Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Hier ook kind dat het snel warm heeft. Gebruik al lang geen muts meer. Maar zoonlief heeft volle bos haar.



Hier dunne slaapzak zonder mouwen en romper met lange mouwen, of romper zonder mouwen en shirt met lange mouwen.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft nog niet zoveel haar, wanneer kun je het mutsje af laten buiten?
Oei wat heb ik een koukleum dan... in haar wieg draagt ze een pyjama met lange mouwen en voetjes, dikke slaapzak en lakentje en een tutdoekje op haar hoofd .Als ze bij mij ligt diezelfde pyjama, ons zomerdekbed en mijn fleecedekentje... en dan nog kruipt ze helemaal tegen mij aan 's nachts en geen drup zweet te bekennen, wel ijshandjes en koude neus/wangen.



En vandaag had ze een rompertje lange mouwen, broekje en t-shirt met lange mouwen aan. Sokjes heb ik vanmorgen wel aangetrokken maar halverwege de middag heb ik de strijd opgegeven
anoniem_338549 wijzigde dit bericht op 09-04-2017 21:33
Reden: Te snel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze baby is kaal ongeveer, en met dit weer vind ik een mutsje echt te warm. Als z'n nek niet heel warm of klam is, of juist koud is het goed. Even uitproberen denk ik? Ik neem als ik twijfel het mutsje mee. Kan ik na een tijdje even checken.



Vandaag had hij een romper (lange mouw), sokjes en een broekje aan.
quote:Wortelsap schreef op 09 april 2017 @ 21:22:

Onze dochter heeft nog niet zoveel haar, wanneer kun je het mutsje af laten buiten?Mijn dochter heeft nooit een muts op gewild, ik leg daarom haar tutdoekje op haar hoofd. In de maxicosi heeft ze meestal de capuchon van haar jas op maar soms ook niks op het hoofd. Wel een volle haarbos!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat zo ontzettend leuk, als ze een mutsje ophebben, maar mijn beide jongens hebben een beetje een puntig achterhoofd waardoor heel veel mutsjes niet passen

Wij hadden hem vandaag iets te warm in de wagen gelegd. We waren wat drinken in de stad, en hij sliep de hele tijd. Langer dan normaal overdag. Toen hij op een gegeven moment begon te murmelen pakte ik hem op en was hij warm en klammig. Hij leek er zelf geen last van te hebben maar beter opletten de volgende keer



Sinds eergisteren gebruiken we infacol voor ons zoontje, hij leek toch best veel last te hebben van vastzittende lucht. Gisteren liet hij de hele dag scheten, en vandaag al drie poepluiers gehad, en hij is heel tevreden Zijn er anderen die dit ook gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Er zit trouwens een hele kunstmatige sinaasappellucht/smaak aan en hij vindt het superlekker Dat wordt nog wat als hij aan zijn hapjes toe is.
Haha caro hier ook infacol gebruikt, maar zoon vond het niet zo lekker hielp op zich wel, maar hij vond de druppels van sab simplex lekkerder en die lijken ook beter tehelpen. We gebruiken ze nu nog.
Alle reacties Link kopieren
Veranderen jullie kleintjes ook op bepaalde dingen ineens zo? Ons zoontje kon je in eerste instantie een kanon naast afsteken, dat vond hij hooguit leuk om te bekijken. Nu heeft hij gister heel hard gehuild omdat ik moest niezen, en net omdat zijn broer ineens heel enthousiast en hard ging roepen naar de tv.

Inclusief pruillip (mijn hormonen !)
Alle reacties Link kopieren
Pink Lady, ik begreep ook dat Sab Simplex beter zou werken dan infacol. Maar daar kon ik niet zo snel aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven ook infacol aan zoon. Hij vind t best goed te pruimen. De vitamine D druppels daarentegen...



Hij ligt nu voor het eerst te slapen in de ledikant op de babykamer ter test. Gaat prima. Hij slaapt tot nu toe overal wel. Zo fijn. Maar meestal wel bij mij in de buurt. Dus nu wil ik hem ook elke dag 1 keer in de babykamer leggen zodat hij kan wennen aan alleen slapen voor als hij straks naar het kdv gaat of uit zijn wiegje is gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral lastig om elke dag aan die vitaminedruppels te denken, vooral in het begin toen ik zo moe was



Marloes wat fijn dat het slapen beter gaat!



Ik leg baby ´s nachts altijd in zijn bedje, maar elke nacht slaapt hij ook even bij ons. We merkten dat hij het liefst op ons slaapt, op z´n buik dus. Nu leggen we hem overdag af en toe op z´n buikje naast ons en hij slaapt dan echt als een roos! Hij wordt dan ook pas wakker als hij na een uur of 2/3 weer honger heeft. Als ik hem op z´n rug wil laten slapen, dan lukt dat in 80% van de gevallen alleen met eerst wiegen. Op z´n buik gaat hij zelf slapen.



En over de geluidjes, soms bij zachte geluidjes schrikt ie en bij heel veel geluiden slaapt hij er gewoon doorheen.



Van de week had hij weer last van FOMO, we hadden bezoek en hij wilde perse niet slapen. Bezoek is 5 minuten weg, hij drinkt wat en valt binnen 10 sec in slaap.
Ik vind een mutsje ook vaak heel leuk staan maar die liggen hier al een paar weken in de kast omdat ik ze te warm vind. Voor de rest voel ik aan het nekje of ze het warm of koud vind. In de draagzak vind ik het soms wel lastig, ze past niet onder mn jas dus doe ik haar soms een vestje aan of knoop ik er een sjaal om. Het laatste is voor haar het prettigst denk ik maar ziet er zo stom uit.....



@caro, het beter slapen veranderde hier ineens maar verder geen hele opvallende dingen, wel sneu dat je uk zo schrok! En erg he die hormonen soms .



Afgelopen zaterdag zag onze meid zichzelf voor het eerst in de spiegel, hilarisch! Het begon met een glimlach en eindigde in een (eerste x) hardop lachen. Echt te leuk.
Mijn dunne zwangerschapsjas past over mijn draagzak. Echt ideaal.



Ow ik vergeet die stomme druppels ook steeds. Besef me nu dat hij ze vandaag niet gehad heeft en we liggen al in bed. Morgen dan maar.



Zoon slaapt ook veel beter op zijn buik. Hoop ook dat hij snel gaat rollen zodat dat ook kan 's nachts.
Muts was hier na week twee al voorbij. Is niet nodig voor dr. Haar jasje heeft wel een capuchon. Maar met dit weer vind ik dat ook al te warm voor ze.



Ik vergeet de vitamine druppels ook regelmatig. Doe het nu iedere ochtend bij het aankleden.



Morgen eerste prikjes hier. Daarna mag ze ook niet in de inbakerdoek. Krijg het er nu al warm van hoe het slapen zal verlopen…
Alle reacties Link kopieren
O jee... volgende week is onze uk ook aan de beurt voor prikjes. Had er nooit aan gedacht dat hij dan niet ingebakerd mag Dat wordt wat.



Succes morgen Bloempje!
Alle reacties Link kopieren
Ja volgende week prikjes halen! Kijk ik ook niet echt naar uit.
@bloempje wij mogen ook vanmiddag... begreep wel dat de meeste kinderen daarna juist wel goed slapen, ik duim ervoor!
Ik sla alvast een gebedje haha.



Mijn grote (kleine) man gaat vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Hij is in januari pas twee geworden. Hij gaat wat eerder omdat hij wat achter loopt met praten. Maar ook daar krijg ik nog net geen huilbui van, voor het eerst naar 'schooltje'…
Zullen we trouwens een tabel doen? Weet iemand hoe ik dat kan maken?
Alle reacties Link kopieren
Ook wij moeten zo voor de prikken. Ik heb er buikpijn van



Een tabel vind ik leuk! Maar hoe ??



Grote stap voor je oudste bloempje!
Alle reacties Link kopieren
oh.. ik moest huilen bij de vorige 2.. dat eerste prikje :'(

ik mag ook volgende week, ben benieuwd. Eigenlijk hebben de andere 2 nooit last gehad van de prikken op 1 keer na met 11 maanden ofzo

We gaan het zien.



Tabel is wel leuk, maar weet ook niet hoe het moet :P
Alle reacties Link kopieren
Ja die prikjes kijk ik ook niet naar uit. Gelukkig geven ze hier de 1e prik pas met ruim 9 weken dus wij hoeven nog even niet. Ik ben de sjaak om met hem te gaan want vriend is daar een te grote softy voor, haha.



Als we een tabel willen moet Bloempje die maken in de openingspost. Dat kan met het tabel icoontje (tussen het brilletje haha en de druppel).



Spannend bloempje, de psz. Heeft je zoon er zin in?



Ik vergat de druppels ook regelmatig maar heb ze nu geintegreerd in het ochtendritueel. Enige wat ik wel soms vergeet is om een schoon lepeltje klaar te leggen. Vanochtend ook. Dus deed ik de druppeks maar door zn fles. Heeft ie niet helemaal opgedronken dus dat is niet zo handig. Maar beter dan niks.
Wauw Bloempje, dat is een grote stap! Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Een tabel kan je inderdaad maken in de OP, hoe precies weet ik ook niet..



Die druppels geef ik als ik Cathy naar bed breng. Pyjama, druppels een dan voeding. De vitamine D is geen probleem, die K daarentegen... Ik ben blij dat we daar over 2 weken vanaf zijn.



Sterkte met alle prikjes vandaag! Ik kon ook wel meejanken met mijn meisje... over 2 weken moeten we alweer voor de volgende ronde
Alle reacties Link kopieren
hier gaat de grootste uk sinds oktober naar de peuterschool en hij vindt het fantastisch! Hij ging eerst 3 ochtenden, maar het werden er al snel 4 zo leuk vond hij het. Hij kwam ook met een berg energie thuis. Hij was er echt aan toe



druppels gaan hier door de fles en als hij die een keer niet helemaal leeg zou drinken zou ik denken jammer dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven