Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
such_preggers schreef:
14-09-2017 19:10
T elimineren hoeft maar een relatief korte periode, toch? Daarna voeg je weer van alles toe. Tot dat de dader te pakken is. Maja als hij dan alergisch is voor zowel bananen als parfum dan kom je daar nooit achter natuurlijk.
Nou bij melkproducten zeggen ze al dat je 4 weken moet elimineren voor het in eerste instantie uit je systeem is.
Alle reacties Link kopieren
oh dat wist ik niet, dat is wel lang ja.
@marloes. Hopelijk wordt het snel beter voor je. Wel knap hoe je er toch telkens weer door heen slaat.

Hier nu bezig met brood en dat gaat er wel aardig in. Alleen aan t bekijken telkens welke tijdstippen handig zijn. Ik vind het soms weer zoveel allemaal. Fruit, fles, brood. Dus ik denk dat ik het fruit naar de middag verplaats. Ze vind de potjes groenten en fruit heerlijk. Als ik zelf een banaan prak duurt het een eeuwigheid voor ze het n keer op heeft.
Verder alles zn gangetje hier. Wel kan ze zich super slecht vermaken. In de box of speelkleed is vrij snel huilen. Zoon kon zich altijd zo een uur vermaken. Naast me op de bank liggen en spelen kan ze dan weer prima maar dan ik niks en zoon wil ook aandacht. Maar schreeuwende baby in de box is ook niks. Hopelijk is dit snel over pff
Alle reacties Link kopieren
Zo wij zijn ook weer terug van vakantie, zijn 2 weken naar Italië geweest. Ging super goed gelukkig ook met de reis. Zowel heen als terug een tussenstop gedaan en ze hield t gelukkig goed vol. Op vakantie ook lekker genoten als gezin. Alleen het weer was niet heel super helaas maargoed beter dan in NL gelukkig. Nu weer back to real life... het is voorbij gevlogen!

Vervelend van de allergieën dames, hopelijk weten jullie snel wat het is.
Fijn dat jullie een goede vakantie hadden, Salacia!

Novaya, helpt het als je dochter rechtop zit? Eventueel met de steun van kussens of in de hoek van de box?

Marloes, het schijnt dat allergietesten inderdaad geen zin hebben bij baby's, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat nu wel wil om eindelijk te ontdekken of het probleem idd in de voeding zit of toch in iets anders.

Ik ben eigenwijs geweest en heb Cathy vandaag een stukje brood gegeven, ik heb haar nog nooit zo snel zien eten :proud: Daarnet kregen we de bevestiging dat er inderdaad véél interesse is voor vaste voeding. Ik ben aan het experimenteren met melkvrije muffins en ze kreeg er een te pakken. Snel afgepakt maar ze had er al een stuk uitgesabbeld met een gelukzalig gezichtje. Denk dat ik dat maar voor me hou op het cb :whistle:
Cathelyne-- schreef:
17-09-2017 18:19

Ik ben eigenwijs geweest en heb Cathy vandaag een stukje brood gegeven, ik heb haar nog nooit zo snel zien eten :proud: Daarnet kregen we de bevestiging dat er inderdaad véél interesse is voor vaste voeding. Ik ben aan het experimenteren met melkvrije muffins en ze kreeg er een te pakken. Snel afgepakt maar ze had er al een stuk uitgesabbeld met een gelukzalig gezichtje. Denk dat ik dat maar voor me hou op het cb :whistle:
James heeft vandaag ook stuk van mijn broodje gehad, en later van mijn boterham. Ik kan rustiger eten als hij mee mag eten :-). Meneer is dol op de stukken die hij krijgt, en weigert gewoon als ik hem met een lepel eten wil geven.

Uit bioresonantie kwamen overgevoeligheid voor tarwe en fructose. Maar dat lijkt me helemaal onmogelijk met eten. Ook gaf ze aan dat hij ontstekingen had in maag/darm stelsel. Heb wel vervolgafspraak gepland voor behandeling dus ben benieuwd. Man is sceptisch.

Ik denk ook wel dat hij deels gewoon ouder moest worden. Vandaag bijvoorbeeld gewoon 2 uur geslapen naast het hockeyveld in de kinderwagen. Ook vraagt hij minder om een voeding :-).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje houdt echt van brood. Maar hij gaat er steeds van kokhalzen en spugen ala hij een te groot stuk binnen krijgt. Hoe gaat dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje houdt echt van brood. Maar hij gaat er steeds van kokhalzen en spugen ala hij een te groot stuk binnen krijgt. Hoe gaat dat bij jullie?
Mn, fructose en tarwe kan je niet vermijden, dat zou echt niet gezond zijn. Ben benieuwd wat er uit die vervolgafspraak komt!
Herkenbaar van dat eten, hier eten we ook een stuk rustiger sinds Cathy aan tafel zit :proud:

Stukjes gaan hier goed eigenlijk. Geprakt eten met de lepel ook maar stukjes hebben een duidelijke voorkeur. Dat kokhalzen zien we hier ook maar ik denk dat het er ook gewoon bij hoort. Op die manier leert een baby ook met eten omgaan lijkt me, het wordt tenminste steeds minder naarmate we vaker stukjes aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Tarwe kan je wel mijden. Door glutenvrij te eten eet je tegelijkertijd ook tarwevrij + wat meer niet. Fructose geen idee. T klinkt heel erg als het grote gerichte giswerk. Je noemt wat groepen producten waar veel mensen allergisch voor zijn en ooit schiet je wel raak.

Ik vind t kokhalzen wel echt intens naar eruit zien. Maar eten is helemaal zn ding en daar wil ik niet afnemen.

t kdv heeft mn baby op zn buik laten slapen om ons ervan te overtuigen t toe te laten. Ik heb vrijdagmiddag laat een boze mail gestuurd. Ik ben heel benieuwd. Ik wil dit echt niet.
Kokhalzen ziet er eng uit, maar is juist heel goed. Kokhalsreflex zit nog vooraan in de mond en gaat geleidelijk naar achteren. Je moet je pas zorgen maken als kind stil wordt zogezegd.
Man vindt het ook eng, ik vertrouw op kind en heb 2 weken geleden kinderEHBO gehaald.

Waarom wil je niet dat kind op haar buik slaapt such_preggers?
Alle reacties Link kopieren
Hier is juist warm eten duidelijk favoriet. Ik prak het wel of heel kort de staafmixer er doorheen, maak het niet heel erg fijn zoals in potjes. Brood is wisselend, de ene keer gaat het er zo in en de andere keer duurt het een eeeeuwigheid voordat er ook maar een halve boterham in gaat. Merk wel dat het beter gaat als we er ook water bij geven. Hoe gaat het bij jullie met water (of thee oid) drinken? Hier drinkt ze nog niet echt veel ervan... ook weer heel wisselend.

Ik kan me voorstellen dat je kwaad bent such preggers als je dat absoluut niet wil en het kdv dat dan toch doet...
Moet zeggen dat ik er zelf persoonlijk geen moeite mee heb met het op de buik slapen, maar dat is voor iedereen anders. Belangrijkste dat ze niet iets achter je rug om doen waarvan ze weten dat je er moeite mee hebt?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst ben ik als de dood voor wiegendood. Dat we zolang hebben gedaan om hem mee te nemen uit t ziekenhuis en dat er dan thuis zoiets gebeurd.
Ik wil me aan alle richtlijnen houden zoals ik die in het ziekenhuis heb geleerd. Dit zorgt ervoor dat ik me minder zorgen hoeft te maken omdat we dat deel iig hebben afgedicht. Daarnaast heeft hij beademing gehad en lang beademingsondersteuning nodig gehad hierdoor kan hij zwakker met ademen zijn. Geen idee of t ook zo is. Maar de verpleging heeft aangegeven dat kinderen die lang ondersteuning krijgen zwakker zijn.
Ik wil ook gewoon niet die extra zorgen en stress.

Hoe t nu op me overkomt: 2 weken gelede is gevraagd. Mag hij op zn buikslapen. Hier hebben we nee opgezegd. 1 week geleden is hij tijdens t spelen op zn buik in slaap gevallen, toen hebben ze hem op zn uik overgeheveld naar en bed. (Waarom niet gewoon gekeerd). En heeft hij toevallig heel lang geslapen. Ik denk dat ze dit deden om ons te overtuigen om t toe te laten. Maar dat vind ik echt hatelijk. Dat is absoluut niet de manier. Nee is nee. En dan ook niet experimenteren met mijn kind.
Alle reacties Link kopieren
Nee such_preggers als jij het niet wilt dan gebeurt het ook gewoon niet, beetje raar van het kdv.

Gaat nog steeds weinig eten naar binnen, wel wordt overal aan gesabbeld en koud gaat beter dan warm.

MN is wel een grote groep voedingsmiddelen, beetje lastig om daarmee te stoppen.

Vandaag voor het eerst zichzelf opgetrokken en bleef aardig lang staan. Echt heerlijk om al die ontwikkelingen te zien :-)
Wat goed zeg al zelf optrekken! Elsa doet soms een soort van poging maar die mislukken volledig.
Sinds een paar dagen is het echte kruipen wel begonnen, niks is veilig. Ze sjeest door het hele huis en wijst ons op alles wat nog niet kidsproof is (openstaande tas waar je alles uit kan halen, houtblokken bij de openhaard op de grond, kabel van de laptop waar ze bij kan etc)

@such preggers, stom dat ze iets doen waarvan jij duidelijk hebt aangegeven het niet te willen. Heb je het nog goed met ze kunnen bespreken later?

Kokhalzen doet Elsa eigenlijk nooit, als ze een stukje te groot afbijt spuugt ze het weer uit. Brood krijgt ze bijna nooit en dan altijd een droge korst. Brood is het enige eten wat ik spannend vind en ze een keer heeft uitgespuugd met een lading melk. Het word zo sompig en dan kleeft het aan elkaar zodat het zo'n deegbal wordt en aan dr gehemelte plakt. Hebben jullie kids daar geen last van?

Voorkeur in eten kan ik niet ontdekken, alles is even favoriet.

Hoe lang laten jullie je kind eten? Elsa houd het makkelijk 45min vol maar man is geen persoon om aan tafel stil te zitten en wil het soms wat eerder afkappen.
Alle reacties Link kopieren
bij brood krijgt hij hier de rillingen.. heel grappig om te zien :P maar weet eigenlijk niet meer of het zo bij de andere 2 ukken ook begon
Verder geef ik voornamelijk geprakt/gepureerd eten en dan is het op of hij geeft aan niet meer te willen.. meest 15 minuutjes ofzo. Tijdens het eten van ons krijgt hij vaak nog iets wat op ons bord ligt, maar daar speelt hij meer mee of sabbelt hij op. Daar gaan we niet op wachten..
Alle reacties Link kopieren
Vandaag goed gesprek gehad daar. Ik hoop dat ze zich aan mn wensen houden. Hij slaapt daar blijkbaar heel slecht. Hadden ze nooit duidelijk aangegeven. Ik heb ze zijn normale dag schema gegeven. Hopelijk werkt t.

Hij eet max 10/15 minuten dan is t op. Maar wij voeren. Dat kan hij niet zelf. 45 minuten zou ik ook te lang vinden. T is nog bijvoeding toch?

Leuk dat optrekken. Dat duurt nog wel even hier. Hopelijk kan hij snel zitten.
Het is bijvoeding idd en als we geen tijd hebben is het korter. Ze heeft er echter zoveel plezier aan en ik kan ook best lang tafelen dat ik regelmatig zo lang met haar aan tafel zit. Het is wel zo dat ze de eerste 15min het meeste eet en het daarna een combi wordt van spelen en eten.

Op het kdv vinden ze de rapley methode ook helemaal leuk. Vol enthousiasme vertellen ze steeds wat ze allemaal heeft gegeten en hoe goed het gaat.
Fijn trouwens dat je een goed gesprek hebt gehad such preggers. Merk je thuis ook dat hij daar zo slecht slaapt?
Leuk dat hij zich al optrekt, Saywhat! Opeens gaat het zo snel allemaal.

Vervelende situatie op het kdv, Such_Preggers. Als jij het niet wil mogen ze hem niet op zijn buik leggen lijkt me, wat voor een reden je daar ook voor hebt. Nee zou gewoon nee moeten betekenen. Goed dat je het gesprek bent aangegaan! Krijg je nog testen zodat je zeker weet of je zoontje iets aan de beademing over heeft gehouden?

Marloes, fijn dat het eten zo goed gaat! 45 minuten vind ik erg lang, hier duurt een maaltijd hoogstens een half uur. Hoe gaat het nu met jou? Kom je weer een beetje tot rust?

Cathy heeft op vakantie toch potjes gekregen omdat het kiezen was tussen banaan of kiwi. Het ene lust ze niet en dagelijks banaan zorgt nog altijd voor verstopping. Niet dat het een probleem was hoor, ze likte het potje nog net niet schoon :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Is daar op di en woe en op donderdag thuis is hij altijd heel huilerig, slaperig moe etc. En dan is hij vanaf vrijdag weer normaal. Maar niet geweten dat t zo slecht was. Ze zeggen dat ze langer bezig zijn met hem in bed te leggen dan dat hij slaapt.
such_preggers schreef:
21-09-2017 22:25
Is daar op di en woe en op donderdag thuis is hij altijd heel huilerig, slaperig moe etc. En dan is hij vanaf vrijdag weer normaal. Maar niet geweten dat t zo slecht was. Ze zeggen dat ze langer bezig zijn met hem in bed te leggen dan dat hij slaapt.

Heb je thuis een speciaal ritueel om je zoontje in bed te leggen? Iets wat hij daar mist?
Ik vind het eigenlijk wel lekker dat het zo lang duurt, gezellig met z'n allen aan tafel en Elsa vermaakt zich altijd opperbest als er iets te kauwen valt dus die zit er rustig bij.

Het lukt me nog niet om tot rust te komen, gister bij de bedrijfsarts geweest en hun advies is om de komende twee weken in elk geval nog niet te gaan werken en daarna zien we wel weer verder. Elsa slaapt tegenwoordig overdag wel zonder morren dus dat is heel erg fijn ondanks dat de jeuk nog niet minder lijkt te worden. Krentenbaard is nu ook weer terug dus het huis mag weer dagelijks worden gepoetst....

Vandaag zei ze voor het eerst papa! Al was het absoluut niet bewust en was mijn man niet eens in de buurt klonk het toch wel leuk. :-D
Haha, leuk Marloes, dat brabbelen! Hier wordt vooral veel "bah" gezegd. Alles is opeens bah. Gisteren had Cathy een echte stinkluier om U tegen te zeggen, trekt ze een doodernstig gezicht: "bah!" Man en ik kwamen niet meer bij :proud:

Het wordt er niet gemakkelijker op bij jullie he... Dikke knuffel :hug: Fijn dat Elsa overdag wel beter slaapt, hopelijk houdt ze dat vol. Heb je ook geen hobby waarmee je tot rust kan komen?

Ik las net een pareltje op facebook. Na weer een flink aantal nachten met nauwelijks slaap ben ik zo flauw dat ik overal om lach. Ik wil hem toch even met jullie delen, baby's doen het gewoon expres :P
https://wijalamama.nl/oproep-aan-alle-babys/
Vervelend Marlous. Is Elsa overdag dan ook thuis of bij de opvang? Denken ze dat de eczeem gerelateerd Is aan voeding of hebben ze geen idee?

Ik heb me deze week 2 dagen ziekgemeld want de gebroken nachren hadden me even opgebroken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven