, jarig zijn als moeder? Haha



Knap Mobo, ik zou het niet redden denk ik alleen. Tenminste wat moet dat moet, en dan lukt het ook echt wel. Maar vind het knap van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven