Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Leuk dat je ook weer op het wachtbankje zit jente, ik duim voor je mee! Ik ben nu weer 1 dag over tijd en ga morgen testen. Hoop het maar mijn cyclus verschillen ook enorm dus het hoeft niks te betekenen.

Ben ik de enige die het ook wel fijn vindt dat ze straks 1 is en steeds meer zelf kan? Als baby nm 2 met 6mnd geboren kon worden zou ik er voor kiezen. ;-)

Oud&nieuw vieren we thuis met een bevriend stel, weinig bijzonders. Tenminste als mn griep dan over is .. klinkt als een gezellige drukke boel bij jullie Lente! Wij hebben het weekend erna nog wel een aantal nieuwjaarsborrels met vrienden, ook leuk!

We krijgen vier dagen voor Elsa haar verjaardag de sleutel van ons nieuwe huis. Haar verjaardag vieren we klein met de opa's oma's en oom. Als er vrienden of buren zin hebben om langs te komen zijn ze welkom, Elsa krijgt er toch nog niet zoveel van mee. Het lijkt me wel enorm leuk als ze ouder zijn en ook echt met andere kids spelen om dan de verjaardagsfeestjes te mogen organiseren.
Ik hoop dat wij rond zijn verjaardag voor een tweede gaan.

Wij vieren oudejaarsavond thuis of bij mijn schoonmoeder.

Verjaardag vieren wij enkel met familie thuis.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ondanks dat ik het jaar idioot snel gegaan vind, ben ik ook echt wel blij dat hij wat zelfstandiger wordt. Dat hij beter kan spelen en er meer interactie is.

Hoe is t met alle allergieën en eczeem aapje en Marloes?
Spannende tijd weer he Marloes? Ik duim ook voor jou! En helemaal met ook nog de nieuwe woning. Leuke dingen op je pad!

En leuk aapje, rond zijn verjaardag. Ik dacht dat jouw man misschien nog even wilde wachten? Maar toch al nu? Wat fijn!
Jentelente schreef:
29-12-2017 14:14
Hoe is t met alle allergieën en eczeem aapje en Marloes?

En leuk aapje, rond zijn verjaardag. Ik dacht dat jouw man misschien nog even wilde wachten? Maar toch al nu? Wat fijn!
Hij wilde ook nog even wachten, maar ging laatst al van 2 jaar naar 1,5 jaar dus denk dat praktijk tussen 1 en 1,5 jaar wordt.

Allergieën lijken hier wel redelijk onder controle, nu nog beter slapen hopelijk. Wat ook wel zal helpen bij wens voor nog kindje bij man.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 29-12-2017 14:29
5.74% gewijzigd
Met de allergieën en het eczeem gaat het nog niet goed helaas. We smeren nog 4x per week hormoonzalf en daarmee houden we het enigszins onder controle maar het blijft lastig en ze heeft dagelijks last van jeuk al gaat het wel met ups en downs. Soms vraag ik me wel eens af wat voor een meisje ze zou zijn zonder al die jeuk...
We komen regelmatig bij de dermatoloog, allergoloog en diëtist die ons gelukkig wel goed kunnen helpen.
Marloes85 schreef:
09-12-2017 09:45
@novaya, twee flessen nog maar! Hoe zorg je dan dat ze voldoende vocht binnen krijgt? Drinkt ze veel water overdag?

@cathelyne, ik weet niet hoe het kwam, van de ene op de andere dag had ik minder borstvoeding. Om het weer op te krikken ben ik overdag vaker gaan kolven (3 of 4 keer extra naast de voedingen) maar dat hielp niet voldoende. Volgens de lk zou ik het weer op niveau kunnen brengen door nachts te gaan kolven.
Wat heftig dat Cathy nog steeds maar 3 uur achter elkaar max wil slapen... Trekken jullie het nog wel?
Ze drinkt uit een tuitbeker slappe thee/diksap/water.
Oud&nieuw vieren we lekker thuis. Vind het met kleine kinderen niet zon succes om op pad te gaan.

Hier wordt nog niet getijgerd of rond gekropen. Sterker nog, ze wil absoluut niet op haar buik liggen. Tot nu toe schuift ze op haar billen wat heen en weer. Optrekken wil ze graag. Maa uit nog niet uit dr zelf.

Ik vind het ook heerlijk dat ze wat ouder zijn. Inmiddels al 8 tanden (al een tijd) een kleine krulletjes. Ze slaapt in de ochtend en middag nog. Maar ze valt tegenwoordig in de ochtend steeds later in slaap en ‘s middags wilde ze vandaag al helemaal niet slapen. Gister sliep ze heel laat en ook maar 45 min. Volgens mij gaat ze al richting 1 slaapje. Moet ook zeggen dat ze geen vroege vogel is en vaak pas 8 of 8:30 wakker word.

Hoe lang en zwaar zijn jullie kindjes? (11mnd prikje komt er ook weer aan…)
Alle reacties Link kopieren
Fijn aapje, van je man en de allergieën!

He Marloes, wat sneu he?! Ik snap dat je dat je afvraagt, hoe ze anders was geweest. Je zou er toch knettergek van worden zelf, van die jeuk.

Onze zoon was vorige maand 71 cm en 8,6 kg. Ukkie. Nu ruim 11 maanden. Prikje had hij hier helemaal geen last van, de vorige twee echt meer. Ik hoop voor jullie hetzelfde ;-)
Zoon was 71cm en 9,35 kilo eind oktober. Nu denk ik rond de 10 kilo en paar cm langer.
Elsa was een paar weken terug 71,5cm en 8,5kg, klein maar fijn ;-)

Hebben jullie nog een idee voor een cadeau voor de eerste verjaardag? Beide ouders vragen wat ze kunnen geven maar ik heb nog geen idee. Met kerst heeft ze trouwens een blokkenset gekregen, een succes! Vooral de blokken omgooien, uit de doos halen en weer terugstoppen is een succes.
Kopen jullie zelf ook een cadeau voor jullie kleine?
Zoon heeft ook een blokkenkar gekregen voor kerst, ook een hit. Van ons krijgt zoon een 4-in-1 houten loopfiets. Verder heb ik nog niks bedacht. Ik hoor wel veel over toettoet auto's, maar vind ze zelf niet zo leuk. Ik denk dat ik vooral kleertjes ga vragen. Zoon heeft er toch geen besef van.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het hier weer wat drukker is. Fijn dat jullie kerstdagen ook geslaagd waren. Heerlijk om wat meer tijd met elkaar te hebben op zulke dagen vind ik.
Wij hadden een paar kleine cadeautjes, maar inderdaad het inpakpapier is nog het mooiste :hihi: al speelt ze ook veel met een houten puzzel.

Qua flessen krijgt ze er nog wel 3, maar soms laten we die van 's middags ook vervallen, vaak drinkt ze em toch niet op. Als we em niet geven, mist ze em ook niet. Ze drinkt tussendoor wel veel water/thee.

Voor dr verjaardag denk ik dat wij een houten keukentje geven :-) Zeker nu ze goed kan staan/ergens om heen kan lopen, lijkt dat me wel leuk! Ze staat nu ook vaak aan de salontafel te 'rommelen'.

Fijne jaarwisseling en een mooi 2018!
Leuk dat er alweer een aantal dames op het wachtbankje zitten! Ik hoop voor jullie dat het snel raak zal zijn (of bij jou al raak is, Jentelente!)

Vervelend dat het exceem-probleem nog steeds niet is opgelost, Marloes. Weet je wel ongeveer op wat voor een termijn je je kan richten voor het minder zou kunnen worden of is het iets waar Elsa de rest van haar leven last van zal houden? En gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Aapje, fijn dat je man nu toch ook sneller voor een tweede wil gaan! Ook heel fijn dat de allergieën onder controle zijn!

Ik weet niet meer wie het schreef van dat de twee mag komen met een half jaar, maar ik heb er wel om gelachen! Als je uitvindt hoe dat moet mag je het mij ook vertellen ;-D Gisteren zei ik het ook nog tegen mijn schoonmoeder, nu vind ik dochter een heerlijke dreumes en geniet ik van het moeder zijn, de eerste 7 maanden waren een hel.

Hier was de kerst gezellig. Wij hadden uiteindelijk zelf niks voor sinterklaas gegeven dus nu kreeg dochter alleen cadeautjes van ons, de kermis van duplo, een doosje met 2-stukken puzzels en een voorleesboek. Ze had voor sinterklaas zoveel babyspul gekregen dat het van mij wel iets anders mocht zijn, gelukkig vindt ze duplo slopen net zo leuk als blokkentorens omgooien. Voor voorlezen komt ook steeds meer interesse, ze nestelt zich nu echt op mijn schoot als ze een verhaaltje wil :heart:

Voor de eerste verjaardag... pfoei, geen idee. Ik heb expliciet tegen iedereen gezegd dat ik géén kleertjes wil. Liever 1 klein cadeautje onder het mom van 'ze beseft het toch niet' dan kleertjes. Maar ook omdat ik een hele andere kledingsmaak heb dan mijn schoonfamilie dus de kleertjes toch in de kast laat liggen. Verder heb ik aan mijn ouders een zandbak gevraagd, aan de peetoom duplo, peettante badspeelgoed en mijn schoonouders weet ik nog niet. Ik moet er nog even over nadenken.

De volgende keer wegen komt hier pas met 1 jaar, de volgende prikken ook. Moet ook zeggen dat ik het wel best vind, Cathy is ontzettend hangerig van alle drukte en ik moet er niet aan denken dat ze deze week dan ook nog eens prikken gekregen zou hebben. Ze was de laatste keer 73 cm en 8,2 kg, denk nu wel een stukje langer maar ik heb het gevoel niet veel zwaarder.

Qua voedingen, vanaf morgen krijgt ze de late namiddagvoeding niet meer. Ipv bv dan water of fruitsap of wat ze ook maar wil drinken. Ze begint weer in een weigerperiode te komen en ik weiger dit keer gezellig met haar mee ;-D Ik heb geen zin om onze bv-periode af te sluiten met ruzie en een rotgevoel dus ik laat het gaan, plan is toch om deze maand af te bouwen. Als we dan iets eerder dan haar eerste verjaardag klaar zijn vind ik het ook prima, het heeft lang genoeg geduurd. Blijven andere bv moeders nog wel doorvoeden na de eerste verjaardag?

Voor jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling gewenst! Ik hoop dat 2018 een jaar is waarin sommigen een tweede kindje mogen verwelkomen, anderen (misschien wel wij allemaal) heel wat extra uren slaap krijgen en voor iedereen een goede gezondheid!
Cathelyne-- schreef:
31-12-2017 16:39

Voor de eerste verjaardag... pfoei, geen idee. Ik heb expliciet tegen iedereen gezegd dat ik géén kleertjes wil. Liever 1 klein cadeautje onder het mom van 'ze beseft het toch niet' dan kleertjes. Maar ook omdat ik een hele andere kledingsmaak heb dan mijn schoonfamilie dus de kleertjes toch in de kast laat liggen. Blijven andere bv moeders nog wel doorvoeden na de eerste verjaardag?
Jij ook fijne jaarwisseling!

Men weet hier wel dat ik niet van felle kleuren hou mbt kleding en denk dat men met meisjeskleding eerder de plank mis zal slaan als met jongenskleding.

Ik ben nu langzaam kolven op het werk aan het afbouwen. Hij krijgt nu 2 flesjes bv mee en er staat kv voor nood. Als kolven op werk terug is naar 1 keer wil ik langzaam aan verder gaan afbouwen. Hoop met het jaar niet meer te hoeven kolven in ieder geval. En dan paar maanden na zijn verjaardag gestopt te zijn.
Hoe ging de jaarwisseling bij jullie? Zijn de baby's blijven slapen of wakker geworden van al het vuurwerk? Elsa was tussen 23.00 en 23.30uur heel onrustig maar rond 00.00uur sliep ze heerlijk en heeft ze er niks van meegekregen.

Houten keukentje en een loopfiets zijn leuke ideeën, ga ik ook eens naar kijken!
We moeten ook nog een autostoel maar denk dat de opa's en oma's dat minder leuk vinden om te geven. Duplo is ook leuk!

Hier nu van 4 flessen terug naar 3, water gaat er ineens veel beter in tussendoor dus het is ook goed zo.

@cathelyne, ze kunnen niet zoveel zeggen over de duur van het eczeem. Soms groeien kinderen er ineens overheen of gaat het in elk geval periodes beter, bij anderen duurt het tot een jaar of 8 en soms gaat het eigenlijk niet over.... Wat ik lees bij kinderen die extreem eczeem hebben is dat het eigenlijk altijd overgaat in astma, daar waarschuwde de dermatoloog ook voor. Maar goed dat zien we tzt wel weer.
Goed voornemen om de bv periode niet met gedoe af te sluiten maar het gewoon te laten lopen zoals het loopt. Vind je het lastig om afscheid te nemen van het voeden? En jij aapje? Ik vond het best moeilijk toen ik gestopt was en heb er best een paar keer over moeten huilen toen ik geen borst kon geven en een fles moest maken voor haar dorst.

Voor jullie ook een heel fijn 2018 gewenst met veel slaap, een tweede kindje indien gewenst, gezondheid en veel liefde!
Ik vind voeden nog wel fijn, alleen in de nachten minder. Man zegt echter dat hij niet voor een tweede wil gaan zolang zoon nog niet beter slaapt en borstvoeding krijgt door voornamelijk de vele nachtvoedingen.
Alle reacties Link kopieren
hallo,
hier gaat het ook goed.. we zijn lekker aan het settelen in ons nieuwe huis en de kleinste uk loopt nu langs randjes en achter z'n ikea duw karretje (echt een topcadeautje).
Wat leuk dat er al weer dames zijn die voor de 2e gaan. Ik was zelf van nummer 2 na 3 maanden zwanger en moet zeggen dat de eerste 6 maanden de hel waren.. maar daarna werd het helemaal top! en nu met nummer 3 erbij helemaal leuk :-) (en compleet :-P)

Qua cadeaus viel hier de wishbone bike erg in de smaak. Er wordt nu nog steeds dagelijks op gereden, de fisherprice dierentuin (de oude via marktplaats) ook die is nog steeds favoriet. Duplo is erg leuk en een aqua play is aan te raden voor de zomer alvast. Hoef je niet elke keer een badje op te zetten en onwijs op te letten en gaan die kinderen wel helemaal los op het water. En als ze wat groter zijn, snappen ze ook hoe het werkt. Maar nu we eigenlijk alles al hebben.. weet ik nog niet zo goed wat onze jongste uk straks moet krijgen.. Alles is al in huis. Ik denk iets van duplo maar ofzo.. of iets voor in de tuin. Oja.. een trampoline is ook echt super leuk ook al voor die kleintjes en ook heel goed voor de balans en motoriek. Een schommel vond ik iets minder geslaagd. :whoops: . maar de ukken vonden het wel heel leuk ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar iedereen.
Uk is rond 12.30 wakker geworden van het vuurwerk. Terwijl dat echt niet extreem hard is hier in de buurt. Maar hij vond het wel gezellig en was ervan overtuigd dat het ochtend was en bij het weer in bed leggen was het krijsen.
Om 2.00 had ik het wel gezien, en ik hoorde van mijn vriend dat hij pas om 4.00 was gaan slapen ;-D Datzelfde hadden we met kerst trouwens. Hij werd tijdens het kerstdiner bij schoonouders moe en ik deed hem op bed en haalde hem eruit toen we weg gingen. Thuis wilde hij niet meer verder slapen, toen was het ook een uur of 3.00. Op zich is hij een goede slaper, maar als hij gestoord wordt begint hij gewoon aan de volgende ochtend :)

Het duwkarretje van Ikea is idd een leuk cadeau, wij hebben hem ook en je kunt de wieltjes aandraaien zodat hij niet te hard gaat. Wel voor het tegenwicht wat in het karretje leggen.
Verder weet ik dat hij van de ene oma de boerderij van Fisher Price krijgt.
Hij is erg gek op de figuurtjes van het kerststalletje van Fisher Price, dus dit zal hij ook erg leuk vinden.
Met Sint heeft hij een Beat Bo gekregen. Echt een monster van een ding (ik was voor de eerste geboren werd ervan overtuigd dat hier echt alleen maar houten speelgoed kwam, maar daar ben ik wel van af :D ) maar zowel de jongste als de oudste vinden hem helemaal geweldig.
Van ons krijgt hij de grote Grimm’s regenboog, en verder weet ik het echt niet. Op zich is er meer dan genoeg hier in huis. Ik denk dat ik nog wat aanvulling op de Duplo voor hem vraag. Dat vindt hij leuk, kan hij samen met zijn grote broer doen en blijft voorlopig ook nog leuk.

Ik ben sinds een week of wat bijna helemaal van de borstvoeding af. Iets eerder dan bij zijn broer. Alleen nog heel kort voor het slapen. Ik geef hem drie flessen. ‘s Morgens wil hij veel, dan vindt hij 210 eigenlijk te weinig. In de middag ongeveer 150/180 en ‘s avonds ongeveer 180. Hij is 10,5 maand. Is dat een beetje een normale hoeveelheid? Ik geef hem nu naar behoefte net als met de borst maar misschien is het te veel?
Die wishbone bike is gaaf! Ze zijn wel heel prijzig, zelfs via mp, maar zo te zien hebben ze er wel lang pleziet van. De beat bo is ook wel wat voor Elsa maar vraag me wel af of je er als ouder niet gek van wordt? Leuke tips!

Lastig he die hoeveelheden met kv. Wij geven Elsa 180+6 omdat ze met de bv ook rond de 200cc dronk (tenminste als ik dat kolfde voelde mijn borsten ongeveer net zo leeg als na een voeding)
Ik vind de wishbone bike ook gaaf. Maar zoon krijgt een soortgelijke van een ander merk want vind ze veeel te duur.
Welke is dat aapje? Ik wil me er nog eens in gaan verdiepen.

Weet niet meer wie dat hier laatst typte maar Elsa gaat volgens mij ook naar 1 slaapje per dag. Vanmorgen nog wel 50min geslapen maar vorige week heeft ze dr ochtendslaapje al een keer overgeslagen en dat vond ze prima.
Vind het zelf ook wel fijn dat je in de ochtend dan samen op pad kan. Omdat ze niet in de auto, kinderwagen of draagzak slaapt is het soms best lastig plannen als je iets wilt ondernemen. Hoe doen jullie dat?
Marloes85 schreef:
03-01-2018 11:27
Welke is dat aapje? Ik wil me er nog eens in gaan verdiepen.
Angels & bandits.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben 2 wishbones toen gekocht met een kortingsactie. Vindt ze ook erg prijzig, maar de opa's en oma's hebben meebetaald en ze zijn er wel heel blij mee en het kan echt lang mee en tegen een stootje (ik heb de zwarte versie). En straks verkoop ik ze gewoon weer heel goed door ;-P

De grote regenboog is hier trouwens met sint binnen gekomen. En sensorische blokken. Ook erg leuk! De FP boerderij is ook leuk.. houten treinbaan begint nu bij de 2 oudste een beetje.. die van duplo vinden ze leuker. (ik heb echt ongeveer alles :-S qua speelgoed)
Behalve v tech / herrie meuk. Dat komt er hier echt niet in.
Haha, tot zover het afbouwen van de bv. Cathy heeft ons als kerst/nieuwjaarscadeautje gegeven dat ze zonder nachtvoedingen kan, nu al 5 nachtjes achter elkaar dus dat is wel super positief! Helaas zijn dat 2 nachtvoedingen die wegvallen, mijn weggelaten namiddagvoeding heeft dus een borstontsteking veroorzaakt :facepalm: Achteraf is het ook wel heel dom van mij, voor mij zijn die nachten heerlijk, voor mijn borsten zijn het gewoon 2 overgeslagen voedingen. Maandag gaan we het opnieuw proberen met de namiddagvoeding.

Ik vind het heel moeilijk om te stoppen met de borstvoeding, maar het is gewoon geen doen meer. Ik ben in 11 maanden tijd 41 kg afgevallen, zit nu op een BMI 18,9 en dat voelt gewoon niet goed. Emotioneel gezien vind ik het moeilijk om te stoppen maar ik denk dat het lichamelijk gezien de tijd wel echt gekomen is. Wat me ook hard tegenstaat is dat ik nu constant op ga moeten boksen tegen mijn moeder die al sinds Cathy 3 maanden is zeurt dat ze moet komen logeren. Dat logeren wil ik niet, tot nu toe was de bv het perfecte excuus, nu ga ik "echte" stennis moeten schoppen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik daar niet tegenop zie.

Het lijkt me inderdaad moeilijk inschatten hoeveel melk je dan precies moet geven met de fles. Ik kolf al zeker een half jaar niet meer dus ik heb echt geen idee wat Cathy drinkt. De laatste keren kolven leverden ongeveer 150 ml op, maar dat was in de lente. Stopt een baby niet vanzelf met drinken als hij genoeg heeft?

Die beatbo ziet er wel leuk uit! Liefst zouden we nu wat meer cadeautjes krijgen die geen kabaal maken, of in ieder geval geen liedjes produceren. Aquaplay klinkt wel heel leuk voor onze waterrat, ik ga me daar eens in verdiepen!

Die slaapjes... Gisteren waren we niet thuis tijdens het ochtenddutje en Cathy slaapt ook niet in de auto. Het was maar al te duidelijk dat het hier nog geen tijd is voor 1 dutje. Hoe lang zijn jullie baby's gemiddeld wakker op een dag? We zitten hier nog steeds op 9 a 10 uur, dat lijkt zo weinig voor een baby van bijna een jaar...
Alle reacties Link kopieren
Hier zit ik op 2 slaapjes en die heeft hij echt nodig. Onze man zit rond de 80 cm en 11 kg zijn programma ziet er zo uit:
Tussen 6 en 7 wordt hij wakker
Rond 8 de fles 180+6 en een boterham
9:30 naar bed en dan slaapt hij 1,5 a 2 uur
Daarna een cracker of iets dergelijks en om 12 uur een boterham
13:30/1400 fles 180+6 en weer naar bed voor 1 a 2 uur
Daarna fruit
Om half 6 warme hap en half 7 richting bed
Hier nog een fles met een beetje pap erin 180+6 en om 19 uur slaapt iedereen hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven