Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Ik wil de sensorische blokken ook Christina :-D. Maar vind ze te duur om zomaar aan bezoek te vragen. Je hebt ook geluidsblokken, die wil ik ook😇. Ik denk dat ik ookhouten puzzels ga vragen en had soort stapelpuzzel gezien van joueco waarbij ze stukjes moeten draaien voor het past.

Cathelyne, zoon drinkt nog steeds zelfde hoeveelheid uit de fles als half jaar geleden.

Zoon heeft twee slaapjes meestal wel echt nodig, soms wel 3 als ze kort zijn geweest.
Bedankt voor de tip, Aapje, ik begin dan met 150 aanbieden en zie vanzelf wel of het genoeg is.

Die sensorische blokken zien er ook wel interessant uit, die ga ik eens aan man laten zien.

Houten puzzels hebben we hier van sinterklaas gekregen. Degene met 4 grote stukken is wel een hit, de kleinere stukjes zijn vooral leuk om mee te gooien. Maar he, ze groeit er vanzelf in! Gisteren hadden we het hier nog over een blokkenkar die Cathy kan duren of trekken, man vond het ook een leuk idee. Welke zouden jullie aanraden? Het babywalker idee is geen must, Cathy gebruikt alles (van wasmand tot nachtkastje) als babywalker.
Wij hebben een blokkenkar van Woezel en Pip. Deze heeft hij gekregen van mijn schoonouders die er al jaren zelf 1 hebben. Zoon speelt er dagelijks mee op dit moment.
@cathelyne, wat naar van je borstontsteking, daar kan je goed ziek van zijn! Wel heel fijn dat ze is gssn doorslapen, krijgen jullie ook meer rust.
Wat betreft je schoonmoeder, als jij haar nog niet wil laten logeren dan niet toch? Denk je dat ze daar erg moeilijk over gaat doen? Pech voor haar dan!

9/10uur wakker per dag vind ik ook weinig klinken maar Elsa slaapt nachts ook 10/11uur en overdag 3/4uur in totaal. Kom je dus op hetzelfde uit!
Sensorische blokken had ik nog nooit van gehoord maar denk dat ze die idd ook tof vindt. Dankzij dit forum heb ik nu veel te veel ideeën voor speelgoed! We hebben eigenlijk ook nog helemaal niet veel speelgoed maar heb ook niet het idee dat ze te kort komt ofzo, ze vermaakt zich prima met wat ze heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t met iedereen?

Ik heb positief getest! Gisteren NOD. :flirting:
Gefeliciteerd Jentelente, dat is snel gelukt!!!
Gefeliciteerd Jentelente!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jentelente! :heart:
Voel je je goed?
Gefeliciteerd Jentelente!
Wat een mooie manier om het nieuwe jaar te beginnen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jentelente! Wat geweldig, weer zo´n klein wondertje erbij dit jaar.

Ik heb de kar van pinolino, wordt elke dag mee gespeeld. Vind die loopfiets ook gaaf, maar echt veel te duur. Leuke tips zijn er gegeven, ik kijk nog rond.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Inderdaad snel gelukt en wel erg onzeker, maar het begin is er vast.

Wij hebben vandaag een Speelgoedkist gekocht voor z’n verjaardag. Misschien wat suf, maar verder krijgt hij van iedereen speelgoed, dus wij hebben voor iets praktisch gekozen. Daarnaast van ons nog wel een boekje en een soort instrument.
Speelgoedkist is een leuk en praktisch idee! Wij hebben een grote kist als salontafel gevuld met speelgoed en alle kinderen die hier op bezoek komen vinden "de schatkist" prachtig. Zelfs kids die hier maar eens per jaar komen weten de kist direct te herrinneren. Denk dat het dus een leuk cadeau voor lang termijn kan zijn!

Ik neem mn opmerking dat ze naar 1 slaapje gaat weer helemaal terug. De laatste tijd heeft ze weer echt twee slaapjes nodig.

Jullie nog tips voor het eten? Het ging zo goed de eerste maanden maar nu is ze echt kieskeurig. Vooral groenten en fruit gaan er niet lekker in (met uitzondering van banaan). Het is vast een fase maar om haar nu alleen maar crackers en pannenkoeken te laten eten is ook weer zo wat (ivm allergie mag ze geen tarwe/gluten/peulvruchten/pinda en ei dus het menu is al wat beperkter)
Alle reacties Link kopieren
Marloes hier ook ineens kieskeurig. Pasta gaat er bijna altijd goed in, misschien kun je spelt pasta gebruiken? Saus altijd van verse groenten, ui, knoflook, basilicum of oregano met een klein beetje gehakt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jentelente!

Marloes, jij liet je dochter al zelf eten pakken toch? Dat hielp hier goed, al heeft hij wel een grote voorkeur voor vlees.
Misschien kan je geprakt fruit op haar cracker smeren, of avocado?
Of van die spirelli groente, dat het op pasta lijkt.
Hier denk ik soms dat hij heel erg goed gegeten heeft en dan haal je hem van tafel en liggen er overal stukjes eten op, in en onder die hij heeft laten vallen.
Dat verklaart wel dat de kat zo ontzettend lief voor hem is, ondanks dat hij nog redelijk hardhandig met haar is ;-D Dat probeer ik hem nu wel te leren trouwens, zachtjes met de kat doen. Hij zegt het zelf al als hij haar ziet “aai di” :heart:
@Caro, wat lief dat hij dat al zelf zegt! Hier wordt veel gebrabbeld maar ik kan er nog niks van maken. Zegt hij verder al woordjes die je kan herkennen?

Dochter eet inderdaad zelf en pasta met saus en groenten was altijd een hit. We hebben nu pasta van boekweit en die gaat er goed in maar de saus en groenten blijven dan liggen op het bord. Vandaag zijn we bij de diëtist geweest en we kunnen weer langzaam peulvruchten introduceren dus we kunnen wel weer linzenpasta, kikkererwtenpannenkoeken e.d. eten. Die gingen er altijd goed in dus hopelijk nu ook weer! Gister hebben we nog courgette spaghetti gegeten maar daar trapte ze niet in ;-)

Avocado op haar cracker smeren is ook wel een goede tip, boter, tahin en hazelnootpasta (alleen gemalen hazelnoten) vindt ze ook wel prima. Vindt het vooral zo bijzonder dat de grote stukken broccoli, pompoen, ed er eerst met veel smaak in gingen en nu ineens niet meer.... Vlees gaat ook goed en vis matig.

Het zal wel een faaaaaaase zijn
Alle reacties Link kopieren
Caro wat schattig!

Lastig he? Met dat eten...
Hier eet zoon nagenoeg niks. Een hapje brood, een hapje groente.

Er zijn 4 dingen die hij wel lust: zaadlijsten van tomaat, maisfingers, soepstengels en druiven.
Van druiven gaat hij alleen aan de race.
Heel af en toe yoghurt. We bieden veel verschillende dingen aan (en dezelfde dingen met regelmaat), maar het helpt niks.
Vlees, ei, kaas e.d. Raakt hij geeneens aan. Als we het ergens in verstoppen, vist hij het eruit o_o haha

Hij drinkt wel veel. En voorlopig is hij goed gemutst dus zal wel loslopen.
Hier vooral brood en fruit en rozijntjes. En borstvoeding. Maar vooral weinig avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Zaadlijsten van tomaat is inderdaad wel een hele specifieke voorkeur. Ik kan me zo ook niets bedenken wat daar qua structuur op lijkt... De binnenkant van komkommer?

Anders dan “aai” en “die” zegt hij nog niet echt iets. “Die” zegt hij tegen alles en iedereen die hij herkent. Als oma aan komt lopen zegt hij het, of als hij een favoriet speeltje ziet liggen, als ik een liedje zing dat hij kent, en tegen de kat dus :)
Hij kopieert wel, als ik het een paar keer heb over papa dan zegt hij “dada”. En het allerleukste spel is als ik zijn geluiden of bewegingen nadoe.
Dat weigeren van voedsel is irritant ja... Hier heeft dochter ook weer een paar dagen op enkel borstvoeding geleefd. Ik maak me dan toch wel zorgen of ze genoeg binnen krijgt, ze heeft nu zo langzaamaan toch echt wel de leeftijd dat ze meer moet eten. Vandaag staat de teller op een halve beschuit, een halve boterham en een klein flesje (+/- 100 ml ) appelsap. O ja, en 5 stukjes kroepoek. Ik weet dat ze dan eigenlijk niet mag hebben maar ze is er zo dol op en dan eet ze tenminste iets :facepalm: Over 2 weken moet ze weer op de weegschaal, ik zie er tegenop omdat ze volgens mij niet veel is aangekomen. Ze groeit wel hard in de lengte maar als ik dat buikje zo zie bij het badderen... Toch heb ik wel het gevoel dat ze geen honger heeft, ze is zo vrolijk en speelt en lacht en brabbelt.

Hier werkte het eerst goed om banaan/mango/gebakken appel/peer op de boterham te prakken, dat ging erin als zoete koek. Misschien kan je dat nog proberen, Marloes? Als het heel pedagogisch onverantwoord mag zijn... soms helpt een dikke laag appelmoes over de groente hier ook wel. Verder laten we haar maar rommelen tegenwoordig, als we ons ermee bemoeien en helpen met voeren wordt het alleen maar een grotere knoeiboel.
Wat avondeten betreft zijn tomatensaus, spinazie, andijvie en sperziebonen dikke favoriet. Verder eet Cathy graag kip maar ander vlees/vis gaat er nauwelijks in. Rozijnen eet dochter ook graag, mogen ze dat eigenlijk al? Verder wordt hier nu al 2 weken niets van fruit gegeten. Echt niets, zelfs banaan wordt met een vies gezicht uit het mondje gevist.

Lief van dat kopiëren, Caro! Hier gebeurt dat ook al, ik heb tegenwoordig ook veel 'hulp' in de huishouding. Bij de was ophangen gaat het wel, dan geeft Cathy wasknijpers aan. Als ik was in de kast leg gaat ze er eens goed voor zitten om vervolgens de onderste planken heel behulpzaam leeg te maken. Mama zou anders nog eens zonder werk komen te zitten :proud: Ook helpt ze me met stofzuigen, zij duwt de stofzuiger en ik bedien de slang.

En... de eerste woordjes zijn een feit! De hele dag door wordt er nu PAPA geroepen :heart: Helaas is het 's nachts een hele zielige "maaaamaaaa"!!! Het is leuk dat ze nu mama zegt, maar het is een toontje waar ik spontaan lekkende borsten van krijg :P
Zaadlijsten van een tomaat... Lust hij paprika, Jentelente? Dat lijkt er misschien wel wat op. Of courgette?
Als ik het zo lees valt het nog best mee wat Elsa wel eet... Ik ga het wat meer loslaten en dan zien we wel, vanmorgen heeft ze niks op de grond gegooid en flink gegeten (stukje banaan, heel veel pap met rode vruchten, kokoscracker, amaranthcracker met boter en een paar maïsvingers.)

Appelmoes kunnen we ook wel weer eens proberen maar ik denk dat ze de appelmoes er af likt en de rest laat staan.

Wat lief dat Cathy zo probeert te helpen met van alles en ook echt heel leuk dat ze al mama en papa zegt. Moest hardop lachen om je opmerking van de lekkende borsten, kan me dat helemaal voorstellen ;-)
Hoe eet Elsa eigenlijk pap, Marloes? Voeren jullie die wel of laten jullie haar zelf eten met een lepeltje?

Hier was het vanmiddag een klein drama. Cathy wilde niet lunchen en daarna ook geen bv. Toen werd ze hongerig wakker uit haar middagdutje en wilde ze niets anders dan bv. Ik wilde haar niet aanleggen omdat we eindelijk van die middagvoeding af kwamen (kostte wel zelfbeheersing omdat ik genoeg stuwing had door de overgeslagen middagvoeding) Ze was woedend, precies een mini-puber. Uiteindelijk heeft ze een paar slokjes appelsap gedronken van man, bij mij trok ze zelfs gewoon mijn kleren aan de kant omdat ze rook dat ik overliep. Mijn schoonouders zeggen dat ik haar gewoon moet blijven voeden tot het vanzelf stopt omdat dit afbouwen zoveel frustratie oproept bij ons beiden, maar ik weet even niet meer wat wijsheid is hoor... wat zouden jullie doen? Ik mag dit waarschijnlijk niet zeggen maar wat ben ik momenteel jaloers op vrouwen bij wie de bv vanzelf stopt (ondanks dat ik ook heel goed begrijp dat het enorme rotgevoelens met zich meebrengt)
Alle reacties Link kopieren
Cathelyne, bij mijn beide jongens ben ik rond een maand of 9 gestopt met buitenshuis voeden en kolven als ik wegga. Deze voedingen kregen ze dan een flesvoeding voor in de plaats. Bij mijn oudste heb ik toen tot na ruim 11 maanden genoeg melk gehad om daarbij nog zelf de overige voedingen te doen. Bij de jongste is het nu een week of 2/3 geleden dat hij voor het laatst heeft gedronken bij mij. Door blijven voeden kan natuurlijk ook, maar gaat dat met je gezondheid wel ok nu? Anders kan een lactatiekundige ook helpen bij het afbouwen.
Wat hier een hele grote hit is is de Munchkin 360 graden beker. Daar krijgt hij water uit en dat vindt hij echt geweldig.
Ik zou op dat moment andere melk(kv) geven. Ze geeft in miin ogen aan dat 's ze daar nood aan heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven