Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah Bloempje ik hoop dat je snel terecht kunt en dat de chirurg het mis heeft!
Jeetje Bloempje, van zulk nieuws zou iedereen overstuur zijn :hug: Hopelijk kan je snel in Nijmegen terecht en krijg je daar beter nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een rot nieuws bloempje! Hopelijk valt alles mee!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftig nieuws bloempje ik zal voor je duimen dat het meevalt.

Ik moet woensdag weer aan het werk en heb gemixte gevoelens daarover. Ik keek er heel erg naar uit, maar nu het dichterbij komt.... ;-) wordt vast weer leuk!
Verder hebben wij serieuze verhuisplannen, wat toch ook wel leuk en spannend is. We zijn weer lekker bezig dus :-D
En de uk slaapt al sinds zn fles om 2130.. lig er gewoon op te wachten :-/
Ja, het wordt vast leuk om weer te werken, Cristina! Heb je nou nog iets gehoord van die galblaas?

Sterkte morgen, Wortelsap! Hopelijk hoor je snel hoe en wat met de lies- een navelbreuk!

En jij ook veel plezier/sterkte morgen, Salacia!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt erop dat het slapen eindelijk weer de goede kant op gaat hier! Overdag slapen gaat steeds beter, Cathy heeft met deze hitte zelfs een paar keer in de kinderwagen in het park geslapen en nu ligt ze voor het eerst in weken in het grote bed. Ik lig er nog wel naast maar raak haar niet aan, de eerste stap weer naar slapen in haar eigen bed. Ze slaapt nu ook alweer een paar nachten 5 uurtjes achter elkaar, zo fijn! Na de voeding is ze vaak wel een tijdje wakker, maar ook dat gaat de goede kant op. Wel gaat ze weer om 22u naar bed ipv tussen 19u30 en 20u30. Ze doet wel een dutje rond 18u, maar toen we probeerden om dat over te slaan en eerder naar bed hebben we weer zo'n slechte nacht gehad dat we het hier voorlopig bij laten.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar ben ik ook benieuwd naar Christina. Ik herken je gevoel wel hoor van het wel zin hebben om weer te gaan werken, maar er toch ook een beetje tegenop zien nu het dichterbij komt. Ik begin aankomende donderdag weer, ben heeel benieuwd. Verwacht zelf dat ik er na 1 of 2 dagen wel weer doorheen ben, maar zie er nu idd ook beetje tegenop.

Cathelyne, fijn dat het slapen beter lijkt te gaan!
Succes morgen wortelsap. Bloempje wat heftig zeg, jee. Hoe gaat het nu met je dochtertje dan? Doet het haar ook pijn?

Leuk verhuisplannen christina! Mooi en spannend. Lekker funda kijken hahaha!

Oh dat werken zat er bij mij zo weer in hoor, hoewel ik wel moet wennen aan alles combineren. Huishouden, sporten, vriendinnen, werken, tijd met baby en tijd met vriend. Sporten schiet er wel een beetje bij in maar dat wil ik nog weer gaan oppakken. En dat met maar 1 baby hahaha.

Hier hebben we echt een paar hele moeilijke weken achter de rug met vooral savonds veel huilen. Tandjes, sprongetje, geen idee wat het was. En nu sinds een paar nachten, fingers crossed, slaapt ie gewoon door! En dan ook lang door vanaf half 8. Ik hoop hoop hoop echt zo dat ie het blijft doen op deze manier. Pff wel fijn zo. Verder kletst ie heel veel en is wel gezellig. Maar hij heeft ook echt driftige momenten dus dan ben ik wel bang voor wat nog komen gaat als ie 2 jaar is of 5 jaar ofzo hahaha.

Merk wel dat ik hier nu wat minder kom met het nieuwe forum. Het typen gaat wel beter he? Tenminste nu bij mij dan. Moet alleen nog steeds opnieuw inloggen.
Oh en fijn dat het beter lijkt te gaan cathelijne! Zou heel fijn zijn, had ze misschien een sprongetje dat ze zo moeilijk was?

Zijn jullie al begonnen met hapjes/pap? Hier nu sinds een weekje ofzo, hij vindt de fruithapjes heeeeel lekker haha zo leuk om te zien. De rijstebloempap gaat er ook gemakkelijk in, dat smaakt hem ook wel. Groente 1 keer gedaan nu maar moeten we nog wat meer mee oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Christiana & Salacia sterkte volgende week! En ik herken het wachten, werd laatst een minuut of 10 voor de baby wakker. Alsof m´n lichaam nu ook is afgesteld op de baby.

Fijn dat Cathy beter slaapt, jij hopelijk ook!

Pinklady sporten schiet er hier nog bij in en het huishouden zie ik altijd tegenop.

En hapjes wilde ik eigenlijk pas met 6 maanden mee beginnen, maar baby zit met z´n drie maanden al kauwbewegingen te maken als ik iets eet. Dus misschien ga ik toch wel iets eerder proberen, het plan is om met groente te beginnen.

Oh ja en gister mijn eerste glas wijn op, na een jaar geen wijn drinken. Smaakte echt heerlijk :-)
Oh ja, dat eerste glas wijn! Mijne was vorige week vrijdag, heerlijk!

Hapjes zijn we nog niet mee begonnen, ik heb ook niet het gevoel dat Cathy er al klaar voor is. Ze kijkt wel als wij eten maar ze maakt nog geen kauwbewegingen ofzo. Als je haar iets geeft zuigt ze erop, maar verder doet haar mond nog niks. Nou ja, het plan was ook 6 maanden dus ik heb nog even geduld.

Dat nieuwe forum.... ik lees wel maar schrijf niet veel, mobiel forummen gaat toch niet zo soepel. Nou ja, ook deze bugs worden wel weer opgelost, de laatste aanpassing was ook een ramp.
Cathelyne-- schreef:
28-05-2017 17:15

Dat nieuwe forum.... ik lees wel maar schrijf niet veel, mobiel forummen gaat toch niet zo soepel. Nou ja, ook deze bugs worden wel weer opgelost, de laatste aanpassing was ook een ramp.
Hier ook.

Ik heb gelezen dat het voor de darmen beter is om tot zes maanden te wachten met hapjes. Dus ik ben van plan eerste zes maanden enkel borstvoeding te geven. Ook omdat ik graag heb dat hij al ietwat zelf kan zitten.

Slapen blijft hier niet zo succesvol al heeft hij met het warme weer aantal keer na in slaap gevallen te zijn bij mij in bed of box geslapen overdag. En ik voed liggend en kijk niet op de klok 's nachts, geeft meer rust.
dubbel
Ik lees ook mee maar schrijf minder, op de laptop gaat het prima maar op m'n mobiel kan ik er nog niet zo aan wennen.

Het lijkt me wel heel leuk om straks met de hapjes te beginnen, denk dat wij ook tot een half jaar wachten en dan gaan starten met de groenten. Ze stopt wel van alles in dr mond maar ik heb niet het idee dat ze al zin heeft in iets anders dan borstvoeding.

@pinklady is er al een tandje door? Vroeg hoor! Lijkt me wel een grappig gezicht. Wat fijn dat hij nu vanaf half 8 een hele nacht maakt, hoop ook dat dat zo blijft voor jullie!

Sporten schiet er hier ook nog bij in terwijl ik nog wel een paar kg heb waar ik vanaf wil dus ik moet wel weer beginnen (en ik mis het sporten ook echt). A.s. dinsdag staat het op de planning om weer te gaan beginnen, eigenlijk gister maar toen vond ik het echt te warm...

Oh ja dat eerste wijntje, heerlijk he! Ik was meteen begonnen met twee glazen wijn toen en was al direct hartstikke aangeschoten :biggrin:

Wij zijn sinds een kleine week weer terug naar twee nachtvoedingen en dat vind ik in combinatie met het werken en een zieke man best pittig. Afgelopen nacht kwam ze om 20.00 / 22.30 / 03.00 en om 07.00 weer. Tussendoor was ze ook veel onrustig dus echt slecht geslapen. Tijdens de voeding van 03.00uur ben ik in slaap gevallen en heeft ze nog een tijd zo met mij in bed geslapen. Ik weet dat ze op die manier nu weer beter slaapt maar ik wil haar eigenlijk in haar eigen bedje houden en niet iets anders aanleren.
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Ben toch wel benieuwd wanneer ze gaan opereren en wat de operatie en narcose precies inhoud..

Gisteren rolde dochter van buik naar rug, dat is wel al snel voor 3 maanden oud! Ook vind ze speelgoed nu heel leuk, veel beet pakken en er tegen slaan.
Ja dat dacht ik dus ook dat het voor 6 maand niet verstandig is om te beginnen met hapjes, maar op t cb zei die vrouw dat het juist goed was. Ja zeg het maar wat "goed" is haha. Hij eet er met smaak van dus zal wel tijd geweest zijn dan ook :p. Vandaag pastinaak, ook groot succes, gelijk een big smile op zijn gezicht toen hij 2 hapjes binnen had.

Dat is mooi snel wortelsap met rollen!

Marloes ja hij heeft nu een puntje erdoor in de hoek en de andere hoek een witte bult wat volgensmij ook niet zo lang meer duurt. Vervelend dat je nu weer vaker snachts voedingen hebt, hopelijk is deze fase snel weer voorbij. Zal pittig zijn inderdaad.
Dat van die vaste voeding vind ik echt verwarrend. Met 3 maanden zei ze op het cb dat ik moest wachten tot 6 maanden ivm allergieën, nu met 16 weken zei ze dat ik ermee mag beginnen omdat de bv duidelijk veel van mij vraagt en het niet zoveel kwaad kan. Ik geef direct toe dat ik veel ben afgevallen sinds de bevalling, maar hallo, ik was 27 kg aangekomen! Ik ben er nu 30 kwijt, maar eigenlijk ben ik dus maar 3 kg afgevallen vind ik zelf. Vond het dus een hele vreemde reden om eerder te beginnen en daarom kies ik ervoor haar eerste advies van 6 maanden aan te houden.

Wel heel fijn dat hij zo goed eet, Pinklady! Kook je elke dag vers of vries je ook hapjes in?

Zwaar is dat Marloes, die extra nachtvoeding. Hier zit hij er nog steeds in, maar ook dat went wel weer. Naast mij laten slapen geeft mij juist veel rust omdat ik dan nog een paar uurtjes kan meepakken tot de ochtend, maar als je het niet fijn vind gewoon in haar eigen bedje leggen. Al denk ik niet dat je Elsa nu al echt kan laten wennen aan verkeerde gewoonten, Cathy accepteert het ook redelijk gemakkelijk dat ze nu weer altijd in haar eigen bed slaapt tot de voeding van 5/6 uur. Maar lekker doen waar jij je goed bij voelt! Je had trouwens ook echt gelijk over die eerste gaap, nu wordt er hier gemiddeld 4 uur overdag geslapen :cheer2: bij de eerste gaap in slaap helpen deed het hem echt!

Hoe gaat het nu met jou Bloempje? Wanneer mag je naar Nijmegen?
Oh wat leuk pink lady, ik kijk er ook echt naar uit om hapjes te gaan geven. Geef je alles gepureerd of laat je hem ook sabbelen aan groente/fruit?

Heel veel succes morgen wortelsap, hij is er idd vroeg bij met rollen! Bij ons lukte het een dikke week terug voor het eerst maar daarna heeft ze het niet weer gedaan.

De krentenbaard hier is trouwens bijna weg dus ze mag morgen weer naar het kdv. Haar eczeem is nog steeds best heftig en ze krabt er regelmatig aan. Vind het lastig omdat ik echt geen idee heb waar het vandaan kan komen en de zalfjes onvoldoende helpen. Morgen maar eens bellen naar de ha voor een doorverwijzing naar de dermatoloog of toch eerst naar homeopaat, jullie ervaringen met 1 van beide?
Hier kwam de uitslag van de koemelk die ik binnenkreeg, maar daar is het bij jou al veel te laat voor. Heb jij iets veranderd in je voedingsgewoonten?

Ik heb trouwens met zowel de dermatoloog als met de homeopaat geen ervaring, maar voor zo'n kleine baby zou ik toch eerst in de reguliere geneeskunde naar een oplossing zoeken en niet meteen naar een homeopaat stappen. Dat is wel puur persoonlijk natuurlijk, voor volwassenen heb ik absoluut geen bezwaar tegen homeopathie.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen hapjes. Ik denk dat ik wacht tot we terug zijn van vakantie, dan is hij 5,5 maanden. Het lijkt me stiekem wel handig dat hij op vakantie nog geen vast voedsel mag, en daarnaast ook fijn dat hij daar in de warmte zoveel mogelijk drinkt ipv eet. Bij de oudste wilde ik wachten tot 6 maanden, maar ik vind het hapjes maken zo leuk dat ik met 5 maanden ben begonnen :)

Mijn oudste had eczeem, en de jongste nu ook. De oudste had het wel veel erger. Van de huisarts mocht hij toen nog maar een keer in de week douchen/in bad. Dat hielp erg goed. De andere dagen maakte ik een kommetje lauwwarm water waar ik een dichtgeknoopt washandje in deed met havermout, en met dat water waste ik hem. Dat droogde de rode plekken in. En na het wassen smeren met bepanthen. Nu met dit warme weer smeer ik de jongste in met de dunne bepanthencrème, maar de dikke zalf helpt normaal gesproken beter.
De oudste moest ook krabwantjes want hij haalde zijn hele voorhoofd open. Dat doet de jongste tot nu toe nog niet.

Ik ben ook maar direct gestopt met hem inbakeren, met de warmte maakte dat de eczeem veel erger werd. Ik dacht dat hij nooit meer zou slapen als hij niet meer ingebakerd zou worden, maar dat viel erg mee. Alleen moet ik hem af en toe zijn speen even teruggeven, die haalt hij nu uit zijn mond en houdt hij dan tussen zijn vingers alsof het een peuk is ;-D Maar terugdoen lukt hem vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat je tips vroeg over welke arts, niet over de eczeem zelf :$ Daar heb ik geen ervaring mee, omdat het minder in bad doen al genoeg hielp.
Caro_22 schreef:
29-05-2017 00:12
Alleen moet ik hem af en toe zijn speen even teruggeven, die haalt hij nu uit zijn mond en houdt hij dan tussen zijn vingers alsof het een peuk is ;-D Maar terugdoen lukt hem vaak niet.
Hahaha, hier ook! Vannacht huilde Cathy om haar speen en ik kon dat stomme ding nergens vinden. Ik heb zelfs de slaapzak uitgetrokken omdat ze hem daar ook al eens ingekregen had en toen ten einde raad de lamp maar aangedaan. Wat bleek? Mevrouw had de speen stevig tussen haar vingers geklemd, de laatste plaats waar ik zou zoeken :rofl:


Wat geven jullie trouwens aan jullie mannen voor vaderdag? Ik had een mooi fotoboek van de kraamtijd samengesteld maar dat heeft mijn lieve dochter gisteren van mijn tablet afgeswyped. Nu ben ik bijna klaar met poging 2, hopelijk krijg ik morgen nog een paar uurtjes van haar en is het toch nog op tijd klaar voor vaderdag! Jaja, slaapt de kleine eindelijk en dan vind ik wel iets anders om te doen midden in de nacht :rolling:
Marloes85 schreef:
28-05-2017 19:26

Wij zijn sinds een kleine week weer terug naar twee nachtvoedingen en dat vind ik in combinatie met het werken en een zieke man best pittig. Afgelopen nacht kwam ze om 20.00 / 22.30 / 03.00 en om 07.00 weer. Tussendoor was ze ook veel onrustig dus echt slecht geslapen. Tijdens de voeding van 03.00uur ben ik in slaap gevallen en heeft ze nog een tijd zo met mij in bed geslapen. Ik weet dat ze op die manier nu weer beter slaapt maar ik wil haar eigenlijk in haar eigen bedje houden en niet iets anders aanleren.
Zoon slaapt nog steeds bij mij. Begint in cosleeper en eindigt naasr mij in bed. Ik merk dat ik veel uitgeruster ben nu ik niet meer op de klok kijk, voedingen niet meer tel en van mezelf in slaap mag vallen tijdens de voeding. En hier nog geen nacht met minder dan 2 voedingen gehad. Ik zorg dat situatie zo veilig mogelijk is.

Dat leren in eigen bed slapen komt vanzelf.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens MN en ik weet dat dat leren in eigen bedje slapen ook wel weer komt. Het ging alleen een tijd zo goed in haar eigen bedje met max 1 voeding per nacht dat ik nu toch echt weer moet schakelen. Als ze bij mij ligt ligt ze wel veilig alleen slaap ik er zelf iets minder diep door maar dat is een kwestie van gewenning. Mijn man vind het vooral lastig, hij droomt nachts dat hij op haar rolt en kan echt wakker schrikken en op zoek gaan naar Elsa.
Gister hebben we een drukke dag gehad en heeft Elsa niet geslapen tussen 08.00 en 18.00uur, denk dat ze vannacht erg druk was om al die prikkels te verwerken. Ze bleef maar maaien met haar armen en zichzelf wakker maken dat we haar uiteindelijk weer hebben ingebakerd en ze zo toch nog even heeft kunnen slapen. Hopelijk kan ze vandaag weer wat meer rust vinden op het kdv.

@caro, tips over de eczeem zelf zijn ook welkom hoor! We doen haar al max 2x per wk in bad met balneum (flink vettende olie) maar dat lijkt nog weinig effect te hebben op de eczeem. Vanmorgen heb ik een telefonisch overleg met de ha staan, eens kijken wat zij er van zegt. De krabwantjes gebruiken wij ook soms behalve in de box en de draagzak als ik er zelf bij ben, echter krijgt ze die dingen zelf ook binnen 5min weer uit dus heel effectief zijn ze niet.

@cathelyne, ik eet zeer gevarieerd maar heb niet bewust iets veranderd, koemelk hebben we wel aan gedacht maar ze vertoond geen andere symptonen. Just in case eet ik nu sinds 3 dagen koemelk vrij maar ik merk nog geen verschil (en de kaas in de koelkast kijkt mij steeds aan...)
Ik zoek juist met Elsa nu eerder naar het alternatieve circuit omdat ik vind dat ze in het reguliere circuit zo makkelijk naar allerlei heftigere middeltjes grijpen. Voor haar eczeem kregen we een hormoonzalf mee die we 3x gebruikt hebben, werkte idd fantastisch maar vaker als dat wil je het ook niet smeren omdat het rommel is. Maar we gaan toch eerst nog eens met de ha / dermatoloog overleggen.
Wat fijn dat je veel aan de tip van de eerste gaap hebt gehad! En wat een leuk idee om een fotoboekje voor vaderdag te maken!
Alle reacties Link kopieren
Marloes, ik heb geen ervaring met eczeem en wat je het beste kunt doen. Vervelend lijkt me! Gelukkig is de krentenbaard wel zo goed als weg, scheelt toch weer. Voor wat betreft het slapen zou ik ook gewoon doen waar je beide het meeste bij slaapt, iets anders aanwennen komt wel weer wanneer de tijd rijp is.. ze zijn nu nog zo klein dat ze het amper door hebben volgens mij.

Cathelyne, fijn dat de tips hier hebben geholpen en dat ze nu overdag wat meer slaapt. Hopelijk blijft dat zo.
Ik merk het nu overdag ook veel beter wanneer het tijd is om haar in bed te leggen.. scheelt een hoop gejengel :)

Pinklady, wat leuk van de hapjes! Ik kijk er ook echt naar uit om ze te gaan geven. Ga haar vanaf 4 maanden wat hapjes geven om te proeven en te kijken hoe ze erop reageert. Ben van plan om zelf met de staafmixer aan de slag te gaan en wat porties in de vriezen. Af en toe een potje lijkt me ook prima hoor als dat een keer makkelijker is.

Caro, bijna vakantie dus! Waar gaan jullie naar toe?
Ik weet even niet meer of je borstvoeding gaf marloes, maar heb bv topic gelezen dat moedermelk in het badje soms helpt bij eczeem.

Man vobd het eerst ook niet fijn als zoon bij ons sliep. Maar hij is er nu redelijk aan gewend en zoon slaapt bijna altijd aan mijn kant waar ook cosleeper staat nu zodat hij er niet uit kan rollen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven