Baby 10 maanden slaapt al drie dagen niet

15-09-2019 17:15 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar eens hier een vraag stellen.
Ik heb een kind van 10 maanden oud. Ze is een vrij goede slaper, slaapt in eigen kamertje en valt zelf 9 vd 10 keer lekker in slaap. Normaliter is ze vrolijk, ze eet goed etc.

Afgelopen weekend heeft ze koorts gehad en een snotneus. Daarnaast waren we een weekend weg. Ze is sinds vrijdag compleet ellendig als ze naar bed moet.

Niks helpt, op ons slapen, tussen ons in slapen, auto rijden, wandelen... kind slaapt uiterlijk 30 minuten en wordt dan weer compleet overstuur wakker.

Inmiddels is ze (en wij ook ) veranderd in een zombietje.

Als het zou helpen om haar bij me te nemen en bij ons te laten slapen, zou ik dit met liefde doen, maar we proberen al drie dagen en niks helpt.

Vandaag bij de hap geweest en er is medisch gezien niets aan de hand (dit gevoel heb ik ook totaal niet!)

Nu wil ik toch maar proberen om haar wat te laten huilen en dan elke zoveel tijd langs om te laten weten dat we er wel zijn.

Maar ik vind dit zo moeilijk, de enige reden dat ik het overweeg is omdat ik echt niet meer denk dat ik haar help als ik haar bij me neem.

Hebben jullie tips voor een vermoeide moeder en dito kind?

Ps; zetpilletje heeft ze ook gehad ivm koorts en tandjes die doorkomen, waardoor we denken dat het mogelijk daardoor kwam. Maar vooral ‘s nachts is ze ontroostbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ivm de overprikkeling een speen en knuffel? Hier wilde hij nooit een speen. Rond die leeftijd in de winkel uit een grote pot met bibs spenen eentje gekozen (geen bibi). Ken meer kinderen die alleen de bibs spenen pakken.

En een heel zacht fluffy happy horse konijn rustig geintroduceerd, in armen gelegd tijdens flesje. We hebben een totaal ander kind kwam helemaal tot rust.

(Ze zijn er ook in glow in the dark)
Alle reacties Link kopieren
Vannacht was oké! Niet te vergelijken in elk geval met de afgelopen nachten (en dagen).

Nadat ze gisteravond toch vanzelf op dr buikje in slaap viel met mij naast de ledikant, hebben we dit nog twee keer moeten herhalen.

Om drie uur begon ze te jammeren, heb ik even aangehoord, maar ze viel vrij snel zelf weer in slaap. Om 05:45 Werd ze wakker met een honger huil. Dus luier en fles en daarna heeft ze weer zonder probleem geslapen tot half acht.

Man heeft op zolder heerlijk geslapen en ik mag vanavond :D
En hij heeft inderdaad belooft dezelfde aanpak te hanteren!

Dank jullie wel! Heb me verbaasd over de steunende werking van zo’n forum.
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
16-09-2019 08:01
Ivm de overprikkeling een speen en knuffel?
Dochter slaapt altijd met bibs speentje en knuffeltje.

Ik denk dat het inderdaad vooral de combinatie was van ziek zijn en niet in eigen omgeving. Want we zijn al veel met haar weg geweest en dat is normaliter nooit een probleem.

En daarnaast speelt het tandenleed al een paar weken, waardoor ze al slechter slaapt.

Het tandenleed zal nog wel even aanhouden denk ik. Maar zo’n nacht als vannacht kan ik een stuk beter aan dan helemaal niet slapen :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij verkouden het bedje iets schuiner zetten. Er is medisch niks aan de hand maar bij snotterig krijgen ze toch soms ook wel zeurende oorpijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn Yoginica!
We gaan er gewoon van uit dat het zo doorzet. En een nachtje een terugval is ook geen ramp he, dat kan gebeuren. Dat wil niet zeggen dat je weer terug bij af bent.
En het is inderdaad fijn om hier te horen dat je niet alleen bent in wat je meemaakt, heb ik ook al steun van kunnen krijgen bij andere zaken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen!
Alle reacties Link kopieren
En nu gaat het mis. Weer zo huilen. Ben erbij gaan zitten, heb het een uur volgehouden, maar haar toch maar weer mee naar beneden genomen. En dat voelt zo kut. Want ze is zooo moe
Alle reacties Link kopieren
Het komt goed meid, het is helaas niet op stel en sprong een goed slapend kind. Dat gaat met horten en stoten. Stapjes vooruit en stapjes terug.
Hou je rust en het komt echt goed. Afgelopen nacht was al een goede start, daar kun je vanuit gaan bouwen.
Denk niet dat je terug bent bij af want dat ben je niet ook al kan dat nu zo voelen.
Helaas is het ook geduld hebben maar jij kunt dit! Dat ritme komt echt wel. Hou vol!
TO even voor de zekerheid: zijn haar oortjes nagekeken?? Hier kwam vaak tijdens of na een verkoudheid ook een oorontsteking erbij. Al zou paracetamol dan ook wel moeten helpen...
Het geeft niet yoginica. Probeer dit echt niet te zien als 'het gaat weer mis'. Je dochter zit niet lekker in haar vel, het is hartstikke fijn dat ze eindelijk weer eens een goede nacht heeft gehad. Dat ze nu overstuur is maakt die goede nacht niet weg.

Als ze overstuur is, blijf rustig troosten. Jij bent het rustpunt! Je doet het echt oké. Stel jezelf eerst gerust, zodat je haar gerust kan stellen. Als ze maar blijft huilen en je het niet op kan lossen focus je op jouw rust, op je ademhaling wat je gisteren hielp. Zeg het haar maar 'ik weet dat je verdrietig bent, mama is er' soms kan je niet meer doen dan dat als je nog niet weet wat haar helpt of waar ze last van heeft. Als ze van knuffelen overstuur raakt laat haar voelen dat je er bent door je aanwezigheid en kijk goed naar wat zij opzoekt om rust of verlichting te zoeken (is het nabijheid, bepaalde bewegingen, zoekt ze kou of warmte, wil ze stevig vastgehouden worden of juist los liggen, wat doet ze met haar handjes, hoe houdt ze haar hoofd?) Helpt afleiding? Een filmpje kijken, een boekje lezen. Denk je dat ze pijn heeft aan haar tanden? Kan ze ergens aan sabbelen, een koud washandje kan al helpen als je niks in huis hebt. Hebben jullie normaal vaste routines thuis wat betreft spelen/eten/slapen?

Je schreef dat bericht trouwens om 9.51 en toen had je al een uur bij haar gezeten, terwijl ze tot 8.30 had geslapen schreef je. Gaat ze normaal een halfuur nadat ze wakker is weer naar bed? Of snap ik je bericht niet goed? Sorry, las verkeerd. Om 5.45 een fles, daarna tot 7.30 geslapen en om 8.45 weer naar bed, klopt dat?

Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het gemist, maar heeft de huisarts in haar oren gekeken? Oorontsteking kan die klachten geven die jij noemt, weet ik uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
16-09-2019 10:08
Het geeft niet yoginica. Probeer dit echt niet te zien als 'het gaat weer mis'. Je dochter zit niet lekker in haar vel, het is hartstikke fijn dat ze eindelijk weer eens een goede nacht heeft gehad. Dat ze nu overstuur is maakt die goede nacht niet weg.

Als ze overstuur is, blijf rustig troosten. Jij bent het rustpunt! Je doet het echt oké. Stel jezelf eerst gerust, zodat je haar gerust kan stellen. Als ze maar blijft huilen en je het niet op kan lossen focus je op jouw rust, op je ademhaling wat je gisteren hielp. Zeg het haar maar 'ik weet dat je verdrietig bent, mama is er' soms kan je niet meer doen dan dat als je nog niet weet wat haar helpt of waar ze last van heeft. Als ze van knuffelen overstuur raakt laat haar voelen dat je er bent door je aanwezigheid en kijk goed naar wat zij opzoekt om rust of verlichting te zoeken (is het nabijheid, bepaalde bewegingen, zoekt ze kou of warmte, wil ze stevig vastgehouden worden of juist los liggen, wat doet ze met haar handjes, hoe houdt ze haar hoofd?) Helpt afleiding? Een filmpje kijken, een boekje lezen. Denk je dat ze pijn heeft aan haar tanden? Kan ze ergens aan sabbelen, een koud washandje kan al helpen als je niks in huis hebt. Hebben jullie normaal vaste routines thuis wat betreft spelen/eten/slapen?

Je schreef dat bericht trouwens om 9.51 en toen had je al een uur bij haar gezeten, terwijl ze tot 8.30 had geslapen schreef je. Gaat ze normaal een halfuur nadat ze wakker is weer naar bed? Of snap ik je bericht niet goed? Sorry, las verkeerd. Om 5.45 een fles, daarna tot 7.30 geslapen en om 8.45 weer naar bed, klopt dat?

Sterkte :hug:
Ik volg heel erg mijn dochter in haar eigen ritme. De afgelopen tijd betekende dat dat ze om 07u/07:30u wakker werd en om 09u heel graag weer wilde slapen. Dan rond 13/13:30 weer en daarna bleef ze dan wakker tot de avond. Daarom en omdat ze nu zo vreselijk moe is, ging ze vanmorgen weer vroeg naar bed. Maar het lukt niet. Ik ga ons zo dik inpakken en dan gaan we een fikse wandeling maken. Hopelijk slaapt ze wat in de wagen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik moet ook wel lachen om mezelf hoor. Ben normaal helemaal niet onzeker of dat ik me zorgen maak om haar. Ik wijt het maar aan het slaaptekort :)

Maar dat huilen gaat zo onder je huid zitten en vooral als ik dan zie dat ze het bij mij op dit moment ook niet fijn heeft en dat je weet dat een beetje slaap alles beter maakt... maar jullie hebben gelijk! Het is ook oké als je het een keer niet kan oplossen..
Alle reacties Link kopieren
dansenindewind schreef:
16-09-2019 10:20
Misschien heb ik het gemist, maar heeft de huisarts in haar oren gekeken? Oorontsteking kan die klachten geven die jij noemt, weet ik uit ervaring.
Ja! En ze heeft vannacht pijnstiller gehad. Maar helpt ook niet op het moment
Alle reacties Link kopieren
Yoginica schreef:
16-09-2019 10:36
Oh ik moet ook wel lachen om mezelf hoor. Ben normaal helemaal niet onzeker of dat ik me zorgen maak om haar. Ik wijt het maar aan het slaaptekort :)

Maar dat huilen gaat zo onder je huid zitten en vooral als ik dan zie dat ze het bij mij op dit moment ook niet fijn heeft en dat je weet dat een beetje slaap alles beter maakt... maar jullie hebben gelijk! Het is ook oké als je het een keer niet kan oplossen..
:hug: ik weet hoe het is meid, en de anderen hier ook. Gewoon lekker van je afschrijven dat lucht op.
Yoginica schreef:
16-09-2019 10:34
Ik volg heel erg mijn dochter in haar eigen ritme. De afgelopen tijd betekende dat dat ze om 07u/07:30u wakker werd en om 09u heel graag weer wilde slapen. Dan rond 13/13:30 weer en daarna bleef ze dan wakker tot de avond. Daarom en omdat ze nu zo vreselijk moe is, ging ze vanmorgen weer vroeg naar bed. Maar het lukt niet. Ik ga ons zo dik inpakken en dan gaan we een fikse wandeling maken. Hopelijk slaapt ze wat in de wagen.
.
Goed plan, succes. Ik hoop ook voor je dat ze wat slaap kan pakken in de wagen.

Als je haar ritme volgt dan kan het best dat die behoorlijk in de war is als ze zelf ontregeld is.
Alle reacties Link kopieren
Heb geen tijd om alles te lezen met een kleine hier😀 smeer je dentinox met de vinger? Er staat op met een wattestaafje maar dat werkt echt niet, dan trekt daar alles in. Goed druppelen op je vinger (doekje eronder, vlekt) en dan op de zere plek.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
En dentinox combineren met chamodent druppels werkt hier goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven