Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
Hallo daar! Weer boven water na een heerlijke vakantie in Frankrijk. We hebben het echt heel fijn gehad :). Na een paar daagjes wennen hadden we alle 3 onze draai gevonden en echt genoten van het samen zijn. Onze kleine meid deed het fantastisch, ze sliep 'snachts heel goed (beter dan thuis!) en had niet al te veel last van het warme weer. Ook de rit erheen viel me reuze mee: we zijn elke 1,5 a 2 uur minimaal een half uur gestopt en dat was prima te doen.

Ze maakt nu echt stappen in meer gaan eten, tot voor kort was het hier ook zoals Schaapje het beschrijft (meer spelen dan eten), maar nu werkt ze toch 2 keer per dag een lading groenten of fruit naar binnen. We geven haar ook af en toe een halve boterham met boter en dat vindt ze heerlijk!

Verder bijt ze de hele dag op alles en kwijlt ze behoorlijk, dus iedereen die dat ziet roept 'dat ze wel gauw tandjes zal gaan krijgen'. Maar tot nu toe nog geen tandje te bekennen, ik ben wel benieuwd wanneer we wat gaan zien.

Ze gaat ook steeds beter zitten, in de kinderstoel kan ze nu vrij goed zitten (soms kiepert ze nog wat naar voren dus dan doen we er een kussentje tussen) en ook op schoot en tegen de leuning van de bank. Los zitten lukt nog niet en ook op kruipen heb ik haar nog niet kunnen betrappen ;).

Hoe gaat het met jullie? Welkom JB2016! Hoe gaat het met jullie en de kleine man, merk je aan hem dat hij vrij vroeg geboren is? (voor zover je dat kunt merken want ik zie nu al dat er behoorlijke ontwikkelverschillen zijn per kind :biggrin: )

Ow qua speelgoed is onze kleine blij met alles dat knispert, en ook sophie giraffe is nu favoriet omdat ze daar lekker op kan kauwen.
Alle reacties Link kopieren
Weer eens tijd om te reageren veel gebeurt afgelopen weken, bij mijn moeder waren al uitzaaiingen van borstkanker op haar botten maar deze leken onder controle. Helaas bleek dat afgelopen weken toch niet het geval en er komt weer een heel traject met chemo etc om het proces hopelijk weer stil te leggen en tijd te rekken. Erg confronterend allemaal. Ik hoop zo dat mn moeder en kleine meid nog een hele poos van elkaar kunnen genieten. Zelf heb ik altijd een goede band gehad met mn oma (moeder van mn moeder) en ik had mn meisje en mn moeder dat ook zo gegund met elkaar. We gaan nu maar vaak langs en ik zie wel dat het mn moeder goed doet. Hopelijk geeft het energie en kracht om deze periode weer door te komen.


Wel leuk al die verschillen tussen de kindjes te lezen! Hier een klein dikkertje haha. 3 weken terug was ze 66 cm en 8,5 kilo! We zijn maar over naar maatje 74 want de broekjes zaten echt te krap. Ach het gaat vast bij trekken nu ze zoveel meer beweegt. Mevrouw rolt het hele huis door en heeft haar achteruit ontdekt erg leuk om te zien.
Daarnaast is ze continu aan het babbelen, baba paapaa!!, tata, mèmè en nog meer klanken. Erg gezellig. Ik heb het idee dat ze afgelopen 3 weken ook een paar cm gegroeid is want het plankje van de trip trap mag wel naar beneden. Ze gaat er ineens opstaan terwijl vorige week haar voetjes er nog boven bungelde.

Veel ontwikkelingen de afgelopen weken ook qua eten. Ik geloof dat we in 6 weken van 5 naar 3 flessen zijn gegaan.
Ze zit nu op een schema met om 6.30 180+6, 10u fruit, 12u halve boterham met boter en water, 14u 180+6 16u snack + water, 17.30 200 gram avondeten (groente met aardappelen/rijst en kip). om 19u de laatste fles van 180+6 en naar bed.
Dit doet ze nu een week en het gaat erg goed.

Qua speelgoed vind ze alles leuk dat in haar mond kan. Doeken vindt ze ook erg leuk om onder te gaan liggen en kiekeboe te spelen. Verder rolt ze vaak onder de salontafel en gaat daar dan spelen. Favoriet zijn wel de stapelbakjes (lekker makkelijk te pakken) grote olifant van fisher price met van alles eraan, en boekjes lezen vindt ze erg leuk. Als niets meer leuk is, is dat vaak nog wel leuk en naar buiten kijken haha.

s17, ernie en kleinschaapje, (en wie ik nog vergeet) hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het topic zo stil geworden is!

Apple super dat jullie vakantie zo goed is meegevallen! De autorit bleef toch een beetje spannend afwachten! Hoe heb je het gedaan met vaste voeding?

Hoe geef jij het boterhammetje? Gwn in haar handje? Of in kleine stukjes?
Fruit en groetenpapjes gaan hier super.. brood helemaal niet!

Wij zijn net terug van een weekje NL! Het was fantastisch ondanks dat het redelijk wat heeft geregend!
Dochter heeft er leren sluipen.. achter de andere kindjes aan in de binnenspeeltuin.. geweldig! Zitten doet ze ook al super flink.. valt af en toe wel om maar eerder uitzonderlijk!

Redshoes: verschrikkelijk.. het zal voor jou en je moeder een moeilijke periode zijn!

Je dochtertje zal je moeder inderdaad de kracht geven om elke dag te blijven vechten tegen de verschrikkelijke ziekte!
Heel veel sterkte in deze zware periode..

Idd grote verschillen ondanks het kleine leeftijdsverschil. Onze dochter is 70cm en ik vermoed ook nu zon 8,5kilo.. ook maatje 74.. gaat zo snel.. het zijn echt geen kleine babys meer.. mijn dochter neemt zelf haar flesje vast en drinkt deze zelf op.. het enige wat ik nog mag vasthouden is dochter zelf..

Fijn dat ze al zo flink eet he! Ieder kind z'n tempo. Als ze er klaar voor zijn zullen ze het wel aangeven.

Ik heb eindelijk gevonden waar onze dochter graag mee speelt. Grote, gekleurde plastiek dingen die geluid maken en lichtjes hebben! En haar loopauto'tje is ze gek van. Hier kan ze ons dan ook mee volgen.

Al kindjes met tandjes?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Redshoes, wat een vreselijk nieuws... Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je moeder toch nog heel veel tijd is gegeven!

@s17, jullie vakantie klinkt heerlijk! Wat bedoel je met sluipen, is dat hetzelfde als kruipen? Ik had op vakantie zelf voor het avondeten potjes meegenomen, het fruit maakte ik vers.
Het klinkt alsof jouw kleine meid zich ook vlug ontwikkeld! Een flesje vasthouden doet L. nog niet, maar ze wil wel 'helpen'.

Verder wordt ze elke dag sterker met zitten (ze kan het in principe los, maar na een paar seconden verliest ze vaak haar evenwicht dus ik laat haar niet los zitten). Ze heeft nu grote lol in de kinderstoel, eten vindt ze geweldig en ook op soepstengels zuigen is een grote favoriet. Ik vind haar groot worden ineens!

Tandjes zijn hier nog niet gespot, bij jullie al wel? Qua eten en flessen is het herkenbaar wat Redshoes schrijft, ook wij zitten nu op 4 flessen en het eten wordt steeds meer.

En hoe gaat het met slapen? Wij hebben nu regelmatig een doorslaap nacht (van 19 tot 6 uur ongeveer). En soms komt ze nog één keertje. Overdag is ze nu van 3 naar 2 slaapjes gegaan. Ik vind dat eigenlijk best weinig (ze is dan een groot deel van de middag wakker), maar krijg haar met geen mogelijkheid meer in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Allereest Redshoes wat een vreselijk verdrietig bericht! Ik hoop ook voor jou en je kleine meid dat ze nog lang van oma kunnen genieten.

Sorry dat ik niet wat meer van mij heb laten horen, maar jullie weten hoe dat gaat ;) Ook die nachtdiensten er weer bij zijn verschrikkelijk.

Wat een grote verschillen he? Grappig dat elk kindje zich zo anders ontwikkeld. Ik heb Olivia niet meer gewogen sinds eind juni maar mijn arm zegt mij dat ze zeker 10kg is. Is nu echt pittig als ik met haar op mijn arm en een tas boodschappen naar de auto moet lopen. Zweet me een ongeluk :P
Ik heb alle hema broekjes van maat 74 gisteren opgeborgen want het ging echt niet meer. Ze heeft veel te dikke beentjes en buik waardoor alles afknelde. Nu van de Zara maat 80 aangedaan, die zit lekker los maar is nog veel te lang. Super schattig. Ze heeft vandaag een okergele broek aan met een donkerblauw blousje. Zo super schattig!

Zitten kan ze een maandje echt goed nu, zet haar gewoon overal neer als ik even mijn handen vrij moet hebben. We zitten nu wel in de fase van 'mama laat me niet alleen' dus zolang ze me ziet is het meestal goed. Maar soms wilt ze echt dat ik haar vast blijf houden. Dan gaan die handjes zo omhoog van 'pak me nou'. Zo lief! Maar ook onhandig als ik even wat moet doen. Ik geef me er maar aan over. Deze dame gaat alleen wel erg snel want zitten is passé want staan is hét leukste wat er is. En als mama of papa geen tijd heeft om te helpen, dan doen we het toch gewoon zelf? Pffff meisje wat ga je hard! Mijn baby is aan het verdwijnen.
Kruipen doet ze nog niet, maar dat duurt niet lang. Ze staat al wel op handen en knieen, maar een stap durft ze nog niet te zetten. Tijgeren doet ze wel als sinds een paar weken. Sinds gisteren snapt ze ook hoe ze van liggen naar zit kan komen, en ze keek me toch trots! Zo lief!

De hapjes hier gaan redelijk. Ik ben gestopt met alles pureren en klaarmaken. Ze eet gewoon mee met de pot. Ik kook met heel weinig zout en dan krijgt ze gewoon de groentjes die wij ook eten zo uit het vuistje. Vaak zit alles, maar dan ook alles helemaal onder. Maar ze geeft zelf aan dat ze het zo wil. Als ik het ga prakken dan kijkt ze mega smerig en spuugt ze alles uit. Dan liever dat ze leert dat een broccoli er zo uit ziet en dat je het zelf kan knabbelen. Aardappel vind ze ook lekker, gehakt heb ik haar 1x gegeven en dat ging er ook goed in. Verder fruit doe ik vaak in plakjes schaven (tip van de gastouder). Een appel durf ik niet in een stukje te geven, dus schaaf ik een plakje en dan kan er eigenlijk weinig engs gebeuren. Vond het zo slim, en tegelijkertijd dacht ik waarom bedenk ik dat zelf niet :P

Slaapjes.. tja. Ze slaapt overdag nog vrij regelmatig, echt wel minstens 3-4 keer. Minimaal 30 minuten, maximaal 2 uur. Savonds wilt ze pas na 22:00 gaan slapen, maar slaapt dan wel tot 7-8 uur. Ik vond het erg vervelend dat ik niet even een rustige avond had. Maar mijn nachtrust zonder voedingen vind ik eigenlijk best goed bevallen.

Ik heb gisteren een pop aan haar gegeven, zooooo dat was een succes! Hahaha helemaal schateren en kusjes geven! Zo lief! Dus voor jullie misschien ook een idee? :P
Wij hebben over ruim een week vakantie maar we gaan niet weg. Door verbouwingen + auto's die gerepareerd moesten worden hadden we niet echt geld over. Dus nu 2 weken lekker dagjes weg.
Ik ga mijn meisje ff snel weer bevrijden van snottebellen want ze zit alles nu aan de bank af te vegen :P
Ik lees wel mee hoor! Alleen reageren probeer ik nu weer wat meer te doen! :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer even een reactie.
Bedankt voor het meeleven. Het is een gekke periode met aan de ene kant de chemo's en aan de andere kant dan nu toch een bruiloft plannen want uitstellen wilde ik nu echt niet meer. Hoewel we het er al over hadden wilde mn vriend toch heel graag een aanzoek doen, van mij hoefde het niet meer maar ik ben erg blij dat hij het wel gedaan heeft. Het was toch een speciaal moment. Verder meteen in de stroomversnelling met regelen, maart 2018 moet het worden. Gisteren met mn mams trouwjurken wezen passen, wat een feestje en nog geslaagd ook.

Met de kleine meid gaat het erg goed, hoewel ze nu wel echt in een sprong zit, slechter slapen overdag en veel jengelen. Heel herkenbaar dat zodra je wegloopt ze begint met huilen. En ze wil lekker bezig gehouden worden. Op het KDV gaat het dus hartstikke goed maar thuis is het soms wel even pittig.
Zitten gaat ook redelijk goed. Kruipen en tijgeren doet ze nog niet maar ik denk dat ze tijgeren overslaat. Kruipen begint er aan te komen ze gooit wel dr beentjes onder de billen maar dr hoofd gaat dan nog omlaag. Soms ligt ze in bed wel op handen en knieën en wiegt ze heen en weer zo schattig. Ze rolt wel de hele kamer door en zo komt ze er ook haha. Verder kletst ze enorm en zit er tussen het brabbelen door vaak een mama!!! en soms ook papa.

Ik denk dat ze qua gewicht nu net boven de 9 kilo zit, maatje 74 past nog net qua omvang idd. De lengte is soms nog wat lang. Ach we gaan het zien. Eten gaat erg goed. Ze lust echt alles. En uit zichzelf vlak voor de 7 maanden naar 3 flessen. Ik geloof dat we in 5 weken tijd van 5 naar 3 flessen zijn gegaan.

Afgelopen weken zijn de nachten minder door een verkoudheid, ze hoest regelmatig en slaapt dan zelf wel door maar wij niet meer. Dat iedere 3u breekt nu toch wel aardig op zeker in combi met energie dat het werken, zorgen om mn moeder en de bruiloft plannen kost.

Over twee weken gaat ze een nachtje uit logeren bij opa en oma omdat we een bruiloft hebben ik kijk er nu al naar uit om even bij te tanken.
Alle reacties Link kopieren
Apple: sluipen is kruipen maar dan zonder haar knietjes te zetten. Plat op haar buik en met haar handen en voeten beweegt ze dan vooruit!
En wat gaat ze snel.

Het eerste tandje komt nu al enkele dagen piepen! Als ze me bijt voel ik het al goed! Schattig!

Slapen gaat hier goed! Terecht fier op hoe m'n kleine meid haar ontwikkeld!

Kleinschaap: al maatje 80! Gaat snel.. hier past ze gelukkig nog goed in maatje 74! En ik denk dat ze er nog wel even zal in passen! Eindelijk eens wat minder snel nieuwe kleren voorzien!

Nu al zelf rechtstaan? Zoo flink! Aan wat trek ze haar dan recht?
Maar inderdaad als ze zelf rechtsstaat is er nog weinig baby!
Voor mij heel erg tegenstrijdig! Ik zou willen dat ze voor altijd m'n kleine baby is maar tegelijkertijd kijk ik uit naar alle nieuwe dingen die ze leert :flirting:

Eten: mixen doe ik sinds kort ook niet meer wel een beetje pletten met een vork.. de stukjes waren even wennen! Er is veeel uitgespuugd geweest. Maar zo nu begint het al te lukken.

Een pop lijkt me echt een leuk idee! Geeft je dochter dan al kusjes op vraag?
Ik kocht voor m'n dochter de poppenwagen van Ooh noo, vind ik prachtig.. komt hopelijk volgende week aan. Ik vermoed dat ze hiermee zal leren stappen.

Geniet van de dagen thuis Kleinschaap! Wat Quality time zal je gezin goed doen!

Redshoes: bah inderdaad nare periode terwijl je net zou moeten genieten van de organisatie van je bruiloft! Dit geeft je moeder ook weer iets om naar uit te kijken! Ook hiervoor zal ze net wat harder vechten tegen de gemene ziekte!

Hier gaat het momenteel weer goed. Onze opvang voor dochter bleek een hel te zijn. Kinderen die opgesloten werden in de badkamer en andere gebeurtenissen.
Wij zijn nu voor een kleinere opvang gegaan en voorlopig lijkt het erg goed te gaan!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Hallo dames.

Ik ben 3 januari bevallen van ons eerste kindje, een meisje.
Ik heb een vraagje, (Ik heb niet al jullie verhalen gelezen..) is er nog iemand die borstvoeding geeft? Of een combi doet van BV en FV?
Ik wil graag met iemand eens overleggen hoe diegene dit doet.. Dus ik dacht miss zit er iemand in deze groep, waar ik even mee kan overleggen:)

Liefs
Hi bloempje :-) Ja ik geef nog volledig bv.. en heel soms een flesje nutrilon als hij erg hongerig lijkt te blijven. Mijn zoontje is van 9 dec
Ik werk onregelmatig, ook nachten, dus kolf zover nodig. En soms is de productie daardoor wat minder. Gelukkig werk ik gemiddeld maar drie dagen dus kan nog heel veel live voeden!
Wat is je vraag? PM me als je wil.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bloempje,
Mijn dochter is van 13 december en ik geef ook nog volledig BV en kolf op werk. Ze drinkt super aan de borst en krijgt dan mijn melk per fles als ik werk :) geef niks anders, behalve bijvoeding aan fruit en groenten. je mag mij een berichtje sturen :)
Wanneer moet je eigenlijk beginnen met andere hapjes.. met vlees/vis/ei bijv, en wanneer met brood en pasta etc? Ze kunnen niet op groente en fruit blijven neem ik aan maar ik vind het nog lastig. Ik weet wel dat melk het belangrijkste is voorlopig nog maar toch...
Iemand daar een logisch idee bij? :lightbulb:
Hoi Kleinschaapje en Noortje.

Ik heb jullie allebei een privé berichtje gestuurd :)

Dankje wel alvast!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Noortje ik breek even in; ik mocht sinds 6 mnd ook pasta, rijst en vis/ vlees erbij doen en sinds 8 mnd ook brood
Wij mochten vanaf 6 maanden brood, pasta, aardappelen, rijst, vlees en vis erbij geven.
Zoon is nu bijna 7 maanden.
Rijstwafel en brood doen we al een beetje, hij is er niet weg van.
Pasta ook niet.
Wat geven jullie als beleg?
En Hoe doen jullie dan vlees, pureren? Door een hapje heen?
Nog receptjes van goeie combi's? :)

Ons jongetje eet erg goed 'zelf', als je hem een flink stuk van iets geeft. Maar een hapje met (grove) stukjes vindt hij dan weer niks. Pap (van poedermelk) vindt hij ook niet te vreten Haha
Ik vind t maar lastig
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie kinderen ook een spookstand? Pffff dit sprongetje is echt de heftigste. Mw weigert te slapen. Hele dag. Hele nacht. Alleen op ons is goed en soms dat ook niet eens.
Ik dacht aan tandjes, maar zie niks. Ik dacht verlatingsangst, maar ze gaat wel gewoon zelf spelen. Het is echt het slapen wat ineens een probleem is. Ook is haar speen niet goed alleen nog maar de borst.. ik word langzaamaan helemaal dol :-(
Help?
Alle reacties Link kopieren
Oh Kleinschaap: hier gelukkig geen spookstand!
Hopelijk is het snel voorbij!

Het is maar een fase.. maar ik begrijp dat je op bent als ze niet wil slapen en enkel de borst wil..

Heel veel sterkte! Je bent een fantastische mama dus het komt vast wel goed :heart:
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Kleinschaap, ja ook hier 3 a 4x in de nacht eruit. Ik word ook gek :-) ze wilt aan de borst en huilen als ze terug naar bed wordt gelegd. Je bent dus niet alleen. Hier nog 1 wk en 1 dag en dan zit ze op de 37 weken, ik tel af :hihi:
Alle reacties Link kopieren
heel herkenbaar klein schaapje en huilen van vermoeidheid met het jengelende mama geroep ertussendoor.
Daarbij al 4 weken en hoest die ook niet helpt. Slaapt ze eindelijk ligt ze te hoesten.
Vannacht maar bij ons genomen om nog even wat rust te krijgen. Echt een sprong maar ben wel aardig op.
Hier dus geen tips alleen herkenning. Ik hou me maar voor dat het het sprongetje is. Ik zie ook wel echt groei 10 min los zitten wat vorig weekend 30 sec lukte. Een soort van zijwaarts tijgeren en met regelmaat op handjes en knietjes zitten en heen en weer wiegen dus het kruipen gaat vast niet lang meer duren.

Maar ja zwaar is het wel even en dat terwijl het tot nu toe zo'n makkelijk kindje was haha
Alle reacties Link kopieren
Ahhh fijn die herkenning! Jullie zijn ook fantastische mama's! :heart:
Ik tel ook af, nog 8 dagen volgens de oei ik groei app!
Ze ligt nu op m'n borst te slapen, durf haar nog niet in haar bed te leggen (zit er naast).
We hebben nu meer een schema 's avonds, eerst eten dan bad dan borst. Lijkt wel te helpen want t jammeren en huilen is nu maar kort. Als ik haar ook nog in 1x in bed krijg is het helemaal een topavond!

Trouwens, door mijn werk heb ik super fijne info gekregen over voeding voor kinderen tot 4 jaar. Staat veel uitgelegd wat aangeraden wordt en in welke volgorde. Super interessant. Is geschreven door een lactatiekundige die nu diëtist is geworden en een onderzoek heeft gedaan. Dit is de powerpoint van haar onderzoek. Als iemand echt interesse heeft, stuur me je mailadres en dan mail ik m naar je toe.
Ik ga nu de transfer proberen te maken van op mama naar bed. Wish me luck! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Succes!

Hier ligt ze gelukkig al in bed. Benieuwd hoe vaak we er vannacht uit mogen :bonk:
Soms is het ook echt een troela doodmoe in bed na de fles oogjes dicht en 5 min later ligt ze op dr buik klaar wakker.
Hier nog 17 dagen tot het eind vd sprong volgens de app oei ik groei.

Qua eten hier van alles aardappel/rijst/pasta met groenten en kip/ vlees/vis Gaat er goed in. Ik maak vaak in het weekend wat porties en soms krijgt ze nog wat grote stukjes groenten van ons.
Alle reacties Link kopieren
Ow ow, zorgwekkende berichtjes ladies! Hier is de spookstand tot nu toe nog uit -klopt ontzettend af- , maar onze dame is nu ook 'nog maar ' 34 weken. Ze heeft wel echte jengeldagen en slaapt overdag moeilijker in, maar is over het algemeen toch nog steeds erg vrolijk.
Ik duim....

En jullie allemaal veel sterkte, zo'n periode is slopend! Allemaal fantastische mama's hier die het volgens mij geweldig doen :heart: .
@Schaapje, is de transfer gelukt? :)

Wat betreft eten; wij hebben op het consultatiebureau vorige week advies gehad om te gaan uitbreiden met eten. Ze krijgt nu fruit, brood met boter en groenten (soms geprakt met aardappel) en ze mag naar een volwaardige avondmaaltijd. Ik vind dat laatste ook nog even zoeken hoor! Want aardappels en groenten is geen punt, maar we eten ook vaak roerbakdingen, ovendingen, salade, noem maar maar op. Met veel kruiden, dus dat mag ze allemaal niet. Ook vindt ze 'klonten' in het eten maar niks :facepalm: .
Maar tot nu toe eet ze goed, dus ik ga er maar vanuit dat het went...
Alle reacties Link kopieren
@s17, dat sluipen klinkt heel schattig trouwens! En ook al tandjes, wauw!

Als ik nog eens lees wat jullie kindjes wegen en kunnen, dan hebben wij volgens mij maar een klein wurmpie. Ze weegt nu 8200 gram (vorige week gewogen), 70 cm, maat 74 en kruipt en sluipt nog niet. Ze kan inmiddels wel op haar kontje zitten :love: , maar ik durf haar nog niet lang los te laten (ze is nogal wankel). Ze is erg bewegelijk met armpjes en beentjes en wil overal aan voelen met haar vingertjes. Ze kan ook heel uitvoerig haar eten bestuderen en in haar mond stoppen. Ik heb het idee dat haar fijne motoriek en geklets voorlopen tov haar grove motoriek.

Dat maakt me niks uit, maar ik vind het wel facinerend hoe die ontwikkeling verschilt. Vandaag maakte ik een opmerking op het kdv over een leeftijdsgenootje van L. dat al kon kruipen, zelf gaan zitten, etc. En toen ging de leidster me helemaal 'geruststellen' dat het helemaal niet erg was dat L. dat nog niet kon. Terwijl ik me daar totaal niet druk om maak :biggrin: , blijkbaar wekte ik die indruk... Alles komt vanzelf, vroeg of laat.

Denken jullie wel eens dat je kind voor of achterloopt op anderen?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik herken dat wel Apple! Hier lijkt de grove motoriek voor te lopen maar ik maak me ook nergens zorgen om. Ze ontwikkeld zich normaal, daar gaat het om. Ik klets veel met haar en zing veel. Leg haar alles uit wat ik of wij gaan doen etc. Ze luistert aandachtig maar er komt soms weinig uit. Wel 'woordjes' als mamamama papapapa fafafaffa etc. Ik heb op het cjg gevraagd bij de 6 maanden controle wat normaal en afwijkend is. Toen zei de jeugdarts dat het niet gaat om wat ze zeggen, zolang ze maar afwisselen in klanken / woorden. Daar gaat het vooral om bij de verbale ontwikkeling.
Dus sindsdien maak ik me nergens zorgen om.
Ik zie een blij (zonder spookstand :P) meisje die ontwikkeld in gedrag en fysiek, dus het gaat goed :) ik hoef pas met 11 maanden terug te komen. Jullie ook?

De transfer was trouwens in 1x gelukt. Vandaag overdag sliep ze ook snel in zoals ik gewend was. Dus misschien was het kort en kan ik al zachtjes juichen dat het weer de goede kant op gaat? Ze is wel aan mij gekluisterd met spelen, maar dat vind ik prima.

Over dat gewicht, volgens mij scheelt het ook veel of je BV of kunstvoeding geeft. Ik heb nu het idee dat ze wel langer is maar niet zo zeer 'dikker'. Of ze beweegt nu alles er een beetje af.
Ik had haar in de woonkamer op haar speelplek achtergelaten en ineens hoor ik haar in de keuken! Whaha het wordt nu echt opletten!

Wij hebben vakantie! Lekker genieten van ons gezin en even niet aan werk denken (het is echt mega druk dus ben blij dat ik even niet hoef te werken). Gisteren hebben mijn collega's 3 (!) uur overgewerkt. Als je na je avonddienst nog blijft tot 3 uur snachts is dat best een teken dat er zwaar personeelstekort en te hoge werkdruk is. Maar goed,.. of er ooit wat aan gedaan wordt? Ik ga dit werk iig zo niet lang volhouden.
Alle reacties Link kopieren
O, veel te lang niet geweest!!

Wat heftig van je moeder redshoes! Wat een gekke tijd zal het zijn ook met de bruiloft! Hopelijk kan ze nog lang genieten van haar kleinkind!

Wij zijn net terug van vakantie!
We zitten ook in de spookstand. Althans, vannacht kwam ze maar 1 keer (standaard), maar er zaten nachten tussen....

Grappig alle verschillen idd! M is voor het laatst met ruim 6 maanden gewogen (3 weken terug) en was toen 64 cm & 7,2 kilo. Ze gaat zit qua shirtjes in 68 & broeken 62/68. Ze rolt en tijgert een beetje achteruit sinds een week.
Verder nog niks 😊

Ze eet wel als een malle. Ze kan zo een halve mango wegwerken en flinke borden eten en dan heeft ze nog niet genoeg, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven