Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gelukkig niets aan over gehouden op een nare ervaring en rot kraamweek in het ziekenhuis, achteraf gezien ging het ook best slecht met me de laatste paar weken ondanks dat de klachten niet heftig waren en ik toen dacht dat t allemaal wel ging en niet veel was mede doordat ik niet serieus genomen werd. Ik was 17 kg aangekomen enkel van het vocht en kon de laatste dagen voor de bevalling nauwelijks meer plassen. Ik kan alles gelukkig wel achter me laten en heb geaccepteerd dat het nou eenmaal zo is gelopen, een tweede zwangerschap zou ik ook wel willen en alles mee willen maken zoals normaal, dus normaal bevallen en een normale kraamweek, maaja geen garantie dat alles dan wel normaal gaat. Ik ben wel blij dat ik vaginaal kon bevallen omdat ik bij binnenkomst nog best fit was, helaas na de medicatie niet meer.. Maar gelukkig een ks!



@pinklady die hebben ze inderdaad opgestuurd voor onderzoek maar heb er niets meer van gehoord, kan ik daar iemand voor bellen of krijg ik dat vanzelf te horen? Ben wel benieuwd wat er mee aan de hand was!



@ paracetamol , dank jullie, dochter weegt 4 kg dus zal de 60mg in huis halen voor de zekerheid
Wortelsap, wat naar dat het zo is gelopen allemaal ofniet. Hopelijk wordt je een volgende zwangerschap wel gegund dat alles voorspoedig verloopt! Ik hoorde de uitslag vaj placenta onderzoek bij de nacontrole bij de gynaecoloog 6 weken na ks.
Fijne zondag allemaal! Nog plannen voor deze zonnige dag?



Gisteren overdag heeft Cathy als een roos geslapen en gegeten, ik was echt wel toe aan zo'n dagje. Vannacht... 3 nachtvoedingen! Dat hebben we nog nooit meegemaakt hier. Voorbode van de volgende sprong zeker?
Alle reacties Link kopieren
Jij ook fijne zondag, hier weinig plannen. Ik heb vanmorgen met de oudste een boterkoek gebakken, en als hij zo weer wakker wordt mag hij hem aansnijden



Van het cb moest ik meer oefenen met op de buik leggen. Dat deed ik net, maar uk was het daar niet mee eens want hij rolde zo door naar zijn buik. Dat gaat veel te snel

Grappig is dat mijn oudste ook snel was en dat ze hetzelfde trucje gebruiken. Het zjin allebei fijngebouwde kindjes, met een fijn gezichtje maar wel een redelijk groot achterhoofd (heel veel mutsjes passen ook niet).

Het gewicht van dat achterhoofd gebruiken ze bij het rollen, als je dat maar zo snel mogelijk opzij draait gaat de rest van je lijf wel mee
Haha, hier moest ik zoon ook meer op zijn buik leggen. Maar hij draait nog niet, hij spartelt en neigt wel naar 1 kant te draaien, maar dat laatste stukje mist.



Wij zijn met zijn tweetjes naar Lion King geweest terwijl zoon voor eerst heel de dag bij opa en oma was. Ik vond het spannend maar is helemaal goed gegaan. Ook keurig flesjes gedronken enzo.
Alle reacties Link kopieren
Lion King, wat leuk MN! En fijn dat het zo goed ging.



Ik maak me trouwens maar niet te enthousiast over het rollen, ik herinner me net dat toen de oudste dit ook deed en ik dit trots ging showen op het CB de arts zei dat het op deze manier niet telt omdat hij de juiste techniek niet gebruikt
Super, MN! Heerlijk lijkt me dat, weer eens lekker als stelletje op stap. Stomme vraag misschien, maar hoe heb je dat gedaan met de bv? Gekolfd of op zijn beloop gelaten?



Klinkt als een fijne dag Caro. Was de boterkoek goed gelukt?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, de lion king! Wil ik ook nog heen.

Merk je al wat van een sprong verder cathelyne?

Boterkoek heb ik 1x zelf gemaakt. Grandioos mislukt. Vind die van de bakker heerlijk :-)

Hier naar de sauna geweest gisteren. Lekker zeg! Hoewel ik wel nog een beetje moeite had met m'n lijf. Donderdag groen licht gekregen om het hardlopen weer langzaam op te pakken, maar de wedstrijd in mei moet ik helaas overslaan. Echt jammer. Maar het lopen was wel weer lekker (een heel kwartier )
Alle reacties Link kopieren
Euh dat cadeautje moest niet
Alle reacties Link kopieren
Fijn Jentelente!



Boterkoek was aardig gelukt, alleen mijn zoontje svond het vies. Maar daar ben je dan ook peuter voor

Het bakken zelf met de mixer ed vindt hij altijd erg leuk, daar ging het me meer om dan om de koek.
Alle reacties Link kopieren
Een kwartier aan 1 stuk Jente? Dat is heel erg netjes na een lange hardloop-pauze! Ik mag over een maandje ook weer gaan beginnen en ik zal al blij zijn als ik 5 min achter elkaar kan rennen in t begin, haha.



Nu heb ik zin in boterkoek maar t is mijn vast-dag .



MN, de Lion King, gaaf! Ik heb die 2 keer gezien een aantal jaar geleden. Prachtige muziek ook!



Hier heeft zoon 2 keer van zijn rug naar zijn buik gerold bij vriend. Ik heb t niet gezien dus ik weet niet wat zijn techniek is. Wanneer zou een baby moeten kunnen rollen ongeveer?



Ik denk dat t CB mij ook gaat zeggen dat zoon meer op zijn buik moet oefenen. Ik doe t nu max 1x per dag.
Alle reacties Link kopieren
Van rug naar buik is heel vlot, dat is wat moeilijker dan van buik naar rug.

Volgens mij doen ze dat gemiddeld vanaf een maand of 4/5 maar daar zit best nog wel wat verschil in.
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk om te doen Caro! Kijk ik nu al naar uit, lekker bakken samen.



Ik was niet zo tevreden hoor moondancer, maar mag van de fysio nog niet verder dan 3 km. Toch lief dat je het zegt



Ja dat rollen... ik zie op internet verschillende dingen staan. Ik leg 'm een aantal x per dag op z'n buik, dan gaat 'ie piepen na eventjes zo te liggen en dan pak ik m maar weer op. Of moet je hem ook helpen met rollen?
Cathy is weer goed gegroeid! 61 cm en 6220. Ze begon al te krijsen toen ze op tafel werd gelegd en is daarmee doorgegaan tot ik haar tijdens het gesprek in slaap kon wiegen, de arme schat. Ik moest haar zelfs op schoot houden tijdens de prik zodat de dokter kon prikken



Ik vind een kwartier aan een stuk hardlopen echt goed Jentelente! Ik doe het je niet na
Alle reacties Link kopieren
Arme Cathy! Elke keer als ze hier inentingen moeten hebben schiet me toch altijd door het hoofd om stiekem weer weg te gaan vlak voor we aan de beurt zijn (nooit gedaan hoor )



Ik vind een kwartier hardlopen ook een heel eind



Ik heb in de kinderopvang altijd geleerd dat het in principe niet nodig is om een kind bewust te gaan helpen/trainen met bijv. rollen. Behalve als het CB of een fysio wat anders adviseert.

Wel kun je als hij het interessant vindt een speeltje oid net buiten bereik leggen, om het te stimuleren.

Ik ben zelf echt een zacht ei wat dat betreft en kan het niet laten om hem op te pakken zodra hij begint met piepen, van het CB met ik wat langer doorzetten. Toch was mijn oudste motorisch heel vlot, zijn spraak is dan weer veel langzamer terwijl ik daar veel aandacht aan besteed door voorlezen, liedjes, gesprekjes ed.

Ze volgen toch een beetje hun eigen padje denk ik.
Ja, ik twijfelde vanmorgen ook om de afspraak maar gewoon te "vergeten"



Rollen stimuleren wij alleen door dat extra zetje te geven als ze op haar zij ligt, maar verder niet. Tenzij je de mogelijkheid tot rollen bieden ook stimuleren noemt, we zorgen er wel voor dat ze de ruimte krijgt en niet alleen in de wipstoel zit. Gaan zitten probeerde ik eens voor de grap en dat vond ze prachtig dus dat oefenen we wel vaker, maar ook op Cathy's verzoek en niet het onze.
Ik probeer zoon wel eens te laten zitten, maar hij zet altijd zijn voeten eronder om te kunnen staan.
Ik krijg het maar niet voor elkaar met die tabel (op de computer nu)

Wie wist ook alweer hoe het moest?

Ik krijg iets wat op een tabel lijkt maar geen tekst erin, zie OP.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook knap 15 min rennen!



En wat gaat dat snel met omrollen, hier nog niet. Wel heel erg met beentjes afzetten.



Bloempje ik heb geen idee



Hoe maken jullie de nageltjes schoon? Ik knip ze altijd tijdens z´n slaap en wil er eigenlijk niet met een scherps onder gaan zitten. Met mijn eigen nagel priegelen haalt niet al het vuil eronder vandaan. En hij krabbelt alles en iedereen (zichzelf niet echt) dus er zit snel vuil onder.



Ik ben nog niet langer dan 2 uur weggeweest, ik heb nog geen flesjes geprobeerd te geven.
Hier ook nog geen omrollen. Wel een woedeuitbarsting als ie iets te lang op zn buik ligt als ik hem niet meteen omdraai haha!



Veel trappelen met de beentjes inderdaad, vindt ie erg leuk! Met babyzwemmen afgelopen week zette hij zich steeds af tegen mij en dat vond ie geloof ik wel leuk. Hij is flink aan het kletsen nu, dat vind ik zo schattig!



Maar hij is momenteel niet de gezelligste, huilerig, lastig of kort slapen en ook chagrijnig/mopperig en slecht drinken. Ik dacht dat we het sprongetje voorbijwaren maar misschien toch niet... hij is ook een beetje verkouden dus misschien dat het daarmee te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook verkoudheid en vanmorgen de prikjes gehad nu is ze koortsig en slaapt heel veel, zelfs geen huil uurtje gehad vanavond, de prikken vielen wel mee vond het wel zielig, eerst nog lief lachen naar de mevrouw van het CB en toen met prikken even schreeuwen en daarna over. Ze heeft misschien een liesbreuk, moet er binnenkort voor naar de kinderarts ik hoop het niet want dat moeten ze opereren..



Ze woog vandaag met 8 weken 4 kg en 51cm lang
Koorts inmiddels over wortelsap? Liesbreuk jeetje, hoe komen baby's daar aan? Ik hoop het niet voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een kindje dat het had, dat was waarschijnlijk al aanwezig bij de geboorte. Er is dan vaak ergens een zwak plekje geweest in het buikvlies. Hij had er ook veel pijn aan en als hij dan ging huilen kwam er druk op te staan, waardoor hij nog meer pijn kreeg. Ik begreep van de ouders toen dat de ingreep meeviel, maar hopelijk is het niet nodig natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een verkouden baby.. erg zielig dat gehoest en gesnotter maar weinig aan te doen helaas.



Liesbreuk jeetje! Hopelijk valt het mee qua ingreep (of liever nog misschien toch niet nodig).



Sporten zou ik ook wel weer willen maar lukt met bekkenklachten nog niet helaas..



Omrollen doet mini nog niet met 8 weken. Verder wel erg actief en idd ook flink afzetten en gaan 'staan' als je d'r op schoot hebt. Dus zal vast goed komen te zijner tijd . Oefenen met op de buik keggen doen we eigenlijk ook amper, maar ze kan d'r nek al vrij lang omhoog houden, dus ook niet echt nodig volgens mij.
Hier ook zeer verkouden baby. Ben uitgeput na weinig slaap dus mijn moeder is zo lief straks paar uur op te passen zodat ik voor het eerst sinds zijn geboorte kan slapen zonder baby bij me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven