Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
Noortje....douchen al getest?



Ik ga zo lekker wandelen richting ziekenhuis ivm nacontrole bij de gynaecoloog ivm knip/vacuüm.



Ben benieuwd wat het inhoud en vraag me af of hij nog weet wie ik ben haha, hij is vast al wat bevallingen verder na de mijne Maar goed daar hebben ze vast mijn bevallingsverslag voor :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wat is het rustig hier, is iedereen lekker van het mooie weer aan het genieten? :-)

Ik ben zelf in ieder geval wel lekker veel buiten geweest, fijn! Maar nu tijd om nog even te reageren op wat posts waar ik laatst niet aan toe kwam;



@Tulpje, hoe ging de nacontrole bij de gyn?



@Redshoes,gaat het nog goed bij jullie met slapen op de eigen kamer? Ik heb L. zelf toch nog een paar keer het laatste deel van de nacht bij ons gelegd, ik kon het niet laten. Maar de laatste nachten slaapt ze helemaal op haar eigen kamer en dat voelt steeds normaler. Ik denk inderdaad dat het uiteindelijk voor de nachtrust beter is.



@Noortje, hoe was het nog gegaan bij de HA? Mag je weer aan de slag maandag? Wat een grote vent heb jij trouwens, al 8300 gram! Heerlijk. Ik ben inderdaad aan het afbouwen met de bv, ik zag/zie het niet zo zitten om naast mijn werk te blijven voeden. Maar het afbouwen kost me ook moeite, ik heb erg snel zere borsten (tegen ontsteking aan, die ik ook al een keertje heb gehad) en ze blijven maar melk produceren. Lekker paradoxaal, ik heb zo mijn best gedaan om de productie op te voeren in het begin, en nu wil ik stoppen en houdt het niet meer op. Maar inmiddels zit ik nog op 3 voedingen per dag, die ik (hopelijk) ook nog voor en na het werk zou kunnen geven.



@Pien, herkenbaar wat je schrijft over kraamvisite. Ik vind dat ook lastig, je wil dan toch het liefst een blij en wakker kindje. Maar zo werkt het natuurlijk niet..



@Marijke, jullie dochtertje slaapt dus door van 21:30 tot 7 uur? Dat is wel heerlijk zeg. Ik mag niet klagen over ons ritme, maar zulke lange rukken maakt L. nog niet.



@lilly, Kleinschaapje, Modji (en anderen die ik nu vergeet), hoe gaat het bij jullie en de kindjes?



Hier gaat alles z'n gangetje. Ik moet maandag weer aan de slag, een beetje mixed feelings... L. was donderdag voor het eerst een hele dag wennen op het kdv. Het ging wel oké, maar ik hoorde van de leidsters dat ze erg onder de indruk was van alle geluiden om haar heen, met name van huilende baby's, en daardoor weinig sliep en minder dronk dan thuis. Dat vind ik dan toch moeilijk om te horen, net of ik dat frummeltje achterlaat in een overweldigende dierentuin. De leidsters lijken wel heel betrokken en lief, dus ik hoop maar dat het snel wat gewoner wordt voor haar. Hoe gaat met het de andere kindjes die nu aan het wennen zijn?



Nog een andere vraag trouwens; L. slaapt de laatste weken savonds van circa 19 uur tot 23 uur (Hoera!). Ik leg haar dan wakker weg en ze valt zelf in slaap. Soms ligt ze echter dan nog superlang wakker. Een paar dagen terug keek ik na een half uur even op de babyfoon in de veronderstelling dat ze allang sliep (het was immers stil), toen zag ik dat ze nog heel druk lag te zwaaien en met haar hoofdje lag te draaien. Uiteindelijk viel ze pas na 45 minuten in slaap. Ze huilde dus niet, dus ik heb haar rustig laten liggen, maar ik werd er zelf een beetje onrustig van. Ik voelde me ook een beetje schuldig, ze lag zo onrustig in haar eentje in die stille kamer. Maar ik ben er niet heen gegaan omdat ik bang was dat ik haar dan nog wakkerder zou maken. Herkenbaar? En wat doen jullie in zo'n geval?



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Apple.....controle was prima en stelde niet zoveel voor.Hij vroeg of ik nog klachten enz heb , hoe het met mijn dochter gaat en hoe ik de bevalling vond en of ik baalde dat hij er aan te pas moest komen.Toen ik zei dat ik ondanks knip/vacuüm een fijne bevalling heb gehad en blij was dat hij me kwam helpen keek hij eerst nogal vreemd haha.



Dat wakker in bed liggen is herkenbaar!Dan is ze stil dus denken wij dat ze slaapt gaan we kijken en dan ligt ze inderdaad wakker.Of ze kijkt rond of ze is druk doende met haar tut.Zolang ze niet huilt laten we haar liggen, ik voel me er ook wel onrustig door en dat ik het sneu vind dat ze in haar eentje in dat grote bedje ligt en aan de andere kant als ze het er niet mee eens is gaat ze vast wel huilen.Doet ze dat dan gaan we er wel heen.
Alle reacties Link kopieren
slapen gaat hier ('s nachts) erg goed! gisteren zelfs met om 19.15 de laatste fles en ze kwam pas weer om 5.15! en daarna heeft ze nog tot 8.30 getukt.

Vandaag dan toch maar 5 ipv 6 flessen gegeven dus ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Meestal krijgt ze rond 19/19.15 de laatste fles en het is nog erg wisselend hoe laat ze erna komt. Eerder deze week ook al tot 3.30 en daarna tot 8.30. Toen kwamen we die dag ook op 5 flessen en kwam ze spontaan om 1.45 weer. Erg wisselend dus. Denk dat ze net in een overgang van 6 naar 5 voedingen zit.



Hier ligt ze ook wel eens wakker in d'r bedje om zich heen te kijken. Vaak overdag als ze na 45 min wakker wordt. Ik laat d'r dan even liggen om te kijken of ze weer in slaap valt maar dat gebeurt eigenlijk niet dus dan haal ik d'r er maar uit. Ze is dan ook echt blij en wakker.



Apple lastig dat de hele dag wennen toch nog veel is voor zo'n kleintje hè. Ons kleintje gaat over 2 weken wennen eerst komende week nog een midweek naar center parcs. Erg veel zin in ook om de hele week de zorg te kunnen delen ipv alles te doen overdag.

Ik zie wel wat op tegen het wennen maar ja het is niet anders het zal er toch van komen. Lastige is dat verstand en gevoel het soms niet eens zijn haha
Hier ook wel eens rustig wakker in bedje. Hij laat het ook vaak genoeg merken als ie er nú uit wil dus ik laat t maar. Lag net nog een soort van te zingen in bed, ontdekt nu echt z'n stem Zo leuk. Inmiddels slaapt ie lekker.



Overdag langer slapen dan 45 min lukt nog niet zo vaak. Ik laat 'm wel eens expres even liggen ook al jengelt hij dan wat.. en dat werkt toch wel, hij pakt het dan toch soms weer op. 's Avonds en 's nachts heeft hij totaal geen moeite met slaapcycli aan elkaar vastknopen. Gek toch.

Afgezien van de zeker 2 nachtvoedingen (die hij gewoon nodig heeft vlgs mij) slaapt hij prima tussen 19 en 7 ongeveer. Drinkt in een halfslaap en tukt verder. Ik ben nog steeds wel een tijd bezig met laten boeren, juist als hij zich zo slap houdt komt dat er wel eens lastig uit. Dus zelf slaap ik helaas een stuk minder maar probeer wel elke dag rond 22u erin te liggen. Dan komt hij rond 0 of 1u en nogmaals rond 4 of 5u.. dan weer 7 of 8u.



Maandag weer om 5.30 opstaan .. nog geen zin in!



Ik ben idd bij de HA geweest en heb wat ik al dacht, verzakking en erg slappe bekkenbodem.. maar t kan nog wel goed verbeteren door fysio. Op m'n werk ga ik wel de volle uren draaien maar op halve inzetbaarheid. Ook wel goed qua warrigheid denk ik, Pff dat ontzwangeren..! En ik ga natuurlijk kolven, dat geeft ook de mogelijkheid om even te zitten tussendoor. Hoewel het ook stress gaat geven (lukt t op tijd? Heb ik wel genoeg? Het moet snel!) gaat het ook wat rust in m'n dag geven hopelijk..



Apple: Oja ontsteking door verstopping ken ik Mee oppassen hoor, ik moest er mee naar het zkh. Rustig afbouwen, lijkt me fijn als t je lukt om die paar voedingen nog wel te behouden
Alle reacties Link kopieren
Apple, ik ben er nog wat vervelend dat het afbouwen soms pijnlijk is. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat straks gaat, ik wil eind mei gaan beginnen met afbouwen . Hoe lang ben jij nu bezig? Heb gelezen dat het afbouwen ongeveer 1 voeding per week is, klopt dat een beetje?

Zo herkenbaar van dat schuldig voelen.... volgens mij is het ok hoor, ze gaan echt wel huilen als ze het zat zijn.

Kinderopvang zag ik ook best tegenop. Uiteindelijk hebben wij het toch zelf kunnen oplossen. Mijn man kan thuiswerken voorlopig. Eerst lekker genieten voor jou in Center Parcs, fijn zeg!



Noortje , ik moest de eerste week wennen aan het kolven maar vind het nu wel fijn. Momentjes voor mezelf, pak lekker mn mobiel erbij het is inderdaad beetje zoeken hoeveel voeding genoeg is voor de oppas maar uiteindelijk gaat het steeds meer vanzelf!

Lastig zeg van je verzakking... las in andere topic ook over een ring, ga je dat dan doen sla fysio niet lukt? Waars kom je met de fysio een eind, zou fijn zijn!!

Ik heb sinds een week geregeld last van mn stuitje. Echt zo vaag, nog nooit gehad!! Of dat nou nog met de bevalling te maken kan hebben?!



Ons meisje werd van de week ineens rond 0:00/01:00 uur weer wakker en niet verder slapen. Inmiddels is dat achter de rug en slaapt ze weer van 23 tot 8. En dan moet ik haar wakker maken. Ze slaapt de ochtend ook nog elke keer ongeveer een uurtje. In de avond is ze KLAARWAKKER maar wij vinden het best want ze slaapt de nachten zo goed door.:worship:



Hebben jullie nog plannen met vakanties? Wij blijven dit jaar lekker in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Whaa! L. heeft vannacht van 19 uur tot 5 uur geslapen! En daarmee dus de voeding van 23 uur overgeslagen. We wisten niet wat ons overkwam, heb wel 3x naast haar bedje gestaan om te kijken of alles goed ging .

Ik ben benieuwd of het iets eenmaligs is of dat we nu 'een doorslaper' hebben .

Haha, precies hetzelfde als bij jullie dus RedShoes ! Wat een lekker vooruitzicht dat Center Parks weekje, het is inderdaad heel fijn om de zorg dan ook te kunnen delen he?



@Tulpje, mooi dat het goed was bij de controle! Herkenbaar trouwens, zo ging mijn controle bij de vk ook.

Fijn te horen dat het wakker liggen herkenbaar is bij velen van jullie! Ik ga er inderdaad ook maar vanuit dat ze wel huilt als het niet goed is.



@Noortje, grappig, qua slaap komen onze kindjes erg overeen. Jij ook weer bijna aan de slag dus, ik hoop voor je dat het goed gaat, zowel fysiek als met het kolven!

Jee, dat jij zelfs in het ziekenhuis bent geweest door de ontsteking, bah! Ik vind het toch wel een beetje engig. Maar inderdaad, voeden voor en na het werken behouden is ook fijn.



@Lilly, jeej . Ik ben ongeveer 6 weken geleden begonnen met afbouwen, inderdaad met 1 voeding per week. Maar omdat ik een paar keer tegen een ontsteking aanzat (ondanks dat ik dus heeel rustig afbouw) gaat het erg langszaam. Ik geef nu nog 2 a 3 voedingen. Ik hoorde ook van meiden waarbij het binnen 2 weken al helemaal opdroogt, maar dat is hier niet het geval. Ik kan me ook voorstellen wat je zegt, dat kolven een fijn momentje voor jezelf is.

Vervelend van je stuitje! Ik heb die tijdens de zwangerschap wel gevoeld, dus zou me niet verbazen als het nog een erfenis is van het zwanger zijn. Maar nu ineens is wel gek!



Vakantie: wij willen in juni 2 weken vrij nemen, en eigenlijk graag een dag of 10 naar Frankrijk. Maar over het waar/hoe/wat zijn we nog niet uit. Misschien een huisje ofzo? Ik vind het best even zoeken nu met de kleine erbij. We gaan eind april een lang weekend naar Center Parks, ben heel benieuwd hoe dat is!



Even nieuwsgierig trouwens... Denken jullie (al) na over een tweede (of derde, vierde..)? Wij hebben in ieder geval een wens voor een tweede en ik denk nu dat ik ze graag dicht op elkaar zou krijgen. Maar ik wil mijn lichaam minstens 9 maanden de tijd geven om bij te komen, ik heb behoorlijke bekkenklachten gehad tijdens de zwangerschap en wil eerst goed herstellen. Maar na 9 maanden is ook al best snel natuurlijk. Rationeel denk ik, misschien wel te snel, maar gevoelsmatig... Zou ik best alweer willen
Alle reacties Link kopieren
@apple86 mijn dochtertje wilde ik gisteravond wakker maken om 22 uur voor de voeding maar ze wilde helemaal niets drinken. Toen weer in bed gelegd. Heeft ze dus vol gehouden van 19 uur laatste fles tot vanochtend 7.30 echt mega lang.



Ik denk dat ik vanavond wat later rond half 8 8 uur de fles geef dan en maar niet meer wakker maak. Wel wil ze dus meer voeding dus niet meer 5 keer 180 maar 4 keer 210. Ze heeft zo veel honger de laatste tijd. Gister had ze zes 240 op alleen die laatste fles. Ze geeft het zo aan.



Van de week maar eens even vragen aan het cb want mijn baby is zo hongerig.



Wat goed van 19 tot 5 dat is echt lang.



Ik krijg ook al de kriebels voor een tweede. Dicht bij elkaar lijkt me heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa, al snel hadden wij beiden zoiets van "dit willen we nog een x!!". Wij gaan er vanaf september weer voor, mits het afbouwen bv goed gaat en mn cyclus snel terug en regelmatig is. Ik ben door middel van IVF zwanger geraakt en heb nog 7 embryo's in de vriezer. Heb 4 april een afspraak bij de gynaecoloog om me aan te melden lijk me zo gaaf als ze een beetje dicht bij elkaar zitten qua leeftijd!
Alle reacties Link kopieren
Apple wat heerlijk een nachtje doorslapen! Vannacht weer gedaan?

Marijke, bij jou ook al zolang.. Wat lekker zeg, zulke slaapkoppen!



Bij mij zat er 8 maanden tussen de zwangerschappen. Ik heb bij de 2e veel meer last gehad van kwaaltjes. Meer misselijk, last van mijn rug en buik en vooral heel erg moe. Echt 9 maanden lang moe. Bij de 1e was dit absoluut niet zo dus ik denk dat het gewoon eigenlijk te belastend was voor mijn lichaam, terwijl ik dacht dat ik echt wel hersteld was.

Voor mijn zoontje vond ik dat echt wel sneu; aldoor een vermoeide moeder, weinig energie om te spelen. Hij trok ook echt meer naar zn vader toe, vond ik lastig om te zien. En ook voor de relatie met mijn man was het niet denderend, niet dat het niet goed ging maar ik was niet echt een leuk gezelschap . Ondanks dat ik het super leuk vind dat ze zo dicht op elkaar zitten had een jaartje extra ertussen wel beter geweest.

Dit zegt natuurlijk absoluut niets over hoe dat bij anderen gaat trouwens, laat je vooral niet tegenhouden door dit verhaal. . Maar een 3e gaat hier voorlopig nog niet komen!
Alle reacties Link kopieren
Pien, dat is wel waar ik bang voor ben maar het weerhoud me toch niet komt ook door onze leeftijd (48 en 36) in combinatie met moeilijk zwanger worden dat we niet langer willen wachten... ik ga vanaf september ook van 20 naar 16uur voorlopig zodat ik rustiger aan kan doen



Lijk me erg vervelend als je graag wilt maar het lukt niet lichamelijk... ben je inmiddels wel goed hersteld?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat jullie niet te lang willen wachten. Maar wie weet gaat het bij jou wel totaal anders en fiets je er doorheen . In jullie geval zou ik me daar inderdaad niet door laten tegenhouden.



Ik voelde me gelukkig snel weer goed na de bevalling. En nu kan ik nog meer genieten van alles wat opeens weer kan, het voelt alsof ik jaaaren zwanger ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik loop een aantal pagina's achter, gezellig dat jullie zoveel kletsen.

@ Apple, ze is op 30 december geboren. Ik vind het trouwens geruststellend dat jouw kleine ook nog een keer in de nacht komt. Ik hoor om mij heen alleen maar van baby's die met een paar weken doorslapen, werd er onderhand een beetje onzeker van. Ik heb nu een slaapzak voor haar gekocht en dat lijkt te werken. Ze slaapt in de vooravond tot een uur of 11, 12, wordt dan rond 3-4 uur wakker en vervolgens nog eens om half 7-8. Ik moet wel bekennen dat de gebroken nachten me zwaar vallen, hebben jullie dat ook?



Ik geef mijn dochter kunst- en borstvoeding. Ik wil stoppen met de borstvoeding voordat ik ga werken, hoe gaan of hebben jullie afgebouwd?



Vonden jullie het heel moeilijk om de kleine bij de kinderdagopvang achter te laten?
Alle reacties Link kopieren
Hier ongeveer hetzelfde "slaapschema" en dat is inderdaad vermoeiend.



Ze krijgt flesjes en vandaag omhoog gegaan met de bedoeling op 5 voedingen uit te komen ipv 6 wat we tot nu toe deden.



Is kijken wat ze vannacht doet en hopelijk slaapt ze straks na de laatste fles langer door.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geven jullie haar per keer? Ik voed op verzoek maar ik probeer er drie of vier uur tussen de voedingen te laten zitten. 'S avonds krijgt ze 170 cc kunstvoeding.
Hier vannacht om 23, 2.30 en 5u... en na de laatste voeding mocht ik meteen door met opstaan voor werk

Eerste dag. Ns kijken hoe ik functioneer op een uurtje of vier slaap..

niet te doen dit!
Alle reacties Link kopieren
oh Noortje wat pittig! Veel succes vandaag.



@appel fijn hè! hoop voor jullie dat ze het volhoudt!



Hier lijken we de formule voor doorslapen gevonden te hebben. Ze krijgt nu 5 flessen en een toetje tussen de laatste 2 flessen. nou drinkt ze niet alle flessen leeg dus dat toetje mag ze ook wel. Ze krijgt dan 180+6 of 200bv

het toetje was gisteren nog 70bv.

Gisteren om 19.45 de laatste fles en ze kwam nu net om 6.45.

Ben benieuwd of ze het volhoudt



Qua vakantie willen wij misschien in juni 2 weken naar een huisje in Frankrijk. Nu eerst cp maar eens bekijken hoe dat gaat.



Een tweede wij denken er nog niet aan. Eerst zo de balans eens vinden zeker met werken zometeen en dan maar verder zien. opzich zou ik 1.5 tot 2j er tussen wel mooi vinden. Maar ja je hebt het niet voor het zeggen. Nu heeft het ook een jaar geduurd omdat m'n cyclus erg onregelmatig was. Uiteindelijk met ovulatietesten was het snel gelukt. Die zou ik er nu wel meteen bij pakken.
Kolf vergeten

Alles netjes mee, tas met koelelement, alle spulletjes, flesjes etc.. kom ik erachter dat m'n kolf zelf nog thuis ligt!

Vraag me niet hoe want ik heb 'm wel van de stroom gehaald vanochtend & zou zweren dat ik 'm toen meteen heb ingepakt.

Hoezo ontzwangeren



Fiets hield er ook nog halverwege mee op Dus die aan de kant gezet en in de tram.. terug naar huis

Later kan ik er vast om lachen
Alle reacties Link kopieren
Ahhh zuur is dat hè.



Zo was ik laatst een dagje weg op ruim en uur rijden. kolf wel mee maar alleen het elektrische gedeelte en de opvangflesjes en niet de borst opzetstukken.



Gelukkig had iemand dezelfde kolf waar we op kraambezoek waren en aangezien die niet meer kolfde kon ik het even lenen.



Gebeurt je maar 1x succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
@redshoes

Mijn dochter slaapt nu ook sinds een paar dagen de klok rond. Van 19.45 tot 7.00 in de ochtend. Ze krijg nu 4 flessen 180/6 . Ze krijgt onuitputtelijke wel in haar laatste fles rijstebloem op advies van cb omdat ze zo veel honger heeft. En gaat heel goed. Hoop dat die van jou het ritme ook vol houd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, als het mag zou ik ook graag meeschrijven. Ik ben 1 januari bevallen van een dochtertje. Een heel makkelijk, tevreden meisje.



Ze krijgt 5 of 6 flesjes per dag aan kunstvoeding (meestal 5x rond de 160 per keer, maar wisselt erg).



Slapen gaat ook super goed. Sinds vorige week slaap ze ineens door. Ze gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed en dan maken we haar rond 22.00/22.30 uur wakker voor een laatste fles (als we dat niet doen komt ze minimaal 1 maar soms ook 2 keer per nacht) en dan slaapt ze tot de volgende ochtend (ergens tussen 6.30 en 8.30 uur, heel verschillend). De eerste keer dat ze doorgeslapen haf schrok ik echt wakker van de wekker van mijn vriend. Ik wist niet hoe snel ik uit bed moest om te kijken op haar kamertje of het goed ging. Ze slaap al vanaf 2,5 weken op haar eigen kamer. Ze maakt veel geluid in haar slaap en we hielden elkaar wakker.



Eigenlijk hebben we verder helemaal geen ritme (ik weet het heel slecht). Ze krijgt om de 3 tot 4 uur eten als ze honger heeft en als ze moe is slaapt ze. In haar box wilt ze vaak niet slapen maar wel bij ons of in haar eigen bedje.



Wij wilde eerst wel een 2E maar zijn wel erg aan het twijfelen. Zwangerschap, bevalling en eerste weken toch wel als heftig ervaren (hoge bloeddruk en daardoor eerder ingeleid ivm help syndroom. Zelf ook nog lang zwak geweest. Dochtertje was erg klein en daardoor was zij ook zwakker wat soms best wel stress opleverde. Daarnaast staat je leven ineens helemaal op z'n kop. De 'roze wolk' hebben wij voor ons gevoel niet gezien. Eerst maar van deze genieten (wat we inmiddels ook echt dubbel aan het doen zijn). Voorlopig moet ik niet denken aan weer zo'n 'aanslag' op mijn lichaam.



Zijn jullie inmiddels al ongesteld geweest? Ik ben nu 11 weken geleden bevallen. Heb slechts 5 dagen borstvoeding gegeven maar nog steeds niet. Ik dacht dat dit na 6 tot 8 weken op gang moest komen dus begin wel te twijfelen
Alle reacties Link kopieren
@Zonnebloempje....Welkom en van harte met jullie dochter!Herkenbaar wat betreft de roze wolk, hier ook een klein prulleke wat door geel zien in het zkh heeft gelegen en door het geel zien minder dronk en dus een sonde en dus geen leuke kraamweek enz enz.



Onze dame is nu 8 weken en ik was na (flesvoeding) 6 weken weer ongesteld alleen wel minder dan normaal terwijl ik verwachte dat het juist erger zou zijn die eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
Noortje, jeetje chaos alom! Jammer dat je kereltje nog niet wilt doorslapen, dat breekt denk ik heel erg op. Wat bij ons destijds erg geholpen heeft was een puckababy. Daardoor ging ze doorslapen… Ik zorg dat ze overdag lekker nog een keertje extra wordt aangelegd, dus ze komt niets tekort in ieder geval! Kan je dat niet proberen? Al komt ie maar een keertje minder, dan kan je in ieder geval een keer 4 uur achter elkaar slapen en misschien nog een keer 2 uur. Toen ons meisje dat ging doen knapte ik al heel erg op!

En dat kolven; dat wordt uiteindelijk beter. Ook op het werk vond ik het de eerste week lastig combineren en nu heb ik er handigheid in! Het is sowieso verschrikkelijk wennen weer aan het werk gaan. Heel gek, maar ik kon ook moeilijk nadenken de eerste dagen. Ineens komt dat ook weer terug. Verwacht dus niet teveel van jezelf, jij bent er nog langer uit geweest dan ik!!



Zonnebloempje welkom en gefeliciteerd nog! Jij hebt dus liggen puffen met O&N ? Of begon het pas na de jaarwisseling? Bijzondere geboortedag! Heftig zeg het HELP syndroom, kan me voorstellen dat je je dan nog wel een keer achter je oren krabt of je dat risico nog een keer wilt lopen.

Herkenbaar van de schrik als ze ineens doorslapen!



Ik geef nog steeds borstvoeding. Een maand geleden ineens weer bloedingen van 4 dagen lang, maar wel licht. Was toen de kleine ineens ging doorslapen. Denk dus niet echt een menstruatie. Schijnt te kunnen gebeuren met doorslapen, dat je hormonen dan even gaan schommelen.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja deze oud en nieuw vergeten we niet snel meer. De weeën begonnen oudejaarsavond maar waren nog niet super heftig toen. Gelukkig hielden ze mij al vanaf 28 weken zwangerschap streng onder controle oa vanwege mijn bloeddruk en daardoor waren ze er op tijd bij. Hierdoor heb ik zelf gelukkig relatief weinig 'last ' van het Help syndroom gehad. Wel de eerste weken na de bevalling erg slap geweest, paar keer bijna flauw gevallen en extreem moe geweest. Maar kan inderdaad erg gevaarlijk zijn. Kans op herhaling bij een 2e is ook groot volgens gynaecoloog. Maar hoeft niet zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ps Noortje, ik heb extra onderdelen gekocht voor mn kolf. Mn kolf zelf laat ik in mn werktas. Als ik thuis kom gooi de wasbare dingen in de vaatwasser en doe gelijk nieuwe onderdelen in mn tas. Scheelt een hoop gestress en denkwerk was ook elke x bang om wat te vergeten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven