Baby 3 maanden en water

09-10-2019 00:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag en misschien dat jullie er meer over weten. Mijn partner en ik hebben een zoontje van 3 maanden. Hij eet goed en groeit goed.

Vandaag was hij voor het eerst een hele dag bij mijn schoonzusje. Zij heeft laatst ook opgepast een avondje en dat ging prima! Zelf heeft ze ook een kindje van 3 jaar. Ik was met haar aan het appen over hoe het ging en ze vertelde mij dat haar moeder (mijn schoonmoeder) hem water heeft gegeven! Dus ik vroeg huh water?! (Hij krijgt altijd gewoon de fles en de borst (ik ben aan het afbouwen). Mijn schoonzusje gaf inderdaad aan dat ze water had gegeven. Ik snapte niet waarom en hoeveel. Ik moest verder op werk dus kon niet verder vragen. Later heb ik gevraagd hoeveel ze heeft gegeven en toen gaf ze aan ongeveer 40 cc/ml!😳 Ik schrok daar heel erg van want dat vind ik best veel. Hij drinkt normaal per keer 100cc/ml ongeveer.

Ik lees overal dat het juist gevaarlijk is voor baby’s onder de 6 maanden. Dit is wat ik op meerdere sites lees:

Water geven aan een baby jonger dan zes maanden doet eerder kwaad dan goed. Zo kunnen zuigelingen waterintoxicatie, of watervergiftiging krijgen wat verschrikkelijke gevolgen kan hebben, beginnend met misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid en desoriëntatie, en eindigend in extreme zwelling van de hersenen, verstoring van de doorbloeding en druk op het cerebellum, epileptische aanvallen, coma en dood.

Ik ben eigenlijk heel boos, omdat ik niet snap waarom ze hem water geeft! Als hij honger heeft kan hij gewoon de fles krijgen! Het was namelijke al bijna 3 uur later. Ik weet nou niet zo heel goed wat ik hiermee moet....

Nu had hij daarnet ook hele waterige diarree opeens en dat heeft hij nog nooit gehad. Of het is toeval...

Overdrijf ik? Of is het ook raar dat ze hem water geeft? Ik snap het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-10-2019 10:15
Dus ik snap niet waarom ze het gaan uitstellen.
omdat ze het niet gewend is?
lang niet iedereen kent die manier van flesvoeding aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf die vergissing een keer gemaakt... echt met het idee dat aangezien er ook water werd gebruikt bij de flesvoeding een klein beetje water kennelijk geen probleem vormt. Hij had zijn flesje met melk wel al opgedronken en bleef maar jammeren en wilde niet gaan slapen. Na een uurtje vanalles te hebben geprobeerd om hem te sussen kwam dit in me op. Dorst leek me een mogelijkheid. Het werkte overigens prima, erna viel hij makkelijker in slaap. De reden dat ik niet meer voeding wilde geven was omdat het al een flinke baby was en ik ook geen toestemming had gehad om meer eten te geven. Eten als troost leek me ook al geen goed plan. (Ik ben geen expert hoor) de speen werkte sowieso niet dus toen tja, kwam dit in me op. Later wel verteld aan de moeder en sindsdien heb ik niet meer opgepast dus het kan best zijn dat ze achteraf niet zo blij was met me. Maar goed dat mag natuurlijk, nu snap ik het ook veel beter... waar je misschien wel voor wil waken TO, is dat je niet steeds zo uit je vel springt dat iemand je straks niet durft te vertellen wat ze hebben gedaan. Want dat zie ik nu dus wel al gebeuren dat schoonmoeder wel aan mij verteld wat ze de baby heeft gevoerd buiten wat de bedoeling is en niet aan schoonzus. Tja... Ik zie dus inmiddels wel nu hoe nauw schoonma het neemt met de instructies haha dus er gaan geheid etenswaren in mijn aanstaande koter terechtkomen waarvan ik denk 'zou ik zelf niet zo snel doen'.... maar omdat ik het weet kan ik erop inspelen en hopelijk corrigeren of uitbalanceren. En ik ga er ook maar vast vanuit dat er nog veel meer gaat gebeuren waar ik niet helemaal blij mee ben...
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
09-10-2019 10:32
Want dat zie ik nu dus wel al gebeuren dat schoonmoeder wel aan mij verteld wat ze de baby heeft gevoerd buiten wat de bedoeling is en niet aan schoonzus.
Ik snap dit gewoon niet.
Waarom zou iemand expres dingen voeren die niet de bedoeling zijn? En er dan nog stiekem over doen?

Overigens gaan er helemaal niet geheid dingen in je koter terechtkomen. Daar ben je zelf bij door zo iemand niet te laten oppassen ;-)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 10:26
omdat ze het niet gewend is?
lang niet iedereen kent die manier van flesvoeding aanbieden.
Dit. Nog steeds denken veel mensen dat alleen BV op verzoek kan. Je ziet hier ook in bijna elk FV/BV gerelateerd topic wel iemand het argument dat FV 'op de klok' gaat gebruiken, ook jonge mensen.

Dus ja, water geven is raar, maar het is een veelvoorkomende vergissing en ook niet echt meer dan dat met de hoeveelheid die hij gehad heeft. Klaar toch?
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
09-10-2019 10:44
Ik snap dit gewoon niet.
Waarom zou iemand expres dingen voeren die niet de bedoeling zijn? En er dan nog stiekem over doen?

Overigens gaan er helemaal niet geheid dingen in je koter terechtkomen. Daar ben je zelf bij door zo iemand niet te laten oppassen ;-)
Zeker weten dat er geheid dingen in je koter terechtkomen. Dat gaat die koter namelijk zelf doen. Potgrond was bij die van mij een geliefd experiment.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-10-2019 10:26
omdat ze het niet gewend is?
lang niet iedereen kent die manier van flesvoeding aanbieden.
Nee dat snap ik. Het is meer dat ik al heb uitgelegd aan mijn schoonzusje dat als hij niet wil wil hij niet. En als hij later of wat eerder wil is ook prima. En als hij slaapt dat ze hem bv ook niet hoef wakker te maken om te eten. Ik vind dat best duidelijk. Dus om dan maar water te geven om de tijd te overbruggen vind ik bijzonder.. Want welke tijd.. Ik doe het niet alleen op tijd
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin, ik woon zelf in Australië en hier krijgen baby's van 3 maanden naast de fles ook extra water, mijn kind ook.
Het is hier natuurlijk veel warmer dan in Nederland maar dat water slecht is is absoluut onzin zolang het naast de melk fles wordt gegeven en niet in plaats van.
Sunny-in-Perth schreef:
09-10-2019 11:07
Wat een onzin, ik woon zelf in Australië en hier krijgen baby's van 3 maanden naast de fles ook extra water, mijn kind ook.
Het is hier natuurlijk veel warmer dan in Nederland maar dat water slecht is is absoluut onzin zolang het naast de melk fles wordt gegeven en niet in plaats van.
En dit is de crux. Baby van TO kreeg het om 'uit te stellen', dus wél in plaats van melk.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
09-10-2019 10:32
ik heb zelf die vergissing een keer gemaakt... echt met het idee dat aangezien er ook water werd gebruikt bij de flesvoeding een klein beetje water kennelijk geen probleem vormt. Hij had zijn flesje met melk wel al opgedronken en bleef maar jammeren en wilde niet gaan slapen. Na een uurtje vanalles te hebben geprobeerd om hem te sussen kwam dit in me op. Dorst leek me een mogelijkheid. Het werkte overigens prima, erna viel hij makkelijker in slaap. De reden dat ik niet meer voeding wilde geven was omdat het al een flinke baby was en ik ook geen toestemming had gehad om meer eten te geven. Eten als troost leek me ook al geen goed plan. (Ik ben geen expert hoor) de speen werkte sowieso niet dus toen tja, kwam dit in me op. Later wel verteld aan de moeder en sindsdien heb ik niet meer opgepast dus het kan best zijn dat ze achteraf niet zo blij was met me. Maar goed dat mag natuurlijk, nu snap ik het ook veel beter... waar je misschien wel voor wil waken TO, is dat je niet steeds zo uit je vel springt dat iemand je straks niet durft te vertellen wat ze hebben gedaan. Want dat zie ik nu dus wel al gebeuren dat schoonmoeder wel aan mij verteld wat ze de baby heeft gevoerd buiten wat de bedoeling is en niet aan schoonzus. Tja... Ik zie dus inmiddels wel nu hoe nauw schoonma het neemt met de instructies haha dus er gaan geheid etenswaren in mijn aanstaande koter terechtkomen waarvan ik denk 'zou ik zelf niet zo snel doen'.... maar omdat ik het weet kan ik erop inspelen en hopelijk corrigeren of uitbalanceren. En ik ga er ook maar vast vanuit dat er nog veel meer gaat gebeuren waar ik niet helemaal blij mee ben...
Ik snap wel dat je dan misschien denkt van wat kan ik nog proberen als niks werkt.. Want dat hebben zij ook gedaan. Speen wil hij ook niet en hij viel maar niet in slaap en volgens hun was het nog geen “tijd” voor zijn fles dus dan maar water. Dan vind ik dat ze mij even een apje kunnen sturen en kunnen vragen wat ik dan meestal doe, omdat niets werkt. En dan niet maar zelf water gaan geven aan een baby van 3 maanden. Want nu had hij maar 15cc gedronken, maar het had ook gekund dat hij die 50cc had gedronken. En blijkbaar viel hij na die 15cc in slaap dus hun dachten hee het werkt! Want dat zegt ze net. En als ik het dan niet had geweten zou ze hem misschien wel vaker water geven als hij bv onrustig is. En als een baby het vaker krijgt kan het wel schadelijk zijn.

Dat oma een keertje een extra snoepje geeft als hij ouder is dat snap ik nog. Daar zijn oma’s soms voor. Maar ik vind wel dat je dingen moet overleggen en soms vragen. Ik vind niet dat je van alles kan geven ook als de ouder het daar niet mee eens is.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
09-10-2019 10:50
Dit. Nog steeds denken veel mensen dat alleen BV op verzoek kan. Je ziet hier ook in bijna elk FV/BV gerelateerd topic wel iemand het argument dat FV 'op de klok' gaat gebruiken, ook jonge mensen.

Dus ja, water geven is raar, maar het is een veelvoorkomende vergissing en ook niet echt meer dan dat met de hoeveelheid die hij gehad heeft. Klaar toch?
Nee is ook zo het kan gebeuren. En ik heb nu gezegd dat ik dat liever niet wil en uitgelegd waarom. Ik vind het gewoon fijn als sommige dingen gevraagd worden. Al helemaal nu hij nog zo klein is.
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
09-10-2019 11:07
Wat een onzin, ik woon zelf in Australië en hier krijgen baby's van 3 maanden naast de fles ook extra water, mijn kind ook.
Het is hier natuurlijk veel warmer dan in Nederland maar dat water slecht is is absoluut onzin zolang het naast de melk fles wordt gegeven en niet in plaats van.
Jaa en dan snap ik het nog. Als het super warm is voor extra vocht. Maar om maar water te geven omdat hij niet wil slapen en de speen niet wil snap ik niet. En daarbij heb ik ze al meegeven dat hij nooit de speen wil. Dat hij moeilijk in slaap komt soms met herrie en dat het dan helpt om hem een beetje te wiegen en even heen en weer te lopen met hem. Dus om dan water te geven..

Het is ook meer dat ik de keuze bijzonder vind en dat er niet overlegd werd dan dat ik gelijk denk dat hij dood gaat ofzo.
Eze schreef:
09-10-2019 11:05
Zeker weten dat er geheid dingen in je koter terechtkomen. Dat gaat die koter namelijk zelf doen. Potgrond was bij die van mij een geliefd experiment.
Geen last van gehad! echt niet. Ze waren hier niet zo van het dingen in de mond stoppen.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
09-10-2019 11:10
En dit is de crux. Baby van TO kreeg het om 'uit te stellen', dus wél in plaats van melk.
Ja precies. En blijkbaar had hij dus al honger. Maar, omdat zij vonden dat het nog geen “tijd” was dan maar water. En het vervelende is ik heb vaker gesprekken hierover gehad met mijn schoonmoeder over het uitstellen van voeden dat ik het daarmee niet mee eens ben. Omdat hij best vaak drinkt op een dag, maar minder per keer. Alleen daar is zij het niet mee eens zij is een voorstander van uitstellen. En dat zij dat dan alsnog gaat doen als ik er niet ben vind ik vervelend. Hetzelfde met een baby die nog zo klein is laten huilen. Daar heb ik ook al met haar over gesproken. Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het niet fijn om mijn zoontje te laten huilen. Ik Hoor aan zijn huil of hij gewoon aan het jammeren is of dat er wat is. Als hij zo hard huilt dat hij bijna geen adem krijgt pak ik hem inderdaad op en troost hem. Zij vind dat ik hem moet laten huilen en dat het goed is voor zijn longen en dat hij zich dan vanzelf wel in slaap huilt als hij moet slapen. Ik denk nu dus ook dat als hij straks bij haar is dat zij hem alsnog laat huilen ook al heb ik aangegeven dat niet fijn te vinden. Want dat heeft ze nu dus ook gedaan met dat water.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
09-10-2019 11:05
Zeker weten dat er geheid dingen in je koter terechtkomen. Dat gaat die koter namelijk zelf doen. Potgrond was bij die van mij een geliefd experiment.
Sommige dingen horen inderdaad bij kinderen die dingen gaan ontdekken. En ja dan gebeurd dat wel eens. Maar dan vind ik het ook anders dan dat oma iets doet of geeft waarvan jij heb aangegeven dat niet te willen.
Maya89 schreef:
09-10-2019 11:28
Zij vind dat ik hem moet laten huilen en dat het goed is voor zijn longen en dat hij zich dan vanzelf wel in slaap huilt als hij moet slapen. Ik denk nu dus ook dat als hij straks bij haar is dat zij hem alsnog laat huilen ook al heb ik aangegeven dat niet fijn te vinden. Want dat heeft ze nu dus ook gedaan met dat water.
Om dit soort redenen hadden wij gewoon een pabostudente uit de buurt als oppas.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-10-2019 11:28
Ja precies. En blijkbaar had hij dus al honger. Maar, omdat zij vonden dat het nog geen “tijd” was dan maar water. En het vervelende is ik heb vaker gesprekken hierover gehad met mijn schoonmoeder over het uitstellen van voeden dat ik het daarmee niet mee eens ben. Omdat hij best vaak drinkt op een dag, maar minder per keer. Alleen daar is zij het niet mee eens zij is een voorstander van uitstellen. En dat zij dat dan alsnog gaat doen als ik er niet ben vind ik vervelend. Hetzelfde met een baby die nog zo klein is laten huilen. Daar heb ik ook al met haar over gesproken. Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het niet fijn om mijn zoontje te laten huilen. Ik Hoor aan zijn huil of hij gewoon aan het jammeren is of dat er wat is. Als hij zo hard huilt dat hij bijna geen adem krijgt pak ik hem inderdaad op en troost hem. Zij vind dat ik hem moet laten huilen en dat het goed is voor zijn longen en dat hij zich dan vanzelf wel in slaap huilt als hij moet slapen. Ik denk nu dus ook dat als hij straks bij haar is dat zij hem alsnog laat huilen ook al heb ik aangegeven dat niet fijn te vinden. Want dat heeft ze nu dus ook gedaan met dat water.
Kies dan voor een kdv. Wij hebben er heel bewust voor gekozen familie alleen incidenteel in te zetten als oppas, zodat ze geen mede-opvoeder werden. Opvang hadden we anders geregeld.
Wie is er bij jullie nou trouwens de oppas? Oma of tante?

Hoe staat je man hier trouwens in?
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-10-2019 11:28
Ja precies. En blijkbaar had hij dus al honger. Maar, omdat zij vonden dat het nog geen “tijd” was dan maar water. En het vervelende is ik heb vaker gesprekken hierover gehad met mijn schoonmoeder over het uitstellen van voeden dat ik het daarmee niet mee eens ben. Omdat hij best vaak drinkt op een dag, maar minder per keer. Alleen daar is zij het niet mee eens zij is een voorstander van uitstellen. En dat zij dat dan alsnog gaat doen als ik er niet ben vind ik vervelend. Hetzelfde met een baby die nog zo klein is laten huilen. Daar heb ik ook al met haar over gesproken. Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het niet fijn om mijn zoontje te laten huilen. Ik Hoor aan zijn huil of hij gewoon aan het jammeren is of dat er wat is. Als hij zo hard huilt dat hij bijna geen adem krijgt pak ik hem inderdaad op en troost hem. Zij vind dat ik hem moet laten huilen en dat het goed is voor zijn longen en dat hij zich dan vanzelf wel in slaap huilt als hij moet slapen. Ik denk nu dus ook dat als hij straks bij haar is dat zij hem alsnog laat huilen ook al heb ik aangegeven dat niet fijn te vinden. Want dat heeft ze nu dus ook gedaan met dat water.
dan past ze dus als oppas niet bij jullie

mijn schoonmoeder passte op onze beider kinderen. En deed dingen op haar manier, maar de basis was echt helemaal gelijk.
Anders had het ook niet gekund.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
09-10-2019 11:37
Kies dan voor een kdv. Wij hebben er heel bewust voor gekozen familie alleen incidenteel in te zetten als oppas, zodat ze geen mede-opvoeder werden. Opvang hadden we anders geregeld.
Wie is er bij jullie nou trouwens de oppas? Oma of tante?

Hoe staat je man hier trouwens in?
Jaa dat is denk ik eigenlijk ook beter soms. Het lastige is is dat dat bij bijna niet te doen is. Mijn vrouw en ik (ben met een vrouw getrouwd) werken beide onregelmatig. Ons rooster is al zo aangepast dat wij niet dezelfde diensten hebben. Dus dat hij nooit een hele dag weg hoeft. Gister was het niet anders omdat wij met het hele team een teamdag hadden. Wij werken op dezelfde plek. Het gaat vaak om de uurtjes dat wij elkaar “aflossen” op werk. En dat is dus of s’avonds tussen 22:00 en 23:00 uur of s’ochtends vroeg tussen 06:00 en 07:00 uur. Op die tijdstippen is er geen kdv. En als het s’middags tussen 13:00 en 14:00 is dat wij elkaar aflossen zou het nog kunnen een kdv misschien, maar dat is niet zo vaak. Het gaat meer om de andere tijdstippen.

Mijn schoonmoeder is voornamelijk dan de oppas voor die losse uurtjes. En dat is ook best weinig. Het is misschien max 2 keer in de week en dan 3 uurtjes. Gister was het mijn schoonzusje, omdat het een hele dag was en mijn schoonmoeder is pas geopereerd. Dus dat vonden wij teveel voor haar. Normaal werkt zij ook mijn schoonzusje. Zelf heb ik helemaal geen contact met mijn eigen familie dus dat is geen optie. Ik heb ook al zitten kijken naar een oppas die dan bij je thuis komt voor die paar uurtjes. Ook heb ik gekeken naar gastgezinnen. Alleen in mijn omgeving zitten die allemaal vol.

Ik gaf het gister aan aan mijn vrouw dat ze hem water hadden gegeven. Alleen ze gaf aan dat ze niets tegen haar hadden gezegd erover en dat zij ook niet weet hoe en wat dus dat ik dat dan maar moest vragen.

Aan haar reactie te zien vond zij het niet heel boeiend. Ook toen ik ging uitleggen dat het niet goed is om baby’s water te geven. Ik had misschien ergens gehoopt dat zij er ook iets van zou zeggen. Maar laatst gaf ze al aan dat ze het overdreven vond dat ik met een lijst kwam. Maar ze zei je moet het zelf weten ik vind het prima als jij je daardoor beter voelt is dat toch goed. Ze zei alleen ook van ikzelf ben niet zo, omdat ze al kinderen op hebben gevoed dus dat ze heus wel weten hoe het moet. Ik heb mijn vrouw toen ook gezegd dat ik ook niet denk dat ze het niet kunnen, maar dat het juist fijn is om te weten hoe en wat lijkt mij. Elk kind is anders.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-10-2019 11:14
Ik snap wel dat je dan misschien denkt van wat kan ik nog proberen als niks werkt.. Want dat hebben zij ook gedaan. Speen wil hij ook niet en hij viel maar niet in slaap en volgens hun was het nog geen “tijd” voor zijn fles dus dan maar water. Dan vind ik dat ze mij even een apje kunnen sturen en kunnen vragen wat ik dan meestal doe, omdat niets werkt. En dan niet maar zelf water gaan geven aan een baby van 3 maanden. Want nu had hij maar 15cc gedronken, maar het had ook gekund dat hij die 50cc had gedronken. En blijkbaar viel hij na die 15cc in slaap dus hun dachten hee het werkt! Want dat zegt ze net. En als ik het dan niet had geweten zou ze hem misschien wel vaker water geven als hij bv onrustig is. En als een baby het vaker krijgt kan het wel schadelijk zijn.

Dat oma een keertje een extra snoepje geeft als hij ouder is dat snap ik nog. Daar zijn oma’s soms voor. Maar ik vind wel dat je dingen moet overleggen en soms vragen. Ik vind niet dat je van alles kan geven ook als de ouder het daar niet mee eens is.
Ook als hij wekelijks een slokje water krijgt is dat niet schadelijk hoor. Baby's met obstipatie krijgen standaard wat waterigere melk. Waterintoxicatie gebeurt eigenlijk alleen als er sprake is van ondervoeding.

Daarnaast is hij nu 3 maanden, geen 3 dagen. Met 4 maanden begin je met hapjes bijvoeren en water leren drinken dus dat ga je binnenkort sowieso al doen.

Kortom, je doet nu best wel dramatisch. Praat gewoon met je schoonmoeder en als communiceren echt zo moeilijk gaat moet je haar niet laten oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-10-2019 09:54
Ik zie mijn schoonmoeder vandaag toch niet dus heb haar maar een berichtje gestuurd. En gezegd dat het niet nodig is om hem water te geven. En dat ik liever heb dat hij dan vaker drinkt, maar minder per keer dan. Ze geeft als antwoord dat ze dat gedaan had om de tijd te overbruggen naar de volgende fles en dat hij maar 15cc ongeveer had gedronken ervan, omdat hij in slaap viel...

Ik heb haar gezegd dat dat overbruggen dan niet nodig is en dat ze hem gewoon de fles kunnen geven de volgende keer.
Zoals mijn zoon dus na bv nog dorst had en dan pas kon slapen als ie nog een beetje water had gedronken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
09-10-2019 11:10
En dit is de crux. Baby van TO kreeg het om 'uit te stellen', dus wél in plaats van melk.
Maar wel nadat kind al melk gedronken had. Dus niet in plaats van....
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-10-2019 12:29
Maar wel nadat kind al melk gedronken had. Dus niet in plaats van....
Zo te lezen was het heel erg ruim nadat (To heeft het over bijna 3 uur), dus dat wordt toch echt meer in plaats van, en vergelijkbaar met wat jouw kind deed, was het ook niet.
Niet alles gelezen, maar: tijdens hittegolven in de zomer gaf ik mijn (klein)kinderen ook wel eens een slokje water tussen 2 flesjes door.
(10 cc) toen het hier in huis 28-29° was.
Mijn kinderen hebben daar nooit een probleem van gemaakt en de (klein)kinderen hebben daar echt niks aan over gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
09-10-2019 12:34
Zo te lezen was het heel erg ruim nadat (To heeft het over bijna 3 uur), dus dat wordt toch echt meer in plaats van, en vergelijkbaar met wat jouw kind deed, was het ook niet.
Ja, maar ik blijf het toch herhalen, want dat water drinken was bij ons de redding, daardoor kon mijn kind ineens wel langere tijd achter elkaar slapen.
Juist omdat melk voeding is en kind soms geen honger heeft maar dorst.

Ik krijg zelf ook dorst van melk.

Heeft te maken met het feit dat er voor het verteren van al die voedingsstoffen soms net wat meer vocht nodig is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-10-2019 12:55
Ja, maar ik blijf het toch herhalen, want dat water drinken was bij ons de redding, daardoor kon mijn kind ineens wel langere tijd achter elkaar slapen.
Juist omdat melk voeding is en kind soms geen honger heeft maar dorst.

Ik krijg zelf ook dorst van melk.

Heeft te maken met het feit dat er voor het verteren van al die voedingsstoffen soms net wat meer vocht nodig is.
En al zou dat allemaal zo zijn vind ik dat ze dat eerst met mij moet overleggen. En niet zomaar iets geven waar ik niets van weet. En het is dat hij zelf in slaap viel na 15cc. Maar zij had de fles gevuld met 50cc zei mijn schoonzusje en het had ook gekund dat hij dat dus helemaal zou oprinken. Het was al bijna 3 uur later dus geef gewoon melk!
En al was het een ander half uur later honger is honger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven