Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, we hebben het gehad. Alsof hij het voelde aankomen (vast door mij...) want hij heeft de hele praktijk bij elkaar gekrijst vooraf.. ik vond het zó sneu en voelde me ook echt opgelaten vanwege de andere mensen (was bij de Ha en niet op t cb). Nu slaapt ie lekker in de draagdoek.



druppels doe ik ook door de fles bij het eerste flesje 's ochtends. Als die niet opgaat, helaas.
Helaas kan ik druppels ivm borstvoeding niet door de fles doen. Wij hebben wel D en K ineen dus hoef er maar 1 keer aan te denken.



Ik dacht dat wij donderdag voor prikjes moesten, maar zag net dat dit pas dinsdag is.



Zoon drinkt vandaag vaak en slaapt weinig dus hopelijk valt hij zo in draagzak in slaap.
Alle reacties Link kopieren
totaal andere spanning hier.. de oudste (bijna 3) heeft net besloten geen luier meer aan te willen en zindelijk te willen worden. Vind dat toch een beetje spannend. Helemaal nu hij in z'n bed ligt. Volgens mij gaat hij ook niet slapen want hij vindt het veel te interessant dat hij op het potje zelf mag nu. Heb er maar 1 in zijn kamer gezet.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van hem! Spannend inderdaad.



Onze uk slaapt alleen maar sinds de prikken. Hij is alleen wakker geweest voor een half flesje maar z'n ogen gingen nauwelijks open. Hij heeft geen koorts en wat gedronken. Zal wel goed zijn dan toch? Ben toch een beetje onzeker
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 11 april 2017 @ 12:28:

Helaas kan ik druppels ivm borstvoeding niet door de fles doen. Wij hebben wel D en K ineen dus hoef er maar 1 keer aan te denken.



Ik dacht dat wij donderdag voor prikjes moesten, maar zag net dat dit pas dinsdag is.



Zoon drinkt vandaag vaak en slaapt weinig dus hopelijk valt hij zo in draagzak in slaap.Ik las laatst dat je het dan ook op je tepel kan druppelen, het enige wat ik kan denken is: hoe dan? Daar blijven echt geen 10 druppels op liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jentelente schreef op 11 april 2017 @ 14:44:

Wat knap van hem! Spannend inderdaad.



Onze uk slaapt alleen maar sinds de prikken. Hij is alleen wakker geweest voor een half flesje maar z'n ogen gingen nauwelijks open. Hij heeft geen koorts en wat gedronken. Zal wel goed zijn dan toch? Ben toch een beetje onzekerIn mijn herinnering slapen ze of heel goed/ veel na die prikken of ze zijn hangerig. Ik zou me geen zorgen maken en gewoon lekker kroelen op de wakkere momenten
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van hem Christina! Ik ben benieuwd hoe dat gaat, zindelijkheid begint hier nu ook een beetje interessant te worden. Maar zover als bij jou is het nog niet.

Hij ging van de week wel voor het eerst onder een dekbed in plaats van in een slaapzak. Daar was hij ook zo vol van en trots op dat het anderhalf uur duurde voor hij sliep, maar hij wilde er ook niet uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 11 april 2017 @ 14:48:

[...]



Ik las laatst dat je het dan ook op je tepel kan druppelen, het enige wat ik kan denken is: hoe dan? Daar blijven echt geen 10 druppels op liggen.Er zijn ook merken waar je maar 2 of 4 drupjes nodig hebt
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste begint ook steeds meer op de oudste te reageren, zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Kroelen is altijd goed!

Dan doen we dat, dank je wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 11 april 2017 @ 14:52:

Wat knap van hem Christina! Ik ben benieuwd hoe dat gaat, zindelijkheid begint hier nu ook een beetje interessant te worden. Maar zover als bij jou is het nog niet.

Hij ging van de week wel voor het eerst onder een dekbed in plaats van in een slaapzak. Daar was hij ook zo vol van en trots op dat het anderhalf uur duurde voor hij sliep, maar hij wilde er ook niet uit nou hier is hij op de handdoek gaan liggen die ik in zijn bed heb gelegd en hij wilde geen dekens en hij heeft z'n handen op z'n onderbroek.. hahaha.. bang dat hij de eerste drupjes mist denk :P
quote:Caro_22 schreef op 11 april 2017 @ 14:48:

[...]



Ik las laatst dat je het dan ook op je tepel kan druppelen, het enige wat ik kan denken is: hoe dan? Daar blijven echt geen 10 druppels op liggen.Ja dat staat hier ook op de verpakking. Maar met mijn toeschietreflex zijn die druppels al weggespoeld voordat zoon kan beginnen mnet drinken volgens mij.
10 druppels zou hier ook niet werken op mijn tepels, al merk ik wel dat mijn toeschietreflex aan het vertragen is. Maar je ruikt dan toch anders dan normaal, wil je baby dan wel drinken? Cathy weigert zelfs de borst als ik zonnebrandcrème gebruik



Hoe ging het in bed, Cristina? Ik moet wel lachen om je beschrijving hopelijk gaat het zindelijk worden snel!



Wat zielig, Jentelente hier was dat ook, veel slapen en knuffelen en niet veel drinken. Gewoon lekker een rustig kroeldagje voor jullie beide van maken.



Ow Caro, dat ventje van jou Ik zie het zo voor me!
Alle reacties Link kopieren
Nou hij is dolenthousiast en droog. Heb hem met veel moeite gelukkig wel kunnen overtuigen van een luierbroekje voor vannacht maar morgen gaat hij in onderbroek naar school. Potje staat naast z'n bed en we hebben geoefend in hoe hij dat zelf kan doen vannacht

Fingers crossed :-D
Spannend! Ik duim met je mee!



Ik heb nog even een jubelberichtje, Cathy zat net voor het eerst rechtop zonder steun aan de zijkant ze lijkt alleen zoveel ouder opeens, vooral omdat ze vanmiddag ook al steeds op haar zij rolde op haar babygym. Het hulpeloze babyachtige begint er nu echt wel een beetje af te gaan...
Goed bezig dat ventje van je christina, heerlijk hoe kinderen kunnen zijn he!



@jentelente hoe gaat het nu met je uk na de prikjes? Wij hebben ze vanmiddag gehad en dat viel me reuze mee, een huiltje bij het zetten en daarna begon ze zowaar weer te lachen en te brabbelen (raar kind ). De rest van de middag was ze wel hangeriger dan normaal en heb ik haar lekker de hele tijd op schoot gehad, ben benieuwd hoe het vannacht gaat zonder inbakerdoek....



Wat goed trouwens van Cathy! Dat is supersnel! Ik vind ook dat het babyachtige er nu al wel van af is, zo cliché maar het gaat echt zo ontzettend snel.
Hier ook de prikjes gehad. Heel hard huilen en daarna was het idd ook direct over. Ik heb zelf die inbakerdoek aangekaart maar nu zei het mens weer dat als ze niet warm is en sowieso geen verhoging heeft dan mag ze best in die inbakerdoek. Ik heb haar er nu ook gewoon in liggen. Daarvoor geprobeerd in de slaapzak. Iedere 5/10 min wakker. Na 6x troosten klaar mee. Van de week nog es slaapzak proberen. Vond t al bijzonder dat ze kon inslapen. Nu was het ook op een tijdstip waarbij ik haar normaal nooit op bed heb liggen en ze alleen hazenslaapje tijdens t wandelen doet of na 373729273x heen en weer wiebelen in de maxi cosi door de woonkamer heen.
Wat goed van Cathy! Ik zag zoon gisteren in babygym ook voor het eerst op zijn zij rollen. Helemaal verbaasd .



Ik vind ook dat hij al veel veranderd is. Denk ook dat zoon al bijna 2 kilo is aangekomen in 7,5 week.
Alle reacties Link kopieren
Ahh die arme ukkies met prikken! Hier koorts maar verder prima. Drinkt steeds kleine beetjes maar wel vaker dan anders dus onder de streep prima denk ik.



Ik snap dat je er klaar mee was bloempje! En als je arts dat zegt, prima!

Marloes, ligt ze al te slapen?



Moet je dat zitten oefenen? Hebben wij nog helemaal niet gedaan. Hij is al 11 weken... knap van cathy!

Leuk dat rollen ook he? Hier lukt dat lang niet altijd en dan is meneer flink gefrustreerd, hihi
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het enige wat ze echt aansporen om te oefenen de nekspieren, door op de buik te leggen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat eigenlijk nooit doe, maar toen ik hem vandaag even op zijn buik legde om te kijken of hij goed schoon was na een reusachtige poepluier hield hij gewoon heel goed en een tijd zijn hoofd omhoog en keek rond.



Wat sneu al die prikjes, gelukkig is het voor een goed doel!



Ik moest net zo om ons ukkie lachen. Hij had een beetje, voor zijn doen, een onrustige dag gehad. Hij wilde nog niet slapen dus ik nam hem even op schoot. Ondertussen keek ik Call the midwife verder. Maar elke keer hoorde ik iets van "uuuuuuh", en als ik hem dan aankeek begon hij breed te lachen. Hij was me gewoon aan het roepen
Alsje kind op zijn buik op jouw buik legt is het ook goed dacht ik. Gelukkig doe ik dat heel vaak :-). Gewoon op zijn buik vindt hij alleen leuk als hij net wakker is, of juist als hij slaapt.
Wij oefenen het nekje vooral op de arm, Cathy ligt graag tegen mijn schouder en dan houdt ze haar hoofd rechtop zodat ze meer kan zien. Ze ligt ook wel eens op haar buik maar meestal is dat janken, hoewel ze gisteren voor het eerst niet huilde toen mijn man vliegtuigje met haar speelde op haar buik.



Dat zitten oefent ze al even op schoot, ze vindt zichzelf te groot om altijd als een baby plat te liggen tot groot verdriet van de kraamvisite ^^
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer wel elke dag zoon even op zijn buik te leggen om zijn nekspieren te trainen. Het is alleen soms zo zoeken naar het juiste moment. Hij is wakker na de fles, maar dan komt de melk er weer uit. Daarna slaapt ie. En als hij dan weer wakker wordt heeft hij honger. Maar in de avond vinden we meestal wel een momentje. Dan is hij meer wakker. En verder inderdaad ook op de arm.
Wij zijn niet heel bewust dingen aan het trainen, ik heb haar wel regelmatig op mijn borst liggen en dan gaat ze goed met haar nek omhoog om te kunnen kijken. Hetzelfde als ze op de schouder of op de arm zit dus op die manier traint ze het genoeg.

Onze uk is geen fan van op de buik liggen in de box omdat ze dan minder kan zien denk ik, slapen doet ze ook het liefste op haar rug. Gister had ik haar van de rug op de buik gerold en lukte het haar om weer terug te rollen (haar ene arm lag dan wel al schuin onder haar lichaam anders lukt het niet) helemaal trots was ze! Ik had haar daarna weer terug gerold maar dat leverde alleen maar heel veel frustratie op. Het zitten heb ik net geprobeerd maar dan valt ze gewoon om.



Van de prikjes is trouwens weinig te merken, ik heb haar vannacht niet in de pacco gedaan maar in een hydrofielXL ingebakerd, ze wist zichzelf steeds weer goed los te wurmen en sliep best onrustig. Rond 4.00uur vond ze het wel tijd voor de dag en begon ze vrolijk te brabbelen in haar bedje... Gelukkig viel ze een half uurtje later toch weer in slaap.
Gelukkig dat ze toch nog even geslapen heeft, Marloes 4 uur is wel errug vroeg om de dag te beginnen. Fijn dat van de prikjes weinig te merken is!



Ik denk dat het zitten vanzelf wel komt, hier was Cathy zo onrustig als ze lag op schoot dat we haar daarom steeds vaker tegen onze benen lieten zitten, later ook rechter tegen onze buik en dan onze armen ernaast en nu kan ze heel kort zonder steun van ons tegen de leuning van de bank zitten. Maar bewust trainen hebben we ook niet gedaan, het was echt Cathy volgen. Maar ja, andere dingen doet ze dan weer niet. Ik lees bijvoorbeeld ook dat ze belangstelling moet krijgen voor haar voeten en die interesseren haar helemaal nog niet, de spiegel doet haar ook vrijwel niets en meestal kan ik met een rammelaar voor haar neus rammelen tot ik een ons weeg, kijken doet ze niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven