Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de volgende set van de stokke steps (stoeltje voor baby's vanaf 6maand) eens getest maar dl vond het niet leuk voor de hapjes! Gwn om eens te zitten vond ze het oké maar niet voor de hapjes!



Stoppen met bv is heel erg dubbel he! Ergens schuilt er toch spijt en schuldgevoel omdat het toch betere melk is.. maar dat gevoel gaat weg.. ik heb nadien nog vaak gedacht "jammer dat ik niet snel even de borst kan geven"



Apple: super dat je eens genoten hebt met je gezinnetje! De routine is heel erg anders met een kleintje he! Ik moet ook nog vaak denken wanneer ik bepaalde taakjes best doe in functie van de dutjes! Maar ik vind het moederleven ZALIG!

Nachten verdelen deden we nog niet omdat ik nog niet werkte! Morgen m'n eerste dag! Ben eens benieuwd om opnieuw een routine te zoeken.



We zijn vandaag voor het eerst gaan zwemmen! Super fijn, eerst was ze even onder de indruk van de nieuwe omgeving maar nadien kon ze lachen! Er was net een school dus het was er wel druk! We zijn een half uurtje in het water geweest en nadien was ze doodop. Ze heeft fantastisch geslapen nadien
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds borstvoeding. Maar wel gecombineerd met flesvoeding (tijdens het werk) dus geen gedoe met kolven en prima te combineren. Daardoor is het voor mij goed vol te houden.



En wij hebben ook de trip trap. Al jaren in gebruik en bevalt echt heel erg goed! Newborn set voorlopig nog wel in gebruik. Ik vind hem echt nog niet stevig genoeg om te kunnen zitten in de babyset. Dat hebben wij pas met een maand of 6 gedaan. De stoelen gaan jaren mee en schuiven direct aan/onder tafel. Dat vind ik echt een voordeel ten opzicht van stoelen met een blad. Ook kunnen kinderen er als ze groter zijn makkelijk zelf op- en af. Zodat je niet hoeft te tillen.
Alle reacties Link kopieren
@ Apple; heerlijk zo met z'n drietjes weg he. Je hoeft ook niets speciaals te doen want het is alleen al fijn om rustig te genieten met z'n drietjes



Het afbouwen zit er hier bijna op en ben er nu wel blij mee. Heb er vrede mee. Verder geniet ze lekker van de hapjes en was pastinaak gisteren een grote hit haha. Echt zo leuk om te zien!



Ik wil het zwemmen volgende week gaan oppakken. Twijfel nog even over welke dag maar komt wel goed.



Qua trip trap gebruiken wij denk ik ook nog wel even de newbornset. Na de vakantie, dan is ze 6 maanden maar eens het zitje proberen.



Vinden jullie het ook zo hard gaan? Onze kleine druif wordt zondag alweer 5 maanden! Waar blijft de tijd??!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was de eerste volledige dag dat E. naar de crèche ging. Ik heb haar om 10u45 afgezet en haar papa is haar om 17u45 gaan ophalen.

Haar ogen waren blijkbaar super rood van het wenen!



Bah.. wat voel ik me slecht dat ik haar achterliet om te gaan werken
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ahw s17, wat rottig! Sowieso al moeilijk de eerste keer en als ze dan ook nog zo verdrietig is.. bah! Ik hoop dat ze gauw gewend raakt. Hoe was jou eerste werkdag?

Klinkt goed bij jullie Redshoes! En ja zeg ik vind het ook zo hard gaan. Ze wordt al echt zon mensje. Zo leuk :D
Alle reacties Link kopieren
Is het in NL vandaag ook Moederdag?

Zoja: geniet vandaag van jullie dagje!!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen? Ik heb wel meegelezen maar had niet echt de rust om telkens te reageren. Ga wel een poging wagen :)

S17 ahhh sneu :( kwam het ook niet omdat ze heel moe was? Mijn dochter was in het begin ook heel moe toen ze thuis kwam van alle indrukken. Ze krijgt dan ook rode oogjes. Hadden ze iets gezegd dat ze veel heeft gehuild?

Redshoes heb je al gezwommen? Het lijkt me zo leuk, we gaan alleen pas zwemmen in onze zomervakantie.

Apple heerlijk dat je even bent weggeweest! Zijn wij ook echt aan toe. Hoe was jullie dagindeling? Wij vinden het heel eng om iets definitiefs te boeken. Waar ga je heen? Wat ga je doen? Luxe problemen :P


Het gaat snel hè dames? Ons meisje is sinds dit weekend 5 maanden oud..


Nog steeds volledig borstvoeding. Ben zo blij dat het 'gewoon' gaat. Op werk kolf ik genoeg, meestal een voeding extra. Het enige wat ik lastig vind is de tijd om te kolven. Ik heb er recht op tot 9 maanden maar soms is het zo druk op de afdeling dat er gewoon geen tijd is. Dan kolf ik eigenlijk 1-2 uur te laat en dan sta ik echt op ontploffen..


Wij gebruiken ook de newborn Seat op de tripptrapp maar eh mevrouw vind het ineens 5 minuten leuk en daarna wilt ze rechtop zitten. Ze kan namelijk zelfstandig zitten.. niet lang hoor, hooguit 5 minuten. Maar nu wilt ze dus in een gewone stoel want in de newborn gaat ze steeds naar voren leunen.. wat niet lukt door de riempjes maar ze blijft volhouden, Hahaha.

Ze rolt nu ook echt goed om, alleen van buik naar rug nog niet. Dus dan hoor ik wat benauwde geluiden uit de box komen omdat ze niet terug kan rollen, arm ding! Hahaha
Ook pakt ze haar voetjes constant, zo leuk!

Ze is heel vrolijk en mijn man had haar gisteren op zn nek gezet, schaterlachen joh! Dat was dolle pret.
Hebben jullie ook dat ze soms in hun slaap echt huilend wakker worden, totaal overstuur? Ze heeft dit nu iets van 2-3 keer gedaan, moet haar echt troosten en wiegen.. vaak komen dan een paar flinke scheten dus dan denk ik, dat zal het zijn?


Qua slapen gaan we nu weer goed, in t vorige sprongetje was het echt elke 2-3 uur een voeding. Nu slaapt ze weer 6 uur, heel soms langer. Ook wilt ze later naar bed en is ze langer wakker overdag. Ik ga er maar gewoon in mee, al denk ik soms om 6u 's ochtends als ze al kakelend naast me ligt *^%##^*%^%. Ga slapennnnn!


We vinden het dus erg lastig qua vakantie boeken. We hebben de laatste weken van augustus/begin september vakantie. En we zagen een heel leuk huisje in Portugal met eigen zwembad. En niet eens zo duur. Maar ja. Hoe doe je dat dan? Qua kinderwagen? Vervoer daar? Autostoel? En vooral; hoe deel je je dag in. Ze is dan 8 maanden, hoeveel zou ze dan slapen overdag? Kunnen we wel ergens heen?

Eigenlijk zijn we niet zo moeilijk, ze gaat al sinds 10 dagen oud met ons de hort op. Maar in het buitenland / ver weg van ons veilige thuis voelt het wel heel eng!

Collega vertelde dat ze toen haar dochter 3 maanden was dat ze 2 weken op center parks heeft gezeten maar toen geen gevoel van 'uitgerust' / vakantie had. En wij hebben dat wel echt even nodig na een heftige bevalling, veel werken en elkaar nauwelijks zien, slaapgebrek, überhaupt een kind hebben, verbouwing, verlies van dierbaren. Even echt weg. Moet ik gewoon maar boeken?


Heeft iedereen een leuke Moederdag gehad? Ik heb een olijvenboom voor in onze tuin gekregen. Die gaan een Lieftink mee en aangezien onze dochter Olivia heet (en we noemen har olijfje soms) is het een prachtig cadeau.


Wat vinden jullie van de nieuwe layout? Ik vind t vooral bloedirritant dat ik steeds opnieuw moet inloggen.


Zo. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hee schaapje, leuk weer van je te horen! Ja de tijd vliegt he?

Fijn dat alles goed gaat met jullie dametje. Prachtige naam trouwens Olivia :heart: . Ik vind t heel knap dat je nog bv geeft!

Wat betreft onze center parks ervaring: de dagindeling was net als thuis, en is min of meer aangepast aan L. Sochtends opstaan rond 8 uur (met wat rek door knuffelen in bed), dan een eind wandelen sochtends op t park en koffie drinken in zon rumoerig center parks cafe :mrgreen: , en smiddags vaak ff met de auto weg. Omdat ze weinig slaapritme heeft overdag doet ze die gewoon in de wagen of auto. De avonden brachten we wel in het huisje door. Ik vind haar te onvoorspelbaar om mee uit eten te nemen, dan zit ik teveel te wachten of het huilen wordt .

Was al met al prima zo, en we gaan in juni 10 dagen naar Frankrijk. Huisje op park met zwembad. Ik denk dat wat jij noemt, Portugal met zwembad, ook heerlijk is! Als je wat faciliteiten hebt zoals een keuken kan je je dan ook bij het huisje goed vermaken. Qua babyspul moet ik nog eens nagaan wat we meenemen. Ik denk campingbedje, babygym, kinderwagen etc..? Overigens gaan wij expres niet vliegen omdat ik de auto dan lekker vol kan doen :-D .

Best spannend he, zulke dingen? Het is zo anders dan eerst. Wat ik trouwens nog als tip heb, zorg voor een huisje met meerdere slaapkamers. Dat hadden wij op cp niet, waardoor de dame bii ons sliep. Thuis al een poosje niet meer, dus ik lag de eerste nacht van elk pufje wakker. Heel romantisch werd t ook niet :facepalm:

Ps;Dat opnieuw inloggen is idd zwaar iritant!
Alle reacties Link kopieren
Ow en moederdag was leuk! Mooi kdv knutselwerkje en oorbellen gekregen. Helaas ook een virus van L. gekregrn, zij was vorige week zwaar verkouden en nu ben ik ziek. Dan vind ik moederen ineens wel een stuk pittiger trouwens! Wil het liefste gewoon in bed liggen ;) .
Alle reacties Link kopieren
Hee!
Ja ik wilde al veel eerder reageren maar er kwam telkens iemand tussen ;)
Hoe neem je haar dan mee in de auto? Hoe lang rijden jullie? Ze mogen niet zo lang in de maxicosi lees ik overal..

Een hotel lijkt me ergens ook wel relaxed.. gewoon aanschuiven voor het ontbijt etc..
beterschap nog!
Alle reacties Link kopieren
Ha herkenbaar ;). Wij nemen haar mee in de maxicosi, we gaan naar de Elzas dus relatief dichtbij (6 of 7 uur rijden). Ik lees inderdaad ook dat ze niet te lang in de maxicosi mogen, maar tegelijk ook weer dat zo'n incidentele keer als met vakantie wat langer geen probleem is. Mits je minimaal elke 2 uur stopt en ruim pauzeert, zodat de baby op een kleedje in de berm kan rekken en strekken. Dus daar gaan wij dan maar voor. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat het haar kwaad kan doen die 2 ritjes, we gaan haar geen dagenlang dubbelvouwen in dat ding :proud: .

Ja hotel is wel lekker, maar na mijn center parks ervaring zie ik mezelf dat voorlopig niet doen. Ik zou teveel bezig zijn met of de buren last hebben van babygehuil en het vooral onhandig vinden om steeds de hele avond op de kamer te moeten zitten (in stilte), omdat L. dan slaapt.

Maar zo heeft alles ook voors en tegen hoor!

Mbt jouw vraag over huilend wakker worden trouwens, die herken ik ook! Gebeurt hier regelmatig, vaak blijkt het dan inderdaad door een dwarszittende scheet of krampje te zijn. Maar ik moet zeggen dat L. sowieso vaak huilend wakker wordt, ze heeft dan of honger, of is ontevreden omdat ze uit bed wil. Al zijn die huiltjes dan vaak gelijk over als ze ons ziet.
Alle reacties Link kopieren
Kleinschaap: kwam mede door vermoeidheid maar ook huilen want de huid waar de traantjes lopen als ze neerliggen zag ook rood.
Info over hacar dag moeten we echt verschillende vragen stellen om iets te weten.
Maar ik heb de indruk dat Elise welaan de crèche begint te wennen! En dat is voor mij heel belangrijk dat E. gelukkig is!

Hier eentje die elke dag om 5u30 wakker is. Vermoeiend!

Opnieuw aanmelden is erg irritant. Ik vond de vorige versie veel overzichtelijker!

Hier is mijn eerste Moederdag voorbij gegaan zonder een verrassing of felicitatie. Zowel man als crèche heeft niets gedaan :(

Maxi cosi: idd bij voldoende rustpauzes zal het wel geen probleem zijn! Hier zit dochter al in een autostoel groep 0 en 1 gecombineerd. Zit ze iets rechter maar ook niet ideaal voor lange afstanden!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ow wat jammer s17, dat is toch een speciale dag als kersverse moeder! Dan maar een dikke moederdag knuffel van mij ;) .

Ach het lijkt me zo moeilijk om haar dan nog weg te brengen na zoveel traantjes. Fijn dat ze nu meer lijkt te wennen. Hoe is het nu voor jou?
anoniem_271621 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 19:23
1.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
s17 wat vervelend zo'n eerste start op de crèche. En dan ook niets voor moederdag wat jammer. Hier ook niet de leukste moederdag manlief had er ook niets aan gedaan maar wel een knutsel van de crèche. Opzich hoef ik ook geen cadeau van m'n man maar een lief woordje of kaartje was leuk geweest. Verder was de kleine meid ziek dus dat hielp ook niet. Wat wel leuk was dat ze op moederdag ook 5 maanden was. Vond ik wel weer een mijlpaal, nog een maand en dan is ze al een halfjaar!

vakantie: wij gaan ook naar midden frankrijk in juni en het plan is iedere 1.5-2u een half uur te stoppen. Dan is het te doen. verder wilde ik proberen op de achterbank dingen neer te zetten die we kunnen verschuiven naar de voorbank zodat we eventueel ook naast d'r kunnen zitten. Daar hebben we een huisje met veel babyspullen dus dat is fijn. Bedje, kinderstoel, badje, box, aankleedkussen. Erg fijn. Ik wil wat speelgoed en de kinderwagen meenemen en ik denk m'n babycook om hapjes te maken. Of anders de staafmixer.

zwemmen: vanmorgen voor het eerst babyzwemmen gedaan na centerparcs. Het was erg leuk. Alleen onder water was geen succes haha. Ze moet echt even wennen. Verder had ze veel plezier.

@apple schreef jij laatst nou over duizelingen? Sinds ik met de bv gestopt ben heb ik daar ineens last van. Superirritant hopelijk gaat het snel over. Heb jij er nog veel last van?
Alle reacties Link kopieren
Thanks Apple!
Stiekem had ik gehoopt op een huwelijksaanzoek.. best wel hoge verwachtingen dus om dan zomaar voorbij te gaan zonder iets! Maar het is nu wel duidelijk dat trouwen niet op mijn vriend zijn planning staat :-D

Redshoes: wat hadden ze geknutseld in de opvang? Je dochter haar eerste kunstwerkje vermoed ik :heart:
Is je kleine meid al wat beter?
Ook al 5 maand hoe snel gaat het toch! Op naar 6maand das echt wel een hele verandering!

Juni komt al dichtbij! Frankrijk zal zalig zijn! En idd zeker elke 2uur eens stoppen behalve als ze net heel erg diep zou slapen! Je zal het wel merken als ze er nood aan heeft vermoed ik!
Aftellen naar jullie vakantie!
Ik ga ook wel heel blij zijn eens met ons drietjes weg te zijn! Eindelijk wat Quality-time samen!!

Je volgt echt lessen babyzwemmen! Zalig! Hopelijk ontspannend voor je kleine meid! Was ze na het zwemmen ook super vermoeid?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Haha S17 een huwelijksaanzoek is idd best een hoge verwachting maar ik moet bekennen dat ik hem hier ook wel had verwacht zeker aangezien we wel eens gezegd hebben in 2018 te willen trouwen dus dan mag hij wel eens gaan opschieten. Laatst waren we ook zoveel jaar samen maar dat werd m ook niet haha. Ik laat het maar los (inhoeverre dat gaat haha, misschien de vakantie ;))

Er was een sigarendoosje geverfd met haar voetafdrukjes op de bovenkant. Aan de binnenkant een foto met een tekstje:
De liefste mama dat ben jij
Jij zorgt altijd goed voor mij
Een mooi cadeau, een dikke zoen
En mijn liefste lach
Op deze Moederdag

In het doosje zaten dan nog twee theezakjes en een chocolaatje. Echt superleuk! Ik heb hem nu op mn bureau op mn werk staan met theezakjes erin.

Na het zwemmen was ze idd erg moe. Ik was lopend dus ze kon in de wagen lekker in slaap vallen en heeft erna 5 kwartier geslapen. Heerlijk. Ga het wel vaker doen denk ik. Gisteren in bad had ze ook weer zo'n plezier, zeker toen ik dr op dr buik liet drijven.

Trouwens wat me nog opviel S17 was dat je zo om informatie moet vragen over de dag. Hier hebben we een schriftje waar de leidster opschrijven hoe dat dag is gegaan en wat haar eettijden en slaaptijden zijn geweest. Dat doen ze het eerste jaar daarna komt het op een overzicht te staan waar je zelf op kan kijken. Hoe gaat het nu op de opvang?

@ Kleinschaapje nog, het huilen in haar slaap herken ik deels. Het gebeurt niet vaak maar eens in de 3 weken ligt ze opeens te gillen in bed en als ik dan naar boven sprint ligt ze nog te slapen. Rustig over haar bolletje aaien en tegen dr praten helpt wel maar ze slaapt ook gewoon door. Ze wordt niet wakker. En wat is jouw kindje vlot met haar motoriek zeg! Rollen hier gaat nog niet, wel naar haar zij maar daar houdt het bij op. Ze ligt dan heerlijk op haar zij te babbelen en op van alles en nog wat te sabbelen haha.

Kletsen kan ze als de beste en het lijkt wel of ze de hele dag ligt te babbelen haha. Vanmorgen om 5.15 ook lekker kletsend in dr bed dat was wat minder maar na een kwartier sliep ze weer en heeft ze lekker tot 7.15 geslapen.
Alle reacties Link kopieren
S17 ahhh das helemaal balen als je verwacht ten huwelijk gevraagd te worden en je krijgt helemaal niks :( nou vanuit hier een hele dikke knuffel! :hug:

Redshoes wat een leuk cadeautje zeg! Alles bewaren hihi
Hahah dat kletsen op een iets te vroeg tijdstip doet ze hier ook.. soms valt ze weer in slaap maar meestal is ze echt een uur wakker.. wat fijn dat ze bij jou wat sneller weer inslaapt!

Dat huilen met tranen doet ze echt heel soms maar ik schrik er elke keer zo van omdat ze dat nooit doet. Misschien is het omdat we weer richting een sprongetje gaan.. ze wil ook niet meer alleen spelen, dat deed ze eerst wel zodat ik rustig kon opruimen/stofzuigen etc. Nee nu is het haar in de draagzak en dan mijn dingen kunnen doen. Overdag weigert ze soms ook te slapen in haar wieg. Nu ligt ze ook in m'n armen.. ergens heel gezellig maar ook lastig.

Trouwens, over vlotte motoriek gesproken: deze dame kan zitten! Ineens. Sinds eergisteren kan ik haar even neerzetten en gaat ze spelen. Alleen wilt ze constant van alles pakken en dan valt ze om, Haha. Dus het geeft niet echt rust voor mij. Hopelijk kan ze snel zelf gaan zitten zodat ik haar niet constant in de gaten hoef te houden en weer uit een benarde positie bevrijden.
Ik heb ook zo'n hangwieg, maar ze gaat nu dus draaien/rollen, en om haar as draaien. Dus elke keer als ik haar even daar in leg rolt ze zichzelf klem. Ik kan haar wel met de sleepyhead erin leggen want dan ligt ze meer klem. Ineens een nieuwe fase!
Ik zag reclame van een heuse babyspa! In Almere. Ik ga er eens over denken, maar eigenlijk is het een sessie zwemmen / floaten met aansluitend babymassage. Dus niet perse speciaal, maar t klinkt wel leuk. Samen naar de babyspa :p

Ook zijn wij hier gestart met baby zindelijkheidscommunicatie. Ik heb het boek 'je baby op het potje' aangeschaft en had t even vlug doorgelezen. Nog niet echt rustig de tijd gehad om t goed door te lezen. Maar vanmiddag werd ze wakker en ik dacht, ik zet haar eens op het potje. Nou even een paar minuutjes laten zitten en ze vond t alleen maar gezellig. Dus ik dacht, laat maar. Haal haar er af en wat!! Een plasje!! Ik heb me in mijn hele leven nog nooit zo trots gevoeld :p gelijk een foto gemaakt uiteraard, hahahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: als jullie in 2018 willen trouwen zal hij inderdaad snel met een aanzoeken moeten komen! Al is het op vakantie natuurlijk wel al een stuk romantischer dan gwn thuis!
Wij waren 17mei ook 10 jaar samen.. maar ook dan niet Hahah!
Ik heb er subtiel een gesprek over begonnen en het werd snel heel duidelijk dat ik er niet op hoef te wachten. Goed dat ik het weet!

Zalig cadeautje van de opvang! Zal erg mooi zijn op je bureau!

Ik wil ook graag nog een keer gaan zwemmen maar alleen vind ik het niet zo praktisch! Baby afdrogen en aankleden maar nadien kan ik haar nergens veilig leggen om mezelf aan te kleden! Als iemand tips heeft?

Ja het verslagje van de dag zou normaal via mail moeten komen maar ze zegt al maanden dat ze internet problemen heeft!

Hier ligt er ook eentje elke dag om 5u30 te babbelen en na een kwartier gaat het over in wenen dus elke dag vroeg op!
Rollen gaat hier ook nog niet enkele minuutjes op haar poep zitten wel maar ze valt erg snel om

Kleinschaap: dat huilen zal idd wel schrikken zijn! Jammer dat ze nog niet kunnen zeggen wat er scheelt he..
Op hoeveel weken is het volgende sprongetje? Ik zit achterop met lezen in het boek!
E. Heeft altijd veel aandacht nodig gehad en sliep overdag best bij mij dus daar is er niets aan veranderd.

Floaten: is dat zo met een speciale zwemband om hun nek? Want die vind ik een beetje akelig!

Babyzindelijkheidscommunicatie? Heb je hier wat meer uitleg over? Is het niet heel erg vroeg om daar al mee te starten?
Heel erg benieuwd!!!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend van je moederdag en dat je vriend zo negatief was over een huwelijksaanzoek S17. Niet leuk :-(

Nieuwe lay-out vind ik helemaal niks. Met name omdat het forum opeens niet meer werkt via de ipad. Zit nu op mn telefoon, maar dat is ook niet echt fijn.

Wij gaan in juni een weekje naar het strand. Verder willen we in juli/augustus nog weg. Geen idee wat. Misschien een last minute ergens heen of nog iets in Nederland 😊
Alle reacties Link kopieren
@kleinschaapje wat goed zeg ook zitten! Dat begint hier ook wel te komen. Soms zit ze even los op schoot of op de grond tussen m'n benen. ze probeert dan haar tenen te pakken echt komisch. Wel lastig qua slapen. Dat gaat hier dan wel goed. Wel merk ik dat ze iets meer hangerig is maar niet heel storend en het zijn korte momenten. Net heeft ze zichzelf een halfuur vermaakt onder de babygym en met d'r speeltjes. Heerlijk.

Nu ligt ze op bed en we zijn een paar dagen samen omdat m'n vriend 5 dagen in het buitenland zit voor werk. Benieuwd hoe dat gaat. Maar komt vast goed.

@s17 wat jammer dat je vriend er zo negatief op reageerde. Lijkt me best even frustrerend maar wel goed om te weten.

Ik merk dat ik nog meer wil reageren maar dat dat niet zo relaxt gaat op m'n telefoon dus ik hou het hier even bij.
Alle reacties Link kopieren
Ooow s17 dat is wel extra jammer dan, snap dat je teleurgesteld was!!

@Redshoes, ja klopt ik was duizelig! Sinds die post niet meer gehad maar heb ook sterk het idee dat het hormonaal is. Ik vond het een enorm rotgevoel, heb jij er nog steeds last van?

Wauw Schaapje al zitten en omrollen, wat een vlugge meid! L. rolt biijna om maar nog niet echt soepel. Zitten wordt sreeds leuker maar wel met hulp.

Huilen jullie kindjes maar zo weinig tranen? Wij hebben bij het minste of geringste dikke tranen en een pruillipje. Zeker wel dagelijks. Begin me nu af te vragen of dat heel raar is :| . Tegelijk heeft ze ook veel lachjes en klets. Ze is echt een jantje huilt, jantje lacht.

Reageer later op pc nog even langer.. :)
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet gek hoor Apple! Ze kunnen zich alleen nog maar uiten via lachen of tranen.
Hier wordt ook wat afgebruld. Soms moet ze gewoon even wachten, maar ook alleen zijn houdt ze totaal niet van.

Tegenwoordig zien we ook de pruillip en tranen komen als de verkeerde persoon naar haar kijkt O_o
Alle reacties Link kopieren
Blij dat je dat zegt ernie82! Hoewel ik tot nu toe best relaxt ben geweest in het moederschap (geloof ik), merk ik dat ik soms wel een beetje onzeker wordt van de wispelturigheid van onze dame. Ze is doorgaans heel vrolijk, maar als er even iets niet goed is dan zet ze het gelijk op een brullen. Van de week waren we bij vrienden met een dochtertje van een maand oud, en dat was zo rustig! Lag gewoon te slapen of een beetje rond te kijken. Terwijl ik niet beter weet dan dat we met L. in de weer zijn, vooral toen ze nog kleiner was en veel krampjes had hebben we elke avond urenlang met haar rondgelopen. Gewoon rustig stilzitten was er in de eerste maanden haast niet bij. Ik heb me daar nooit druk om gemaakt, maar als ik het dan vergelijk... Zo klein en dan al zulke verschillen!

Hoe is het verder met jullie dames? Hebben de kids last van de warmte? Hier valt dat erg mee, L. is lekker vrolijk.

En ik vroeg me af hoe het er bij jullie voorstaat met hapjes? wij zijn vorige week begonnen. Eerst een week wortel, nu bloemkool. Mevrouw vindt het heel interessant en doet haar mondje vrolijk open, maar spuugt het meeste ook net zo hard weer uit. Ik heb dus niet het idee dat ze echt veel eet, maar ach, het zijn vast niet voor niks 'oefenhapjes'. :)
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Hier beginnen de traantjes ook meer te komen. Als ze huilt is het ook echt met traantjes maar ze huilt niet veel. Wel sinds een week ineens als ze me niet meer ziet dat ze begint te huilen maar zodra ik weer in beeld ben is het een grote lach :)
En al helemaal als ik haar dan oppak. Echt zo schattig.

De duizeligheid is hier wel minder aan het worden. Gelukkig maar want met het rondjes draaien in het zwembad bij het babyzwemmen ging ik bijna onderuit en dat is niet de bedoeling.

De kleine meid heeft hier wel wat last gehad van de warmte maar het is me meegevallen. Nou zijn we ook veel binnen gebleven en blijft onze woonkamer vrij koel dus dat scheelt. En we hadden een babyzwembadje gekocht voor in de tuin. Mevrouw is dol op water. Hoewel ze er zelf nog niet kan zitten kan ze wel chillend tegen de rand aan hangen met haar armpjes op de rand, echt zo'n komisch gezicht. Of ik hou haar gewoon even vast. Maar ze vond het heerlijk. Het badspeelgoed erbij en er werd lekker gesparteld.

De hapjes gaan hier erg goed. 's ochtends krijgt ze ongeveer 60 gram fruit en dat gaat er zeer makkelijk in. 's avonds geven we rond de 80 gram groenten maar gaat het niet op dan niet. Ze krijgt nu pastinaak met aardappel en dat vindt ze wat minder. Na 50 gram wil ze echt niet meer, terwijl de combi doperwtjes en zoete aardappel erg goed ging. Pastinaak alleen vond ze ook heerlijk. Ach het maakt niet zoveel uit. Ze regelt het zelf wel. Het zelf maken van de hapjes valt me ook erg mee. Meestal heb ik genoeg voor een dag of 6/7 dus hoef ik maar 1x per week wat te maken.

Helaas is ze nu erg aan het hoesten en wat verhoging, hopelijk zet het niet door. 2 weken terug ook 2/3 dagen koorts gehad. Maar ja beter nu dan over 2 weken als we op vakantie zijn. Alleen qua werk is het een beetje onhandig want er ligt nog zoveel dat voor de vakantie af moet.
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: hoe waren de dagen zonder vriend? Hopelijk een beetje meegevallen!
Ik ben ervan overtuigd dat het met 2 toch een stuk makkelijker is!

Apple: hier ook weinig tranen. Maar ze huilt niet vaak. En als er tranen zijn, weet ik dat het serieus is!

Ernie: onze dame blijft vrolijk naar vreemden lachen! Die fase van eenkennigheid moeten wij nog bereiken!

Apple: ik heb ook de indruk dat andere leeftijdgenootjes veel "flinker" zijn. Maar zoals je zegt ieder kind is anders!

Hapjes gaan hier heeeel vlot en zijn geen hapjes meer maar maaltijden!
Smorgens krijgt ze nog een flesje smiddags 250 gr groenten/aardappel
Rond 15u 150 tot 200g fruit en voor het slapen gaan nog een fles.
Alles gaat vlot binnen niets wat ze niet lust!

Redshoes: is je dochtertje al beter! Ik hooo voor jou van wel! Aftellen naar je verlof!!

Hoe zijn jullie nachtjes? Hier gaat E. tussen 20 en 21 naar bed. Maar rond 5u is ze dan echt wakker om op te staan.
Soms zelfs al 4u30. Ik vind deze combi met werken nog zwaar..
What's meant to be will always find its way. ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven